Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teinit syövät kaiken mikä irti lähtee ollessani töissä

Vierailija
14.08.2024 |

Voi juma*auta en paremmin sano. Minulla (yh oon) 17-vuotias poika, joka nyt on koko kesän vätystellyt kotona ja ihan kiitettävästi syönyt. No omansa ruokkii, mutta nyt on tässä kaksi kuukautta tuon pojan kaverit asuneet kodissamme iltapäivisin ja aina kun tulee väsyneenä töistä kotiin, jääkaappi on rohmuttu ja lisäksi leivät, murot, keksit, pullat, kaikki mahdollinen vedetty mahoihin. 

Pötkyävät meillä vielä iltaruoankin aikoihin ja syövät kuin hevoset. Jos yritän ehdottaa että menisivät kotiinsa, vastauksena ällistynyt tuijotus ja mutinaa että "pelit kesken ja mä saan olla täällä ainaski kasiin asti". Lisäksi jos koetan komentaa,  poikani suuttuu verisesti ja seuraavat päivät on pelkkää mulkoilua ja sitä, miten nolo mutsi on.

En voi olla noita vahtimassa ip kun oon töissä eikä oikein lukkoakaan viitsisi jääkaappiin laittaa. Ihan oikeasti nuo teinit syö enemmän kun jaksan automarketista tuoda. Mitä tälle voi tehdä???

Koulut joo alkaneet mutta kun kesällä oppivat, että meillä on aina ruokaa, pesiytyvät iltapäiviksi meille.

Kommentit (262)

Vierailija
161/262 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aku Ankalla oli samoja ongelmia vierailevan serkkupojan kanssa 😅

Vierailija
162/262 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ihan varmaan soittaisit poliisit kun talossa on teinin kutsumana (tai mahdollistamana) pari naapurin kollia. Johan sulle naurais naurismaan aidatkin. Hyvä se on uhota kun ei ole mitään käsitystä AP:n tilanteesta, vain kourallinen uhoa ja huono lukutaito!

Sulla se huono lukutaito on, kun et tajunnut että a) poliisit oli äärimmäinen keino, joka otetaan käyttöön vasta jo mikään muu ei auta ja b) sitä ei välttämättä oltu kirjoitettu ihan 100% vakavissaan. 

Vaikka kommentissa kyseessä taisi olla kuuluisa kärjistäminen, niin: "Kotirauhaa voi rikkoa myös jäämällä tai kätkeytymällä kotirauhan piiriin kuuluvalle alueelle oikeudettomasti. Yleensä kyse on siitä, että henkilö jättää noudattamatta kotirauhan suojasta nauttivan antamaa poistumiskäskyä. Poistumiskäskyn voi antaa kuka tahansa kotirauhan suojaa nauttiva huoneiston asukas muista asukkaista riippumatta." (https://www.minilex.fi/a/rikoslaki-ja-kotirauhan-rikkominen)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/262 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin. Nyt sitten annat niiden syödä kaapit tyhjäksi. Et osta uutta tilalle. Sitten annat teinille x summan rahaa, että voi sillä ruokkia viikon itsensä ja kaverinsa iltapäivisin. 

Päivällisen teet vain teinille ja itselle. Itse tein aika selväksi asian: "Jonttu, tuu syömään. Te muut voitte oottaa huoneessa".  Äkkiä oppivat, etten ruoki muita. Joku välipala-asia on ok. 

Vierailija
164/262 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä sinä joka ehdottomasti olet sitä mieltä että tiukasti kollit ulos tai poliisit hakemaan. Siis ne pojat on noin 185-senttisiä ja minä 155. Ootko ikinä haastanut itseäsi tuplasti isompaa miestä?

Ei pituudella ole asian kanssa mitään tekemistä. Oma poikani on 196cm, mutta tottelee minua ihan hyvin, kun olen hänet pienestä saakka kasvattanut kunnioittamaan vanhempiaan. Myös hänen kaverinsa tottelevat ihan normaalilla puheella, koska poika ei hengaile idioottien kanssa, vaan hänen kaverinsa ovat täysipäisiä lähes aikuisia ihmisiä, jotka ymmärtävät suomen kieltä. Jos sanon, että nyt on aika mennä kotiin, pojat eivät mullittele, vaan lähtevät toivottaen asiallisesti hyvät illanjatkot tms. Jos joku ryhtyisi mullittelemaan, sitten pitäisi ottaa tiukempi tyyli käyttöön ja sanoa vaikka niinkin että "nyt pihalle tai kutsun poliisit hakemaan". Tuo siis ihan äärimmäisessä tapauksessa, jos jostain syystä normaali puhe tai napakka käsky ei tehoaisi. Auktoriteetti ei tule pituudesta, vaan siitä että minä olen aikuinen ja pojat ovat vielä lapsia, vaikka ovatkin isokokoisia.  

Vierailija
165/262 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän teini söi kerran osan huonekasveista, kun ei kuulemma ollut riittävästi salaattia

MITÄ ??? Ei voi olla totta ???

