Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies teki ja sanoi jotain niin käsittämätöntä!

Vierailija
16.08.2024 |

Ollaan keski-ikäinen pariskunta. Yhteistä taivalta takana pitkä aika. Tapahtui sitten niin että miehelle iski paha ikäkriisi ja alkoi elää ns. omaa elämäänsä ja "sekoilla". Tämän johdosta ero alkoi näyttää todennäköiseltä vaihtoehdolta. Laitettiin eka vaihekin sisään mutta tokaa ei sitten laitettukaan siinä vaiheessa kun sen olisi voinut jo tehdä. Vaan päätettiin että tehdään ns. lopullinen päätös myöhemmin yhdessä.

No, nyt sitten kävi näin. Mies soitti minulle ja kertoi että on hakenut lopullisen eron muutama päivä sitten! Ja lähes samaan lauseeseen sai mahdutettua että minä rakastan sinua ja haluan jatkaa kanssasi?! Että eihän se ole kuin paperin pala? Ei sillä ole mitään merkitystä meidän suhteen kannalta. Voimme jatkaa täysin normaalisti yhdessä tästä eteenpäinkin. Kun sain jotain järkytykseltäni sanottua että hei mitä sinä selität ettäkö me jatkettaisiin tämmöisen tempun jälkeen normisti? Että ei tosiaankaan niin mies oli ihan ihmeissään. Ja ei muka ymmärrä kuinka loukattu ja ikävä olo mulla tällä hetkellä on. Hän ei kuulema halua ketään muuta naista enkä minäkään nyt voi mitään uusia miehiä alkaa ajatella? Että me seurustellaan vakavasti jos joku ulkopuolinen kysyy. Siis voiko näin kahjoa kumppania olla olemassakaan??? Tämän puhelun jälkeen mies aloitti viestitulvan jossa pyytelee anteeksi ja selittää ties mitä ja ei olisikaan halunnut eroa hakea jne. Mitähän tässä tulee sanottua kun näemme kasvotusten myöhemmin?!

Kommentit (1159)

Vierailija
581/1159 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hämmästelen näitä stalkkausneuvoja. Jos ap olisi mies ja tällaisia ohjeita jakelisivat miehet, nuo ne kuulostaisivat meistä naisista varmasti todella kylmääviltä. 

Se kannattaa muistaa, että Suomessa jokaisella on kuitenkin oikeus erota avioliitosta. Eron voi hoitaa hyvin tai hyvin huonosti, kuten ap:n mies on tehnyt, mutta hänellä on silti oikeus siihen. Eli ei kannata stalkata eikä varsinkaan palkata mitään etsivää, vaikka ymmärränkin hyvin sen polttavan tarpeen saada tietää.

Ei siitä olekaan kyse, etteikö ap:n miehellä olisi oikeutta erota. Kyse on siitä, että ap haluaa saada tietää totuuten, jotta voi sitten siihen nojautuen tehdä elämänsä jatkon suhteen päätökset. Nythän tilanne on se, että mies haluaa jatkaa "niinkuin ennenkin", tosin Irmeli pysyy kuvioissa (hänhän on vain kaveri) ja toki ei olla enää virallisesti naimisissa ("mutta mehän seurustellaan vakavasti, jos joku kysyy").

Eli ap on luisumassa tilanteeseen, jossa uhmaikäisen tavoin mies kiukkuaa "mähän teen just mitä haluan, etkä voi mua estää" ja pitää sekä ap:n, kotitalonsa ja sen palvelut sekä salarakkaan eli Irmelin.

Ap:n pitää tietää totuus, haluaako hän suostua tällaiseen, jos Irmeli onkin oikeasti salarakas.

Tässä tapauksessa se totuus saadaan irti vain stalkkaamalla, ei kovistelemalla uhmaikäistä miestä.

Vierailija
582/1159 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap asuisi mun lähellä, olisin valmis ilmaiseksi stalkkaamaan ukkoa! Eli missä ap asut?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
583/1159 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin voisin stalkata. :D

On auto ja aikaa.

Vierailija
584/1159 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies elää kaksoiselämää. Hänellä on toinen kumppani, jonka kanssa aikoo mennä naimisiin, joten hänen pitää avioerota edellisestä. Hän haluaa kuitenkin vielä jatkaa myös edellisen vaimonsa kanssa "niin kuin mitään ei olisi tapahtunut". Uudelle naiselleen kertoo, että on eronnut ja ei ole enää missään tekemisissä.

Mies on siis polyamorinen, mutta ei halua/uskalla kertoa sitä kumppaneilleen.

Vierailija
585/1159 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ap asuisi mun lähellä, olisin valmis ilmaiseksi stalkkaamaan ukkoa! Eli missä ap asut?

