"Miksi aina sanotaan että kauniita kohdellaan paremmin kuin muita? Ei mua ainakaan kohdella hyvin!"
Tarkoittaako toi ettei sanoja oikeasti ole niin kaunis kuin luulee? Jos olisi oikeasti kaunis, häntäkin kohdeltaisiin hyvin?
Kommentit (77)
Ei ulkonäkö vaikuta siihen millaista kohtelua saa paitsi ehkä stockalla .
Ei. Kauniita naisia ollaan yleensä kohdeltu melko huonosti, kuten naisia yleensäkin. Eihän niin pientä asiaa olekaan, ettei se kateutta herättäisi. Vaikka kauneus on kuinka katoavaista ja maallista, monelle se on kuin punainen vaate.
Kysyin kollegaltani, että miksi hän on niin ilkeä joillekin työntekijöille, hän vastasi, että "mitäs on niin nuori ja tyhmä"? Unohti mainita, että kauniskin, mikä oli se varsinainen harmistuksen syy.
Vierailija kirjoitti:
Missä todellisuudessa sä elät. Komea/kaunis todellakin saa parempaa kohtelua, jos oletetaan että käytöstavat on samaa luokkaa, kuin verrokki susirumalla.
Mm. Helena Lindgren on sanonut että häntä kohdellaan paremmin koska on kaunis. Eikä ehkä johdu pelkästään siitä että on julkkis koska mun mielestä puhui siinä kohtelustaan ulkomaillakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä todellisuudessa sä elät. Komea/kaunis todellakin saa parempaa kohtelua, jos oletetaan että käytöstavat on samaa luokkaa, kuin verrokki susirumalla.
Miten niin? Osaatko antaa esimerkkejä?
Kauniilla ei välttämättä tarkoiteta kalliilla rahalla leikeltyä, topattua ja maalattua. Minä olen saanut hoikempana parempaa kohtelua. En ole mitenkään erityisen kaunis.
Kaunista naista pidetään helposti vähän yksinkertaisena.
Höpönlöpöä. Miksi kaunista muka kohdeltaisiin paremmin? Sen takia kun se on kaunis? Miksi?
Mä oon ihan tavis naamaltani, semmoinen tavallisen ystävällinen ja iloinen, hyvää palvelua mä saan 90%. Jos jossain saan huonoa palvelua niin useinkin se on semmonen paikka missä sitä köppästä palvelua saa kaikki, rumat, tavikset ja kaunottaret.
Jos meille tulee vanha ja haiseva remppaukko vs. nuori ja komea sähkäri, niin ensimmäiselle avaan oven ja lähetän laskun. Toiselle hymyilen ja juttelenkin, jollei se häiritse. Laskukin lähtee, mutta kyllä aina ilahduttaa komeat työmiehet.
Vierailija kirjoitti:
Mm. Helena Lindgren on sanonut että häntä kohdellaan paremmin koska on kaunis. Eikä ehkä johdu pelkästään siitä että on julkkis koska mun mielestä puhui siinä kohtelustaan ulkomaillakin.
https://www.google.com/search?q=Helena+Lindgren&client=ms-android-samsu…
"Koska olen kaunis" 😂😂😂😂😂😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
Kauniilla ei välttämättä tarkoiteta kalliilla rahalla leikeltyä, topattua ja maalattua. Minä olen saanut hoikempana parempaa kohtelua. En ole mitenkään erityisen kaunis.
Hoikka saa kyllä parempaa kohtelua kuin lihava, se on varma
Vierailija kirjoitti:
Stockalla oltiin kyllä mielin kielin. Nimimerkki nuorena hyvännäköinen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin? Osaatko antaa esimerkkejä?
Tämä aisan on tutkittu, että näin on.
Kauniita kohdellaan paremmin ja kyllä sen olen itsekin huomannut.
Ja tarkoitan tällä kohtuullisen luonnollisen kauniita ihmisiä. Jos sinulla on pitkää tekokynttä, ripset, hiuksia, tatuointeja ja jne sellaista "ulkoista kauneutta" niin tämä ei toimi. Ei saa antaa myös "tyrkkyä" vaikutelmaa vaatteilla vaan laadukkaat tyylikkäät vaatteet täytyy olla.
