Mies teki ja sanoi jotain niin käsittämätöntä!
Ollaan keski-ikäinen pariskunta. Yhteistä taivalta takana pitkä aika. Tapahtui sitten niin että miehelle iski paha ikäkriisi ja alkoi elää ns. omaa elämäänsä ja "sekoilla". Tämän johdosta ero alkoi näyttää todennäköiseltä vaihtoehdolta. Laitettiin eka vaihekin sisään mutta tokaa ei sitten laitettukaan siinä vaiheessa kun sen olisi voinut jo tehdä. Vaan päätettiin että tehdään ns. lopullinen päätös myöhemmin yhdessä.
No, nyt sitten kävi näin. Mies soitti minulle ja kertoi että on hakenut lopullisen eron muutama päivä sitten! Ja lähes samaan lauseeseen sai mahdutettua että minä rakastan sinua ja haluan jatkaa kanssasi?! Että eihän se ole kuin paperin pala? Ei sillä ole mitään merkitystä meidän suhteen kannalta. Voimme jatkaa täysin normaalisti yhdessä tästä eteenpäinkin. Kun sain jotain järkytykseltäni sanottua että hei mitä sinä selität ettäkö me jatkettaisiin tämmöisen tempun jälkeen normisti? Että ei tosiaankaan niin mies oli ihan ihmeissään. Ja ei muka ymmärrä kuinka loukattu ja ikävä olo mulla tällä hetkellä on. Hän ei kuulema halua ketään muuta naista enkä minäkään nyt voi mitään uusia miehiä alkaa ajatella? Että me seurustellaan vakavasti jos joku ulkopuolinen kysyy. Siis voiko näin kahjoa kumppania olla olemassakaan??? Tämän puhelun jälkeen mies aloitti viestitulvan jossa pyytelee anteeksi ja selittää ties mitä ja ei olisikaan halunnut eroa hakea jne. Mitähän tässä tulee sanottua kun näemme kasvotusten myöhemmin?!
Kommentit (1159)
Täällä sitten mies alkoikin tehdä sovintoa. Nyt sanoo että vaihtaa paikkaa jossa käy harrastamassa, laittoi sijainnin päälle puhelimeensa ja on nyt niin hyvällä tuulella ja ostamassa mulle vaikka koko maailman!!! Mitä tämä nyt on?! En mene lankaan mutta kuinka sekaisin tuon ihmisen pää on? ap
Vierailija kirjoitti:
Täällä sitten mies alkoikin tehdä sovintoa. Nyt sanoo että vaihtaa paikkaa jossa käy harrastamassa, laittoi sijainnin päälle puhelimeensa ja on nyt niin hyvällä tuulella ja ostamassa mulle vaikka koko maailman!!! Mitä tämä nyt on?! En mene lankaan mutta kuinka sekaisin tuon ihmisen pää on? ap
Onko edes myöntänyt sivusuhdetta tai pyytänyt anteeksi mitään tuosta sekoilevasta käytöksestään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko edes myöntänyt sivusuhdetta tai pyytänyt anteeksi mitään tuosta sekoilevasta käytöksestään?
Ja oletko vieläkään saanut selitystä sille että hän päätti ominpäin hakea lopullista avioeroa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole myöntänyt mitään suhdetta, ei edes ihastumista taikka mitään. Ja on kyllä näiden kuukausien aikana pyydellyt anteeksi joitakin "hulluja" tekojaan ja ikävää käytöstään. Mutta on jo siitä seuraavana päivänä perunut puheensa. Ja väittänyt ihan pokkana ettei ole edes puhunut koko asiasta mitään?! Siis saattaa sanoa jotain vaikka kello kuusi ja kello seitsemän väittääkin ettei ole todellakaan puhunut ja sanoo että minä olen nyt kuullut väärin taikka kuvittelen asioita päässäni! ap
Vierailija kirjoitti:
Ihan perus kylmää-kuumaa manipulaatiotaktiikka. Nyt on menossa se kuumaa-kausi, jossa lupaillaan, lirkutellaan, lahjotaan ja ollaan niin ihanaa ihmistä. Erityisesti narsistit ja vahvoja narsistisia piirteitä omaavat ihmiset tekevät tätä eestaas liikettä. Narsisti vs Minä-kanava Youtubessa selittää näitä asioita suomeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja oletko vieläkään saanut selitystä sille että hän päätti ominpäin hakea lopullista avioeroa?