Olisipa mulla tuollaisia kavereita! Itse kun olin eroamassa ja halusin saada varmistuksen ukon touhuista, ei kukaan kaverini suostunut lähtemään stalkkauskeikalle kanssani. Kaikki vaan tuhahtivat "unohda jo se äijä, mitä väliä mitä se tekee". No anteeksi, mutta kymmenen avioliittovuoden jälkeen ei ole niin helppoa tuosta vaan unohtaa, ja jäädä epätietoisuuteen. 

Vierailija
586/1159 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisipa mulla tuollaisia kavereita! Itse kun olin eroamassa ja halusin saada varmistuksen ukon touhuista, ei kukaan kaverini suostunut lähtemään stalkkauskeikalle kanssani. Kaikki vaan tuhahtivat "unohda jo se äijä, mitä väliä mitä se tekee". No anteeksi, mutta kymmenen avioliittovuoden jälkeen ei ole niin helppoa tuosta vaan unohtaa, ja jäädä epätietoisuuteen. 

Ja se suurin syy miksi olisin halunnut omin silmin nähdä miehen touhut, oli se että silloin hänestä ylitse pääseminen olisi ollut todella helppoa. Valheellisuuden ja petollisuuden todistaminen omin silmin on jotain sellaista, että se palaa kiinni verkkokalvoille. 

Vierailija
587/1159 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja se suurin syy miksi olisin halunnut omin silmin nähdä miehen touhut, oli se että silloin hänestä ylitse pääseminen olisi ollut todella helppoa. Valheellisuuden ja petollisuuden todistaminen omin silmin on jotain sellaista, että se palaa kiinni verkkokalvoille. 

Jäikö ukko ikinä sitten millään muulla tavoin kiinni? Alkoiko hän suoraan suhteeseen eronne jälkeen? Mistä epäilit, että hänellä on salarakas?

Vierailija
588/1159 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hämmästelen näitä stalkkausneuvoja. Jos ap olisi mies ja tällaisia ohjeita jakelisivat miehet, nuo ne kuulostaisivat meistä naisista varmasti todella kylmääviltä. 

Se kannattaa muistaa, että Suomessa jokaisella on kuitenkin oikeus erota avioliitosta. Eron voi hoitaa hyvin tai hyvin huonosti, kuten ap:n mies on tehnyt, mutta hänellä on silti oikeus siihen. Eli ei kannata stalkata eikä varsinkaan palkata mitään etsivää, vaikka ymmärränkin hyvin sen polttavan tarpeen saada tietää. 

Fakta on se, että ero tulee voimaan viimeistään lähikuukausina, ja siihen kumppanillasi on oikeus.

Toivotan voimia sinulle ap, elät vaikeaa vaihetta, olen kokenut hieman vastaavaa itsekin. Suru, viha, raivo, pettymys, häpeä siitä ettei kelvannut naisena ja välillä jokin alkukantainen kauhu siitä, että jää laumansa ulkopuolelle, ainakin noita tunteita koin. Jos sinulla on vielä uskonnollinen vakaumus, johon kuuluu elämän mittainen a

Tämä on erittäin hyvä kirjoitus. Todella hyvin nostit esille muutamia huomionarvoisia seikkoja tässä tapauksessa. Olen täysin samaa mieltä siitä, että vaikka mies ei ole tässä toiminut kaikkein taiteen sääntöjen mukaan, hänellä on kuitenkin täysi oikeus omalta osaltaan tehdä ratkaisunsa. Sinänsä kaunis ajatus päättää yhdessä avioliiton jatkamisesta tai päättämisestä ei ole realistinen. Kumpikin avioliiton osapuoli kokee liiton omalla tavallaan ja kummallakin on Suomessa onneksi vapaus päättää itsenäisesti liiton jatkumisesta. Siihen ei tarvitse sen toisen lupaa, eikä yhteistä päätöstä, vaan kummankin oma päätös. Tuo "yhdessä päättäminen" kuulostaa jopa siltä kuin jompikumpi joutuisi jollain tasolla tukahduttamaan oman kantansa asiaan. 

Vierailija
589/1159 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tämä on erittäin hyvä kirjoitus. Todella hyvin nostit esille muutamia huomionarvoisia seikkoja tässä tapauksessa. Olen täysin samaa mieltä siitä, että vaikka mies ei ole tässä toiminut kaikkein taiteen sääntöjen mukaan, hänellä on kuitenkin täysi oikeus omalta osaltaan tehdä ratkaisunsa. Sinänsä kaunis ajatus päättää yhdessä avioliiton jatkamisesta tai päättämisestä ei ole realistinen. Kumpikin avioliiton osapuoli kokee liiton omalla tavallaan ja kummallakin on Suomessa onneksi vapaus päättää itsenäisesti liiton jatkumisesta. Siihen ei tarvitse sen toisen lupaa, eikä yhteistä päätöstä, vaan kummankin oma päätös. Tuo "yhdessä päättäminen" kuulostaa jopa siltä kuin jompikumpi joutuisi jollain tasolla tukahduttamaan oman kantansa asiaan. "

Edelleenkään tästähän tässä ei ole kyse!

