Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Teinit syövät kaiken mikä irti lähtee ollessani töissä

Vierailija
14.08.2024 |

Voi juma*auta en paremmin sano. Minulla (yh oon) 17-vuotias poika, joka nyt on koko kesän vätystellyt kotona ja ihan kiitettävästi syönyt. No omansa ruokkii, mutta nyt on tässä kaksi kuukautta tuon pojan kaverit asuneet kodissamme iltapäivisin ja aina kun tulee väsyneenä töistä kotiin, jääkaappi on rohmuttu ja lisäksi leivät, murot, keksit, pullat, kaikki mahdollinen vedetty mahoihin. 

Pötkyävät meillä vielä iltaruoankin aikoihin ja syövät kuin hevoset. Jos yritän ehdottaa että menisivät kotiinsa, vastauksena ällistynyt tuijotus ja mutinaa että "pelit kesken ja mä saan olla täällä ainaski kasiin asti". Lisäksi jos koetan komentaa,  poikani suuttuu verisesti ja seuraavat päivät on pelkkää mulkoilua ja sitä, miten nolo mutsi on.

En voi olla noita vahtimassa ip kun oon töissä eikä oikein lukkoakaan viitsisi jääkaappiin laittaa. Ihan oikeasti nuo teinit syö enemmän kun jaksan automarketista tuoda. Mitä tälle voi tehdä???

Koulut joo alkaneet mutta kun kesällä oppivat, että meillä on aina ruokaa, pesiytyvät iltapäiviksi meille.

Kommentit (262)

Vierailija
201/262 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP vielä: lohduttaa hieman, että muillakin samoja kokemuksia. Nyt kun luin tätä ketjua niin omat vastaukset on olleet just sitä samaa kaavaa, miten menee noiden kollien kanssa - kiittelen kivoista vastauksista ja en reagoi vit*tuiluihin. My bad. 

Mutta nyt haastan: mistä minä sen auktoriteetin kasvatan yhtäkkiä kun sitä ei juuri tällä hetkellä ole (rankka syksy töissä odottaa, ex-miehen ja poikansa huonot välit kuormittaa, pitäisi näyttää pojalle esimerkkiä kaikessa arjessa ja oikeasti ei aina jaksaisi)!! 

Miten ihmeessä sinä joka ehdottomasti olet sitä mieltä että tiukasti kollit ulos tai poliisit hakemaan. Siis ne pojat on noin 185-senttisiä ja minä 155. Ootko ikinä haastanut itseäsi tuplasti isompaa miestä? Mistä oot sen auktoriteetin yhtäkkiä napannut, ei sitä itkemällä saada. Toki voisin heittää lässyksi ja tosiaan esim kuten joku ehdotti pukeutua pelkkiin alusvaatteisiin ja mikä ettei flirttaille kolleille.

Eihän helvetti sinä olet aikuinen siellä, omistat talon ja maksat ruuat. Sinä pelkäät että poikasi suuttuu, että hänen kaverinsa suuttuvat. Entä sitten? Jos joku muka oikeasti kävisi kiinni niin tietysti soitto poliisille. Sanot että teillä ei enää syödä ja kotiin lähdetään ennen teidän päivällistä. Sano pojallesi niin. Mitä se haittaa jos se suuttuu tai kynäilee? Mieti nyt pikkaisen millaista miestä kasvatat siellä. 

Vierailija
202/262 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä teini menee kavereidensa kanssa kauppaan ja itse kokkailevat, jakavat kustannukset keskenään. Minä tietty korvaan omalleni hänen osuutensa jälkikäteen, omaa normiruokailuaan hänen ei tarvitse maksaa omistaan. Joskus ostan ja kokkaan itse reilumman satsin, se on porukan syötäväksi ihan tarkoitettu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/262 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen poika toi frendejään syömään äitini kotiin täysi-ikäisenäkin. Kun poika sai lähtöpassit jokaisen naisystävänsä luota lokkeilun takia, niin tää poika muutti takaisin äitin kotiin yli 4-kymppisenä.

Vierailija
204/262 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika toi kaikki kaverinsa meille syömään kun koulussa oli kasvisruokapävä. Nyt on jääkaappi pysynyt täytenä kun kasvisruokapäivä luojan kiitos lopetettiin. Jumalalle ja koululautakunnalle kiitos.

