Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Neuvolantati vaittaa kuulevansa sydanaanista lapsemme sukupuolen! Eli muutamassa ultrassa on laakari epavarmasti tytoksi katsonut, mutta eilen neuvolassa tati sanoi et " ei, kylla

Vierailija
07.02.2007 |

tää on poika" ! On semmoinen vanhemmanpuoleinen rouvo, jolla riittää muutenkin omituisia uskomuksia, esim. kehotti mua " kylpee ropsauttammaan" kun raskauteni meni yliaikaiseksi. Hänellä ei ole omia lapsia.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja oikeassa ovat sukupuolesta olleet.

Vierailija
2/21 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

- tuolla menetelmällä noin 50% arvauksista osuu oikeaan. Ihan kuin lanttia heittämälläkin, tai siten, että sanoo aina lapsen olevan tyttö (tai poika).

Enpä paljon muutenkaan luottaisi tuollaisen tädin sanomisiin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun minä menin synnyttämään kolmatta lastani, kahden pojan jälkeen, niin vanha kätilö laittoi minut vaaleanpunaiseen synnytyshuoneeseen ja sanoin hänelle, että taisi tulla väärän värinen huone nyt. Kätilö siihen, että mahtaako vaan. ;) Oikeassa oli, tyttö syntyi. =)

Vierailija
4/21 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoi, että nyt tulee poika, esikoinen oli tyttö.

Kuopuksesta sanoi että taas tulee tyttö, oli poika ;)

Muuten aivan ihana täti ja noitakin naureskeltiin jälkeenpäin kun ei ennustukset oikein osuneet kohdilleen :)

Vierailija
5/21 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sitten kun sitä oli oikein kunnolla tutkittu (muistaakseni Tampereella) tuhansien sikiöiden otoksella, totuus oli, että ei se mitään kerro. Ja tosta kylpemisestä: kahden ylimenneen raskauden voimalla voin sanoa, että MIKÄÄN ei auta, jos penska ei halua tulla.. eli KAIKKI konstit kokeiltiin, myös kylpeminen ja tulos: yhtä tyhjän kanssa.

Vierailija
6/21 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvan sydänäänistä kuuli, että poika tulee. Oli kuulemma sen verran " hidas" pulssi. Tätä väitettä tukivat monien tuttavien päätelmät masun muodosta. Äidinvaisto oli kuitenkin jälleen kerran oikeassa, ja unelma pienestä tytöstä toteutui:)

Vierailija
7/21 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tahansa, joka on synnytyksen aikaan ollut pidempään vauvan sydänäänten tarkkailussa tietää, että samallakin vauvalla se syke vaihtelee 120-170 riippuen täysin siitä, onko hän masussa mittaushetkellä unessa vai tsembaloiko kovasti.

Joten miten ihmeessä terkkari - joka nyt ei niitä sykkeitä kuuntele montaa minuuttia - voisi sanoa mitään vauvan sukupuolesta?? Kun se syke siis on ihan sattumankaupalla se, minkä hän sillä hetkellä kuulee.

ONHAN näitä taikauskoisia ihmisiä. Mutta tämä on lääketieteellinen fakta.

Vierailija
8/21 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin sydänäänten perusteella neuvolassa oli sanottu ja oikeassa olivat.

Minulle myös sanoi terkkari matalien sydänäänten perusteella että taitaa olla poika. Poika oli.

Sairaalassa sanoin huonekaverille että saa varamasti tytön. Oli niin korkeat sydänäänet, tytön sai.

Vierailija
9/21 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kun minä menin synnyttämään kolmatta lastani, kahden pojan jälkeen, niin vanha kätilö laittoi minut vaaleanpunaiseen synnytyshuoneeseen ja sanoin hänelle, että taisi tulla väärän värinen huone nyt. Kätilö siihen, että mahtaako vaan. ;) Oikeassa oli, tyttö syntyi. =)

Ohis (ihan vaan mielenkiinnosta)

Vierailija
10/21 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja on mitattu moneen moneen kertaan, myös lapsen ollessa masussa hereillä.

Vierailija
11/21 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ja on mitattu moneen moneen kertaan, myös lapsen ollessa masussa hereillä.

