Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen käyttäytyminen tytärtämme kohtaan ärsyttää

Vierailija
14.08.2024 |

Tytär on nyt teini-ikäinen ja selvästikin isintyttö. Hänen lisäkseen meillä on myös kaksi poikaa, vanhempi 10 ja kuopus 4.

Tytär on selvästikin mieheni lellikki ja hänen kanssaa mielellään viettää aikaa ja he viihtyvät yhdessä. Poikien kanssa myöskin kyllä hoitaa osuutensa, mutta tuntuu että heille hän on ankarampi ja kärsimättömämpi. Tyttöä mies kehuu usein ja jos minä esimerkiksi kiellän häneltä jonkin asian, niin mies varovasti asettuu tyttären puolelle kyseenalaistamalla kantaani (jos vaikka sanon että et mene, niin mies toteaa ääneen että miksei voisi mennä? Niin raivostuttavaa!), ei siis ihmekään että isi on myös tytön suosiossa.

Jotenkin toivoisin mieheltä maskuliinisempaa ja jämäkämpää miesmallia, nyt tuntuu melkein että mies haluaa jostain syystä miellyttää tytärtämme. En tiedä mitkä asiat ovat vaikuttaneet tällaisen dynamiikan syntyyn, mutta jokin mussa herättää hirveän vastarinnan...miettinyt jopa sitäkin olenko kateellinen. Saa kertoa omia näkemyksiä jos jotain ajatuksia herätti.

Kommentit (110)

Vierailija
41/110 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monelle vamhemmalle on helpompi hyväksyä toista sukupuolta oleva lapsi kuin itse on. Helpommin hyväksyy myös eri sukupuolta olevan lapsen virheet. Samaa sukupuolta olevassa ikäänkuin näkee helpommin itsensä. Ja siksi virheitä saman sukupuolen lapselta on hankalampi sietää. Kuitenkin jokainen lapsi on yksilö, ei kenenkään kopio. On tärkeä, että vanhempi kohtelee molempia sukupuolia samanarvoisesti ja asettaa rajat. Jonkun lelliminen ja jalustalle nostaminen johtaa pahimmillaan narsismiin. Puhu miehellesi, että  tasa-arvo lasten kesken on tärkeää ja että sinä ja mies vedätte yhtä köyttä. Lapselle on tosi haitallista, jos toinen vanhempi vetää toiseen suuntaan eikä aseta rajoja. Samalla toinen vanhempi asetetaan ikävän vanhemman rooliin. 

Sinulle ei ehkä tule mieleen, että ap itse suhtautuu omaan tyttäreensä todel

Naisviha näkyy sinussa ja se kohdistuu vieläpä lapseen. Kauheaa. Mihin perustat kuvitelman, että ap suhtautuu lapsiinsa tasapuolisesti?

Vierailija
42/110 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halunnut päästää tyttöämme nuokkarin takametsään, jossa hieman, vain hieman vanhemmat nuoret miehet tarjoavat juomaa ja kuvaavat. Osa tytöistä käynyt jo abortissa. Yhdeltä kohtu meni toiselta repesi. Kolmas on masentunut.

tre

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/110 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvän mallinhan mies antaa. Tytär osaa odottaa tulevaisuudessa myös puolisoltaan sitä, mitä isä antaa, eli hänen puolellaan olemista ja lellimistä. Vähempään ei tule tyytymään. 

Eiköhän se parisuhteen malli haeta siitä miten vanhemmat kohtelevat toisiaan, ei miten aikuinen on suhteessa lapseen.

Ei. Tutkitusti isäsuhde vaikuttaa eniten naisen parisuhdevalintoihin. 

Tämän takia jokainen nainen, joka päättää olla emansipoitunut ja tehdä lapset yksin, on pelkkä itsekäs kasa sanonko mitä. Koska sekä tytöt, että pojat tarvitsevat nimenomaan vahvaa, hyvää isäsuhdetta voidakseen hyvin. 

Äiti voi kyllä pilata lastensa elämän, mutta sen "ekstrahyvän" luomisessa isä on aivan välttämätön vauva-ajan jälkeen. 

