Mistä löydän ihmisiä jotka haluaa auttaa rahallisesti?
Mikä on se kanava? Mun täti on löytänyt itselleen jostain muutaman varakkaan ihmisen jotka auttaa sitä, mm. Kun tarvitsi uuden tietokoneen ja ne käyttää sitä ruokaostoksilla.. Mutta ei suostu kertomaan mistä pyytää tätä apua, varmaan ajattelee että kerron niille ettei hän tarvi sitä apua oikeasti? Nämä on siis yksityisiä ihmisiä. Oon yrittänyt facebookista etsiä.. Mä aidosti kuitenkin tarvisin apua työkyvyttömänä yksinhuoltajana, ja harmittaa kun en löydä kanavaa mistä saada apua... Aivan tolkuttoman noloakin olla näin epätoivoinen mutta ilmeisesti moni haluaisi auttaa kun tietäisi että menee aidosti oikeaan tarkoitukseen?
Kommentit (176)
Turha näköjään kysyä. Salassa pidettävä asia nämä kanavat mistä löytää apua.. Hirveästi vain syylistystä ja kaikkea, vaikka selittänyt oon monesti et tää tilanne tuli ihan siitä kun ostin paskan auton joka sit hajosi kun täällä syrjässä sitä tarvittais. Mut nyt ei oo sitäkään. Kun en saanut siihenkään apua keltään, et oisin tienny mitä pitää katsoa ja kysyä kun ostaa. Maksoin siitä tonnin.. Vaivalla säästettyä rahaa. Korjaus maksoi 400e ja olin 3 viikkoa syömättä muuta kuin kaurapuuroa ja paino putosi 11 kiloa. Auto kesti kuukauden. Siinäki varmaan mua jotenki ehkä huijattiin, mutta kun mun eka auto ja näin.. En mä tiedä näistä asioista..
Kiitos kaikille jotka antoi vähän ees hyödyllisiä vinkkejä esim. synttärit taloyhtiön pihassa jos vaan ois hyvä keli (nyt toivotaan kovasti sitä ku vähä jo innostuin tuosta jos menis johonkin vaikka urheilukentälle jos ei oo varattu.. Selvitän), ja diakonia ettei tarvi kuulua kirkkoon. Aidosti, ei tuo tullut mieleenikään kun en ole kristitty, eikä tietoa tuosta ole mulle kerrottu edes mun hoitavalta taholta vaikka ne tietää työkyvyt.eläkeläisen talousahdingon. Joten vilpitön kiitokseni näistä muutamista vinkeistä.
Teille jotka ajattelette että olen vain surkea pummi, kerjäläinen, siivellä eläjä, tai että mun pitää myydä itseäni, tai antaa lapseni pois vain koska olen kohdannut taloudellisesti mahdottoman aikakauden... Mä rukoilen ja toivon että pystytte pysyä loppu elämänne sen verran hyväosaisina ettette ikinä koskaan tule tietämään miten paljon tuollaiset kommentit ja ajattelutapa satuttaa. Ettette ikinä koskaan sairastu niin ettette pysty itseänne elättämään, ja ettei teitä koskaan kohtaa epäonni ja ette joudu toisten ihmisten väärinkäytöksen uhreiksi niin että se romuttaa koko taloutenne ja elämänne loppu iäksi. Rukoilen ettette koskaan joudu itkeä aamupäivällä klo 10:15 sitä että rahat on jälleen loppu ja ette keksi mitään mistä saisitte tilanteeseen avun..
Ap
Liikuntasalin haluaisit vuokrata. Miten ne tarjoilut meinasit sinne asettaa? Lattialle vai?
Vierailija kirjoitti:
Turha näköjään kysyä. Salassa pidettävä asia nämä kanavat mistä löytää apua.. Hirveästi vain syylistystä ja kaikkea, vaikka selittänyt oon monesti et tää tilanne tuli ihan siitä kun ostin paskan auton joka sit hajosi kun täällä syrjässä sitä tarvittais. Mut nyt ei oo sitäkään. Kun en saanut siihenkään apua keltään, et oisin tienny mitä pitää katsoa ja kysyä kun ostaa. Maksoin siitä tonnin.. Vaivalla säästettyä rahaa. Korjaus maksoi 400e ja olin 3 viikkoa syömättä muuta kuin kaurapuuroa ja paino putosi 11 kiloa. Auto kesti kuukauden. Siinäki varmaan mua jotenki ehkä huijattiin, mutta kun mun eka auto ja näin.. En mä tiedä näistä asioista..