Olen ollut niin ikävä häntä kohtaan viime aikoina ja en ole osoittanut rakkautta häntä kohtaan, en kuulema rakasta häntä enää. Ja kun häntä masentaakin niin paljon niin siksi haki eroa. Minun olisi kuulema pitänyt käyttäytyä toisella tavalla ja sanoa että haluan olla hänen kanssaan jne. Hän nyt on vaan vähän tämmönen onneton että tekee vääriä ratkaisuja elämässään. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut niin ikävä häntä kohtaan viime aikoina ja en ole osoittanut rakkautta häntä kohtaan, en kuulema rakasta häntä enää. Ja kun häntä masentaakin niin paljon niin siksi haki eroa. Minun olisi kuulema pitänyt käyttäytyä
Eli siirtää kaiken vastuun omasta mokailustaan sinun harteillesi. Kiva kiva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole myöntänyt mitään suhdetta, ei edes ihastumista taikka mitään. Ja on kyllä näiden kuukausien aikana pyydellyt anteeksi joitakin "hulluja" tekojaan ja ikävää käytöstään. Mutta on jo siitä seuraavana päivänä perunut puheensa. Ja väittänyt ihan pokkana ettei ole edes puhunut koko asiasta mitään?! Siis saattaa sanoa jotain vaikka kello kuusi ja kello seitsemän väittääkin ettei ole todellaka
Nyt on kyllä niin perusnarsistista settiä, että kannattaa erota ihan sama onko sillä toista naista vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole myöntänyt mitään suhdetta, ei edes ihastumista taikka mitään. Ja on kyllä näiden kuukausien aikana pyydellyt anteeksi joitakin "hulluja" tekojaan ja ikävää käytöstään. Mutta on jo siitä seuraavana päivänä perunut puheensa. Ja väittänyt ihan pokkana ettei ole edes puhunut koko asiasta mitään?! Siis saattaa sanoa jotain vaikka kello kuusi ja kello seitsemän väittääkin ettei ole todellaka
Youtubessa on tosi hyvä leffa vuodelta 1940, nimeltä Gaslight. Siinä on juuri tuollainen mies. Elokuva on todella mielenkiintoinen, se sijoittuu 1800-luvun loppuun, puvustuskin on hienoa ja lavastus. Englanti on erittäin selkeää ja helposti ymmärrettävää ja näyttelijöitä ei ole montaa, tapahtumat sijoittuvat pitkälti heidän hienoon taloonsa. Kantsii kattoo. Joku on kirjoittanu Youtuben kommentteihin, että kun hän näki aikoinaan tuon elokuvan, hän ymmärsi, että on olemassa tämänkinlaista henkistä pahoinpitelyä, eli kaasuvalotusta, gaslightingia.
Pistän Youtube linkin seuraavaan viestiin.
Miehesi on narsisti. Ei mikään yllätys, ja muutenkin pettäjien joukossa narsisteja on enemmän kuin muiden ihmisten joukossa. Sellaista ihmistä et voi muuttaa tai parantaa millään tapaa, ainakaan niin radikaalisti että hänestä olisi kunnolliseksi kumppaniksi kenellekään.
Narsismissa on monta tunnusmerkkiä, mutta yksi on empatiakyvyn vajavaisuus tai puute. Kertomasi esimerkki viittaa tähän. Kun kerroit, että mies hyppäsi heti puolustuskannalle kun loukkaannuit siitä että hän meni ottamaan avioeron puhumatta kanssasi, on vahva merkki tästä. Empaattinen puoliso tuntee toisen tuskan ja on pahoillaan ja pyytää anteeksi, kun on itse aiheuttanut toiselle pahaa mieltä. Tietysti hän voi kertoa oman puolensa asioista, mutta ensireaktio empaattisella ihmisellä on harmi sen ihmisen puolesta, jolle on aiheuttanut tuskaa. Etenkin kun on kyse läheisestä ihmisestä jota mukamas rakastaa. Miehesi käytös ei osoita mitään merkkejä empaattisuudesta tai rakkaudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Outoa käytöstä. Mutta ei erikoista mieheltä, jolla on jotain meneillään.
