Raitis mies on naisille turn off
https://www.iltalehti.fi/keho/a/d61e7344-cfc9-4b2f-8453-aac4c3373396
Miehen pitää juoda viinaa jotta saa naisia ja seksiä. Raitista miestä naiset haukkuu nössöksi.
Kommentit (156)
Raitista ihmistä paheksuu vain itse alkoholiriippuvainen. Toisen raittius on pelottavaa, koska itsellä ei ole samaa vapautta olla juomatta alkoholia tai oman käytön vähentäminen tai lopettaminen on iso juttu. Ainoa raitis ihminen, jonka alkoholisti hyväksyy, on oma juomaton alistunut läheinen, joka itsensä ja muun perheen uhraten palvelee alkoholistia, kun tämä ryyppää eli hakee lisää juotavaa, antaa rahaa tai käy pelastamassa juovan eri tilanteista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mahdotonta löytää päihteetöntä nelikymppistä miestä, joka ei ole entinen alkoholisti. Onneksi nuorissa on viisaampia.
Mitä pahaa tai luotaantyöntävää raitistuneessa alkoholistissa on?
Monella on vielä käsittelemättä ne ongelmat, johon alkoivat alkujaan juomaan. Vaikeita kumppaneita. Elämän pitäisi aina sitten pyöriä sen miehen raittiuden ympärillä.
Vierailija kirjoitti:
Raitista ihmistä paheksuu vain itse alkoholiriippuvainen. Toisen raittius on pelottavaa, koska itsellä ei ole samaa vapautta olla juomatta alkoholia tai oman käytön vähentäminen tai lopettaminen on iso juttu. Ainoa raitis ihminen, jonka alkoholisti hyväksyy, on oma juomaton alistunut läheinen, joka itsensä ja muun perheen uhraten palvelee alkoholistia, kun tämä ryyppää eli hakee lisää juotavaa, antaa rahaa tai käy pelastamassa juovan eri tilanteista.
Jep. Jännä ilmiö on se, etten koskaan kerro olevani absolutisti, koska minusta se ei ole oleellista. Yhä vain joku sen silti yleensä porukassa tietää, koska joku muu on kertonut. Tai sitten kytätään mitä juon, ja aletaan kysellä. Ei raittiit ihmiset tai ne joilla on käyttö hanskassa kyttää toisten juomia.
Usein täysraittius kertoo joko alkoholismista tai tiukkapipoisuudesta/uskonnollisuudesta. Ei tosin onneksi aina.
Vaikeaa on ihmisille joita kiinnostaa muiden mielipiteet. Yleensä jos minua arvostellaan avaa se myös oven arvostella avoimesti vastapuolen elämänvalintoja.
Vierailija kirjoitti:
Usein täysraittius kertoo joko alkoholismista tai tiukkapipoisuudesta/uskonnollisuudesta. Ei tosin onneksi aina.
Täysraittiudestaan melua pitävät kuuluvat yleensä noihin ryhmiin. Omasta halustaan raittiit olisivat mieluiten keskustelematta asiasta, varsinkin kun muut juovat.
Vierailija kirjoitti:
Mitä käytännön eroa edes on, jos ottaa juhlissa esim. onnittelumaljan tai ei ota. Olen viimeisen vuoden aikana juonut yhden onnettlumaljan ja yhden ananaslonkeron. Jos ottaisin vielä vähemmän olisi ongelmia?
Raittiit naiset haluavat raittiin miehen.
Itse en kaljoittelevaa jaksaisi katsoa.
Moni varoo raivoraittiita fanaatikkoja ja entisiä alkoholisteja, ja syystäkin. Eivät entiset alkoholistit varmaan itse tajua miten itsekeskeisiä tuppaavat olemaan. Kaiken elämässä pitäisi pyöriä heidän ja heidän raittiutensa ympärillä. Ei puhettakaan normaalista, tasaveroisesta suhteesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä käytännön eroa edes on, jos ottaa juhlissa esim. onnittelumaljan tai ei ota. Olen viimeisen vuoden aikana juonut yhden onnettlumaljan ja yhden ananaslonkeron. Jos ottaisin vielä vähemmän olisi ongelmia?
Periaatekysymys, ainakin minulla. Samalla tavalla kuin kasvissyöjä on kasvissyöjä omien periaatteidensa vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On siinä se ero, että tuolla onnittelumaljalla osoitat, että ett ole alkoholisti tai uskontosi ei kiellä alkoholia.