Summa summarum: ole tyylikäs ja luonnollisella ja raikkaalla tavalla kaunis, niin varmasti kohdellaan paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Koska olen kaunis" 😂😂😂😂😂😂😂😂
Helena Lindgren on nykyään 65. Aika monta kuvaa olisit löytänyt menneiltä vuosikymmeniltä, joissa hän oli todellakin hyvin kaunis. Eikä tuosta kaukaa otetusta toppatakkikuvasta vielä näy mitenkään, kuinka kaunis hän on 65-vuotiaaksi.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä vaatimattoman näköisenä olen kauniiden kavereideni rinnalla huomannut, että miehet huomioi heitä, mutta ei mua. Nämä kauniit ystäväni saavat esimerkiksi palveluksia miehiltä ilmaiseksi, mitä minä en todellakaan saa. Ja ostoksistaan alennuksia jne kun multa päinvastoin yritetään huijata lisää rahaa kuin joltain mummolta 😀. Että kyllä siinä on joku totuus. Toki kauniit naiset saavat huomiota myös niiltä ei niin mukavilta miehiltä ja stalkkereita sun muita, joilta minä taas olen säästynyt kun mua ei huomioida ollenkaan. On näkymättömyydessä siis hyvätkin puolensa.
Kyllä saa. Monet ihmiset luulevat, että kun joku on ulkoisesti kaunis niin hän on myös muutenkin jotenkin mukava, ystävällinen tms.
Rumat tai vähemmän kauniit ihmiset taas käsitetään usein jotenkin tyhmemmiksi, epäystävälliseksi tms.
Työpaikkaa hakiessa joissakin työpaikoissa suositaan kauniita. Jos työ on esilläolemista tai asiakaspalvelua jne.
En nyt tarkoita kauniilla näitä muokattuja tyyppejä vaan lähinnä luonnostaan kauniita ihmisiä.
Antakaa nyt hyvänen aika joku linkki tämmöiseen tutkimukseen ja miten se on tehty! Ei riitä että kertoo jonkun oman esimerkin kuinka kerran yksi myyjä sanoi mulle häjysti mutta mun kauniille kaverille nätisti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Koska olen kaunis" 😂😂😂😂😂😂😂😂Helena Lindgren on nykyään 65. Aika monta kuvaa olisit löytänyt menneiltä vuosikymmeniltä, joissa hän oli todellakin hyvin kaunis. Eikä tuosta kaukaa otetusta toppatakkikuvasta vielä näy mitenkään, kuinka kaunis hän on 65-vuotiaaksi.
-eri
Kauneus on katsojan silmissä. En ikinä ole pitänyt Helenaa kauniina, lähinnä muovinen ja persoonaton. Ei toki mikään rumakaan ole mutta ei, kaunis se ei ole miten kauniin käsitän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä vaatimattoman näköisenä olen kauniiden kavereideni rinnalla huomannut, että miehet huomioi heitä, mutta ei mua. Nämä kauniit ystäväni saavat esimerkiksi palveluksia miehiltä ilmaiseksi, mitä minä en todellakaan saa. Ja ostoksistaan alennuksia jne kun multa päinvastoin yritetään huijata lisää rahaa kuin joltain mummolta 😀. Että kyllä siinä on joku totuus. Toki kauniit naiset saavat huomiota myös niiltä ei niin mukavilta miehiltä ja stalkkereita sun muita, joilta minä taas olen säästynyt kun mua ei huomioida ollenkaan. On näkymättömyydessä siis hyvätkin puolensa.
No höpö höpö. Minä olen tavallisen näköinen nainen, enkä ole koskaan missään kokenut olevani näkymätön. Minua on aina autettu, myös pyytämättä, ja esim miespuoliset työkaverit ovat aina olleet ystävällisiä ja avuliaita.
Ja ulkonäöstä ei voi johtua, koska toki minäkin vanhenen, ja vaikka nuorena ehkä olisinkin ollut ok näköinen, ei palvelu ole keski-ikäisenä huonontunut. Eikä niiden miespuolisten ihmisten huomaavaisuus. Töissä edelleen autetaan ja on kevyttä flirttiäkin. Siis sellaista kohteliaisuutta.
Minä olen ihan tavallisen näköinen, ja minua kohdellaan oikein hyvin kaikkialla. En usko tuohon lainkaan. Tietysti, jos jossain ihan totaalisen pohjasakan joukossa liikkuu, voi olla, että ulkonäkö vaikuttaa kohteluun, mutta ei täysjärkisten aikuisten ihmisten maailmassa.