Te muut 60kympin lähistöllä? Pelkäättekö kuolemaa?
Täytin just 60.
Pelkään kuolemaa ihan saatanasti.
Tässä jokainen päivä on lainaa. Niinku f-cking oikeesti.
Kommentit (95)
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti syysmasennusta monella..
Kannattaa syödä 50 mg D-vitamiinia päivässä niin pysyy kaamosmasennukset poissa.
nimim. kokemusta on
Kuolen sitten kun aikani on. Nuorena tai vanhana.
Olen täysin terve 62-vuotias. En pelkää kuolemaa. Jokainen kuolee joskus. Yritän vain nauttia jokaisesta päivästä, jonka vielä täällä saan elää.
Kyllä pelkään nyt kuusikymppisenä. Päivästä riippuen enemmän tai vähemmän. Aloin pelätä jo kymmenen vuotta sitten, kun sukulaisia ja ystäviä alkoi "menemään" tiukempaa kuin nuorempana.
Olen 45v ja välillä se käy mielessä jo senkin takia että miten lapset sitten pärjäävät elämässä kun en ole olemassa tukena.
Vierailija kirjoitti:
Olen 45v ja välillä se käy mielessä jo senkin takia että miten lapset sitten pärjäävät elämässä kun en ole olemassa tukena.
Eli silloin kun se kuolema tulee mieleen niin kyllä sitä huolestuu ja vähän pelottaa mutta ei sitä läheskään joka päivä mieti.
60 kymppiä on 600.
En pelkää. Olen 683-vuotias.
Vierailija kirjoitti:
En. Tässä iässä ympäriltä alkaa putoilla ihmisiä tasaiseen tahtiin. Se on luonnon järjestys. Kukaan ei elä ikuisesti. Jokainen saa ne elinpäivät, mitkä hänelle on tarkoitettu. Keskityn elämään ja kun aika tulee olen valmis.
Miksi kuolemaa pitäisi pelätä? Kuolema tulee kaikkien ihmisten kohdalle jossain vaiheessa.
Välillä pelkään, välillä en. Usko Jeesuksen sovitustyöhön antaa turvaa, koska tiedän herääväni ku0l0nunesta viimeisenä päivänä Taivaan kotiin, en omasta, vaan Jeesuksen ristintyön ansiosta, uskomalla Häneen.
Vierailija kirjoitti:
Luja usko Jumalaan ja ylhäältä uudestisyntyminen poistaa kuolemanpelon kokonaan ja lopullisesti. Mitä sitten, jos kuoleminen on fyysisesti tuskallista? Se on vain fyysinen tuntemus. Sekin loppuu aikanaan ja sen jälkeen siirryn Jeesuksen hellään huomaan Taivaaseen. Ei niin mitään pelättävää. Ikuinen ilo ja autuus odottaa.
Amen
Ja höpöhöpö!
Pelkään.
Mutta eniten pelkään sitä etten ehdi elämään ja kokemaen "kaikkea" ennen sitä. Että sairauteni hankaloittavat elämästä nauttimista. Tai että jotain asioita jää järjestämättä (raha/perintöasiat)
On niin paljon ihania asioita joita haluan tehdä vielä! Olen onnekas koska voin viettää suuren osan vuotta ulkomailla ja nauttia lämmöstä mikä vaikuttaa terveyteeni kohentavasti, siellä nuorennun 10v välittömästi.
Ja toivon että saan nähdä lastenlasten aikuistuvan, mun aarteeni!
64v
Enemmän pelkää toisen poistuvan viereltä ensin. Sitten pitää itse päättää asioita; jos kodinkone/auto hajoaa, korjautanko vai ostanko uuden ja millaisen? Ja sitten iskee yksinäisyys!
Sitäkin pelkään, että menee itse sekaisin siinä lopussa. Toisaalta, jos lähtee yöpaidassa pakkaseen; sekin voi olla armollisempi lähtö kuin että makaa jossain osastolla korisemassa vuosikaudet!
Lapset pärjäävät kyllä. Ovat pärjänneet jo +10v.
Vierailija kirjoitti:
En pelkää niinkään itse kuolemista. Mutta jos loppuaikaan liittyy jokin sairaus, niin se pelottaa. En halua sairautta enkä kärsimystä. Lähipiirissä tosiaan näitä nyt ollut joitakin. Olen 61.
Et halua sairautta etkä kärsimystä? Ei niitä kukaan halua, typerys, mutta jotkut vain sairastuvat. Nuorenakin.
Vierailija kirjoitti:
Luja usko Jumalaan ja ylhäältä uudestisyntyminen poistaa kuolemanpelon kokonaan ja lopullisesti. Mitä sitten, jos kuoleminen on fyysisesti tuskallista? Se on vain fyysinen tuntemus. Sekin loppuu aikanaan ja sen jälkeen siirryn Jeesuksen hellään huomaan Taivaaseen. Ei niin mitään pelättävää. Ikuinen ilo ja autuus odottaa.
Amen
Tuo on sinun uskomuksesi. Varmaa tietoa sinulla ei ole. Tehokkaasti kusetat itseäsi.
En pelkää, kuolemahan on armahdus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti syysmasennusta monella..
Kannattaa syödä 50 mg D-vitamiinia päivässä niin pysyy kaamosmasennukset poissa.
nimim. kokemusta on
Se on mikrogrammaa eikä milligrammaa!
Tapahtukoon sinulle uskosi mukaan kerrotaan Jeesuksen sanoneen. Kannattaa siis uskoa, että kuoleman jälkeen sinulle tapahtuu pelkkää hyvää.
En pelkää. Kun elämä tulee elettyä niin se on siinä vaiheessa riittävää. Sitä toivoisin, että ei hirveästi sattuisi.
- n67v -
Amen