Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Luulen että uskonnollisuus on seuraava trendi nuorten ja nuorten aikuisten keskuudessa

Vierailija
15.08.2024 |

Siis se juttu mihin "kaikki" hurahtavat ja kestää jonkin aikaa. Ainakin jos seuraa amerikkalaisia ja muita ulkomaalaisia influessereita. Yhä enenevissä määrin viitataan uskoon monissa päivityksissä, aamut aloitetaan lukemalla raamattua ja tekemällä sinne omia merkintöjä ja yliviivauksia ym. Tai en itse ainakaan koe että olisi ollut näin näkyvää vielä muutamia vuosia sitten. Suomessa uskonnollisuutta ei kauheasti ole tuotu esiin ainakaan "trendikkäiden" ihmisten keskuudessa somessa, joten osaan jo odottaa näitä saapuvaksi vuoden-kahden aikana.

Ja myönnetään, itseä (31v) on myös alkanut kiinnostaa jokin syvempi merkitys, johon pohjata omaa elämää.

Kommentit (129)

Vierailija
81/129 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskonnon lisääntyminen on suora seuraus sille, että koulutus heikkenee ja ihmiset muuttuu typerämmiksi. USA:ssahan koulut on ihan kuraa. Ja samaan suuntaan Suomikin on menossa. Suuri osa suomalaisistakaan lapsista ei opi enää edes lukemaan kunnolla. Sellaiselle typerykselle nyt sitten uppoaa helposti joku kreationismi ym.

Woketushan nykyään on vallalla.

Kukaan ei vaan osaa kertoa, mitä sillä woketuksella tarkoitetaan. Osaatko sinä kertoa, mitä tarkoittaa woke?

Prideily, transaktivismi, useat sukupuolet, queer, intersektionaalinen feminismi muun muassa

Vierailija
82/129 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epätoivo, köyhyys näköalaton tulevaisuus saa ihmisen tyytymään henkiolentoihin kun oikeaa konkreettista apua ei ole saatavilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/129 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskonto sopii mainiosti kaikille vajaaälyisille luusereille, jotka eivät kykene ajattelemaan loogisesti ja rationaalisesti.

Jeesus oli sekopäinen kansankiihottaja, joka nakutettiin ristille rauhoittumaan. Vuosi siellä kuiviin, otettiin alas, haudattiin, mätäni ja maatui paskaksi. Ei koskaan "noussut ylös" hahahahahahaa! :-)

Kyseinen kansankiihottaja kuvitteli harhoissaan "tulevansa takaisin" siten, että hänen aikalaisensa vielä olisivat silloin elossa. Kuolemasta on nyt noin 2000 vuotta aikaa, hah hah!

Islam on kyllä vielä typerämpää kuin kristinusko, juu.

Jesaja 45:5-7

"5. Minä olen Herra, eikä toista ole, minun lisäkseni ei ole yhtään Jumalaa. Vyötän sinut, vaikka et minua tunne, 6. jotta tiedettäisiin auringon noususta sen laskuun asti, että minun lisäkseni ei ole yhtään: minä olen Herra, eikä toista ole, 7. minä, joka teen valkeuden ja luon PIMEYDEN, joka tuotan onnen ja luon ONNETTOMUUDEN; minä, Herra, teen kaiken tämän."

Vierailija
84/129 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.is.fi/tiede/art-2000000647575.html

yli 60 tieteellisen tutkimuksen laajuisen yhteenvedon mukaan uskonnolliset ihmiset ovat vähemmän älykkäitä kuin ateistit.

Mm. Mauno Koivisto uskoi Jumalaan. Ei ollut varmaan yhtään älykäs eikä edes koulutettu.

Mauno Koivisto ei kumoa tilastoa.

Ei varmasti. Hän on ollut maailman ainoa älykäs ihminen, joka on uskossa.

Vierailija
85/129 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuokin, että yrittää kumota tutkimusnäytön yksittäisellä ihmisellä, on osoitus typeryydestä. Sorit siitä.

Vierailija
86/129 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki viiitun papit, pastorit ja piispat on yhteiskuntamme kirottuja, kuvottavia L-O-I-S-I-A. 

Iilimatoja, verenimijöitä, siis ihan oikeita vampyyreita piikikkäine torahampaineen. YÖK!

He VALEHTELEVAT kansalle ammatikseen rahasta. Aina kun he aukaisevat suunsa, ulos tulee iso liuta saastaisia valheita. Pappien hengitys haisee paskalle. Jotkut typerykset eli aivo-orjat kustantavat pappien, pastorien ja piispojen makean elämän. Noloa, ei voi muuta sanoa.

Tämä on vain karu totuus, ei mitään muuta, hah hah hah! 