Pitäisköhän sitten alkaa tallentamaan niitä miehen puheita ja kuunteluttaa ne sillä jälkeenpäin, kun väittää ettei ole moisia puhunut....ja seurata sitten reaktiota. Jos ei oikeasti juttujaan muista niin sitten jo liukkaasti lääkäriin. Vian ei tarvii olla iso jos se on päässä.
Ap, mitä nyt meinaat?
Aiotko ukon jäädä, vaikka kohta teille astuu voimaan avioerokin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä jäi vähän hämmentämään se, että ilmeisesti se ykkösvaiheen erohakemus laitettiin sisään yhdessä ja yhteisymmärryksessä? Ja silti mies ja ap jäi samaan yhteiseen kotiin asumaan? Jäikö samaan makuuhuoneeseenkin? Mikä se sellainen avioeron harkinta-aika on, että kaikki olosuhteet on samalla tavalla normaalisti kuten avioliitossakin? Ainakin näin ajattelen itse, että erillään asuessa olisi lopullista eroa parempi harkita.
Jos näin, niin siksi vähän vähemmän ihmettelen sitä, että mies on omatoimisesti toimittanut sen kakkosvaiheen hakemuksenkin. Kun mitäpä sillä tosiaan tuntuu huushollin meininkeihin vaikutusta olevan. On jopa mies saattanut olla tyytyväinen itseensä kun hän on nyt saanut yhteisen asian hoidettua ja odottanut ehkä jopa kiitosta tästä asian loppuunsaattamisesta, vaikka unohtikin vaimolle asiasta etukäteen mainita :-)
Mutta mikä ihme on avioero tälle pariskunnalle ylipäätään? Eron 1. vaiheen alkaessa (ja päättyessä) asutaan ja eletään yhdessä. Monissa maissa ei edes saa olla samaa osoitetta, kun erotaan. Ja laista viis, ihmettelen eroa, kun ei kuitenkaan erota! Mikä järki on ollut tässä. Ja tätä kysyn myös ap:lta, koska kyllä hänenkin menettelynsä herättää kysymyksiä.
Tämä juttu paljasti tarinan provoksi. Toinen paljastava seikka oli se, että mies on muuttanut kauppamatkansa reittiä. Tai mikä matka se nyt olikaan. AP ei siis saanut ajaa miehen autoa eikä päässyt puhelimelle ym ja nyt hän tiesi, mitä kautta mies ajaa kaupunkiin/kauppaan/mikä se olikaan.
Ja tän naisen talo on sattumalta reitin varrella. Jos nyt mietin tätä omaa kaupunkiani, niin ei tämä kovin uskottava tarina ole AP.ltä.
Eli käry kävi, tarinatäti AP.lle
(Tuo joka kokoajan kirjoittaa erilaisista stalkkauskeinoista suu vaahdossa, on päästään pimeä. Ihan hirveä stalkkeri, joka saa kiksinsä toisen seuraamisesta, tonkii taskut ja puhelimet ja laittaa autoon paikannuksen. Luulisin provoksi, mutta minulla on mielenterveysongelmainen tuttava, joka toimii noin. Todella ahdistavaa)
Vierailija kirjoitti:
Miehesi on narsisti. Ei mikään yllätys, ja muutenkin pettäjien joukossa narsisteja on enemmän kuin muiden ihmisten joukossa. Sellaista ihmistä et voi muuttaa tai parantaa millään tapaa, ainakaan niin radikaalisti että hänestä olisi kunnolliseksi kumppaniksi kenellekään.
