Voi vitura:( joudun poskiontelon punkteeraukseen :((
viime ma ja ti sairastin omalla ilmolla ja menin lääkäriin, keuhkoputken tulehdus ja poskiontelon myös. Sain antibioottikuurin ja loppuviikon sairaslomaa (lasten parissa työssä). No enpä ollut eilenkään työkunnossa vaan poski olo tulessa joten menin yksityiselle työterveyslääkärille.
Otettiin röntgenkuvat ja juuri äsken soitin tuloksista, röntgenlääkäri yhdessä työterveyslääkärin kanssa punkteerauksen kannalla.
Ajan sain ylihuomiseksi jolloin piti palata töihin.
no soitinpa sitten pomolle että olen kokonaan tämänkin viikon poissa, hän ymmärsi tilanteen mutta samalla huokasi että täytyy nyt tehdä työkaverini (varajohtaja) kanssa selviytymissuunnitelma koska olin itse loppuviikon erään jo poissaolevan " paikalla" .
Pelottaa tuo punkteeraus,neula nenäruston läpi jne:((((
Kommentit (6)
Jos sulta löytyy kaurapussi, hauduta sillä useita kertoja päivässä onteloita. Lisäksi käy mahdollisimman kuumassa suihkussa. Hengitä höyryä ja hiero onteloita sekä otsasta että poskien päältä " reunoista" nenään päin. Lisäksi juo paljon nestettä. Näillä konstein olen saanut itse monesti ontelot tyhjentymään ja välttänyt vuosikausien ajan punkteerauksen.
Hauduttamiseen käy myös pyyheliina, jonka on kastellut mahdollisimman kuumaan veteen, jonka iho sietää palamatta.
huomenna loppuu kuuri ja sain nyt puhelimitse vahvemman kuurin muutamaksi päiväksi ja tuon punkteerausajan! Röntgenlääkärin sanoin siellä on nestettä ja turvotusta sen verran että pois saatava, vasemmalla puolen pelkkää turvotusta.
Ja tulehdus kun on kyseessä niin kuumaahan ei suositella hoitokeinoksi!
Ap
tätä oikeanpuoleista poskea särkee ihan tautisesti:((
Ap
On hiukan inhottavaa, mutta sen jälkeen kun se töhkä on saatu sieltä pois, tuntuu että et ole eläissäsi hengittänyt niin helposti!
terv. kerran viimeisillään raskaana punkteerattu....
Mulle tulee ajoittain poskiontelontulehduskierre ja kyllä se niin on, että kun sen asiantuntija tekee, on lopputulos se, ettei turhia kuureja tarvita! Ainoa oike punktion tekijä on mielestäni korvalääkäri; muiden en anna edes yrittää. Ei se niin kamalaa ole kun kerrotaan.