Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luulen että uskonnollisuus on seuraava trendi nuorten ja nuorten aikuisten keskuudessa

Vierailija
15.08.2024 |

Siis se juttu mihin "kaikki" hurahtavat ja kestää jonkin aikaa. Ainakin jos seuraa amerikkalaisia ja muita ulkomaalaisia influessereita. Yhä enenevissä määrin viitataan uskoon monissa päivityksissä, aamut aloitetaan lukemalla raamattua ja tekemällä sinne omia merkintöjä ja yliviivauksia ym. Tai en itse ainakaan koe että olisi ollut näin näkyvää vielä muutamia vuosia sitten. Suomessa uskonnollisuutta ei kauheasti ole tuotu esiin ainakaan "trendikkäiden" ihmisten keskuudessa somessa, joten osaan jo odottaa näitä saapuvaksi vuoden-kahden aikana.

Ja myönnetään, itseä (31v) on myös alkanut kiinnostaa jokin syvempi merkitys, johon pohjata omaa elämää.

Kommentit (129)

Vierailija
1/129 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen etsii tärkeintä.

Ajat ovatkin olleet niin uskon vastaisia.Monet ovat erkaantuneet Jumalasta, kaiken luojasta.

Kaikenmaailman likaisuus, saasta, puskee jokapaikasta.

Usko antaa turvallisen perustan

Vierailija
2/129 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös uskonto ole jo hieman trendannutkin nuoren väen keskuudessa? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/129 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonoina aikoina tunnetusti lisääntyy kiinnostus uskontoon, auttaako se ?

Vierailija
4/129 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On jo, etkö seuraa uutisia

Vierailija
5/129 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut uskossa jo silloin, kun se oli äärimmäisen epämuodikasta. Mutta mikäs siinä, jos ihmiset löytävät uskosta apua elämäänsä vaikka sitten somevaikuttajien esimerkistä.

Vierailija
6/129 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vähän pakko kääntyä islamiin, kun muuten tulee hakatuksi koulussa...

Vierailija
7/129 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti. Se on se sosiologian heilurivertaus. Kunnarvot yhteiskunnassa menevät ääripäähän, väistämättä heiluri heilahtaa toiseen ääripäähän. Sitten tasaantuu.

Vierailija
8/129 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on se henkinen herääminen maailmaan ja elämään. Jotkut haluavat pistää vastaan tai sitten eivät vain ymmärrä? tai halua ymmärtää kun oma elämä on jotenkin huonoa tai moraalitonta kenties? näin ajattelen.

Vierailija
9/129 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tulin elävään uskoon n.34vuotiaana. En tullut yhdessä hetkessä vaan kasvun kautta. Halusin ottaa asioista selvää ilman mitään ennakkoluuloja tai ehtoja jotta on rehellinen näkemys asioista. Absoluuttinen Totuus oli ehtona riippumatta siitä mitä se tulee tarkoittamaan. Luin kuolemanrajakokemus kirjan, Raamattua ja muuta kirjallisuutta ja satoja tunteja youtube saarnoja ja opetuksia. Vakuutuin että Raamattu on Jumalan sanaa ja on olemassa näkymätön maailma, tuomio ja Taivas. Tutkin paljon myös Naturalistista vaihtoehtoa mutta ei sekään antanut mitään tyhjentävää vastausta, kaikki on uskon Varassa ja mielummin laitan kaiken Uskon Kristinuskon Jumalan puoleen. Hän on ensimmäinen ja viimeinen, eikä ole ollut mitään Häntä ennen, eikä Jälkeen.

Vierailija
10/129 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristinusko trendaa teinipoikien ja nuorten miesten keskuudessa. Valitettavasti kristinuskon huonot puolet trendaavat heidän keskuudessaan myös (abortin vastustaminen jne.)

Vierailija
11/129 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kristinusko trendaa teinipoikien ja nuorten miesten keskuudessa. Valitettavasti kristinuskon huonot puolet trendaavat heidän keskuudessaan myös (abortin vastustaminen jne.)