Vierailija
205/262 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP vielä: lohduttaa hieman, että muillakin samoja kokemuksia. Nyt kun luin tätä ketjua niin omat vastaukset on olleet just sitä samaa kaavaa, miten menee noiden kollien kanssa - kiittelen kivoista vastauksista ja en reagoi vit*tuiluihin. My bad. 

Mutta nyt haastan: mistä minä sen auktoriteetin kasvatan yhtäkkiä kun sitä ei juuri tällä hetkellä ole (rankka syksy töissä odottaa, ex-miehen ja poikansa huonot välit kuormittaa, pitäisi näyttää pojalle esimerkkiä kaikessa arjessa ja oikeasti ei aina jaksaisi)!! 

Miten ihmeessä sinä joka ehdottomasti olet sitä mieltä että tiukasti kollit ulos tai poliisit hakemaan. Siis ne pojat on noin 185-senttisiä ja minä 155. Ootko ikinä haastanut itseäsi tuplasti isompaa miestä? Mistä oot sen auktoriteetin yhtäkkiä napannut, ei sitä itkemällä saada. Toki voisin heittää lässyksi ja tosiaan esim kuten joku ehdotti pukeutua pelkkiin alusvaatteisiin ja mikä ettei flirttaille kolleille.

Miksi pojan ja isänsä välit kuormittaa sua?? Se suhde on etenkin isän vastuulla - ei sun. Ota uhriviitta harteiltasi jo vihdoin!

Toisekseen, aivan liian harvassa kommentissa kehoitetaan poikaa/poikia omatoimisuuteen esim. sen ruoanlaiton kohdalla. Edelleen näitä äitin kultapoikia suomiäidit hellii ja hoivaa ihan aikuisuuteen saakka vaatimatta mitään! Näyttää olevan ihan kunnia-asia passata nämä tulevat suomalaiset miehet piloille. 

Vierailija
206/262 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä. Sano pojalle että ei käy. Jos ei usko katkaise netti. Se varmaan teiniä kiinnostaa. Jotenkin tuntuu että et ole edes yrittänyt.

Vierailija
207/262 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kerro koko köörille, että tästä lähtien kööri saa kokoontua teillä esim. max kerran viikossa (tai kahdessa), ja että reiluuden nimessä kokoontumiset pitäisi jakaa muidenkin koteihin. Sano myös, että toisten ruokia ei saa syödä luvatta. Ehdota, että ostavat välipalaa yhdessä. Ja keittiötä ei sotketa ja tiskit tiskataan itse (jos sulla ei ole tiskikonetta). 

Jos ei onnistu, niin porttikielto teille. 

Vierailija
208/262 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee siten, että kun tulet töistä kotiin, niin teet vasta sitten ruokaa, kun kaverit on lähteneet. Ennemmin et tee ruokaa.  Ja se sun tuleva luuseripoikakin vois opetella itse tekemään sapuskaa.

Käyppä vaikka snagarilla töistä tullessasi syömässä sen sijaan, että roudaat sapuskaa 17-vuotiaille himaas.

Sitten annat kympin luuseripojalle töitten jälkeen, ja sanot sille, että menee ostamaan mäkistä tai jostain ateria itsellesi.

Mitenkähän se poika sitten tarjoaa sapuskaa frendeille?

Vierailija
209/262 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä teini menee kavereidensa kanssa kauppaan ja itse kokkailevat, jakavat kustannukset keskenään. Minä tietty korvaan omalleni hänen osuutensa jälkikäteen, omaa normiruokailuaan hänen ei tarvitse maksaa omistaan. Joskus ostan ja kokkaan itse reilumman satsin, se on porukan syötäväksi ihan tarkoitettu.

Mikä korvaus sun pitää maksaa omallesi sun omista rahoista?

Vierailija
210/262 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla töytyy keskustella imien lasten kanssa ja sanoa, että raha ei kasva puussa. Pitää tehdä töitä ja saadaa rahat riittämään kaikkeen. Että ei ole varaa jatkuvasti pitää yllä puoöts masilmaa. Sovitkoo myöhäisempi tapamisaika. Toiset ehdivat käydä oma kotona syömässä ja kun on myöhemmin tullut kylään, on ainaski kotona ehdittu syödää. Ei kaikkea ole pakko sietää. Mutta valistaa omia lapsia. 

Vierailija
211/262 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä kuulostaa järkevältä. Juttele poikasi kanssa että mikä toimisi. Toisaalta kiva että viihtyvät teillä.

