Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita jotka eivät uskalla liikkua enää kaikilla alueilla Helsingissä?

Vierailija
15.08.2024 |

Minä en, ja pakko se on saada sanoa ääneen. Mitä/millä alueilla pelkäät liikkua tai et mene lainkaan?

Kommentit (102)

Vierailija
61/102 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko kysyä teiltä joita joku Malmin asema pelottaa, oletteko koskaan käyneet Suomen rajojen ulkopuolella? :D

Vierailija
62/102 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metron varrella uskaltaa vielä liikkua. En menisi juna-asemille, kuten Malmi. Myös keskusta on aika vaarallinen, kuten Kamppi ja Etu-Töölö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/102 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myöhään illalla/yöllä en enää liiku ulkona. Aikaisemmin en pelännyt, vaan saatoin lähteä iltaisin pitkille kävelyretkille syrjäisille poluille. Päiväsaikaankin syrjäiset reitit arveluttavat. Mitään uhkaavaa ei kuitenkaan ole tapahtunut, vaikka olen asunut pks:lla jo yli 30 vuotta. Tutuille kyllä jonkin verran. 

Vierailija
64/102 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Malmin aseman seutu. Tikkurilan aseman seutu ja Rautatieaseman seutu pimeällä.

Mikähän Malmin aseman seudussa kauhistuttaa? Rumahan se on kuin fan, mutta ei siellä ole mitään pelättävää. Ellei sitten ole teini. Muuten saa olla ihan rauhassa. Itse vaihdan siellä silloin tällöin bussiin tai kävelen asemasillan kautta kotiin myöhään illalla tai yöllä. Ikinä ei kukaan ole tullut häiritsemään millään tavalla. 

Ainoa paikka Helsingissä jossa olen joskus kohdannut uhkaavaa käytöstä, on ollut Kaisaniemen puisto. Nyt sitäkin rempataan valoisammaksi ja paremmaksi.

N 37

Vierailija
65/102 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on maailman huvittavin ketju, kukaan ei sano mitään täsmällistä paikkaa, vaan esim Itä-Helsinki, mikä on niin laaja ja monia eri osia sisältävä alue, että ei kukaan voi sanoa pelkäävänsä liikkua koko Itä-Helsingissä tai ei vaan yksinkertaisesti tiedä ja hokee täällä vaan ennakkoluulojaan. 

No nämä ketjuthan ovat täynnä trolleja, kuten ap:kin on. Joku jossain on väittänyt jotakin tapahtuneen joskus jossakin ja sen perusteella sitten kerrotaan omia totuuksia alueista, joista ei tiedetä mitään.

Vierailija
66/102 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisessä missä liikenne tökkii.                                                                                                                                 baM

Vierailija
67/102 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sellaista aluetta Helsingistä löydy. Sao Paulossa ollessa sellaisia taas oli aika paljonkin, jonne ei kannattanut mennä ollenkaan. 

Vierailija
68/102 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikäköhän on muuttunut niin kovasti viimeisen 20-30 vuoden aikana, että ihmiset pelkäävät? Olen havainnut ympärilläni tällaista kehitystä, että moni ei uskalla liikkua myöhäiseen aikaan edes omilla asuinalueillaan. En tunnista nykyistä Suomea samaksi Suomeksi kuin ennen. 

Ainahan se on ollut noin. Vanhemmat varoittivat 70-luvun alussa ollessani lapsi, että rautatieasemarakennusta kannattaa välttää. Se oli kotimatkani varrella, joten kiersin sen tunnollisesti matkalla koulusta kotiin. Eikä vieraille ihmisille saanut puhua, jos ei tarvinnut apua.

Aikuisena olen ollut sitä mieltä, että kannattaa käyttää harkintaa.

Vierailija
69/102 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehenä uskallan kyllä liikkua melkeinpä missä vain. 