Kansan verovaroin pakkorahoitettu YLE on lailla velvoitettu lähettämään uskonnollista paskaa radiosta ja televisiosta. En halua maksaa paskasta. Kiitos poliitikot, olette idiooootteja!

Erotkaa kaikki kirkosta ja tulkaa viimeinkin vapaiksi.

Vierailija
87/129 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki viitun uskovaiset, HAISTAKAA OIKEIN PITKÄ VIT-TU! Hahah!

Vierailija
88/129 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

yli 60 tieteellisen tutkimuksen laajuisen yhteenvedon mukaan uskonnolliset ihmiset ovat vähemmän älykkäitä kuin ateistit.

Mm. Mauno Koivisto uskoi Jumalaan. Ei ollut varmaan yhtään älykäs eikä edes koulutettu.

Ei varmasti. Hän on ollut maailman ainoa älykäs ihminen, joka on uskossa.

Mauno Koivisto on sitä ikäluokkaa joka ei edes saanut vielä kyseenalaistaa uskontoa. 

Vierailija
89/129 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuokin, että yrittää kumota tutkimusnäytön yksittäisellä ihmisellä, on osoitus typeryydestä. Sorit siitä.

No se oli vain yksi esimerkki.

Vierailija
90/129 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukahan tässä on typerä?

Vierailija
91/129 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollakin on kova vastustus päällä. Kovasti kuitenkin uskonto kiinnostaa.

Rakkauden vastakohta ei ole viha, vaan välinpitämättömyys.

Vierailija
92/129 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki viitun uskovaiset, HAISTAKAA OIKEIN PITKÄ VIT-TU! Hahah!

Onko sinulla paha olla?

Vierailija
93/129 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tilasto ei ole mitään verrattuna Mauno Koivistoon. 

Vierailija
94/129 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin no tajuatko mistä tuossa tilastossa on kyse? Siitä että niitä älykkäitä esimerkkejä on enemmän uskonnottomissa kuin uskovissa. Käänteisesti siis uskovaisissa on enemmän typeryksiä. Varmasti siellä on myös älykkäitä, mutta ei yhtä paljon kuin uskonnottomissa. Voit tehdä sillä tiedolla mitä tykkäät.

Vierailija
95/129 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti ei uskonnollisuuteen vaan oikeaan ja aitoon uskoon. Uskonnollisuus on kuorta ja kiillottamista, valkeaksi kalkittamista. Aidossa uskossa oleva on ainoa tapa olla oikeassa ja persoonallisessa suhteessa Luojaansa.

Oikea uskova on kaikkein pahin, syntisin, paskin ja perseellisin olento ja tietää sen. Jos joku sanoo tekopyhäksi, niin se sopii enemmän kuorensa kiillottajiin. 

Vierailija
96/129 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhteiskunnallinen taantuminen kiinnostaa. Uskonto on osa sitä kehitystä.

Vierailija
97/129 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomaa ainakin että tämän maailman ruhtinaan päivät alkaa käydä vähiin, kun pitää ryhtyä jo AV:lla trollaamaan... 

Vierailija
98/129 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epätoivo, köyhyys näköalaton tulevaisuus saa ihmisen tyytymään henkiolentoihin kun oikeaa konkreettista apua ei ole saatavilla.

Totta. Jeesuksen sanoma ei edes ole hyvinvoiville, vaan heikossa asemassa oleville. Hän itse ei luultavasti halunnut sanomaansa jokaiselle, lähetyskäsky on luultavasti sepitteellinen.

Vierailija
99/129 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raiskaajamurhaajalle sanotaan että jees, jeesus on lunastanut sinunkin syntisi ja uhrin perheelle että voivoi, herran tiet ovat tutkimattomat tai jotain vastaavaa paskaa ja vähän lohduttavaa halia sekaan. Molemmilta kilahtaa rahat kirstuun ja kirkko ihmettelee jälleen kerran että näinkö helvetin helppoa tämä on?

Vierailija
100/129 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin no tajuatko mistä tuossa tilastossa on kyse? Siitä että niitä älykkäitä esimerkkejä on enemmän uskonnottomissa kuin uskovissa. Käänteisesti siis uskovaisissa on enemmän typeryksiä. Varmasti siellä on myös älykkäitä, mutta ei yhtä paljon kuin uskonnottomissa. Voit tehdä sillä tiedolla mitä tykkäät.

Ei minua hetkauta suuntaan tai toiseen, mitä joku tutkimus sanoo. Itse olen uskossa ja niin on moni muukin ympäri maailmaa. Sinun ei tarvitse olla. Ethän myöskään hauku niitä, jotka ovat.