Mistä löydän ihmisiä jotka haluaa auttaa rahallisesti?
Mikä on se kanava? Mun täti on löytänyt itselleen jostain muutaman varakkaan ihmisen jotka auttaa sitä, mm. Kun tarvitsi uuden tietokoneen ja ne käyttää sitä ruokaostoksilla.. Mutta ei suostu kertomaan mistä pyytää tätä apua, varmaan ajattelee että kerron niille ettei hän tarvi sitä apua oikeasti? Nämä on siis yksityisiä ihmisiä. Oon yrittänyt facebookista etsiä.. Mä aidosti kuitenkin tarvisin apua työkyvyttömänä yksinhuoltajana, ja harmittaa kun en löydä kanavaa mistä saada apua... Aivan tolkuttoman noloakin olla näin epätoivoinen mutta ilmeisesti moni haluaisi auttaa kun tietäisi että menee aidosti oikeaan tarkoitukseen?
Kommentit (176)
Vierailija kirjoitti:
Sun pitää löytää varakas mies rinnallesi. Niin simppeliä.
Kukaan varakas mies ei kelpuuta työkyvytöntä sairasta naista.
Asutko pääkaupunkiseudulla? Ota yhteyttä Apuna Ry:hyn.
Vierailija kirjoitti:
Asutko pääkaupunkiseudulla? Ota yhteyttä Apuna Ry:hyn.
Apunaa mäkin olisin ehdottanut, mutta koska kylällä on Sale ja kaupunkiin 40 km, niin ei taida asua pääkaupunkiseudulla.
Vierailija kirjoitti:
Niin mikä sun sairaus on?
Mielenterveyden haasteet ja lorvikatarri.
Paljonko yksi mehupullo joita myyt maksaa?
Itse en auta muita kuin omia lapsiani rahallisesti. On tullut nähtyä tarpeeksi lokkeja ja pummeja joilla aina on ihan vähän vain heikko rahatilanne. Rahat otetaan vastaan, mitään ei koskaan makseta takaisin.
Miksei lapsen isä auta? Palannut takaisin kotimaahansa?
Ei täälläkään kukaan voi muuta kuin jauhaa tyhjää jos ei ole yhteystietoja. Kotimaan apu, facebook-ryhmät?
Vierailija kirjoitti:
Taloyhtiön pihallakin voi pitää vaikka synttärit.
Yleensä taloyhtiöissä on kerhohuone, jossa voi pitää synttärit. Jos ei ole, pitää sitten siellä miniyksiössä ne. Eihän ne tuntikausia kestä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Houra? Tiedät kyllä miten.
En oo mitenkään hyvännäköinen, mut kerro toki mistä löydän asiakkaita??? Teen m i t ä t a h a n s a työtä tässä tilanteessa.
Ap
Ethän sinä sitten työkyvytön ole.
Onpa taas typerä Provo, eikö teillä ole muuta tekemistä
Saat Ap täällä sellaisia vastauksia kuin saat, koska elämänhallintasi ja prioriteettisi ovat ihan hukassa ja se turhauttaa monia ihmisiä.
Jos asuintilanne ja talous ovat noin pahasti kuralla, ensimmäinen prioriteetti ei ole lastenjuhlat tai se aiemmin hankkimasi auto, vaan sellaisen vuokra-asunnon etsiminen, jossa selviät kävelemällä ja julkisilla. Esimerkiksi minä asun omistusasunnossa n. tuhannen asukkaan kylässä pk-seudun ulkopuolella, jossa on myös runsaasti edullisia kaupungin vuokra-asuntoja. Pienestä kylästä ja syrjäisestä sijainnista huolimatta meiltä menee bussit keskustaan ja takaisin noin tunnin välein, on lähikauppaa, kirjastoa ja koulua omalla kylällä jne. Ihan ensimmäiseksi sinun pitäisi etsiä vastaavan tyyppinen asuinpaikka, jossa yhdistyy edullinen vuokra ja hyvät kulkuyhteydet. Ihmettelen, että olet lähtenyt ratkomaan perusongelmaa hankkimalla auton, kun ihan jokainen tietää miten suuret ylläpitokulut autossa on. Mitä muuten Kela sanoi hankinnastasi, oletan että noin heikossa asemassa ja ilman säästöjä saat toimeentulotukea?