Kyse on siitä, että mies itse avioeronneena haluaa jatkaa kuten ennenkin nauttien aviovaimonsa palveluista, mutta pitäen myös Irmelin mukana, joka "on vain kaveri".

Ei kyse ole siitä, että mies olisi sanonut, että haki avioeron ja haluaa eron sekä muuttaa pois heti ja että sitä nyt täällä itkettäisiin. Ei.

Totta kai miehellä on oikeus erota, mutta ap:lla on oikeus tietää totuus tästä sopasta ja sitten päättää, haluaako hän pitää avioeronneen miehensä kotonaan, kun miehellä on rinnalla salarakas.

Vierailija
590/1159 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidän olisi kannattanut ekan hakemuksen sisään laittaessanne todeta, että kumpikin voi nyt tahollaan miettiä, haluaako jatkaa tai erota. Että eroa kohti tässä ollaan menossa (tietenkin, eihän avioerohakemusta tehdä kevein perustein!), joten kumpikin nyt tahollaan tekee oman päätöksensä liiton jatkumisesta.

Jos olisitte näin tehneet, kuten se olisi pitänyt tehdä, miehesi ratkaisu olisi ollut ihan tavallinen jatkumo 1. vaiheen jälkeen. Se, että ero piti jotenkin yhdessä sopia, teki hommasta lähes absurdin. Ei avioeroa ole sovittava yhdessä. Harkinta-aikana kumpikin tekee päätöksensä. Eroa haluava vetää sitten pidemmän korren ja sen mukaan toimitaan. 

Vierailija
591/1159 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisitte näin tehneet, kuten se olisi pitänyt tehdä, miehesi ratkaisu olisi ollut ihan tavallinen jatkumo 1. vaiheen jälkeen. 

Sinustako siis on tavallinen jatkumo käydä toiselle kertomatta jättämässä 2. vaiheen eroilmoitus ja jatkaa avioliittoa sen jälkeen samalla tavalla kuin ennenkin?

Siitähän tässä on kyse: ei siitä, että mies haluaa eron vaan siitä, että mies haluaa eron JA jatkaa avioliittoa.

Vierailija
592/1159 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kyllähän se oli miehen muuttunut käytös. Pelkäsin jo sitäkin että saa minutkin ongelmiin kun käytti rahaa ihan holtittomasti. Myös alkoa kului reippaasti. Tuota aikaa kun muistelee niin mies teki niin älyttömiä juttuja, oli kuin jossain "psykoosissa" tai jossain. Tällöin lapsikin sai osansa isänsä ei niin kivasta muutoksesta. En olisi halunnut eroa hakea mutta silloin se tuntui järkevältä asialta. Mieskään ei tuolloin olisi halunnut erota. Kun hakemus oli jätetty niin hyvin nopeasti kumpikin alkoi katua sen tekemistä. Ja kuukausien aikana tuli hetkiä että meillä meni ihan hyvinkin ja siksi ei haettu sitä tokaa vaihetta kun 6kk tuli täyteen. Sovittiin vain että annetaan ajan kulua ja katsotaan asiaa uudestaan joku päivä. Ennen kuin vuosi tulee täyteen. Ja ettei kumpikaan mene yksinään ilmoittamatta toiselle hakemaan lopullista eroa.  ap"

Miehen muuttunut käytös, holtiton rahan ja a

Sinun pitää antaa uskollisuutesi ja arvosi sellaiselle miehelle, joka arvostaa niitä ja haluaa samaa sinulle.

Parisuhteen tehtävä ei ole katsoa, miten pitkään voidaan pysyä samassa parisuhteessa riippumatta siitä, millainen se suhde on. Suhteen laatu on kaikkein tärkeintä. Ei helmiä sioille.

Vierailija
593/1159 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jäikö uk

Esimerkiksi löysin hänen autostaan vieraan naisen vaatteita. Lisäksi kertoi löytäneensä uuden naispuolisen "kaverin" joka on niin kiltti ja ymmärtäväinen ja jaksaa kuunnella hänen valituksiaan. En ottanut hänestä eroa pääasiassa sen takia, että epäilin pettämistä, vaan siksi että hän kohteli minua huonosti. Pettämisen merkkejä oli kyllä useita, joten olen pitkälti sen kannalla, että hän myös petti. Todennäköisesti pidemmän aikaa, kuten ap:n mies. 