Kasvatusvastuu pitäisi jakaa niin, että äiti kantaa ja imettää ja sen jälkeen isä hoitaa suurimman osan. 

En tajua, miksi naiset aina kuvittelevat olevansa se tärkeämpi vanhempi. Kun emme me ole muuta kuin siinä alussa. 

t: Nainen, tytär, vaimo ja äiti. 

Vierailija
44/110 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvän mallinhan mies antaa. Tytär osaa odottaa tulevaisuudessa myös puolisoltaan sitä, mitä isä antaa, eli hänen puolellaan olemista ja lellimistä. Vähempään ei tule tyytymään. 

Eiköhän se parisuhteen malli haeta siitä miten vanhemmat kohtelevat toisiaan, ei miten aikuinen on suhteessa lapseen.

Tämä. Mun mielestä tuommoinen lapsen ja vanhemman välinen erityissuhde on kyseenalaista ja tekee hallaa koko perhedynamiikalle, Jännä että tätä ei monikaan täällä tajua vaan syyllistää ap:n itse olevan epäreilu tytärtään kohtaan.

Mikä ihmeen erityissuhde? Se, että on lämmin suhde ja viettää aikaa lapsensa kanssa on suurimpia lahjoja, mitä vanhempi lapselleen voi antaa.

Miehellä varmasti olisi t

En siis kadehdi omaa tytärtäni, mutta sitä kylläkin että mun täytyy olla sen ikävän vanhemman roolissa kun asetan rajoja.

Vierailija
45/110 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alitajuinen himo tytärtä kohtaan. Oma isäni oli samanlainen, alkoi seksualisoimaan minua teininä. Äiti ei reagoinut esim. pukeutumiseeni millään tavalla, isä oli koko ajan puuttumassa siihen ja muutenkin kohteli flirttailevasti. Suomessa sepitetään, etteivätkö miehet tuntisi alitajuista vetoa tyttäriään kohtaan, mutta todellakin tuntevat ja äiti ja tytär aistivat sen

Sinuna jättäisin tyttären täysin rauhaan ja antaisin hänen jatkaa leikkirakkaussuhdettaan isukkiin. Se tulee räjähtämään näpeille, mutta se ei ole sinun ongelmasi. Tätä tuhoa tapahtuu niin kauan, kunnes miehet alkavat noudattamaan viisaampien reseptejä, esim. kristittyjen ohjeita avioliitosta, jne. Niin kauan kun näin ei ole, he ovat elukoita. Se ei ole hyvien naisten vika. Pelasta oma sielusi

On teillä palstamammoilla melkoiset kristallipallot! Tai sitten pää todella sekaisin.

Vierailija
46/110 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monelle vamhemmalle on helpompi hyväksyä toista sukupuolta oleva lapsi kuin itse on. Helpommin hyväksyy myös eri sukupuolta olevan lapsen virheet. Samaa sukupuolta olevassa ikäänkuin näkee helpommin itsensä. Ja siksi virheitä saman sukupuolen lapselta on hankalampi sietää. Kuitenkin jokainen lapsi on yksilö, ei kenenkään kopio. On tärkeä, että vanhempi kohtelee molempia sukupuolia samanarvoisesti ja asettaa rajat. Jonkun lelliminen ja jalustalle nostaminen johtaa pahimmillaan narsismiin. Puhu miehellesi, että  tasa-arvo lasten kesken on tärkeää ja että sinä ja mies vedätte yhtä köyttä. Lapselle on tosi haitallista, jos toinen vanhempi vetää toiseen suuntaan eikä aseta rajoja. Samalla toinen vanhempi asetetaan ikävän vanhemman rooliin. 

Sinulle ei ehkä tule mieleen, että ap itse suhtautuu omaan tyttäreensä todella epätasa-arvoisesti. Ja suosii poikiaan.

<

Missä hän niin kertoi?

Vierailija
47/110 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:sta heijastuu se, että hän on tottunut itse eteiseen miehen malliin. Mies ei muka ole maskuliininen, jos ei ole etäinen ja määräilevä. Kun isällä on hyvät suhteet lapseen, se on väärin hänestä.