Toiseksi ihmettelen tuota asennetta, että jostain löytyisi joku hyvätuloinen auttaja, joka haluaisi avustaa niinkin toistuvissa ja triviaalisissa asioissa kuin vaikka lasten synttäreissä. Olen itse keskituloinen, mutta kun kaiken maksaa omista nettotuloistaan ilman tukia, ei tässä rahassa uida. Björnwahlroosit on erikseen ja niitä ei tässä maassa ole ruuhkaksi saakka. Olisin itsekin valmis auttamaan pienempituloista tilanteessa, jossa esimerkiksi autetaan vastikään kovia kokenut henkilö jaloilleen, mutta sinun tapauksessasi kyse ei ole siitä. Kuten joku edellä kirjoittikin, kohta tulee taas joulut ja synttärit ja uudet avuntarpeet, ja hyvin harva meistä kykenee toimimaan alinomaan pankkina samalle ihmiselle.
Ihan ystävällisyydellä neuvoisin sinua katsomaan kriittisellä silmällä omaa elämääsi (asuinpaikka, kulutustottumukset, oletko hakenut kaikki mahdolliset tuet jne.) ja muokkaamaan sen sellaiseksi, että kykenet elättämään itsesi ja lapsesi itse. Suomessa on maailman mittakaavalla poikkeuksellinen yhteiskunnan tuki, joten mitään syytä jatkuvalla kerjuulla ololle ei ole. Sanon tämän edelleen ajatellen ihan puhtaasti sinua itseäsi ja hyvinvointiasi, sillä lopulta ihmiselle tekee henkisesti hyvää olla itse oman elämänsä ruorissa. On harhaista olettaa, että tukijärjestelmän päälle löytyy joku hyvä haltiakeiju, jolta tippuu teille satasia tarpeellisiin tai vähemmän tarpeellisiin hankintoihin.
Vierailija kirjoitti:
Itse en auta muita kuin omia lapsiani rahallisesti. On tullut nähtyä tarpeeksi lokkeja ja pummeja joilla aina on ihan vähän vain heikko rahatilanne. Rahat otetaan vastaan, mitään ei koskaan makseta takaisin.
Minulla on sama kokemus. Autan kerran, niin se kerjääminen jatkuu niin kauan, kunnes on pakko panna stoppi. Mitään ei palauteta. Hyvä esimerkki muutaman vuoden takaa, kun lähinaapuri lähetti lapsensa ovelleni kerjäämään jatkuvasti jotain "lainaksi". Kumma että ne lainat jäi palauttamatta. Kaksi vuotta sitä siedin.
Miski ylipäänsä olet lapsen hankkinut, kun et osaa itsestäsikään hädin tuskin huolta pitää? : O
Yritä myydä se autonromu pois. Ehkä siitä muutaman satasen saa. Jos vielä yrität myydä marjoja, ota tilaukset etukäteen ja sitten vasta menet poimimaan. Sienistä kanttarelli on helppo tunnistaa ja niitä ehkä ostetaan. Onko kylällä ketään tuttuja, keneltä voisit joskus saada kyydin kaupunkiin? Että pääsisit vähän edullisempaan kauppaan.
Tämä toki voi olla ihan trolli, mutta onhan näitä oikeasti. Itsekin pienituloinen ja asun yksin lasten kanssa vähän syrjemmässä. En kuitenkaan noin tiukassa tilanteessa vielä. Töitä etsin kyllä, mutta ei niitä noin vain saa niinkuin täällä kuvitellaan. Omakotitalo on sentään halpa asua, mutta toisaalta täältä ei pois sitten pääse töiden perässä, kun tuskin tätä kukaan ostaa. Tällä kadulla on ollut pitkään jo 2 taloa myynnissä. Onneksi on kuitenkin auto. Ja lapsilla isä joka huolehtii puolet ajasta. Sen lapsivapaan ajan sitten itse syön myös lähinnä todella halpaa ruokaa. Pakko säästää talven varalle, kun asumistuki poistuu ja sähkölasku kasvaa, vaikka ei ole suoraan edes sähkölämmitys. No, sossusta toki sitten saa toimeentulotukea jos kaikki säästöt menee elämiseen, toivottavasti löytyy pian töitä. Viimeiset pari vuotta olen opiskellut uuden ammatin, mutta ei se näytä auttavan. Hallitusta todellakin vihaan, tulot tippunut 30 prosenttia ja työpaikat viety. Opintojen alussa puhuttiin työvoimapulasta, nyt se on kääntynyt.
