Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita, jotka joutuneet nuoruudessa olemaan nälässä kaverin luona kun kaverin vanhemmat kieltäytyneet tarjoamasta ruokaa?

Vierailija
14.08.2024 |

Jopa yökylässä jouduttu olemaan nälässä...

Kommentit (212)

Vierailija
101/212 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapset ei minun mielestä niin paljoa syö, että heille ei voisi mitään antaa. Aina olen antanut kaikkien lasten syödä niin halutessaan. Välillä leiponut kakkujakin lapsille. En köyhtynyt siitä.

Tämä. Aikuisilla asenneongelma, jos ei lapselle voi evästä antaa.

EVÄÄN antaminen kuuluu sen lapsen omille vanhemmille. 

Vierailija
102/212 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on lasten kavereille tarjottu ruokaa, jos ovat olleet kylässä silloin ,kun meillä on ollut ruoka valmiina. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/212 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapset ei minun mielestä niin paljoa syö, että heille ei voisi mitään antaa. Aina olen antanut kaikkien lasten syödä niin halutessaan. Välillä leiponut kakkujakin lapsille. En köyhtynyt siitä.

Tällä asenteella otat sen riskin, ettei lasta näy kotona

Vierailija
104/212 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse ei ole siitä, etteikö ruokaa riittäisi vieraan lapsenkin ruokkimiseen, vaan siitä, mihin tätä opettaa ja kannustaa. 

Hyvin pian käy nimittäin niin, että se mukelo on turhan usein siinä ruokapöydässä. Ja sitten ollaankin jo hankalammassa tilanteessa. 

Vierailija
105/212 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän lapsia näkee kotona ja se riittää. Eivät syö kaveriensa luona, jolleivät ole yökylässä. 

Vierailija
106/212 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis kenen lasta??? 

Vierailija
107/212 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen syö kotonaan, ellei toisin sovita. Yökyläilyyn kuuluu tietysti ilta- ja aamupala.

Vierailija
108/212 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin tietysti kotiin syömään enkä norkoillut kamuilla Ruoka-aikana

Vierailija
109/212 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi mielenkiintoista kuulla, mistä päin ihmiset ovat tässä keskustelussa kotoisin, ja mistä vanhempansa. Minulle ja jopa kaikille isovanhemmilleni olisi aivan käsittämätön ajatus, ettei tarjota ruokaa. Samoin mieheni suvussa, paitsi yhdessä haarassa. 

Vierailija
110/212 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä jotkut ihmiset kehtaa kohdella lapsia noin. Muistan kun oon vierestä katsonut kun se oman perheen lapsi syö.

Minäkin olen kokenut tuon ja muistan edelleen miten pahalta se tuntui, vaikka siitä on yli 15 vuotta.

Lapsena mua ahdisti, kun äiti sanoi kaverille selvästi, että nyt sinun on aika lähteä kotiin, meillä on ruoka-aika ja sitten lähdetään harrastuksiin, heippa. Eikä se kaveri lähtenyt, se ryhtyi selittämään äidille, että sillä on lupa olla meillä, ei sen tarvitse mennä kotiin. Äiti toisti, että minä en ole luvannut, että saat olla vaikka miten kauan, joten nyt sinun on aika lähteä kotiin. Kaveri ei lähtenyt, vaan sanoi äidille, että en lähde etkä pakottaakaan voi.

Äiti ei tarjonnut ruokaa, vaikka kaveri katseli vieressä. Kun kaverin käsi ojentui kohti leipiä, ilmoitti äiti, että sinä voit lähteä kotiin syömään, jos on nälkä.

Joten en tunne yhtään sympatiaa sinua kohtaan! Olisit voinut mennä kotiin.

Vierailija
111/212 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka monella teistä on varaa ruokkia ylimääräisinä jatkuvasti muutamaa aikuisen kokoista urheilua harrastavaa teinipoikaa?

Vierailija
112/212 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä jotkut ihmiset kehtaa kohdella lapsia noin. Muistan kun oon vierestä katsonut kun se oman perheen lapsi syö.

Minäkin olen kokenut tuon ja muistan edelleen miten pahalta se tuntui, vaikka siitä on yli 15 vuotta.

