Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita, jotka joutuneet nuoruudessa olemaan nälässä kaverin luona kun kaverin vanhemmat kieltäytyneet tarjoamasta ruokaa?

Vierailija
14.08.2024 |

Jopa yökylässä jouduttu olemaan nälässä...

Kommentit (212)

Vierailija
201/212 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meidän lapsuudessa ja nuoruudessa norkoiltu kavereiden kotona ruoka-aikaan, vaan jokainen meni kotiinsa syömään. Silloin asuttiin ahtaasti, joten yleensä aikaa vietettiin kavereiden kanssa ulkona. Ei ollut omia huoneita lapsilla, joissa olisi voinut viettää yhdessä aikaa. Monissa perheissä ei ollut edes erikseen olohuonetta, vaan isompi huone oli usein vanhempien makuuhuone. Eikä ollut harvinaista, että joku tai parikin lasta nukkui keittiössä hetekassa tai kerrossängyssä. Ja vaikka oli ahdasta, niin joskus tuli joku sukulaismummo lääkärireissulla yöksi, että ehti aamulla jonottamaan vastaanotolle pääsyä.

Vierailija
202/212 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi, että jos lapsi on kutsuttuna kylässä ja tästä on ollut tieto etukäteen, niin silloin osallistuu ruokailuun kuten muutkin. Jos sitten taas tupsahtaa kylään etukäteen ilmoittamatta, niin silloin menee kotiin ruoka-aikaan eikä toisten pidäkään olla muiden ruokkimiseen varautuneita. YMMV.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/212 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan joutunut tilanteeseen, jossa kaverin vanhemmat olisivat joutuneet kieltäytymään ruoan tarjoamisesta. Sehän tarkoittaisi sitä, että olisin mennyt pyytämään ruokaa. Ei olisi tullut mieleenkään. Jokainen söi omassa kodissaan ja jos kaverilla oli ruoka-aika, silloin odoteltiin hänen huoneessaan.

Vierailija
204/212 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, tuo on suhteellista. Yhden pienen lapsenhan ruokkii, mutta eilen täällä kirjoitteli 17 v. pojan yh, jonka kaverit roikkuvat heillä jatkuvasti. Satasiahan tuohon saa helposti menemään kuukausittain ylimääräistä ja niitä satasia ei välttämättä ole. 

Vierailija
205/212 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me kyl älyttiin skideinä syödä kotona ekaks ja sit vast leikkimään.

Vierailija
206/212 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ruokittu mutta vain yhdessä perheessä oli vastavuoroisuutta. Onneksi ruoka oli halvempaa mitä se on nykyään. Nyt mun lapset on jo aikuisia.

Vierailija
207/212 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka monella teistä on varaa ruokkia ylimääräisinä jatkuvasti muutamaa aikuisen kokoista urheilua harrastavaa teinipoikaa?

Eipä ruoka sentään niin kallista ole. Tietenkin ruoka sovelletaan käytössä olevan budjetin ja syöjien mukaan. 

Kyllä ruoka on kallista, enkä näe ainuttakaan hyvää syytä pihistellä vain siksi että voin ruokkia jatkuvasti ylimääräisiä suita.

Ehkä elämme eri todellisuuksissa, minusta suomalainen ruoka on edelleen suht edullista palkkatasoon nähden, ja laadukasta. 

No, varmasti elämme eri todellisuuksissa. Omasta mielestäni ruoka on kallista. 

Vierailija
208/212 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekalla luokalla olin kylässä pari kertaa yhdellä kaverilla. Heillä ei saanut ruokaa, vaikka olin kauempaa (7km) ja äitinsä tiesi, etten tuu saamaan ruokaa muualtakaan, kun mentiin illalla tämän äidin kanssa urheilulisoja katsomaan. Ekan kerran ymmärsin vielä, kun olin lyhyemmän aikaa, mutta tämä pidemmän visiitin ruuattomuus ihmetytti. Ei vaikuttanut köyhältä perhe kuitenkaan.

Vitosella yhdellä kaverilla ei alkuun saanut ruokaa. Sitten kun tämä kaveri kävi meillä yökylässä (ja tottakai ruokittiin myös), niin sen jälkeen aina heilläkin sai ruokaa.

Muilla kavereilla, niin ala- kuin yläkoulussakin sai kyllä pääsääntöisesti ruokaa.

Vierailija
209/212 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävää

Vierailija
210/212 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riisi

Vierailija
211/212 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on itsestään selvää, että lasten kavereille tarjotaan välipalaa, ruokaa yms.

Tilanne voisi olla toisenlainen, jos olisi taloudellisesti tiukkaa oman perheen ruokkiminen. Silloin voisin suhtautua eri tavalla.

Vierailija
212/212 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nälkäinen lokkilauma jatkuvasti yökylässä, huh, onneksi oon velana säästynyt tuoltakin.

Itsekkään on parempi pysyä lapsettomana, joten hyvä. 

Ketä kohtaan ollaan muka itsekkäitä kun sitä lasta ei ole edes olemassa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän neljä