Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tunnetko ketään työikäistä joka ei ole käynyt ns. etelän matkoilla?

Vierailija
16.08.2024 |

Minä olen käynyt kerran Kanarian saarilla. Muualla en ole käynyt. Olen 62 v.

Kommentit (94)

Vierailija
41/94 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä.

Ei kiinnosta.

Vierailija
42/94 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä käynyt Norjaa kauempana ja Norjassakin kävin lapin reissulla pari tuntia kääntymässä 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/94 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käynyt "etelässä". Ranska on varmaan eteläisin maa missä olen käynyt. En tykkää auringosta enkä kuumuudesta, joten valitsen matkakohteeni toisin.

Vierailija
44/94 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole käynyt. Ei mitään intoa. Moni sanoo, ettei kotona lomailu tunnu lomalta. Itse taas en halua mitään stressiä lomalla. Matkustaminen ja aikataulut aiheuttaa stressin. 

Ajattelen aivan samoin. En todellakaan tuhlaa lomaani matkusteluun, kun voin rentoutua kaikessa rauhassa kotonani. Mennä käymään vaikka museossa, jos huvittaa. Ilman aikatauluja.

Vierailija
45/94 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän vaikka kuinka monta, jotka eivät ole käyneet yhdelläkään ns. etelänmatkalla, vaikka reissaavat Euroopassa ja maailmassa todella paljon vuosittain. Ehkä minulla on sivistynyt ystäväpiiri tai jotain?

Tämä on ehkä noloin asia, millä ihminen voi päteä. 

Vierailija
46/94 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monikin nuori aikuinen on skipannut perinteiset etelänlomat. Sen sijaan on kyllä koluttu maailman metropolit ja Sumatran sademetsät.

Sataa se täälläkin metsissä.

Vierailija
47/94 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen matkustanut vain jenkkien pohjoispuoliskolle ja keski-Eurooppaan. Kai ne täältä katsottuna on "etelässä", mutta ei ehkä siinä merkityksessä, kuin yleensä tarkoitetaan.

Vierailija
48/94 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 38 enkä ole käynyt koskaan varsinaisesti etelän matkoilla. Olen kyllä ollut matkoilla ja etelässäkin, mutta en välitä aurinkorannoista kun inhoan kuumassa auringossa lojumista. Kaupunkeja ja eri maita olen kyllä nähnyt ja asunutkin ulkomailla. Mulle loma olisi reissu jonnekin arkkitehtonisesti kauniiseen kaupunkiin viileällä säällä turistikauden ulkopuolella.

Vierailija
49/94 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena Torremolinoksessa. En tykkää rantalomista, asutaan maalla, joten lomat vietetään mieluummin Pariisissa, Lontoossa tai vaikka Barcelonassa.

Vierailija
50/94 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ollut olo, että siellä vasta tuntuisikin yksinäiseltä ja surulliselta kun muut on porukoina, pariskuntina, perheinä.

Sellaista se on, kun keskityt vain omaan pahaan oloosi, etkä näe kaikkia niitä tuhansia ihmisiä, jotka liikkuvat julkisilla paikoilla yksin. 

Vierailija
51/94 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt aikuisiällä kaksi etelänmatkaa. Vähän harmittaa, etten ole irroitellut enemmän.

- M44

Vierailija
52/94 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseni. Ryyppyreissut ei kiinnosta

Vierailija
53/94 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen. Itseni. Veljeni. Varmaan paljon muitakin, mutta en ole heistä täysin varma.

Vierailija
54/94 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Appiukko ei tietääkseni ole hirveästi matkustellut, sillä 2 tunnin automatka alkaa olla jo kipurajoilla. Kerran saatiin se käymään meillä 5 h päässä, toista kertaa tuskin tulee pitkään aikaan. Ehkä lasten rippijuhliin?

Vierailija
55/94 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseni. Ryyppyreissut ei kiinnosta

Kuka siellä olisi sun kurkkuun väkisin kaatamassa viinaa? Ja hei, seuransa voi valita niin kotimaassa kuin ulkomaillakin. 

Vierailija
56/94 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän vaikka kuinka monta, jotka eivät ole käyneet yhdelläkään ns. etelänmatkalla, vaikka reissaavat Euroopassa ja maailmassa todella paljon vuosittain. Ehkä minulla on sivistynyt ystäväpiiri tai jotain?

Millä tavalla siis koet ystäväpiirisi olevan sivistynyt? Tuostahan se ei ilmennyt mitenkään.

Vierailija
57/94 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset ovat kyllä onnettomia. Tuomitsevat etelässä kävijät juntteina, kun itse käyvät "Euroopassa" tai "kymmenissä maissa". Eipä kuitenkaan ole mieli avautunut piiruakaan tästä suuresta matkustelusta, vaan henkisesti ollaan vieläkin kotiin lukkiutuneita metsäläisiä valmiina tuomitsemaan jokainen, jolla hiuskarvakin on eri tavalla kuin itsellä.

Vierailija
58/94 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En taida tuntea, tai ehkä kaikkien kanssa ei vaan ole tullut puheeksi. Tunnen taas useampia sellaisia joita ei enää oikein kiinnosta reissata. Massaturismi on valtava ongelma, säät alkavat olla huonoja tai liian kuumia monilla alueilla ja Euroopassakin on levotonta. Itsekin kun olen jonkin verran reissannut niin ei vaan kiehdo enää samalla tavalla kuin joskus 10-20 vuotta sitten. Ihan tarpeeksi on nähty ja koettu

Vierailija
59/94 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 36 enkä koskaan käynyt tyypillisellä "etelänmatkalla". Espanjassa kävin kerran syksyllä Barcelonassa ja Zaragosasssa, mutta idea oli enemmän tavata espanjalaisia tuttuja. Rannalla ei juuri tullut oltua enkä käynyt edes uimassa.

Vierailija
60/94 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käynyt. Voisin lähteä johonkin rantalomalle, jos joku muu olisi maksamassa. Useammassa kaupunkikohteessa olen käynyt. Koti on lepopaikkani ja ulkomailla haluan nähdä ja kokea asioita.