Yksilöillä syke vaihtelee. Mutta tässä nyt oli kyse ap:stä ja ylipäänsä lyhyistä mittauksista. Jos terkkari - kuten lyhyiden vastaanottoaikojen aikana aina - kuuntelee vain minuutin, pari kerrallaan, niin hän ei mitenkään voi sen perusteella sanoa mitään lapsen sukupuolesta.

Vierailija
12/21 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pienempi sydän joutuu tekemään enemmän töitä. Siis

nopea syke (150-160)=tyttö

matala syke (120-140) = poika

Minun lasteni kohdalla oli juuri näin. Toki poikkeuksiakin löytyy, mutta pääsääntöisesti näin.

Vierailija
13/21 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nro 15 oikeassa. Mulla oli 142, eli odotan siis poikaa...:))

Vierailija
14/21 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei voi muuten ihan varmasti sanoa yhtään mitään. Kuten sanoit lääkärikin ultran perusteella vain epäilee tyttöä. Noilla vanhoilla kätilöillä on kyllä parempi tuntuma ja todennäköisyys osua oikeaan on kyllä yleensä enemmän kuin 50%, vaikka eihän hekään 100%:n varmuudella voi mitään luvata. Heidän arvaus kun ei perustu ihan pelkkään puhtaaseen arvaukseen vaan todellakin lapset käyttäytyvät mahassa joskus sukupuolelle tyypillisesti.

Minulla oli aikanaan myös vanhempi kätilö äitiysneuvolassa. Molempien lasten sukupuolen hän ' tiesi' ihan oikein. Nuorempi sijainen kylla yritti tarjota ensimmäiselle lapselleni vastakkaista sukupuolta, kun olin yliaikaseurannassa.

Vierailija
15/21 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskimäärin tyttö- ja poikavauvoilla on 400 g ero (Suomessa pojan keskipaino on 3800 ja tytön 3400 g). Eli on isoja tyttöjä ja pieniä poikia ja tuolla logiikalla sykkeet vaihtelevasti vastaavasti.

Mitenkäs muuten tuo syke pysyy suunnilleen samana sikiön kasvaessa muutamasta sentistä puolimetriseksi, jos on kerran sydämen koosta riippuva?

Mistä tulikin mieleen: Oletteko muuten huomanneet sykkeessä jotain muutosta raskauden keston mukaan? Nykyisellä mahasa olevalla vauvalla syke on ollut nyt kaksi kertaa (rv 10 ja 11+) 160, esikoisella se oli yleensä aina 140-150 (poika oli). Eli lmuistelenko vain loppuvaiheita esikoisella, vai laskeeko syke?

Vierailija
16/21 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ultrassa (rv 32) nähtiin pojan vehkeet, silti täti ei suostunut uskomaan vauvaa pojaksi, ei vaikka kaveri kuinka yritti vakuuttaa... Joo no poika se oli, vaikka sillä olikin " tyttösykkeet" .

Vauvan syke vaihtelee kyllä aika lailla. Neuvolassa mitataan muutaman minuutin korkeintaan, mutta esim. äitipolilla saattaa puolikin tuntia käyrillä maatessa sykkeet mennä vauvalla 120-180 välillä... Tämä siis ihan sivuhuomautuksena.

Vierailija
17/21 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennemmin kuin uusiin systeemeihin.

Molemmissa raskauksisa vanha kätilö on tehnyt paremman painoarvion kuin lääkäri ultran kanssa.

Vierailija
18/21 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se kaikilla niin mene. MInä olin esikon kanssa 15 kertaa äitipolilla ja aina oli max 140 syke vaikka olisi potkiskellut mahassa paljonkin sinä aikana kun oltiin siellä.

Vierailija
19/21 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä voi juuri tuon sykkeen perusteella arvioida mutta toki siihen ei kannata täysin luottaa. Meidän kolmannen syke oli jatkuvasti alle 120 mikä merkkaisi lähinnä poikaa, eikä edes liikkuessa tuo syke juuri noussut mutta rauhallinen pieni neitihän sieltä tuli:). Mukava ylläri kolmen pojan jälkeen:))

Vierailija
20/21 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kyllä se kovasti vaikuttaa mitä vauva tekee.

yleensä kuitenkin oli 150-180 ja ihana tytön tylleröinen tuli

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yhdeksän