Kiitos kaikille jotka antoi vähän ees hyödyllisiä vinkkejä esim. synttärit taloyhtiön pihassa jos vaan ois hyvä keli (nyt toivotaan kovasti sitä ku vähä jo innostuin tuosta jos menis johonkin vaikka urheilukentälle jos ei oo varattu.. Selvitän), ja diakonia et
Ehkä monella on se ajatus, että sinulla on prioriteetit vähän hukassa. Jos olet vailla rahaa ja juuri selvinnyt väkivaltaisesta suhteesta, kaverisynttäreiden rahoittaminen tuskin on nyt tärkeintä. Lisäksi tämän aloituksen otsikko antaa kuvan että etsisit sugar daddy-ratkaisua, se provosoi monia.
Vierailija kirjoitti:
Meinasitko todellakin tarjoilut kustantaa koko luokalle? Ajattele nyt selvemmin.
Joo, meinasin, luokka on 14 lasta omani mukaa luettuna täällä pikkukylällä. Ajattelin leipoa kuppikakkuja ja suklaaruutuja kun ei täytekakkua kuitenkaan edes syö lapset nykyään, keitin jo mehua myyntiin poimimistani marjoista ja poppareista lapset tykkää. Ne on edullisia.. Ostanut oon pikkuhiljaa kaappiin juttuja valmiiksi, kuten kaakaojauhe. Lapsen toive oli liikuntasalin vuokraus missä voisi leikkiä kunnolla, on liikunnallinen lapsi ja tykkää kaikenlaisista peleistä jne. No toivon nyt että keli on hyvä, koitan järkätä synttärit ulos.. Ei nyt minusta liian kova pyyntö olis jos joku jolla on rahaa, haluaisi auttaa. Voisi vaikka tulla synttäreille katsomaan että raha menee kans mihin sanottu. Mut en tiedä kanavaa mistä pyytää, kun mun läheiset ei auta. Monesti kuulee näistä, urheiluseuroilla on mahdollisuus auttaa jne.. Mut kun en mä tiedä mihin ottaa yhteyttä..
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kaikille jotka antoi vähän ees hyödyllisiä vinkkejä esim. synttärit taloyhtiön pihassa jos vaan ois hyvä keli (nyt toivotaan kovasti sitä ku vähä jo innostuin tuosta jos menis johonkin vaikka urheilukentälle jos ei oo varattu.. Selvitän), ja diakonia et
Me emme ole syyllisiä sinun kurjaan tilanteeseesi. Aina ei voi olla nojaamassa siihen että löytyy joku joka haluaa auttaa tai pystyy auttamaan. Vaikka nyt vetoatkin tarvitsevasi muiden kädenojennusta tähän yhteen ainoaan kertaan niin tosiasia on ettei se jää tähän yhteen ainoaan kertaan sillä onhan joulukin tulossa ja ensi vuonna taas lapsen synttärit jne. Entäpä jos käykin niin ettei joku kerta se jo itsestään selväksi tullut auttaja pystykään auttamaan? Niinkin voi käydä. Kuka häntä auttaa? Et sinä ainakaan vaan pahimmassa mahdollisessa hän joutuu selviämään omin avuin ja niillä keinoilla mitä käytettävissä on. Kannattaa miettiä asioita ja sitä omaa selviämistä ja jaksamista ihan pidemmän päälle ja katsoa ne avuntarjoajat mitä on tarjolla yhteiskunnan määräämissä rajoissa ja yrittää vain luovia niillä parhaansa mukaan. Niin muutkin joutuvat vastaavassa tilanteessa.
Ap mikä taho on sun hoitava taho?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meinasitko todellakin tarjoilut kustantaa koko luokalle? Ajattele nyt selvemmin.
