Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle 2024 osa 2
Kommentit (55805)
Vierailija kirjoitti:
G: Tehtäisiinkö jouluruuat itse vai ostettaisiinko valmiina?
Ehdottomasti itse, jos suinkin vaan pystyy. Sairaus tai työkiireet yms. on hyvöksyttävä syy ostaa valmiita tai puolivalmisteita. Joulun tunnelma tulee siitä tekemisestä. Mikäli kaivattua ei kiinnostaisi, teen tarvittaessa kaiken yksin. Se on mulle hyvin tärkeää.
Gallup
👍🏽 Haluan nähdä kaivattua mahdollisimman usein
👎🏽 Välttelen tilanteita, joissa voin törmätä häneen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyl sitä jossain vaiheessa voi asua yhdessä, mutta ei heti, se ei ole järkevää, pitää tuntea paremmin ja tietää toisen tavat jne.
Jokainen tekee kuten hyvältä tuntuu, joten en siis neuvo muita mitenkään, mutta totean omalta kohdaltani opitun ja päätellyn, että paras tapa tutustua läpikotaisin on yhdessä asuminen. Mua ainakin turhauttaisi vitkutella jos kuitenkin sitä haluaa ja siinä kuluisi myös aikaa hukkaan mikäli lopulta osoittautuukin, ettei homma toimi. Parempi ottaa selvää mahdollisimman nopeasti. Ei niitä toisen oikean arjen tapoja opi kovinkaan hyvin tuntemaan jos nähdään vain ulkona tai kyläillään sovitusti harvakseltaan, silloin kumpikin on aina vähän vieraanvaraisessa moodissa ja kämppäkin varta vasten siivottu just ennen jne.
Entä jos kyläilee joka päivä? Tai yökyläilee silloin tällöin? Oppiihan siinä. Hyvä suhde voi kaatua myös siihen, että laittaa nopeasti hynttyyt yhteen ja sitten tuleekin kitkaa jostain typeristä jutuista tai kumpikin ei vaan ole henkisesti valmis tms.
Vierailija kirjoitti:
En syö jouluruokia, joten jos hän niitä haluaisi niin saisi itse päättää, tekeekö ne itse vai ostaako valmiina.
Vierailija kirjoitti:
Kasvoin kodissa, joka oli tyyliltään ja sisustukseltaan hyvin kartanomainen. Valkoinen yhdistettynä harmaan sävyihin ja mustaan on minulle mahdoton ajatus asua.
Mikä kartta oli kyseessä?
Vierailija kirjoitti:
Ostan valmiina koska syön vain itse. Toivoisin että jouluna uusi kotini olisi hieman jo persoonallisempi. Liikaa arkisia duuneja, jopa ihan hämmentää. Musta päiväpeitto olisi edelleen hakusessa, jos tiedät mistä saa ison 260x260 kokoisen suhteellisen hyvälaatuisen kohtuuhintaan niin pistä tähän kommenttia. Kiitos kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Gallup
Ei kumpikaan
Vierailija kirjoitti:
Jotain itse ja jotain valmiina. En ostele kovin perinteisiä jouluruokia tai ole mitenkään pakonomainen näissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyl sitä jossain vaiheessa voi asua yhdessä, mutta ei heti, se ei ole järkevää, pitää tuntea paremmin ja tietää toisen tavat jne.
Jokainen tekee kuten hyvältä tuntuu, joten en siis neuvo muita mitenkään, mutta totean omalta kohdaltani opitun ja päätellyn, että paras tapa tutustua läpikotaisin on yhdessä asuminen. Mua ainakin turhauttaisi vitkutella jos kuitenkin sitä haluaa ja siinä kuluisi myös aikaa hukkaan mikäli lopulta osoittautuukin, ettei homma toimi. Parempi ottaa selvää mahdollisimman nopeasti. Ei niitä toisen oikean arjen tapoja opi kovinkaan hyvin tuntemaan jos nähdään vain ulkona tai kyläillään sovitusti harvakseltaan, silloin kumpikin on aina vähän vieraanvaraisessa moodissa ja kämppäkin varta vasten siivottu just ennen jne.
Ja just tämä vieraanvaraisuus pitäisi sen suhteen tosi hy
Juu no jokaisella omat tavoitteensa. Itse en halua mitään vierassuhdetta vaan elämänkumppanin. Jos suhde ei kestä yhteen muuttoa niin sillä ei ole toivoa muutenkaan, eli se ei anna sitä mitä siltä odotan.
Vierailija kirjoitti:
Gallup
Ei ole kaivattua mutta välttelen kaikkia. Saa analysoida ja spekuloida tätäkin asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Kasvoin kodissa, joka oli tyyliltään ja sisustukseltaan hyvin kartanomainen. Valkoinen yhdistettynä harmaan sävyihin ja mustaan on minulle mahdoton ajatus asua.
Puun sävyt ja maanläheiset sävyt on rentouttavia ja rauhallisia. Mustavalkoinen tai harmaa on vähän luonnottomia ja helposti vähän kovia kodin värityksessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle olisi molemmat tavat ok. Helsingissä Treffistä saa ostettua Treffin hyvän joulukassin täynnä herkkuja. Toki mielestäni jos ihmiset ovat sitoutuneet yhteen niin miksei sitä aikaa käyttäisi myös sitten yhdessä tekemiseen.
En ostaisi kyseisestä lakastua mitään.
Vierailija kirjoitti:
Tekisimme itse. Joulunvietosta joudutaan varmaan muutenkin keskustella (olipa kumppani kuka tahansa).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle olisi molemmat tavat ok. Helsingissä Treffistä saa ostettua Treffin hyvän joulukassin täynnä herkkuja. Toki mielestäni jos ihmiset ovat sitoutuneet yhteen niin miksei sitä aikaa käyttäisi myös sitten yhdessä tekemiseen.
En ostaisi kyseisestä lakastua mitään.
*lafkasta
Siihen on vielä aikaa. Jouluruuat tehtäisiin itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Gallup
Ei kumpikaan
Mikä sitten?
Jos nainen sanoo mulle ettei halua muuttaa yhteen, se on synonyymi sille, että hän sanoisi: "En rakasta sinua, en halua jakaa elämääni kanssasi, en halua sinua elämääni, en halua muodostaa perhettä kanssasi." Kyllä kai jokainen tarvitsee välillä omaa aikaa, mutta siihen on ratkaisu: säännölliset ruoka-ajat. Kun ei eletä kuin pellossa ja syödä milloin sattuu, silloin asioita pystyy ennakoimaan. Voi esim. sanoa: "Minä luen nyt kirjaa. Lämmitetään sitten päivällistä." Tai voi sanoa: "Menen autotalliin korjaamaan ruohonleikkuria. Tulen sitten päiväkahviaikaan." Tai voi sanoa: "Tehdään yhdessä ruokaa. Sen jälkeen minun pitää vielä katsella työpapereita, siinä menee muutama tunti." Kaikkihan on helppoa ja ennakoitavaa, jos on pelisääntöjä, joista pidetään kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puun sävyt ja maanläheiset sävyt on rentouttavia ja rauhallisia. Mustavalkoinen tai harmaa on vähän luonnottomia ja helposti vähän kovia kodin värityksessä.
Kaikki hyviä. Sekoita ne. Mix those. Use your imaginary.
Vierailija kirjoitti:
Haaveena, että tekisi kaiken itse, mutta kun joulu lähenee ja on 23.12. huomaa, ettei taaskaan ehtinyt mitään, kipaisee kauppaan.
Valmiina