Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tunnetko ketään työikäistä joka ei ole käynyt ns. etelän matkoilla?

Vierailija
16.08.2024 |

Minä olen käynyt kerran Kanarian saarilla. Muualla en ole käynyt. Olen 62 v.

Kommentit (94)

Vierailija
81/94 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 56 enkä yhtää ainoaa kertaa ole ollut ns. rantalomalla tai "etelässä". Olen kyllä matkustellut jonkin verran, mutta pelkästään kaupunkikohteissa. Pahin painajainen olisi joku paikka jossa ei voi oikein muuta kuin olla rannalla. Palan viidessä minuutissa ilman aurinkosuojaa, joten en koskaan ole auringossa jos voin valita. 

Vierailija
82/94 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinkolomat eivät ole minua varten. Olen kyllä matkustanut, mutta enimmäkseen pohjoismaissa.

Pidän luontokohteista ja autenttisesta luonnosta ilman turismia, siispä retkeilen...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/94 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän vaikka kuinka monta, jotka eivät ole käyneet yhdelläkään ns. etelänmatkalla, vaikka reissaavat Euroopassa ja maailmassa todella paljon vuosittain. Ehkä minulla on sivistynyt ystäväpiiri tai jotain?

Tämä on ehkä noloin asia, millä ihminen voi päteä. 

Lähes jokainen viesti tässä ketjussa on sama, hyi etelän pakettimatkat, minä se matkustelen omatoimisesti.

Vierailija
84/94 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

matkustelkaa nyt vielä kun voitte, kohta sille tulee loppu

Vierailija
85/94 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On varmaan paljonkin jotka ei ole halunneet tai voineet matkustella. Itse olen kyllä paljonkin matkustanut, ja pidän myös ihan perus rantalomista/ pakettimatkoista turistirysissä. Nyt alkaa vähän into laantua, mutta ei siksi, että en enää kaipaisi aurinkoon ja rannoille, vaan siksi että arvelluttaa lentoliikenteen turvallisuus. Jatkuvasti uutisoidaan yhä pahemmista turbulensseista ilmastonmuutoksen myötä. Ennen turbulenssit oli vaan vähän kuoppainen tie, mutta nykyään ihmiset ja tavarat lentelee pikitkin konetta, ja näissä tilanteissa on ihmisiä kuollutkin. Oikeita vaaratilanteita, loukkaantumisia ja kuolemantapauksiakin on jo ollut, ja nämä varmaan lisääntyy jatkossa. Ajan kysymys koska koneita alkaa putoilla. Kyllä mä varmaan kaiken uhallakin jatkossakin matkustan ainakin silloin tällöin, mutta todellakin pidän turvavyön kiinnitettynä koko matkan ajan.

Vierailija
86/94 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja mieheni, kumpikaan ei tykkää maata kuumalla rannalla, eikä muutenkaan olla liian kuumassa, olemme käyneet ulkomailla mutta aina kaupunkilomilla. Ei kai siinä mitään outoa ole, ei kaikki tykkää kovista helteistä muutenkaan, varmasti on paljon meidän kaltaisia joita kiinnostaa matkustelussa muut asiat kuin uimarannat.

Tyttäreni on matkustanut yli 30 eri maassa, eikä mihinkään ole mennyt rantaelämän takia, tai minkään bilettämisen. Ottaa kyllä aurinkoa joskus, kun asuu Suomea lämpimämmässä maassa, mutta ei sen takia matkusta, ei ole käynyt esim Kanarialla.

Vierailija
87/94 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hirveetä hyvesignalointia koko ketju täynnä, miten etelän pakettimatkat on junteille ja paremmat ihmiset käy omatoimimatkoilla 😂 mitä te saatte anonyymista paremmuudesta? 

Mua ei ole ikinä kiinnostanut rantalomat, en jaksa maata auringossa joten eipä ole tullut lähdettyä pakettimatkalle aurinkoon. Laskettelemaan olen sen sijaan mennyt pakettimatkalle useamminkin koska on kätevää kun majoitus, hissiliput, välinevuokrat ja lentikenttäkuljetukset on hoidettu niin ettei tarvitse kuin saapua paikalle ajoissa. Mutta niistähän tässä ketjussa ei ei ollut kyse.

Se oli viidessäkymmenessä maassa matkaillut.

Vierailija
88/94 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin italiassa ja portugalissa vuonna 1992 mutta sen jälkeen en ole käynyt ulkomailla. Syy on se että ostin oman kesämökin ja maksoin sitä 18 vuoden ajan. Ei ole sen koommin tehnyt mieli ulkomaille koska vietän kesät aina mökilläni.

Vierailija
89/94 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. Eikä kiinnosta mennä. USA:n roadtrip kiinnostaisi.

Vierailija
90/94 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun eksä. On ollut Ruotsinlaivalla.  44-vuotias mies.

Vierailija
91/94 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etelän matkoilla, siis rantalomalla? Sellaisella ei ole ollut ikinä. N42

Vierailija
92/94 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, itseni. 👋

En ole reissannut.

T: Tuntematon

Vierailija
93/94 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin italiassa ja portugalissa vuonna 1992 mutta sen jälkeen en ole käynyt ulkomailla. Syy on se että ostin oman kesämökin ja maksoin sitä 18 vuoden ajan. Ei ole sen koommin tehnyt mieli ulkomaille koska vietän kesät aina mökilläni.

Mäkin vietän kesät mökillä (paitsi jos on poikkeuksellisen huono kesä saatan ottaa äkkilähdön). Etelänlomilla käyn muina vuodenaikoina.

Vierailija
94/94 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen käynyt kerran valmismatkalla Sisiliassa. Onko se sitten etelänmatka? Muuten lomaillut ihan omatoimisesti.

Omatoimimatka ja etelänloma ei ole toistensa vastakohtia. Minä olen käynyt etelänlomilla sekä omatoimisesti, että pakettimatkoilla.