Lapsena mua ahdisti, kun äiti sanoi kaverille selvästi, että nyt sinun on aika lähteä kotiin, meillä on ruoka-aika ja sitten lähdetään harrastuksiin, heippa. Eikä se kaveri lähtenyt, se ryhtyi selittämään äidille, että sillä on lupa olla meillä, ei sen tarvitse mennä kotiin. Äiti toisti, että minä en ole luvannut, että saat olla vaikka miten kauan, joten nyt sinun on aika lähteä kotiin. Kaveri ei lähtenyt, vaan sanoi äidille, että en lähde etkä pakottaakaan voi.

Äiti ei tarjonnut ruokaa, vaikka kaveri katseli vieressä. Kun kaverin käsi ojentui kohti leipiä, ilmoitti äit

Aika monessa maassa äitiäsi pidettäisiin järjettömänä törppönä. 

Vierailija
113/212 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi mielenkiintoista kuulla, mistä päin ihmiset ovat tässä keskustelussa kotoisin, ja mistä vanhempansa. Minulle ja jopa kaikille isovanhemmilleni olisi aivan käsittämätön ajatus, ettei tarjota ruokaa. Samoin mieheni suvussa, paitsi yhdessä haarassa. 

Olen Turusta. Meillä oli itsestäänselvää, että ruoka-ajaksi lähdettiin omaan kotiin eikä jääty kaverille. Ei käynyt edes mielessä, että joku olisi tarjonnut ruokaa naapurissa asuvalle. Siellähän se oma vanhempi oli ruuat laittanut, ei mitään syytä jäädä kaverille.

Vierailija
114/212 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka monella teistä on varaa ruokkia ylimääräisinä jatkuvasti muutamaa aikuisen kokoista urheilua harrastavaa teinipoikaa?

Eipä ruoka sentään niin kallista ole. Tietenkin ruoka sovelletaan käytössä olevan budjetin ja syöjien mukaan. 

Vierailija
115/212 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalainen vieraanvaraisuus.. tai edes toisista välittäminen.. Lapsien nälässä pitämistä? 

Tarkoitukselia ei ruokittu naapurin lasta. Eihän se olisi mennyt muuten kotiinsa ollenkaan, matkaa 200 metriä. Meidän ruoka-aika oli hyvä syy käskeä lapsi menemään kotiinsa, sillä muutoin hän oli meillä aamusta iltaan. Eikä hänen kodissaan ollut mitään vikaa, halusi vain leikkiä lastemme kanssa.

Vierailija
116/212 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli itsekin notkuit pitkin kyliä muiden luona niin kauan, että oli ruoka-aika? Ja se oli ok vanhempiesi mielestä? 

Vierailija
117/212 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mikä ummikkoperhe ei anna yökyläläiselle ruokaa.... Hyi. Ihan kylmät väreet pitkin selkäpiitä. Tunteetonta.

Vierailija
118/212 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsingistä. Meillä naapuruston lasten kesken oli ihan selvää, että jos oltiin kaverin luona ruoka-aikaan, odotettiin kaverin huoneessa että tämä söi perheen kanssa. Jos itse oli kaverilla kun kotona oli ruoka-aika, äiti tai isä soitti että käskekää lapsi kotiin syömään.

Vierailija
119/212 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen Turusta. Meillä oli itsestäänselvää, että ruoka-ajaksi lähdettiin omaan kotiin eikä jääty kaverille. Ei käynyt edes mielessä, että joku olisi tarjonnut ruokaa naapurissa asuvalle. Siellähän se oma vanhempi oli ruuat laittanut, ei mitään syytä jäädä kaverille.

Kiinnostavaa. Suomen sisällä on ainakin aikoinaan ollut todella erilaisia tapoja. Mummini on Lohjalta, hänellä oli vähän erilainen asenne kuin teillä mutta onhan siinä toki välimatkaakin. Ja perheiden sisällä kai eri käytäntöjä myös. 

Vierailija
120/212 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äiti ei tarjonnut ruokaa, vaikka kaveri katseli vieressä. Kun kaverin käsi ojentui kohti leipiä, ilmoitti äit

Tuollainen kaveri ei olisi enää meille tullut, se on varma. Törkeä pentu! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme viisi