Vierailija
166/262 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta vähemmän ruokaa, niin ettei ole töihin lähtiessä kuin puuroa ja yksi einesruoka, jos pelottaa että poika kuolee nälkään osta näkkileipää lisäksi. Eines voi olla vaikka hernekeitto purkki. 

Vierailija
167/262 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP vielä: lohduttaa hieman, että muillakin samoja kokemuksia. Nyt kun luin tätä ketjua niin omat vastaukset on olleet just sitä samaa kaavaa, miten menee noiden kollien kanssa - kiittelen kivoista vastauksista ja en reagoi vit*tuiluihin. My bad. 

Mutta nyt haastan: mistä minä sen auktoriteetin kasvatan yhtäkkiä kun sitä ei juuri tällä hetkellä ole (rankka syksy töissä odottaa, ex-miehen ja poikansa huonot välit kuormittaa, pitäisi näyttää pojalle esimerkkiä kaikessa arjessa ja oikeasti ei aina jaksaisi)!! 

Miten ihmeessä sinä joka ehdottomasti olet sitä mieltä että tiukasti kollit ulos tai poliisit hakemaan. Siis ne pojat on noin 185-senttisiä ja minä 155. Ootko ikinä haastanut itseäsi tuplasti isompaa miestä? Mistä oot sen auktoriteetin yhtäkkiä napannut, ei sitä itkemällä saada. Toki voisin heittää lässyksi ja tosiaan esim kuten joku ehdotti pukeutua pelkkiin alusvaatteisiin ja mikä ettei flirttaille kolleille.

No jos et saa itsestäsi irti auktoriteettia, sitten tilanne jatkuu tuollaisenaan. Oma on valintasi. Ihan turha vinkua, jos aikuinen ihminen ei pysty muutamaa teinipoikaa aisoissa pitämään. 

Vierailija
168/262 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta vähemmän ruokaa, niin ettei ole töihin lähtiessä kuin puuroa ja yksi einesruoka, jos pelottaa että poika kuolee nälkään osta näkkileipää lisäksi. Eines voi olla vaikka hernekeitto purkki. 

Näkkäri ja hernari on hyvää harjoitusta tulevaa armeijaa varten. Tosin epäilen, että ap:n kaltainen lapanen pystyisi kasvattamaan armeijaan soveltuvaa poikaa. 

Vierailija
169/262 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä niiden kaksroidrn vanhempia vaivaa? Antaa loisia toisten kotona ja syödä muiden ruokia joka päivä? Onnistuisko toisinpäin? Menköön muille loisimaan välillä. Hirveet ruokakulut tulee siitä,että ruokiin muiden pennut. Kivat säästöt jää itelle. Pitää itekki pistää lapset ,koirat ja ukko muille syömään. Halvaksi tulee.

Vierailija
170/262 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimoni kävi keskustelua teiniporukan kanssa jotka tykkäsivät aiemmin viettää aikaa meillä ja tyhjentää samalla ruokakaappeja. Viesti oli selkeä ettei meillä moiseen varaa eikä halua kustantaa vieraiden ruokailuja jatkuvasti. Tietysti saavat viettää meillä aikaa mutta jääkaapille ei mennä eikä muitakaan kaappeja tyhjennetä. Teinin mielestä olimme tietysti tosi noloja mutta viesti meni perille. Ns. herkkuja emme olleet enää ostaneet vähään aikaan kotiin ennen keskusteluhetkeä koska teini käkilaumoineen imuroi heti naamoihinsa. Nyt voimme tarjota joskus jotain kun olemme itse paikalla ja hyvin kelpaa mutta kukaan ei enää luvatta mene ottamaan. 

Vierailija
171/262 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoolaisteinit ovat onnekkaita, kun heillä on ap:n kodissa ilmainen hoivakotipaikka tarjolla. Ruokakin tulee kotiinkuljetuksella <3

Vierailija
172/262 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP vielä: lohduttaa hieman, että muillakin samoja kokemuksia. Nyt kun luin tätä ketjua niin omat vastaukset on olleet just sitä samaa kaavaa, miten menee noiden kollien kanssa - kiittelen kivoista vastauksista ja en reagoi vit*tuiluihin. My bad. 

Mutta nyt haastan: mistä minä sen auktoriteetin kasvatan yhtäkkiä kun sitä ei juuri tällä hetkellä ole (rankka syksy töissä odottaa, ex-miehen ja poikansa huonot välit kuormittaa, pitäisi näyttää pojalle esimerkkiä kaikessa arjessa ja oikeasti ei aina jaksaisi)!! 

Miten ihmeessä sinä joka ehdottomasti olet sitä mieltä että tiukasti kollit ulos tai poliisit hakemaan. Siis ne pojat on noin 185-senttisiä ja minä 155. Ootko ikinä haastanut itseäsi tuplasti isompaa miestä? Mistä oot sen auktoriteetin yhtäkkiä napannut, ei sitä itkemällä saada. Toki voisin heittää lässyksi ja tosiaan esim kuten joku ehdotti pukeutua pelkkiin alusvaatteisiin ja mikä ettei flirttaille kolleille.

