Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Myyrä kausi 4 OFFICIAL

Vierailija
15.08.2024 |

Neljäs kausi ulos 11.9.2024 alkaen. Mukana 11 julkkista, 6 naista ja 5 viestä. Naiskilpailijat: Henny Harjusola, Viivi Pumpanen, Arja Koriseva, Mari Perankoski, Ina Mikkola, Linnea Skog. Mieskilpailijat: Kari Kanala, Robert Helenius, Aaron Bojang, Tomas Grekov, Jon Korhonen

Kurkkaa seuraavat Myyrä-lähetysajat  Iltapulu Iltapulusta

Kommentit (3590)

Vierailija
2581/3590 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kari ei ole myyrä kun on alusta asti ollu läpinäkyvä ja ehkä liikaa esittäny myyrää. Tomas tai ina on myyrä. Tomas on ehkä liikaakin korostettu myyräksi ja kertoo miten puhu taulutehtävässä eestiä joka ei tarkottanu mitään. Louhos tehtävässä tomas otti robben kuvan ja noin toi kuuluki mennä koska sitten siitä tulee painavampi. Ina ois mielenkiintoinen koska nauraa aina ku valehtelee mutta Ekassa tehtävässä löysi sen jäljelle jääneen salkun mut lähinnä vaikuttaa rehelliseltä ois mielenkiintoinen myyrä. Huutokaupassa immuniteetissa tais olla ina joka sitä karin tavoin kättä nosti. No ina tai tomas. Karille toivois voittoa vaikka feikannu on pelannu yhteiseen pottiin. 

Vierailija
2582/3590 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maikkari myyrä äänestyksessä tomasilla 41 ääntä et ois myyrä. Inalla 24 prosenttia. Jompi kumpi 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2583/3590 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tomas se on. Piilotto pussukan ja ina ei. Tomas lisäs korkeassa tornissa numeroita ja ina laitto 28 takasi ja yritti laittaa järjestykseen niitä. Eli Tomas on myyrä.

Vierailija
2584/3590 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ina on todennäköisin myyrä. Laitettaisiinko myyräksi jo kolmannen kerran mies? Miska Haakana olettaa Karin olevan myyrä. MielestäniKanala on taas epätodennäköisin myyrä.

Vierailija
2585/3590 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Ina olisi myyrä, ei olisi ainakaan kovin hyvää työtä tehnyt.

Vierailija
2586/3590 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua naurattaa toi karin kuva tos myyrän loppujaksos ku aina poistuu joku niin karilla kuvas papin se kaula juttu siinä ja vieno hymy. Loistava kuva kari on kyllä melkonen antagonisti ton kuvan perusteella sopii hyvin tähän ohjelmaa😂

Vierailija
2587/3590 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kari ei ole myyrä kun on alusta asti ollu läpinäkyvä ja ehkä liikaa esittäny myyrää. Tomas tai ina on myyrä. Tomas on ehkä liikaakin korostettu myyräksi ja kertoo miten puhu taulutehtävässä eestiä joka ei tarkottanu mitään. Louhos tehtävässä tomas otti robben kuvan ja noin toi kuuluki mennä koska sitten siitä tulee painavampi. Ina ois mielenkiintoinen koska nauraa aina ku valehtelee mutta Ekassa tehtävässä löysi sen jäljelle jääneen salkun mut lähinnä vaikuttaa rehelliseltä ois mielenkiintoinen myyrä. Huutokaupassa immuniteetissa tais olla ina joka sitä karin tavoin kättä nosti. No ina tai tomas. Karille toivois voittoa vaikka feikannu on pelannu yhteiseen pottiin. 

Tais olla kylläkin Juno, joka Robben nosti kyytiin?

Vierailija
2588/3590 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä viimeisen jakson piiloleikissä, onko kellään ajatuksia siitä miten Ina olisi saattanut myyräillä? Päälle päin näyttää siltä että hän olisi ollut ainoa joka ei aiheuttanut mitään hämminkiä tämän tehtävän aikana.

Muistahan me nähtiin paljonkin hulinkia.

