Saavatko teillä lapset käydä vapaasti keittiössä ruokaa ja juomaa ottamassa,myös yöllä?
En tajua "keittiönat"seja", ettei omassa kodissaan saisi mennä keittiöön,
Kommentit (75)
Vierailija kirjoitti:
Jääkaappi on lukittuna ja ketjut ympärillä, koko keittiö on myös miinoitettu.
Huippu!!
Meidän lapse eivät syö tai juo yöllä.
Saa. Jopa karkkikaapilla saa käydä vapaasti kun haluaa. En tiedä johtuuko tuosta, mutta meidän lapset ei hamstraa karkkia ollenkaan (eikä muitakaan välipaloja).
Omassa lapsuudenkodissa oli hirveän tiukat säännöt ruuan ja etenkin herkkujen kanssa. Jopa ruoka-annoksia rajoitettiin eli lisää ei saanut vaikka olisi nälkä. Olen ihan mahdoton syöppö aikuinen. Varsinkin herkkujen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan saa. Meillä on säännölliset ruoka-ajat ja jaan jokaiselle valmiin annoksen. Olemme kaikki hoikkia ja sporttisia. Lapsillakin todistuksessa komeilee täydet rivit kymppejä!
HAH HAH, luulit olevasi hauska??
Syövät iltapalan ysiltä, sen jälkeen hammaspesu ja nukkumaan. Kuka jaksaa vääntäytyä yöllä jääkaapille? Tuo on aina ihmetyttänyt itseäni.
Vierailija kirjoitti:
Lapsuudessa parhaan kaverin äiti oli tuollainen,pelkäsin häntä vähän.
"Pois keittiöstä,kohta on ruoka valmis!"
" Ette ota nyt sitä kaakaota,Tiina voi mennä kotiinsä juomaan kaakaota"
"Kuka otti juustoa jääkaapista?!"
Tällä naisella oli kova ääni,melkein yhteenkasvaneet kulmat ja mielestäni hän oli vihainen ja pelottava. Kutsuin mielessäni häntä ilkeäksi keittiönoidaksi.
Kuulostaa mun äidiltä. Olen s -68 että olitkohan mun kaveri? Noi yhteenkasvaneet kulmat ei ihan täsmää, mutta käytös.
Ei meillä ole kukasn koskaan pyrkinytkään hakemaan keittiöstä ruokaa yöllä. Kun lapset ovat pienestä pitäen tottuneet säännöllisiin ruoka-aikoihin, ei kenelläkään tule mieleenkään syödä yöllä. Vettä voi kyllä käydä juomassa, jos on jano.
Saavat käydä. Ja käyvät. Hyvää ruokaa laittavat, usein myös kavereiden kanssa leipovat yms. Öiseen aikaan nyt yleensä kuitenkin vain jotain haukkapalaksi ottamassa / jotain juomassa.
Saa jos herää nälkään eikä uni tule millään.
Yleensä ei käydä syömässä ja yritetään ettei siitä tule tapaa.
Kertokaa nyt yösyöjät miksi syötte öisin? Miten syötte päivisin? Ootteko työelämässä? Mä en ole edes ajatellut että voi syödä yöllä, eri asia ihmiset jotka baarittelee ja sitten voi nälkä iskeä. Mutta tavallisessa arjessa? Miten voi yöllä tulla nälkä tai jano? Vai nukunko itse niin sikeästi yöt etten edes huomaa jos iskee nälkä tai jano..
Pesettekö sitten hampaatkin uudestaan?
Mun lapsuudessa sai mutta vasta kun oli tarpeeksi vanha että oli lupa avata jääkaapin ovi. Leipää sai ottaa, hedelmiä sai syödä vain yhden päivässä. Joulu oli poikkeus, silloin sai käydä hakemassa kylmiöstä kinkkua, nam.
Tietenkin, mutta muita ei saa herättää kolistelemalla. Meillä kyllä öisin nukutaan, eikä syödä, vaikka keittiö onkin "auki".
Laita hinnasto keittiön kaapin oven sisäpintaan. Kyllä siihen keskenkasvuisten ylensyönti vieraissa tyssää.