Joo, meinasin, luokka on 14 lasta omani mukaa luettuna täällä pikkukylällä. Ajattelin leipoa kuppikakkuja ja suklaaruutuja kun ei täytekakkua kuitenkaan edes syö lapset nykyään, keitin jo mehua myyntiin poimimistani marjoista ja poppareista lapset tykkää. Ne on edullisia.. Ostanut oon pikkuhiljaa kaappiin juttuja valmiiksi, kuten kaakaojauhe. Lapsen toive oli liikuntasalin vuokraus missä voisi leikkiä kunnolla, on liikunnallinen lapsi ja tykkää kaikenlaisista peleistä jne. No toivon nyt että keli on hyvä, koitan järkätä synttärit ulos.. Ei nyt minusta liian kova pyyntö olis jos joku jolla on rahaa, haluaisi auttaa. Voisi vaikka tulla synttäreille katsomaan että raha menee kans mihin sanottu. Mut en tiedä kanavaa mistä pyytää, kun mun läheiset ei auta. Monesti kuulee näistä, urheiluseuroilla on ma
Lähes kaikilla kunnilla on ilmaisia tai lähes ilmaisia vuokrattavia tiloja. Kuulostaa siltä että voisit myydäkin niitä marjoja tai tekemääsi mehua. Outoa että sinulla on jo valmis tuote, mutta silti haluaisit ilmaista rahaa muualta
Vierailija kirjoitti:
Ei nyt tarvitse marttyyriksi alkaa ja manaamaan ihmisiä. Jokainen meistä kokee välillä avuttomuutta, rahat ei riitä ja jääkaappikin tyhjä. Pitää vain ponnistella eteenpäin, luottaa että huomenna on paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Onko siellä mitään kunnan laavua lähettyvillä? Siellä olisi kiva järjestää synttärit. Tulipaikalla halvan makkaran paistoa/ tikkupullan paistoa ( hilloa sisään)/ vaahtokarkkien paistoa.
Juomaksi sun tekemää mehua. Vaikka muovimukeista, joista jokainen koristelee ensin itselle omansa
Ulkoleikkejä mielikuvituksen mukaan, erilaisia. Vaikka tuo minulle- kisa. Kävynheittoa ämpäriin. Tehtävärata metsässä. Pussijuoksu. Taideteoksen rakentaminen. Mahdollisuuksia miljoonia.
Itse olen pitänyt ulkosynttäreit talvellakin!
Kiitos tästä viestistä, tämä oikeasti oli kiva ja hyödyllinen sävyltään.. Piristi kun nämä viestit aika ankeita ja kerkes tosi paha mieli tulla.. Ei tällee sairaana ja epätoivoisena ja yksinäisenä aina tuu ajatelleeksi. No onneks uskalsin kysyä edes täältä jotain niin sain ideoita.
Ap
Auton pitäminen ei ole halpaa. Siinä on aina kuluja ja vanha auto voi tosiaan olla vaikka mikä maanantaikappale, johon uppoaa kaikki rahat. Uskon, että monet meistä on myös pienituloisia (työttömänä/opiskelijana) ja joutuneet miettimään mihin rahansa laittaa. Ei tuollaisia koko luokan synttäreitä pidä muutkaan. Menot on syytä laittaa tulojen mukaan.
Keitit mehua myyntiin. Onko ollut ostajia?
Vierailija kirjoitti:
Tämä on just köyhän ajattelutapaa, että pitää tarjota ettei luulla köyhäksi. Ei-köyhät ei ole tarjoamassa koko luokalle, heillä ei ole samaa pelkoa, että muut siis tajuaisi sen taloustilanteen.