Vierailija
2589/3590 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä viimeisen jakson piiloleikissä, onko kellään ajatuksia siitä miten Ina olisi saattanut myyräillä? Päälle päin näyttää siltä että hän olisi ollut ainoa joka ei aiheuttanut mitään hämminkiä tämän tehtävän aikana.

Otti rahaa pois omasta pussistaan.

Vierailija
2590/3590 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tomas se on. Piilotto pussukan ja ina ei. Tomas lisäs korkeassa tornissa numeroita ja ina laitto 28 takasi ja yritti laittaa järjestykseen niitä. Eli Tomas on myyrä.

Rahan vienti pussukoista on paljon parempi myyräily kun pussukoiden piilotus. Piilotetuista pusseista voi piilottajan päätellä, koska kilpailijat saivat tehtävän aikana selville, missä kukakin liikkui ja kenen alueelta pusseja oli kadonnut. Jos kukaan ei olisi katsonut pusseihin sisälle, ei lopuksi olisi voitu päätellä, kenen pussista rahaa puuttui. Ina ja Kari on voinut yhtä hyvin viedä rahaa pusseista kuin Tomas. Tai oikeastaan paremminkin kuin Tomas, koska olivat pitempään mukana pelissä.

Vierailija
2591/3590 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Robert kun alkaa selostaa Aivazovskin tulivuorimaalausta niin taustalla (oisko kolmannen rivin toinen, toisen valkeahkon merimaiseman vieressä) näemme jo nimen oikealla paikalla. Kaksi minuuttia myöhemmin leikkaus Inaan laittamassa Aivazovskin paikalleen.

Leikkaaja sumuttaa ihan huolella!

Vierailija
2592/3590 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ihmettelen sitä että myyräksi valittaisiin joku Tomas joka on monille ihan tuntematon.

Vierailija
2593/3590 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otti rahaa pois omasta pussistaan.

Ja todnäk muidenkin

Vierailija
2594/3590 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Robert: Lady in Black -maalaus. Musta puku, pearl necklace.

Ina: Täällä on kolmella naisella musta puku. Kerro lisää, kiitos.

Robert: Ja sitten sillä on semmonen pölyjuttu kädessä.

Miksi Ina ei edes yrittänyt tarkistaa kenellä on kaulakoru tai pölyhuiska?

Ina pystyisi halutessaan muistamaan 98,76 %:n tarkkuudella, että juuri tämä pölyhuiska-maalaus oli ollut ensimmäinen ja kuulunut Robertille. Eli kun jatkossa joku muu puhuu mustapukuisesta naisesta niin Inalla olisi jäljellä enää kaksi mahdollista oikeaa vaihtoehtoa. Silti Ina takertuu taiteilijan nimen puuttumiseen aivan kuin ei voisi silti käyttää tästä saamaansa tietoa apunaan maalauksien nimeämisessä myöhemmin.

Mikäli Inalla on oikeasti hyvä kuvamuisti, on kuvia taululla niin vähän, että niiden painaminen verkkokalvoille ei ole vaikea juttu. Ja vaikutti siltä että Inalla jopa oli ihan hyvin aikaa alussa käydä kuvat läpi ennen kun muut vapautettiin museoon.

Vierailija
2595/3590 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ihmettelen sitä että myyräksi valittaisiin joku Tomas joka on monille ihan tuntematon.

Mää taas toivon, että myyräksi on valittu rooliin parhaiten soveltuva. Ihan sama kuinka tunnettu tai tuntematon tai mitä sukupuolta tai ammattia edustaa. Voihan olla myös katsojia, jotka tiesivät etukäteen Tomasin, mutta eivät joitain toisia kilpailijoita. Taidan kuitenkin olla enemmistöä, kun Tomas oli mulle ainoa uusi kasvo.

Vierailija
2596/3590 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

30 kuvasta noin 10 olivat yksityiskohtia. Nuo olivat vaikeita, koska selittäjä ei tiennyt mistä tauluista Inalla on vain yksityiskohta.

Kaksi hevostaulua olivat hyvin samanlaisia, toinen ainakin meni Inalla oikein. Hörhelöpaitanaisia oli kolme, se meni Inalla väärin.

Ainakin yksi yksityiskohtakuvista taisi mennä oikein.

