Muita jotka eivät uskalla liikkua enää kaikilla alueilla Helsingissä?
Minä en, ja pakko se on saada sanoa ääneen. Mitä/millä alueilla pelkäät liikkua tai et mene lainkaan?
Kommentit (102)
Vierailija kirjoitti:
Koskaan ei ole ollut sellaista aikaa, että olisin uskaltanut liikkua Helsingissä kaikilla alueilla. Esimerkiksi kaikenlaisia puistikoita, alikulkuja, juna-asemia yms. öisin olen vältellyt niin kauan, kun olen yksin saanut liikkua.
Nykyään en mielelläni liiku edes päiväsaikaan monillakaan alueilla, mutta isoin syy on kyllä ne ihan meidän kotoisat addiktit jotka melskaa esim. Malmilla, Kantussa, Itäkeskuksessa jne. Varsinkin tuo Malmin aseman seutu on mun näkövinkkelistä pk-seudun pahimpia paikkoja.
Jos tarkoitit Kantulla Kannelmäkeä, niin täällä asuvana voin kertoa, ettei niitä nistejä tai juoppoja ole koskaan tarvinnut pelätä. Ne mellastaa keskenään. Epämiellyttävää tietty.
Sen sijaan uussuomalaisista on ollut enemmänkin riesaa. Lähinnä lapsiin ja nuoriin on kohdistunut kaikenlaista ikävää. Myös koulupäivän aikana.
Vierailija kirjoitti:
Olen 52-vuotias nainen, liikun kaikkialla Helsingissä ja myös yöaikaan (teen vuorotyötä). Vielä ei ole mitään koskaan sattunut, ehkä ikä ja rumuus suojaa 😀
Jos pitää käydä yötöissä ei ole mitään ryöstettävää.
Uskallan, mutta auton ovet pidän lukittuna. Kerran tuli kantasuomalainen huumehörhö auton ovesta sisään Malmilla. Automaatilla vilkuilen olan yli, ettei ole ketään lähettyvillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaaliuurnilla taas äänestätte vihervasemmistolaisia, vaikka ette uskalla kulkea omassa kaupungissanne!
-Todella älyvapaiata nämä Snadilaiset.
PS Eikä ole Stadi, vaan Snadi, alle miljoonan kaupunki.
Siis vauvapalstalaiset Pihtiputaalta eivät uskalla.
Mikä on viimeisin väkivaltauutinen Pihtiputaalta? Ei olla totuttu slummimeininkiin ja katujen valtiaisiin.
Tilastokeskuksen mukaan rikosten määrä Pihtiputaalla on n. 25% pienempi kuin Helsingissä suhteutettuna asukaslukuun.
Jos muuttaisin Vartiokylään niin tekisitkö lehtiartikkeleita vain Vartiokylästä? Miksi ihmeessä?
Vierailija kirjoitti:
miksi kukaan haluaisi liikkua getossa? hesahan on monikulttuuristunut ja johtajina taitaa häärätä aivottomiavihreitä, eli pilalle on sekin mennyt. toisaalta on sama missä liikkuu, kun aina siellä on muita ihmisiä pilaamassa maisemaa, ilman ja tunnelman. pysyisivät kotonaan ja kotomaassaan. koskee siis kaikkia liikkujia. menkää helevettuun sieltä missä minä liikun.
Onneksi et ole joutunut käymään oikeassa ghetossa, jos noin jo normaali suomalainen kaupunkiympäristö ahdistaa.
En uskalla liikkua kaikkialla, mutta ei se ole mikään uusi juttu, vaan niin kauan kuin olen Helsingissä asunut olen välttänyt tiettyjä paikkoja. Yleensä ne ovat sellaisia, joissa voisin päätyä olemaan yksin. Esim. metsään en mene sen enempää päivällä kuin yöllä.
Vierailija kirjoitti:
Olen 52-vuotias nainen, liikun kaikkialla Helsingissä ja myös yöaikaan (teen vuorotyötä). Vielä ei ole mitään koskaan sattunut, ehkä ikä ja rumuus suojaa 😀
Mä olen 49-vuotias suomalainen mies ja kerran joutunut ahdistelijan uhriksi. Onneksi tämä rantaruotsalainen homo ymmärsi mun vajavaista toista kotimaista sen verran, että tajusi painua sinne Eiraansa kaljaa kittaamaan... tapahtui n. 20 vuotta sitten Kampissa, aika lähellä Fredan ja Pohjoisen Rautatienkadun kulmaa.
Olen kotoisin Itä-Helsingistä, joten uskallan kyllä. Usein myös käyn kävelyllä öisin, omakotialueilla tuo on varsin turvallista.
Tumma nuorukainen otti yöaikaan minun puhelimen. Hyvä etten saanut puukosta.
Vierailija kirjoitti:
Malmin aseman seutu. Tikkurilan aseman seutu ja Rautatieaseman seutu pimeällä.
Oho. Mä liikunkin näköjään pahamaineisilla alueilla. Itäkeskuksen läpi kävelen myös varsin usein. En tiennytkään olevani näin kovapintainen keski-ikäinen täti. :D
Vierailija kirjoitti:
Olen kotoisin Itä-Helsingistä, joten uskallan kyllä. Usein myös käyn kävelyllä öisin, omakotialueilla tuo on varsin turvallista.
Lähes koko Itä-Helsinki on melkolailla hiljaista ja rauhallista yöaikaan. Suurin osa asukkaista on edelleen työssäkäyviä tai eläkeläisiä, jotka nukkuvat yönsä kotonaan rauhallisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähes koko Itä-Helsinki on melkolailla hiljaista ja rauhallista yöaikaan. Suurin osa asukkaista on edelleen työssäkäyviä tai eläkeläisiä, jotka nukkuvat yönsä kotonaan rauhallisesti.
Tämä myös oma kokemukseni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä myös oma kokemukseni.
Yhden käden sormilla on laskettavissa ne kerrat, kun on saanut yöaikaan Itä-Helsingistä kyydin jonnekin, kun on tuonut porukkaa kotiin jostain. Ja kuitenkin työvuosia melko paljon taksissa takana. Ja kyse ei ole siitä, ettei täällä asuvilla olisi rahaa kulkea taksilla vaan todellakin siitä, että yöllä nukutaan kotona. Toki sitten 4 jälkeen alkaa tippua keikkaa kentälle ja vähän myöhemmin myös kaukojunille/Tallinnan laivoille.
Keskusta, Itä-Helsinki, Jakomäki
Käyn Helsingissä ainoastaan parhaan ystävän luona ja sinne en Itikseen enää julkisilla matkusta, vaan omalla autolla.
Tää on maailman huvittavin ketju, kukaan ei sano mitään täsmällistä paikkaa, vaan esim Itä-Helsinki, mikä on niin laaja ja monia eri osia sisältävä alue, että ei kukaan voi sanoa pelkäävänsä liikkua koko Itä-Helsingissä tai ei vaan yksinkertaisesti tiedä ja hokee täällä vaan ennakkoluulojaan.
Mikäköhän on muuttunut niin kovasti viimeisen 20-30 vuoden aikana, että ihmiset pelkäävät? Olen havainnut ympärilläni tällaista kehitystä, että moni ei uskalla liikkua myöhäiseen aikaan edes omilla asuinalueillaan. En tunnista nykyistä Suomea samaksi Suomeksi kuin ennen.
Malmin aseman seutu. Tikkurilan aseman seutu ja Rautatieaseman seutu pimeällä.