Vierailija
594/1159 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja se suurin syy miksi olisin halunnut omin silmin nähdä miehen touhut, oli se että silloin hänestä ylitse pääseminen olisi ollut todella helppoa. Valheellisuuden ja petollisuuden todistaminen omin silmin on jotain sellaista, että se palaa kiinni verkko

Enkä tiedä hänen naistouhuistaan eron jälkeen. Pari kertaa on käynyt mielessä, että yrittäisin selvittää mitä on touhuillut, mutta sitten ajattelin että antaa olla. Minulle parasta on nyt vaan käsitellä hänen jättämänsä muut traumat, että pääsen eteenpäin elämässä. 

Vierailija
595/1159 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Siitähän tässä on kyse: ei siitä, että mies haluaa eron vaan siitä, että mies haluaa eron JA jatkaa avioliittoa."

Älähän unohda Irmeliä!

Mies haluaa Irmelinkin bonuksena kaupan päälle!

Aviovaimopalvelut kotona ja Irmeli kodin ulkopuolella - sitä mies haluaa.

Vierailija
596/1159 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Enkä tiedä hänen naistouhuistaan eron jälkeen. Pari kertaa on käynyt mielessä, että yrittäisin selvittää mitä on touhuillut, mutta sitten ajattelin että antaa olla. Minulle parasta on nyt vaan käsitellä hänen jättämänsä muut traumat, että pääsen eteenpäin elämässä."

Tästä päätellen teillä ei ole yhteisiä lapsia. Niiden kautta kuulisit väkisinkin miehes puuhat, vaikket haluaisi.

Vierailija
597/1159 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja se suurin syy miksi olisin halunnut omin silmin nähdä miehen touhut, oli se että silloin hänestä ylitse pääseminen olisi ollut todella helppoa. Valheellisuuden ja petollisuuden todistaminen omin silmin on jotain sellaista, että se palaa kiinni verkko

Millaista se huono kohtelu oli?

Itse ymmärrän halun saada tietää, onko miehellä toinen. Silloin olisi helpompi erota. Jos on tilanne, että epäilee miehen pettävän, niin onhan se eri asia lopulta erota oikean pettämisen takia kuin jäädä epävarmaksi,, että oliko kaikki vika itsessä. Jos se mies väittää vaimoa vainoharhaiseksi ja hulluksi, kun epäilee, niin helposti sitä uskoo olevansa sellainen. Sitten voi eron jälkeen jäädä katumaan, että erosiko vain siksi, että oli itse vainoharhainen.

Vierailija
598/1159 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Enkä tiedä hänen naistouhuistaan eron jälkeen. Pari kertaa on käynyt mielessä, että yrittäisin selvittää mitä on touhuillut, mutta sitten ajattelin että antaa olla. Minulle parasta on nyt vaan käsitellä hänen jättämänsä muut traumat, että pääsen eteenpäin elämässä."

Tästä päätellen teillä ei ole yhteisiä lapsia. Niiden kautta kuulisit väkisinkin miehes puuhat, vaikket haluaisi.

Ei ole, Luojan kiitos! Yhdessä oltiin kyllä pitkä pätkä. Käytännössä tuhlasin elämäni parhaat vuodet hänen kanssaan. Olisi pitänyt tajuta lähteä aiemmin. 

Vierailija
599/1159 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Itse ymmärrän halun saada tietää, onko miehellä toinen. Silloin olisi helpompi erota. Jos on tilanne, että epäilee miehen pettävän, niin onhan se eri asia lopulta erota oikean pettämisen takia kuin jäädä epävarmaksi,, että oliko kaikki vika itsessä. Jos se mies väittää vaimoa vainoharhaiseksi ja hulluksi, kun epäilee, niin helposti sitä uskoo olevansa sellainen. Sitten voi eron jälkeen jäädä katumaan, että erosiko vain siksi, että oli itse vainoharhainen."

Nimenomaan tässä on koko ketjun (stalkkauskehotuksen) pointti! 

Vierailija
600/1159 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskot hei, luottakaa itseenne. Jos oma järki ja tunne sanoo vastaan niin uskokaa sitä. Miehet kaasuvalottavat, valehtelevat ja jättävät kertomatta.

Seurustelin lyhyen aikaa. Hän teki ensimmäisen tempun jo 2 kk jälkeen. Teki oharit ja väitti meidän sopineen seuraavan päivän. Ei todellakaan sovittu ja hänen käytöksestään huomasi, ettei kyseessä ollut hänen osaltaan mikään vahinko vaan testi/ muu paskatemppu. Hänen kanssaan olisi lähtenyt todellisuus horjumaan nopeasti, kuten seuraavalle naiselle kävi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan viisi