Ihan älytöntä rahankäyttöä, mutta niin se köyhällä usein on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kaikille jotka antoi vähän ees hyödyllisiä vinkkejä esim. synttärit taloyhtiön pihassa jos vaan ois hyvä keli (nyt toivotaan kovasti sitä ku vähä jo innostuin tuosta jos menis johonkin vaikka urheilukent
Aina!? Mä oon vuosia jo luovinut ja nyt ekaa kertaa tuli mahdoton tilanne. Ja ekaa kertaa kun lapsi toivoi edes koko luokan synttäreitä...! Aiemmin on menty parilla kaverilla kotona. Ei ollu vuosi sitten tämä tilanne ja ei, kukaan ei ole syypää mutta miksi sitten moni haluaa auttaa? Lahjoittaa? Mutta pyytää ei saisi? Reppujakin kerättiin koululaisille, että sais vähävaraiset lapset. Me mentiin edellisvuoden kirpparilta ostetulla repulla. Miksi avun pyytäminen olisi niin väärin? Missään nimessä en oleta tai vaadi ketään auttamaan?? Mut miksi on väärin toivoa apua, kun tilanne on hetkellisesti tosi syvästi sukeltanut? Näin pienillä tuloilla sen autofiaskon paikkaaminen kestää aikaa. Kuukausia, ja siihen päälle taas vuosi säästää rahaa toiseen yritykseen ostaa halpa auto.. Vuosi pari taas lisää kalliissa lähikaupassa asiointia, ja kaurapuurokuureja mulle että lapsella on monipuolisempi ruokavalio..
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kaikille jotka antoi vähän ees hyödyllisiä vinkkejä esim. synttärit taloyhtiön pihassa jos vaan ois hyvä keli (nyt toivotaan kovasti sitä ku vähä jo in
Suomessa ei äidin tarvitse nälkää nähdä, että lapsi saa ruokaa. Lapsilisä ja elatustuki Kelata jos isä on täysin nolla kyllä kattavat lapsen menot ja siihen ne on tarkoitettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kaikille jotka antoi vähän ees hyödyllisiä vinkkejä esim. synttärit taloyhtiön pihassa jos vaan ois hyvä keli (nyt toivotaan kovasti sitä ku vähä jo in
Sinun tehtäväsi on nyt vain luovia tilanteen mukaan ja järjestää sellaiset synttärit kuin sinulla on varaa. Me kaikki tiedämme kuinka tässä tulee käymään joten vaikka nyt yritätkin vakuutella rahallisen avuntarpeesi olevan kertaluontoista niin se ei tule kertaluontoiseksi jäämään. Maalaisjärkeä saa käyttää. Sinäkin. Niin muidenkin täytyy kun se vähemmän mairitteleva tilanne yllättää. Myös niiden varakkaampien joilka harvemmin on edes yhteiskunnan puolelta sitä samanlaista taikaseinää kuin muilla jo siellä toisten avun varassa notkuvilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on just köyhän ajattelutapaa, että pitää tarjota ettei luulla köyhäksi. Ei-köyhät ei ole tarjoamassa koko luokalle, heillä ei ole samaa pelkoa, että muut siis tajuaisi sen taloustilanteen.
Ihan älytöntä rahankäyttöä, mutta niin se köyhällä usein on.
Tää on mun lapsen toive, että hänen pienen luokkansa 13 lasta voisi kutsua. Tarjoilut edullista itse keitettyä vadelma mustikka mehua, coop poppareita, ja itse leivon kuppikakkuja ja suklaaruutuja (aineksia oon ostanu kaappiin jo pari kk etukäteen).. , ei ole mikään esitys. Päinvastoin. Lapsen toive koska hänelle kaikki luokassa tärkeitä ja ehkä maalaiskylässä on eri meininki, mutta täällä on muutkin kutsuneet aina koko luokan.. Edellisinä vuosina ollut vain pari kaveria niin nyt lapsi toivoisi tällaista. Miten se on noin vaikea ymmärtää..? Onneksi varmaan saan järkättyä ne ulkona sitten ellen saa apuja.
Ja joka ihmetteli että liikuntasalin vuokraisin niin siellä yleisesti järjestetään juhlia, se on se kunnan puoli-ilmainen tarjonta juhlatilaksi ja siellä on ihan pöydät jotka saa kun tilan vuokraa.. Huoh
Ap
Tässä kohtaa sun pitänee sitten kertoa lapsellesi, että jatkatte samaan malliin kuin ennenkin synttäreiden järjestelyssä. Eli pari ystävää kotiin kutsutte.
Et sinä voi pomppia lapsen pillin mukaan.
Sanot, että aina on kutsuttu koko luokka sillä kylällä syntymäpäiville. Sitten sanot, että aiemmin teillä on ollut pari ystävää syntymäpäivillä.
Onkos niitä mehun ostajia jo ollut?