Maalasin oven ja siitä tuli ihan karsean näköinen!
Ei se vielä ole kyllä valmis mutta näkee ettei siitä hyvä tule😒 joka siveltimenveto näkyy ja on ihan läikikäs. En vaan saa sitä maalia tasaisesti siihen pintaan :(
Maalikin piti olla niin hyvää, että kun maalikaupasta haettiin. Paremman lopputuloksen olen saanut kun olen maalannut lattiamaalilla.
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hio ovi ja vedä telalla.
Ovi on vanha peiliovi jossa on koristelistaa ja muuta kruusausta. Ihan mahdoton sitä on mun mielestä maalata telalla. Ap
Mikähän se alla oleva maali on? Ja varmaankin maalasit sen lappeellaan? Etkä pystyasennossa?
Puupinta suurimmaksi osaksi. Jossain kohtaa läikkiä vanhaa kaiketi öljymaalia joka jäi hionnan jäljiltä. Eka kerros hyvin ohuelti futura3-pohjamaalia. Pystyasennossa maalasin. Ap
Itse maalasin vanhan puuoven alkydimaalilla ja kaikki meni muuten hyvin, paitsi että 2 vuoden päästä maali alkoi irtoilemaan niistä kohdista, mihin oli jäänyt vanhaa "liukasta" öljymaalia. Eli noi pitäisi kaikki saada pois. Oven ulkopuoli oli niin kulunut, että vanhan maalin sai kokonaan pois, ja siitä tuli hyvä ja maali pysyi. Sisäpuoli täytyy maalata uudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hio ovi ja vedä telalla.
Ovi on vanha peiliovi jossa on koristelistaa ja muuta kruusausta. Ihan mahdoton sitä on mun mielestä maalata telalla. Ap
Mikähän se alla oleva maali on? Ja varmaankin maalasit sen lappeellaan? Etkä pystyasennossa?
Puupinta suurimmaksi osaksi. Jossain kohtaa läikkiä vanhaa kaiketi öljymaalia joka jäi hionnan jäljiltä. Eka kerros hyvin ohuelti futura3-pohjamaalia. Pystyasennossa maalasin. Ap
Itse maalasin vanhan puuoven alkydimaalilla ja kaikki meni muuten hyvin, paitsi että 2 vuoden päästä maali alkoi irtoilemaan niistä kohdista, mihin oli jäänyt vanhaa "liukasta" öljymaalia. Eli noi pitäisi kaikki saada pois. Oven ulkopuoli oli niin ku
Siellä on tartuntapohjamaali sen ja uuden maalin välissä. Ap
Hae kaupasta pieni vaahtomuovitela ja maalaa ovi uudestaan.
Äläkä sorki kuivalla sudilla
Tykkään nykyisistä vesiohenteisista maaleista, jälki on paljon parempaa, tasoittuvat itsekseen ja pintakin kuivuu joskus verrattuna vanhoihin liuotinohenteisiin myrkkymaaleihin
Luojan kiitos niistä on päästy eroon
Mohair-tela ja oikea maali.