Jännä että Suomessa tytöt ovat menneet poikien ohi matematiikan taidoissa
Kv-kisoissa menestyvät ovat nykyään tyttöjä.
Ja Pisa-kokeissakin tytöt on jo pitkään menestyneet poikia paremmin.
https://www.tek.fi/fi/uutiset-blogit/aino-aulangolle-hopeaa-matematiika…
Kommentit (165)
Vierailija kirjoitti:
Professori Keltikankaan mukaan tytöille annetaan osaamistasoon nähden numeron liian suuria numeroita.
He päätyvät oikein taidealoille, rämpyttämään jotain kitaraa tai opettamaan ala-asteelle ihania lapsukaisia. Hyvin vaativaa hommaa eikä onnistu ilman ÄO 139.;)
(totuus: maksimissaan keskinkertainen ÄO. eikä puhettakaan pääsyis Mensaan. ))
Nykyään arvosanoissa otetaan huomioon tUnTiAkTiiViSuus, ei todellista osaamista.
Levoton kasin poika saa seiskan, hiljainen kasin tyttö kasin ja open pikku apuope 8,5, joka pyöristyy ysin keväällä yhdeksiköksi.
Koulujärjestelmä on luotu suosimaan sosiaalisesti taitavia, ei faktuaalisesti taitavia. Nyt vaan niitetään mitä on kylvetty.
Vierailija kirjoitti:
Kaiken muun typeryyden lisäksi olen aina ihmetellyt, miksi ihmeessä pojat ja tytöt laitetaan samanikäisinä samoille luokille, kun on biologinen fakta, että tytöt kehittyvät keskimäärin poikia nopeammin. Usein 15-vuotiaana tyttö voi jo näyttää aikuiselta naiselta, poika taas päätä lyhyemmältä pikkupojalta. Kenen idiootin mielestä nämä kehityserot eivät myös heijastu aivojen kehitykseen? Tämä on aina ollut mysteeri minulle. Aikuisuudessa taas näkee, että miehet pärjäävät naisia paremmin akateemisessa maailmassa, koska aivotkin ovat vihdoin kehittyneet samalle lähtöviivalle.
Naiset ei osaa opettaa poikia eikä saa kontaktia yleensäkään poikiin kun pojat ei ole tyttöjä joita nainen osaa käsitellä ja suurin osa opettajista on nykyään naisia tähän lisättynä se että ihan jokainen nainen vihaa ja halveksii miehiä ja hyvin harva nainen kykenee hallitsemaan tunteensa että pystyisi peittämään se vihan ja halveksinnan miehiä kohtaan. Eihän naisetkaan ketään arvosta, kunnioita ja tärkein ei kuuntele sitä joka tuo avoimesti esille että vihaa ja halveksii naisia
Vierailija kirjoitti:
Täytyy nyt sanoa että tytöt oli ennenkin hyviä matikassa mutta entisaikaan matikka nähtiin miesten alaksi ja kielet yms naisten. Matikalla oli epänaisellinen imago. Tämä on onneksi nyt mennyttä aikaa. Tytöt ovat parempia melkein kaikessa nykyään. Siis matikassakin.
Vähän kun insinöörit teoriassa tietää kaikesta kaiken mutta käytännön asioista ei tiedetä mitään. Sen takia naiset on hyviä kertomaan milloin ja miten asiat pitää hoitaa mutta nainen ei itse sitä kykene toteuttamaan
Kaiken muun typeryyden lisäksi olen aina ihmetellyt, miksi ihmeessä pojat ja tytöt laitetaan samanikäisinä samoille luokille, kun on biologinen fakta, että tytöt kehittyvät keskimäärin poikia nopeammin. Usein 15-vuotiaana tyttö voi jo näyttää aikuiselta naiselta, poika taas päätä lyhyemmältä pikkupojalta. Kenen idiootin mielestä nämä kehityserot eivät myös heijastu aivojen kehitykseen? Tämä on aina ollut mysteeri minulle. Aikuisuudessa taas näkee, että miehet pärjäävät naisia paremmin akateemisessa maailmassa, koska aivotkin ovat vihdoin kehittyneet samalle lähtöviivalle.