Vierailija kirjoitti:
Yritä myydä se autonromu pois. Ehkä siitä muutaman satasen saa. Jos vielä yrität myydä marjoja, ota tilaukset etukäteen ja sitten vasta menet poimimaan. Sienistä kanttarelli on helppo tunnistaa ja niitä ehkä ostetaan. Onko kylällä ketään tuttuja, keneltä voisit joskus saada kyydin kaupunkiin? Että pääsisit vähän edullisempaan kauppaan.
Tämä toki voi olla ihan trolli, mutta onhan näitä oikeasti. Itsekin pienituloinen ja asun yksin lasten kanssa vähän syrjemmässä. En kuitenkaan noin tiukassa tilanteessa vielä. Töitä etsin kyllä, mutta ei niitä noin vain saa niinkuin täällä kuvitellaan. Omakotitalo on sentään halpa asua, mutta toisaalta täältä ei pois sitten pääse töiden perässä, kun tuskin tätä kukaan ostaa. Tällä kadulla on ollut pitkään jo 2 taloa myynnissä. Onneksi on kuitenkin auto. Ja lapsilla isä joka huolehtii puolet ajasta. Sen lapsivapaan ajan sitten itse syön myös lähinnä todella halpaa ruokaa. Pakko
Työvoimapulasta puhuttiin jo 90-luvulla. Työkkärissä kaikki sanoivat mulle vajaakuntoiselle, että kyllä sä työllistyt, kun isot ikäluokat jää eläkkeelle. Niin ei koskaan käynyt. En siis ole ap.
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Koska asut jossain maaseudulla, niin Hope ja diakonia lienee ainoat vaihtoehdot, jos olet jo Facebookin avustusryhmät kokeillut. Pääkaupunkiseudulla on parikin avustusryhmää, josta kyllä saattaa saada vaikka mitä, mutta nämä tosiaan vain pääkaupunkiseutulaisille.
Eli ne on Facebookissa? Kiitos!!! josko täällä olis avustusryhmää, tää maalaiskylä kuuluu isompaan kaupunkiin nykyään niin ehkä sitä kautta joku vois olla. Ei täällä ole Hopen toimintaakaan, kun aiemmin sitä lasu sossulta kysyin niin hankaluudeksi sanoi kun pitäisi päästä kaupunkiin??? Pitää liittyä faceen, jos löytäis ryhmän ja ehkä uskaltaisi kysyä apua..
Ap
Vierailija kirjoitti:
Koska asut jossain maaseudulla, niin Hope ja diakonia lienee ainoat vaihtoehdot, jos olet jo Facebookin avustusryhmät kokeillut. Pääkaupunkiseudulla on parikin avustusryhmää, josta kyllä saattaa saada vaikka mitä, mutta nämä tosiaan vain pääkaupunkiseutulaisille.
Eli ne on Facebookissa? Kiitos!!! josko täällä olis avustusryhmää, tää maalaiskylä kuuluu isompaan kaupunkiin nykyään niin ehkä sitä kautta joku vois olla. Ei täällä ole Hopen toimintaakaan, kun aiemmin sitä lasu sossulta kysyin niin hankaluudeksi sanoi kun pitäisi päästä kaupunkiin??? Pitää liittyä faceen, jos löytäis ryhmän ja ehkä uskaltaisi kysyä apua..
Ap
Sanoit, että teiltä menee bussi aamusella ja bussi tulee iltapäivällä takaisin. Miten niin et pääse kaupunkiin? Minkä ikäinen sun täti on? Miten hän pystyi kavaltamaan sinulta rahaa? Onko ollut mehupullojen ostajia? Paljonko yksi maksaa?
Vierailija kirjoitti:
Ap
Miksi lasu on kiinnostunut teistä?
https://safkaajashamanismia.blogspot.com/