Mutta havaitessani kulttuurikohtaamisen, kysyn poikkeuksetta uhrin puoluekantaa. Jos se on vihervasemmistoa, jatkan matkaani.

Äänestäkää jatkossakin niitä Vihreitä. Kyllä turvallisiksi kokemanne alueet saadaan vielä vähenemään päin entisestään :)

Vierailija
70/102 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustan jalkakäytävillä ei enää uskalla liikkua vapaasti. On pakko olla aistit valppaana koko ajan. Milloin tahansa mistä tahansa suunnasta saattaa joutua sähköskuutin jyräämäksi. 

Vierailija
71/102 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin uskallan liikkua ihan missä päin vaan, mihin aikaan tahansa. Koskaan ei ole ollut ongelmia kenenkään kanssa.

Vierailija
72/102 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en uskaltaisi mennä helsinkiin ollenkaan, en löytäisi enää ulos sieltä kun on niin sekava paikka.

Vierailija
73/102 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko kysyä teiltä joita joku Malmin asema pelottaa, oletteko koskaan käyneet Suomen rajojen ulkopuolella? :D

Me lähdetään Malmin asemalta kotiin miehen kanssa parina viikonloppuiltana joka kuukausi, varmaan kolme tai neljä kymmentä kertaa ollaan oltu siellä. Minä olen trans ja vielä näkyvästi. Ei ole kertaakaan kukaan häirinnyt.

Vierailija
74/102 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En uskalla liikkua Kaivopuistossa, Eirassa tai Ullanlinnassa

Vierailija
75/102 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkin edusta syysmyrskyillä on paikka, jota välttelen. Vaikka on ihan merikelpoinen vene, niin juuri sillä kohtaa virtaukset on ihan ihmeellisiä syksyllä ja aalllot kasvaa korkeiksi. 

Helsingin maa-alueilla ei ole sellaista paikkaa, jota jotenkin välttelesin tai pelkäisin. 

Vierailija
76/102 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentokentältä kun hyppää junaan ja joutuu vaihtamaan Tikkurilassa itä-suomen junaan niin karmea paikka Tikkurilan asema.

Vierailija
77/102 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hoikka, blondi, isorintainen ja pyöreäpeppuinen kolmekymppinen nainen, enkä voi enää liikkua missään päin pääkaupunkiseutua ilman että miehet tulevat juttelemaan, ottavat salaa kuvia edestä ja takaapäin (peilien ja ikkunoiden kautta näkee, huom!), yrittävät hivuttautua lähelle ja kosketella.

Eräälle huusin että F *** off kun k o u ra i si  minua, niin yritti t ö n ä istä minut seinään!

Kun kerroin tuosta tapaukseta työpaikalla niin s u va it s ev a is et rouvat alkoivat moittia minua että miksi minä meikkaan tai käytän tiukkaa paitaa vapaa-ajalla (vaikkei ollut, vaan takki päällä!) ja eräs sanoi että minun pitää ymmärtää noita kun ne on uskontojensa vankeja ja menevät sekaisin kun näkevät vaalean muodokkaan naisen! Ei juma!

Miten ja miksi tämän maan ihmiset on voitu aivopestä tuolla tavalla, ihan ä ä  li ötas oll e????

Ruotsissa oli samanlaista kun kävin siellä noin 6 vuotta sitten.

Vierailija
78/102 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En uskalla liikkua Kaivopuistossa, Eirassa tai Ullanlinnassa

En minäkään enää.

Vierailija
79/102 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lentokentältä kun hyppää junaan ja joutuu vaihtamaan Tikkurilassa itä-suomen junaan niin karmea paikka Tikkurilan asema.

Pelkäätkö sillä asemalla?

Vierailija
80/102 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin uskallan liikkua. Ei pelota. Joskus jotkut urpot saattaa tulla kähisemään tyyliin "heitä rööki, anna euro, osta pilvee jne.." Aina niistä on päässyt eroon kun sanoo vaan, että "mee nyt vttuun siitä". 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan neljä