Seksi ilman avioliittoa on syntiä. Ja abortti murha.

N31

Vierailija
12/129 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä Ihmiset jotka eivät usko tai jotka Uskovat tai haluaisivat uskoa nostavat itse jotain kynnyskysymyksiä jotka voi olla mieltymys esim. syntielämään. Raamattu sanoo että se on valeturva ja haitallista ihmiselle, mutta ihminen ei helpolla luovu. 

Vierailija
13/129 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, kiinnostavaa kuulla jos se on jo. Koska seurailen somessa enimmäkseen ikäisiäni, en niinkään teinejä tai parikymppisiä niin en tiedä. Kuinka se on näkynyt?

Ja joo ymmärrän kyllä tuonkin jos maailma raa'istuu monin tavoin niin usko voi tuoda kaivattua lohtua ja lempeyttä.

Ap

Vierailija
14/129 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorisossa on tulevaisuus! Hienoa että terveet arvot saavat kannatusta, samalla kun päihteiden käyttö laskee. 

Vierailija
15/129 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan terve järkinen kannata murhaa. Viestiin vastannutkin kasvoi ihmiseksi ja ei kukaan ehdota hänen eliminointia. 

Vierailija
16/129 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaa päin vastoin mitä aloittaja, koska työt lähtee ja tukia leikataan, kukaan ei pääse hoitoon jne jne jne niin siinä vaiheessa yhä useampi alkaa huutamaan sitä kuuluisaa "theres no God".

Vierailija
17/129 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä Jumalan olemassaolo käytännössä tarkoittaa on että viimeisellä tuomiolla ihmiset saa oikeuden mukaisen tuomion. Raamattu sanoo kauheaa on joutua syntisenä elävän Jumalaan eteen vastuussa teoistaan ilman Armoa jos siihen ei tässä ajassa turvaa. 

Vierailija
18/129 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasta nyt 15 vuotta herätysliikkeestä lähtemisen jälkeen on alkanut tuntua, että uskolla voisi olla jokin sija elämässäni.

Tosin keväällä päädyin kuuntelemaan erästä keskustelua, ja siinä ilmenivät taas jälleen kerran ne syyt, miksi lähdin. Olin ajatellut, että olisin voinut käydä kesällä kirkossa, mutta tuon jälkeen tulin siihen tulokseen, että on parempaakin tekemistä kuin kuunnella sitä, miten joku alentaa niitä, jotka eivät ajattele samoin. 

Vierailija
19/129 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Okei, kiinnostavaa kuulla jos se on jo. Koska seurailen somessa enimmäkseen ikäisiäni, en niinkään teinejä tai parikymppisiä niin en tiedä. Kuinka se on näkynyt?

Ja joo ymmärrän kyllä tuonkin jos maailma raa'istuu monin tavoin niin usko voi tuoda kaivattua lohtua ja lempeyttä.

Ap

Yläkoulussa ja lukiossa uskontoa opettava ystäväni sanoi, että on pyydetty "bible study" -ryhmiä, että tämä opettaja vetäisi. Itse olen nähnyt niitä vain tv:ssä. Nämä lapsen on itse liittyneet kirkkoon joten kaipaavat jotain opetusta siihen, heillä on siis kaikilla oma raamattu jota lukevat, alleviivaavat, tekevät merkintöjä, osalla on kalenteri pelkästään tuolle bible studylle ja tämä opettajakin on etsystä tilannut jotain planner sivuja tähän aiheeseen sitten.

Minä en aluksi ollut uskoa, mutta tavallaan nuo kristalli ja tarot -jututkin tuntui minusta ensin aika tätimäisiltä kiinostuksilta teineillä ja nämä raamattujutut mummeleiden kerhoilta :D

Mutta kiertäähän muotikin, näköjään tällaisetkin.

Vierailija
20/129 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ollut ap siis kuitenkaan :)