Vierailija
212/262 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanot että kaverit syövät jatkossa omissa kodeissaan. Ei se nii vaikeaa ole.

No jos luit niin eivät usko ja en oo iltapäivisin kotona kyttäämässä. AP

Älä osta kotiin mitään mitä voisivat syödä. Alkuun tietysti hankala käydä joka päivä ostamassa erikseen joka illan ruoka sinulle ja omalle lapsellesi mutta eiköhän ne nopeasti opi kun sanot, että jatkossa jokainen syö omassa kodissaan ja pidät huolen ettei teiltä löydy mitään välipaloja ja esim. leipääkin vain sen verran, että siitä riittä pelkästään omalle lapselle. Otat loput leivät vaikka töihin mukaan. Vaikea niillä on syödä jos ei ole mitään syötävää.

Vierailija
213/262 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonosti kasvatettuja nuoria, kuten omasikin.

Yksikään lasteni kaveri ei olisi käyttäytynyt noin, eikä lapseni olisi moista edes hyväksynyt.

Vierailija
214/262 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ne muut vanhemmat ajattelisi, jos se jengi menisi heille ja söisi kaapit tyhjäksi. Koko ajan. Miksiköhän ne tulee just vaan tähän asuntoon. Jos siellä on se iso porukka sitten jatkossakin, heidän vanhempien pitää käydä muonittamassa ja huoltamassa poikansa. 

Vierailija
215/262 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

MENE _ T  Ö  I  H  I  N !!!!

Niin helpottaa se sinunkin ulinasi.

Vierailija
216/262 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun teinillä oli tuollainen kaveri. Kerran sitten tullessani iltavuorosta huomasin että olivat ostaneet ruokaa. Sitten teini sanoi ostaneensa kun kaverin mielestä kaapissa ei ollut mitään hyvää.

Seuraavana päivänä tulin aiemmin ja heitin pummikaverin ulos. Olin katsonut nettpankista että poika oli ostanut kaverilleen ruokaa monta kertaa. Kaveri oli jemmannut ruokaa, myös pilaantuvaa, sinne tänne.

Sitten kaverin mamma tuli silmille. Teinilläkin on kuulemma oikeus kunnon ravintoon. Totesin vaan että niin on ja se on sun vastuussa.

Vierailija
217/262 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuinen määrää talossa. Sanot pojallesi, että kaverit eivät voi tulla enää teille. Eikä pojalla ole lupaa lähteä kylille. Syy on jo kerrottu. Tehosteeksi uhkaukselle viet pelikoneet lukkojen taakse ja jääkaappiin jätät valmistettavia ruokia, ei valmisruokia tai sitten käyt kaupassa vasta kotiin tullessasi.

Vierailija
218/262 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole rehellinen ja ystävällinen. Nuoret, erityisesti pojat, tykkää suorasta puheesta. Ei poikalapsi tai kaverinsa vahingoitu, jos selkeästi ja reilusti sanot asian niin kuin se on.

Eli sano se, että he ovat kivoja poikia ja aina tervetulleita teille. Ongelmana on, että sinulla on rajallisesti ruokaa ja kuitenkin he nuorina miehinä ovat nälkäisiä. Että nyt on vaan sellainen tilanne, ettei sinulla riitä rahat ja voimavarat kantaa niin paljoa ruokaa kaupasta kuin he tarvitsisivat ja siksi jatkossa he ottavat eväät mukaan tai käyvät syömässä omassa kodissaan. 

Eli sano selkeästi, älä vihjaile, änkytä tai pehmennä vaan reilusti silmiin katsoen. Pojat on siitä kivoja, ettei ne ota itseensä suorasta puheesta. Voit olla mukava ja reilu, huumorintajuinen, mutta SANO SELKEÄSTI ilman tulkinnanvaraa asia. Älä äkäile, ole piilovittumainen/piilovihainen yms. 

Vierailija
219/262 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huonosti kasvatettuja nuoria, kuten omasikin.

Yksikään lasteni kaveri ei olisi käyttäytynyt noin, eikä lapseni olisi moista edes hyväksynyt.

Niin ja mainittakoon, että olin 159 cm pitkä yksinhuoltaja ja lapset teini-iässä yli 180 cm. Tällä ei ole mitään tekemistä sen kanssa miten lapset käyttäytyvät.

Vierailija
220/262 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee loppu tuosta lokkeilusta. Ootko ap lokkien armoilla?