Nuorena miehenä tyttöystävä sanoi ihastuneensa minussa siihen(kin), että en juonut.
Hakkasi minut, kun oli itse kännissä.
Mahtava kokemus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On siinä se ero, että tuolla onnittelumaljalla osoitat, että ett ole alkoholisti tai uskontosi ei kiellä alkoholia.
Kenelle se pitäisi osoittaa ja miksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketjussahan oli väitteenä se, että raitis mies ei kiinnosta naisia. Yritin avata mahdollisia syitä tähän. Kellekään ei tarvitse osoittaa mitään jos ei halua, mutta naisena itselleni sekä alkoholismi että uskonnollinen fundamentalismi ovat voimakkaita turn offeja (jälkimmäinen ehkä vielä pahempi).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketjussahan oli väitteenä se, että raitis mies ei kiinnosta naisia. Yritin avata mahdollisia syitä tähän. Kellekään ei tarvitse osoittaa mitään jos ei halua, mutta naisena itselleni sek
Yksi juoma ei todista kumpaakaan, voit olla alkoholisti tai uskonnollinen fundamentalisti yhä edelleen. Kuulostaa muutenkin todella omituiselta että kyttää, mitä toisten aloitusjuomissa on ja tuomitsee sen perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mahdotonta löytää päihteetöntä nelikymppistä miestä, joka ei ole entinen alkoholisti. Onneksi nuorissa on viisaampia.
Riski siitä että alkoholisoituu uudelleen tai keksii jonkin uuden riippuvuuden on suurempi, alkoholisti on aina alkoholisti.
Voi olla että pitäisi vältellä tilaisuuksia joissa käytetään alkoholia. Vaikken käytä itsekään, en halua rajoittaa elämääni noin.
Alkoholismin kestosta vähän riippuen erilaisia terveysvaikutuksia, jotka saattavat vaikuttaa muun muassa eliniänodotteeseen.
-eri, alkoholistin lapsi
Aika huomattavaa kypsymättömyyttä viljellä tuollaisia ennakkoluuloja ja tuomita raitistuneita ihmisiä omien traumojen pohjalta. Katse sinne peiliin, joskus voisi vähän miettiä mikä on se oikea tapa käsitellä omia ongelmia.
Eikä ole.
Käytännössä kaikki poikaystäväni ja tapailusuhteeni ovat olleet joko täysraittiita tai käyttäneet alkoholia äärimmäisen vähän. Kukaan heistä ei ole motkottanut minulle siitä, että itse tykkään ottaa ruuan kanssa viinilasillisen. Tietenkään humalahakuisen juojan ja alkoholittoman suhde ei välttämättä toimi mutta kohtuukäyttäjän ja absolutistin välillä ongelmaa ei ole.
Kaikki nämä tapaukset ovat holittomuudestaan huolimatta olleet aktiivisia ja meneviä, he ovat tulleet mukaan keikoille ja illanistujaisiin ja kyenneet olemaan sosiaalisia seuramiehiä ihan sen kolan tai moctailin voimalla. Ymmärrän että olisi turhauttavaa jos toinen olisi sulkeutunut ja epäsosiaalinen eikä jaksaisi sosialisoida, mutta tällaisten tapausten kanssa suhde ei onnistuisi muutenkaan. En voisi olla suhteessa jossa toinen osaa rentoutua seurassa ainoastaan alkoholin voimalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riski siitä että alkoholisoituu uudelleen tai keksii jonkin uuden riippuvuuden on suurempi, alkoholisti on aina alkoholisti.
Voi olla että pitäisi vältellä tilaisuuksia joissa käytetään alkoholia. Vaikken käytä itsekään, en halua rajoittaa elämääni noin.
Alkoholismin kestosta vähän riippuen erilaisia terveysvaikutuksia, jotka saattavat vaikuttaa muun muassa eliniänodotteeseen.
-eri, alkoholistin lapsi
Aika huomattavaa kypsymättömyyttä viljell
Mikä näistä ei siis noin keskimäärin pidä paikkaansa ja annatko lähteet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketjussahan oli väitteenä se, että raitis mies ei kiinnosta naisia. Yritin avata mahdollisia syitä tähän. Kellekään ei tarvitse osoitta
En kyttää mitään. Voihan joku jättää alkot väliin siksikin, että on autolla liikkeellä. Itselleni täysraittius on arveluttavaa mainitsemistani syistä.
-eri, alkoholistin lapsi