Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle 2024 osa 2
Kommentit (55805)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmissuhteisiin kuuluu väärinkäsitysten mahdollisuus. Se ei silti kaada ihmissuhteita, ainakaan minulla. Ymmärryskatkoksia varten on kieli.
Tietenkin. silloin tosin tarvitaan kummankin halu kommunikoida. Jos sulkeutuu kuin simpukka, kun kokee tulleensa loukatuksi eikä edes suostu kertomaan mistä on loukkaantunut, on kohtalsien haastavaa saada keskustelua aikaiseksi.
On tilanteita, joissa esim. mies ei edes kysy, miksi nainen loukkaantuu. Tai edes tajua kysyä. Ja sitten taas kun nainen kysyy, miksi mies on loukkaantunut ja mies kertoo joka kerta saman syyn, asian, josta nainen on pahoillaan ja pyytänyt anteeksi. Miten siitä pääsee eteenpäin? Ei mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tietenkään tarkalleen tiedä miksi ap on estetty. En ollut edes tuo aiempi kysyjä, eikä minua itseäni ole kukaan koskaan estänyt.
Sen vain jokainen yleisesti tietää, että jos on joku tullut estetyksi, hän on käyttäytynyt jotenkin häiritsevästi toista ihmistä kohtaan ja tämä on estänyt, jotta häiritsevä toiminta loppuisi. Mihinkään muuhun tarkoitukseen estämistä ei tarvita.
Eikä sitä tarvittaisi myöskään, jos häiritsijä uskoisi puhetta. Estäminen on se viimeinen keino, kun mikään muu ei ole auttanut.
Hyvä kiteytys. Uskomatonta, että jotkut täälläkin saattavat yrittää selittää saamaansa estoa jostain ihan positiivisesta syystä johtuvaksi. Jotkut on kyllä valmiita menemään pitkälle itselleenvalehtelussa. Paljon fiksumpaa olisi kohdata tosiasiat ja vaikkapa pyytää anteeksi huonoa käytöstään.
Niinhän tuo olisi. Ja jos tädillä olis munat niin se olis setä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmissuhteisiin kuuluu väärinkäsitysten mahdollisuus. Se ei silti kaada ihmissuhteita, ainakaan minulla. Ymmärryskatkoksia varten on kieli.
Tietenkin. silloin tosin tarvitaan kummankin halu kommunikoida. Jos sulkeutuu kuin simpukka, kun kokee tulleensa loukatuksi eikä edes suostu kertomaan mistä on loukkaantunut, on kohtalsien haastavaa saada keskustelua aikaiseksi.
Kuvailit minun ja erään välejä. 😃
Tuttua? Ei olisi minullekaan ensimmäinen kerta, kun minuun ollaan loukkaannuttu sillä välin, kun ei olla oltu edes tekemisissä.
Minuun ei loukkaannu kukaan ystävä, tuttava tai sukulainen. Vain kaksi miestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On tilanteita, joissa esim. mies ei edes kysy, miksi nainen loukkaantuu. Tai edes tajua kysyä. Ja sitten taas kun nainen kysyy, miksi mies on loukkaantunut ja mies kertoo joka kerta saman syyn, asian, josta nainen on pahoillaan ja pyytänyt anteeksi. Miten siitä pääsee eteenpäin? Ei mitenkään.
Jatkokysymyksellä: Olet loukkantunut sanomastani/takemästäni/jne. Mikä sinua loukkaa?
Tai hitostako minä tiedän miten setviä riitatilanteita, kun olen erittäin huono kysymään jatkokysymyksiä ja helposti tyydyn ensimmäiseen vastaukseen ja totean ettei hän ilmeisesti halua syvemmin setviä tunteitaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis ettei kukaan riitä mulle kokonaan etänä, tartten sen ihmisen myös fyysisenä, fyysinen kosketus on tärkeää.
Mä oon etsinyt henkistä yhteyttä vuosia. Varmaan sit kun sellasen löytää, niin se toinen haluaakin jotain muuta ja kiireellä.
Mä olen etsinyt ikäni. Aina välillä luulen löytäneeni, mut paremmin tutustuessa olenkin huomannut erehtyneeni. Suurin osa ihmisistä taas ei tajua mua ollenkaan.
Fyysistä nyt ois helppo saada, mut sekään ei kiinnosta ilman henkistä.
eri
No onko kaikilla sen fyysisenkään saaminen helppoa?
Mistä minä tiedän, omasta puolestani vain vastasin. Ketjun aihehan liikkuu henkilökohtaisella eikä yleisellä tasolla.