Tämän voin minäkin allekirjoittaa. Ex on juurikin narsisti, joka oli sarjapettäjä ja valehtelija. Ei se siitä miksikään muutu.
kyllä ap:n tulevalla exällä on ihan vakava vika päässä. Mietin vaan, että tod.näk. merkkejä on varmaan ollut jo aiemminkin. Ehkei ap vain ole niitä huomannut. Ei narsismi ikäänkuin puhkea yhtäkkiä. Toki kriisin yhteydessä tulee selkeämmin näkyville.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä jäi vähän hämmentämään se, että ilmeisesti se ykkösvaiheen erohakemus laitettiin sisään yhdessä ja yhteisymmärryksessä? Ja silti mies ja ap jäi samaan yhteiseen kotiin asumaan? Jäikö samaan makuuhuoneeseenkin? Mikä se sellainen avioeron harkinta-aika on, että kaikki olosuhteet on samalla tavalla normaalisti kuten avioliitossakin? Ainakin näin ajattelen itse, että erillään asuessa olisi lopullista eroa parempi harkita.
Jos näin, niin siksi vähän vähemmän ihmettelen sitä, että mies on omatoimisesti toimittanut sen kakkosvaiheen hakemuksenkin. Kun mitäpä sillä tosiaan tuntuu huushollin meininkeihin vaikutusta olevan. On jopa mies saattanut olla tyytyväinen itseensä kun hän on nyt saanut yhteisen asian hoidettua ja odottanut ehkä jopa kiitosta tästä asian loppuunsaattamisesta, vaikka unohtikin vaimolle asiasta etukäteen mainita
Provo tai ei, tässä on monta hyvää varoittavaa esimerkkiä naisille, millaista käytöstä ei pidä sietää puolisoltaan. Eli jos on provo, niin harvinaisen positiivinen sellainen!
"Tämä juttu paljasti tarinan provoksi. Toinen paljastava seikka oli se, että mies on muuttanut kauppamatkansa reittiä. Tai mikä matka se nyt olikaan. AP ei siis saanut ajaa miehen autoa eikä päässyt puhelimelle ym ja nyt hän tiesi, mitä kautta mies ajaa kaupunkiin/kauppaan/mikä se olikaan.
Ja tän naisen talo on sattumalta reitin varrella. Jos nyt mietin tätä omaa kaupunkiani, niin ei tämä kovin uskottava tarina ole AP.ltä.
Eli käry kävi, tarinatäti AP.lle
(Tuo joka kokoajan kirjoittaa erilaisista stalkkauskeinoista suu vaahdossa, on päästään pimeä. Ihan hirveä stalkkeri, joka saa kiksinsä toisen seuraamisesta, tonkii taskut ja puhelimet ja laittaa autoon paikannuksen. Luulisin provoksi, mutta minulla on mielenterveysongelmainen tuttava, joka toimii noin. Todella ahdistavaa)"
Et siis ole lukenut tarkkaan koko ketjua. Ap:han kertoi, mistä hän tiesi, mitä reittiä mies nykyään ajaa kaupunkiin.
Ja tuo stalkkauskeinoista kirjoittaja, miten niin on päästään pimeä? Et tiedäkään, mihin monet täysin normaalit, petetyt aviovaimot pystyvät, kun haluavat vain saada tietoonsa sen totuuden. Siinä on siis vahva epäilys pettämisestä, mutta mies kieltää. Kyllä silloin monetkin vaimot tekevät kaiken tuon, mitä on lueteltu, miten totuuden saa kaivettua esille. Eikä se tee niistä vaimoista pimeitä. Mikäli he ovat eläneet stalkkaamatta sitä ennen, eli vasta miehen outo ja viileä pettäjätyyppinen käytös on laukaissut vaimon stalkkeritoiminnan, silloin vaimo ei ole mielenterveysongelmainen.
Taitaa joillakin pettäjillä puntti tutista, kun tajuavat, kuinka helposti pettämisestä jää kiinni, vaikka kuinka muka yrittäisi pyyhkiä jälkensä.
Terve, välittävä, tasapainoinen ihminen ei syytä toista mustasukkaiseksi hulluksi, jos toinen sekoaa päästään ja alkaa epäillä tyhjästä.
Onko miehen reaktio ok, vaikka ap olisi vain epävarma ja epäilisi turhaan?