Realistinen maksimitulos olisi ollut ehkä noin 17, jos oletamme että vain 2/10 yksityiskohtakuvista saisi oikein, ja hörhelöpaidoista 2/3 (toki jos saisi kaksi niin sitten sen kolmannenkin kai).

Mutta vain 26 taiteilijan nimi kerrottiin Inalle, eli jos kerromme tuon 17 26/30:llä niin saamme noin 15.

Ja Ina sai 14 oikein. Eli hyvin lähelle sitä mitä pidän maksimaalisena suorituksena. Noilla selittäjillä ja selityksillä.

Ina suoritti tehtävän siis niin hyvin kuin pystyi.

Tarkistin joitakin mitä pystyin pikaisesti, ja ainakin ne viisi nimeä mitä tsekkasin hän laittoi oikean kuvan kohdalle. Melko iso osa tauluista löytyy netistä.

Eli täten ainakin itse lasken Inan pois myyräehdokkaista. Karinkin pystyn laskemaan ysijakson ja edellistenkin perusteella. Tomasta en millään voi laskea pois myyräehdokkaista.

Yllätys on leicestermäisen iso, jos Tomas ei paljastu myyräksi. Vuosisadan jymypaukku.

Vierailija
2597/3590 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mää taas toivon, että myyräksi on valittu rooliin parhaiten soveltuva. Ihan sama kuinka tunnettu tai tuntematon tai mitä sukupuolta tai ammattia edustaa. Voihan olla myös katsojia, jotka tiesivät etukäteen Tomasin, mutta eivät joitain toisia kilpailijoita. Taidan kuitenkin olla enemmistöä, kun Tomas oli mulle ainoa uusi kasvo.

Niin kuka kenellekin on tuntematon. Minulle tänä vuonna Tomas, Aaron ja Juno. Petekin oli minulle ihan tuntematon, silti oli viimeksi myyrä. Ylipäätään minulle tuntemattomia ovat näyttelijät, jotka ovat ilmeisesti olleet pelkästään jossain salkkareissa, kun en sitä katso.

Vierailija
2598/3590 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

30 kuvasta noin 10 olivat yksityiskohtia. Nuo olivat vaikeita, koska selittäjä ei tiennyt mistä tauluista Inalla on vain yksityiskohta.

Kaksi hevostaulua olivat hyvin samanlaisia, toinen ainakin meni Inalla oikein. Hörhelöpaitanaisia oli kolme, se meni Inalla väärin.

Ainakin yksi yksityiskohtakuvista taisi mennä oikein.

Realistinen maksimitulos olisi ollut ehkä noin 17, jos oletamme että vain 2/10 yksityiskohtakuvista saisi oikein, ja hörhelöpaidoista 2/3 (toki jos saisi kaksi niin sitten sen kolmannenkin kai).

Mutta vain 26 taiteilijan nimi kerrottiin Inalle, eli jos kerromme tuon 17 26/30:llä niin saamme noin 15.

Ja Ina sai 14 oikein. Eli hyvin lähelle sitä mitä pidän maksimaalisena suorituksena. Noilla selittäjillä ja selityksillä.

Ina suoritti tehtävän siis niin hyvin kuin pystyi.

Tarkistin joitakin mitä pystyin pikaisesti, ja ainakin ne viisi nimeä mitä tsekkasin hän laittoi oikean k

en voi kun ihailla, miten joku näkee näin paljon vaivaa! 

Vierailija
2599/3590 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ina on myyräillyt hyvin älykkäästi. Saa paljon rahaa myyräpottiin. Tekee vähiten epäillyn itsestään.

Vierailija
2600/3590 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin kuka kenellekin on tuntematon. Minulle tänä vuonna Tomas, Aaron ja Juno. Petekin oli minulle ihan tuntematon, silti oli viimeksi myyrä. Ylipäätään minulle tuntemattomia ovat näyttelijät, jotka ovat ilmeisesti olleet pelkästään jossain salkkareissa, kun en sitä katso.

Ai kauhee, tajusin just, että olihan Aaronkin mulle uusi kasvo. Pitäis varmaan mennä johonkin muistitesteihin :D Aaronhan oli vielä ihan hetki sitten kuvioissakin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi viisi