Ap:n kannattaisi pohtia omia ennakkokäsityksiään ja mihin ne perustuvat. 

Vierailija
48/110 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP ei suosi ketään, koska AP sanoo että on oikeassa, virheetön, tasapuolinen eikä suosi ketään!

Tai sitten AP kuvittelee että on sellainen. Mistä me voimme tietää mikä on totta ja mikä on AP:n kertomaa? Voimme lukea että AP on se joka päättää ja hänestä hänen miehensä pitäisi olla "miehekkäästi" samaa mieltä:

Vierailija
49/110 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertoi olevansa tytölle kateellinen. Ei takuulla ole ikinä pojilleen kateellinen, tapahtui mitä tahansa. Äidin tyttäreen kohdistama kateus näkyy kyllä äidin käytöksessä.

Vierailija
50/110 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap.n mies simppaa tytärtään

Vierailija
51/110 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Mun mielestä tuommoinen lapsen ja vanhemman välinen erityissuhde on kyseenalaista ja tekee hallaa koko perhedynamiikalle, Jännä että tätä ei monikaan täällä tajua vaan syyllistää ap:n itse olevan epäreilu tytärtään kohtaan.

Mikä ihmeen erityissuhde? Se, että on lämmin suhde ja viettää aikaa lapsensa kanssa on suurimpia lahjoja, mitä vanhempi lapselleen voi antaa.

Miehellä varmasti olisi t

Ei ole. Eroperheen kasvattina tiedän, että äidin ja tyttären välillä ei ole minkäänlaista mustasukkaisuutta ja kateutta, jos perheyksikön mies toimii oikein ja keskittää huomionsa kumppaniinsa lastensa sijaan. Kokemusta on siis siitä, kun mies "pettää" vaimoaan lasten kanssa ja siitä, kun mies on omistautunut vaimolle. Voin itse kaikista parhaiten tuolloin, kun miehen romanttinen huomio kohdistui puhtaasti äitiin. Äitikin voi hyvin

Sairas dynamiikka, missä miehen kiinnostus ja kiihotus kohdistuu lapsiin, on äärimmäisen tuhoisa ja johtaa juurikin tuohon mustasukkaisuuteen, jossa äiti ja lapsi kilpailevat keskenään. Sama voi tapahtua myös äidin ja poikalapsen kohdalla

Terveessä liitossa, jossa dynamiikka on selkeä ja sitä ylläpidetään tietoisesti, ei tule ongelmia. Kristityt ovat tämän tienneet jo aikojen alusta asti. Elukkayhteiskunnassa kuten suomi, missä elämän ohjurina toimii himo ja siitin, ollaan vielä kaukana terveistä perheyhteisöistä

Vierailija
52/110 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö perustelujen pyytäminen ole hiukan eri asia kuin kyseenalaistaminen? Minne teini ei saanut mennä? 

Nyt kaikki takertuu tuohon esimerkkiin ja vielä niin etten päästä tyttöä mihinkään, mikä ei siis pidä paikkaansa alkuunkaan. Mutta joskus täytyy asettaa rajojakin ja esimerkiksi voin sanoa että nyt ei voi mennä kaverin kanssa ostoksille koska läksyt tehtävä ensin tai on tulossa vieraita. Niin mies saattaa silloin asettua tyttären puolelle ja mielestäni häneltä puuttuu täysin tilannetaju ja ymmärrys siitä ettei ole oikea hetki asettua lapsen puolelle.

Ok. Se mies on kamala ääliö ja sinä teit tuossakin tilanteessa kaiken oikein.

Mistä haluaisit keskustella tässä keskusteluketjussa?

Vierailija
53/110 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmeen erityissuhde? Se, että on lämmin suhde ja viettää aikaa lapsensa kanssa on suurimpia lahjoja, mitä vanhempi lapsel

Millä tavalla sinun rajat on paremmat kuin miehen? Suhtaudut asiaan kuin sinulla olisi oikeus päättää asioista, vaikka mies on tasavertainen vanhempi. Ei sinun tapasi kasvattaa ole yhtään parempi.