Vierailija kirjoitti:
Mutta kun pointti nimenomaan on se, ettei yhteistä kieltä löydy..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvailit minun ja erään välejä. 😃
Tuttua? Ei olisi minullekaan ensimmäinen kerta, kun minuun ollaan loukkaannuttu sillä välin, kun ei olla oltu edes tekemisissä.
Minuun ei loukkaannu kukaan ystävä, tuttava tai sukulainen. Vain kaksi miestä.
Ovatko kumpikin sinuun rakastuneita vai mikä käytöksessäsi loukkaa heitä?
Millainen riitelijä olet? Riitelyllä tarkoitat omien konfliktien ratkaisua.
Vierailija kirjoitti:
En tietenkään tarkalleen tiedä miksi ap on estetty. En ollut edes tuo aiempi kysyjä, eikä minua itseäni ole kukaan koskaan estänyt.
Sen vain jokainen yleisesti tietää, että jos on joku tullut estetyksi, hän on käyttäytynyt jotenkin häiritsevästi toista ihmistä kohtaan ja tämä on estänyt, jotta häiritsevä toiminta loppuisi. Mihinkään muuhun tarkoitukseen estämistä ei tarvita.
Eikä sitä tarvittaisi myöskään, jos häiritsijä uskoisi puhetta. Estäminen on se viimeinen keino, kun mikään muu ei ole auttanut.
On tunnetusti helppoa vaatia toisilta ihmisiltä anteeksipyyntöä milloin mistäkin asiasta. Mutta koska viimeksi omet itse pyytänyt anteeksi joltakin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaksaa huvittaa, että jotkut vahtivat tuttujen ja tuntemattomien elämää. Ottakaa kiikarit käyttöön, ehkä se auttaa.
Näitä nyt on naapurustot väärällään, valitettavasti. Ei pidä vain antaa liiaksi häiritä. Elämä elettävänä.
Puhuin ketjusta. Mulla on vain hyviä naapureita.
Sopii tuo tähän ketjuunkin. Elää ja antaa toistenkin elää. Eikä pidä provosoitua. 😉
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Annan huomioni sinulle, vaikka pitäisi antaa hänelle.
Kumpi heistä sitten on se merkityksellisempi; sinä vai hän? Tiedätköhän itsekään.
Tätä hänen kanssa. Vaatiiko täsmennystä.
Puolisolle kuuluu antaa huomio, ei suhteen ulkopuoliselle. Silti tunnen kaivattua kohtaan, mitä tunnen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On tunnetusti helppoa vaatia toisilta ihmisiltä anteeksipyyntöä milloin mistäkin asiasta. Mutta koska viimeksi omet itse pyytänyt anteeksi joltakin?
Pyydän usein anteeksi. Se ei ole mulle vaikeaa. Mites itse?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jatkokysymyksellä: Olet loukkantunut sanomastani/takemästäni/jne. Mikä sinua loukkaa?
Eikö se juurikin ole se toisen tekeminen alun alkaenkin?
Vierailija kirjoitti:
Muistan numerosi ulkoa, vaikka yhteystiedoissani sitä ei ole.
Näinpä. Muistan erään numeron ulkoa jota en ikinä ole päässyt käyttämään. Oli niin helppo muistaa se ulkoa kun yhdessä paperissa numeron näin... meillä ei mitään muuta yhteyttä kun hänen nro minun päässä. Viime näkemisestä jo kuukausia aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähetin pusu-emojin varatulle rouvalle. Mitäkö hän ajattelee?
Eiköhän asia selviä hyvin pian?
Hymystä päätellen piti siitä. Tuli viereeni istumaan sohvalla
Vierailija kirjoitti:
Millainen riitelijä olet? Riitelyllä tarkoitat omien konfliktien ratkaisua.
Sovitteleva ja keskusteleva. Sopu on mulle isompi arvo kuin oikeassa oleminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyydän usein anteeksi. Se ei ole mulle vaikeaa. Mites itse?
Tilanteen sitä edellyttäessä kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta kun pointti nimenomaan on se, ettei yhteistä kieltä löydy..
Ei ollut kyse väärinkäsityksistä. Oli kyse ihan suoranaisesta typeryydestä naisen puolelta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähetin pusu-emojin varatulle rouvalle. Mitäkö hän ajattelee?
Eiköhän asia selviä hyvin pian?
Hymystä päätellen piti siitä. Tuli viereeni istumaan sohvalla
Voi teitä! 😍
Mun myös. Valitettavaa.