Mun lapsilla ei ollut aikaa pelata pelejä kavereidensa kanssa koulupäivän jälkeen. He tekivät läksynsä. Sitten oli ruoka-aika ja läksyjen teossa ja ruokaillessa ei ollut kavereita häseltämässä. Harrastuksiin mentiin illemmalla. Mitenhän sun 17-vuotias selviää oikein lukiosta?

Vierailija
173/262 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä myös teini syö kavereineen aivan varmasti kaiken, mikä on johonkin muuhun varattu. 

Viimeksi eilen ystäväni oli tulossa ja ostanut maanantaina tarjottavaksi mm. erilaisia hekuttelujuustoja ja -leikkeleitä. Kun tulin kotiin, oli teini kavereineen syönyt lähes kaiken LEIVÄNPÄÄLLISINÄ. Jääkaapissa oli myös ihan tavanomaisia leivänpäällisiä, voita, kermajuustoa, kasviksia valmiiksi pilkottuna, "tavallisia" leikkeleitä yms.

Miksi syödä jotain Edam-paskaa, jos tarjolla on kunnon juustoakin? Vähemmän yllättäen et varmasti edes kertonut lapsellesi, että paremmat juustot on varattu muuhun käyttöön, vaan kuvittelit hänen osaavan lukea ajatuksesi. 

Kerroin kyllä. Juustojen päällä oli sanallisen ilmoituksen lisäksi lappu siitä, että tuotteet on varattu illaksi.

Lisäksi, pitäisi järjenkin sanoa, että pieniä, kolmen hengen (minä, ystäväni, teini) herkutteluun tiskistä ostettuja alle sadan gramman juustokökkäreitä ei ole oikein järkevää höylätä leivälle. 

Vierailija
174/262 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo poliisit oli tosiaan vain kärjistys, sillä tilanne olisi minulle niin absurdi. Tarkoitus ei kuitenkaan ollut kettuilla, olin vain vihainen puolestasi.

Taidan olla sinuakin pienikokoisempi, mutta en ole ikinä poikiani tai heidän kavereitaan pelännyt. Tilanteesi on minulle näin ollen todella vieras. Tuosta haastamisesta, niin olen tainnut tehdä sen useamman kerran. Olen nimittäin useamman kerran mennyt riidan keskellä seisomaan lähes päätä pidempien raivoavien teinipoikieni eteen ja pyytänyt heitä poistumaan tilanteesta muualle huutamaan. Tunteet ovat käyneet joka kerta kuumina, mutta kertaakaan ei kukaan pojistani ole minuun fyysisesti koskenut. Pelkkä ajatus on täysin outo. Ja varmaa on, että mikäli joku poikieni kaveri minuun fyysisesti koskisi, puolustaisi poikani minua silmänräpäyksessä. Jos ja kun pojat ovat ns. kunnollisia, saattaa pelko olla ainoastaan sinun omassa päässäsi?

Mutta vaikka pelko olisi vain sinun omassa päässä, ei se poista sitä. Näin ollen suosittelen sinulle ihan vanhaa kunnon passiivisagressivista lähestymistä asiaasn, kuten joku tuossa jo mainitsikin. Jotain sinun kuitenkin on tehtävä.

Vierailija
175/262 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän teini söi kerran osan huonekasveista, kun ei kuulemma ollut riittävästi salaattia

MITÄ ??? Ei voi olla totta ???

Kun teinillä on draama päällä niin kaikki on mahdollista... :D

Vierailija
176/262 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika jälkeenjääneitä teinejä, jos vielä täysi-ikäisyyden kynnyksellä käyttäytyvät kuin 13-15-vuotiaat penikat. 

Vierailija
177/262 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap minkä takia sinun lapsesi joutuu viihdyttämää kavereitaan vapaa-aikana koulun jälkeen? Minun lukioikäisillä ei ollut siihen aikaa ensinkään.

Vierailija
178/262 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap minkä takia sinun lapsesi joutuu viihdyttämää kavereitaan vapaa-aikana koulun jälkeen? Minun lukioikäisillä ei ollut siihen aikaa ensinkään.

Ei kuulosta terveeltä, jos lukiolaisella ei ole aikaa kavereille. 

Vierailija
179/262 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aatteleppa ap jos sulla olisi useampi jo aikuisiän kynnyksellä oleva lapsi, niin ne kaikki roudaisivat pari kaverii kotiisi mässyttämään ruokiasi. Sun pitäisi sitten syöttää kolmen sijaan vaikka kuusi heppua.

Vierailija
180/262 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kuulosta terveeltä, jos lukiolaisella ei ole aikaa kavereille. 

Kuulostaa terveeltä koska kaverit tapasivat harrastusten parissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kahdeksan