Vierailija
54/110 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tosi ikävää ja kypsymätöntä käytöstä mieheltäsi, ettei pysy yhteisissä säännöissä. Tytär kyllä tiedostaa, että isänsä on sinua heikompi, opettelee nyt rajoja mitä tulee miehiin. Miehesi on heikkoluonteinen, ei saa tyttären kunnioitusta, eikä tuntemaan tyttären oloa turvalliseksi. Muuten hyvä, että isä arvostaa tytärtään ja kehuu tätä. 

Vierailija
55/110 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmeen erityissuhde? Se, että on lämmin suhde ja viettää aikaa lapsensa kanssa on suurimpia lahjoja, mitä vanhempi lapsel

Ja sinun näkemyksesi lapselle sopivista rajoista on oikeampi kuin miehesi näkemys siksi että --- sinulla on tissit? Vai miksi ajattelet, että olet pätevämpi tässä asiassa? Mies on aivan yhtä paljon lapsen vanhempi kuin sinäkin. Miksi ajattelet, että sinulla on oikeus kieltää lapselta jotain, minkä kieltämistä ette ole miehen kanssa yhdessä sopineet? 

Kotinatsi, kuten joku jo totesi. 

Vierailija
56/110 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tosi ikävää ja kypsymätöntä käytöstä mieheltäsi, ettei pysy yhteisissä säännöissä. Tytär kyllä tiedostaa, että isänsä on sinua heikompi, opettelee nyt rajoja mitä tulee miehiin. Miehesi on heikkoluonteinen, ei saa tyttären kunnioitusta, eikä tuntemaan tyttären oloa turvalliseksi. Muuten hyvä, että isä arvostaa tytärtään ja kehuu tätä. 

Missä niitä yhteisiä sääntöjä oli? Minä olen lukenut vain AP:n omista säännöistä.

Vierailija
57/110 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käsittämätöntä potaskaa. Terve äiti ei milloinkaan kohdista kateutta lapseensa. Häiriintynyt äiti syyttää muita omista tunnetiloistaan. Aina jonkun muun vika, jos hän toimii väärin. 

Uutinen: äidin kateus ei ole muiden ihmisten vika. Terve ihminen suojelee ja rakastaa lasta, ei kadehdi. Lapsi ei ole parisuhdekriisien osapuoli.

Vierailija
58/110 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmeen erityissuhde? Se, että on lämmin suhde ja viettää aikaa lapsens

Kyllä mun mielestä on tilanteita että kaverin kanssa ostarilla hengailemisen sijaan on välillä jotakin tärkeämpääkin tehtävää, jotta sitten taas voi mennäkin. Silloin toivoisin että mies voisi tukea mua tässä näkemyksessä tai ainakin jos on eri mieltä niin esittäisi asian jossakin muussa yhteysessä kuin silloin kun asiasta on neuvottelu tyttären kanssa päällä.

Vierailija
59/110 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanne, missä mies alkaa pettämään vaimoaan näiden yhteisen tyttären kanssa, on naiselle aivan hirveä. Mutta ainoa tapa selvitä siitä vahingoittumattomana, on suojella omaa sieluaan. Antaa elukan elää kuin elukka ja huolehtia siitä, ettei itse alennu elukan toimiin. Tuon perusteella on täysin ok myös ottaa avioero, kun lapset ovat vakaasti omillaan. Siihen asti keskittyisin lapsista huolehtimiseen ja sen jälkeen en olisi missään tekemisissä miehen kanssa. Toki eron voi ottaa hetikin, mutta harkitsisin tätä sen kautta, mikä on käytännöllisintä

Vierailija
60/110 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nytkö ap:n säännöt on yhteisiä sääntöjä? Ei ole. Mies on tasa-arvoinen vanhempi. Ei vaimo voi sanella omia näkemyksiään yksipuolisesti yhteisiksi säännöiksi. Yhteiset säännöt sovitaan yhdessä ja sellaisista ei ole nyt kyse. Häntä harmittaa, kun mies ei pompi hänen määräystensä tahdissa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yhdeksän