Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä löydän ihmisiä jotka haluaa auttaa rahallisesti?

Vierailija
14.08.2024 |

Mikä on se kanava? Mun täti on löytänyt itselleen jostain muutaman varakkaan ihmisen jotka auttaa sitä, mm. Kun tarvitsi uuden tietokoneen ja ne käyttää sitä ruokaostoksilla.. Mutta ei suostu kertomaan mistä pyytää tätä apua, varmaan ajattelee että kerron niille ettei hän tarvi sitä apua oikeasti? Nämä on siis yksityisiä ihmisiä. Oon yrittänyt facebookista etsiä.. Mä aidosti kuitenkin tarvisin apua työkyvyttömänä yksinhuoltajana, ja harmittaa kun en löydä kanavaa mistä saada apua... Aivan tolkuttoman noloakin olla näin epätoivoinen mutta ilmeisesti moni haluaisi auttaa kun tietäisi että menee aidosti oikeaan tarkoitukseen? 

Kommentit (176)

Vierailija
41/176 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ota joku itseäsi vanhempi mies. Joku 30v tai 40v vanhempi vanhapoika varmaan huolii sinut.

Mä just oon selviämässä pikkuhiljaa väkivaltaisesta suhteesta, joten uusi parisuhde ei ole ajankohtaista. Oisko edes turvallista? Lapsenkaan kannalta. Mitä lie pedoja tuollaiset?

Ap

Ilmaiseksi ei vaan kukaan auta. Eikö lapsen isä voi ottaa lasta?

Vierailija
42/176 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ota joku itseäsi vanhempi mies. Joku 30v tai 40v vanhempi vanhapoika varmaan huolii sinut.

Mä just oon selviämässä pikkuhiljaa väkivaltaisesta suhteesta, joten uusi parisuhde ei ole ajankohtaista. Oisko edes turvallista? Lapsenkaan kannalta. Mitä lie pedoja tuollaiset?

Ap

Ei se ole apua jos joutuu myydä itsensä tavalla tai toisella, se on työtä. Teen sek*ityötä kyllä jos joku ostaisi. Kerro sitten mistä asiakkaita rumalle??

Ja ei, lapsen isää ei kiinnosta lapsi tai minä tai mikään. Just selviämässä siitä väkivaltaisesta suhteesta pikkuhiljaa sen kanssa! 

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/176 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole olemassa ilmaisia lounaita. 

Vierailija
44/176 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei se ole apua jos joutuu myydä itsensä tavalla tai toisella, se on työtä. Teen sek*ityötä kyllä jos joku ostaisi. Kerro sitten mistä asiakkaita rumalle??

Ja ei, lapsen isää ei kiinnosta lapsi tai minä tai mikään. Just selviämässä siitä väkivaltaisesta suhteesta pikkuhiljaa sen kanssa! 

Ap

Pyydä apua sosiaalitoimistosta. Et selviä yksinkään joten sinun ei ole hyvä kasvattaa yksin lasta. Ehkä hän edes pääsisi sijaiskotiin ja saisi paremman tulevaisuuden.

Vierailija
45/176 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tädille on. Turha sanoa että hän tekisi salaa jotain s.työtä tai muuta.. Olen ollut paikalla kun yksikin hänen varakas naispuolinen auttaja on käynyt. Täti vaan ei kerro mistä saa apua koska pelkää että paljastetaan ettei oikeasti ole avun tarpeessa ja mm syöttää lihoja mitä ne ostaa sille niin kissoilleen... Täti mm valehtelee että on totaali yh vaikka hän on kihloissa.. Ja sitä rataa. Tää samainen täti on myös minulta kavaltanut rahaa. Mut joku kanava on mistä hyväätekevät häneen ottaa yhteyttä! Koska oon tosiaan ollut läsnä kun näitä yhteydenottoja tulee, mutta mihin voin laittaa yhteystietoni ja avunpyynnön?? Kai joku tietää, vai onko tää kuin hyvät sienipaikat, et pidetään visusti salassa ettei muut hyödy.. 

Ap

Vierailija
46/176 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän tilanteesi mutta ei siihen ole mitään oikotietä. Voi olla ettei koskaan olekaan jollei kykene töihin tms. Ota tosiaan yhteys seurakunta, pelastusarmeija ja kysy jotakin jeesiä. Rahaa noista ei saa mutta voi olla että jotakin lahjakortteja tai ruoka-apua. 

Ehkä kannattaa yrittää elää elämää niin ettei se raha ole merkityksellistä. Kyllä ymmärrän että köyhyys on pidemmän päälle lannistavaa mutta pitää oikeasti vain oppia nauttimaan pienistä asioista sitten ja jättää rahan merkitys vähemmälle.

Lapsen isää voi pyytää osallistumaan synttäreiden järjestämiseen esim. taloudellisessa muodossa.

Tsemppiä! 

Vierailija
47/176 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diakonia toimistolta voi hakea lähimmäispalvelusta avustajia, mutta ei niitä riitä kaikille halukkaille. En usko että sieltä kukaan rahaa jakelee. Kerran voi saada diakonilta kai

Vierailija
48/176 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

<

Haistappa p.. Lasu sossu on tiiviisti meidän tukena ollut vaikka rahallisesti ei voinut kuin antaa uimalippuja. Eivät edes asiakkuutta avanneet koska lapsella kaikki hyvin.. Onko näin väärin haluta toteuttaa lapsen toive kaverisynttäreistä..?? Ei haluta auttaa yh äitiä muutamalla kympillä, mutta aletaan ehdotella sijoitusta joka maksaisi teille veronmaksajille ihan hitosti!? Miks tää maailma on näin julma.. Tekisin IM jos ei tota lasta olis.....

Ap

Vierailija
49/176 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tädille on. Turha sanoa että hän tekisi salaa jotain s.työtä tai muuta.. Olen ollut paikalla kun yksikin hänen varakas naispuolinen auttaja on käynyt. Täti vaan ei kerro mistä saa apua koska pelkää että paljastetaan ettei oikeasti ole avun tarpeessa ja mm syöttää lihoja mitä ne ostaa sille niin kissoilleen... Täti mm valehtelee että on totaali yh vaikka hän on kihloissa.. Ja sitä rataa. Tää samainen täti on myös minulta kavaltanut rahaa. Mut joku kanava on mistä hyväätekevät häneen ottaa yhteyttä! Koska oon tosiaan ollut läsnä kun näitä yhteydenottoja tulee, mutta mihin voin laittaa yhteystietoni ja avunpyynnön?? Kai joku tietää, vai onko tää kuin hyvät sienipaikat, et pidetään visusti salassa ettei muut hyödy.. 

Ap

Se on sinun näkemyksesi jolla omassa mielessäsi oikeutat oman kerjäämisesi mutta se ei välttämättä ole totuus. Sinä et sitä voi tietää mitä vastapalveluksia tätisi tekee koska asioita ei sinulle kerrota. Voit vain luulla ja olettaa eikä niillä luuloilla eikä oletuksilla ole välttämättä mitään tekemistä todellisuuden kanssa. 

Vierailija
50/176 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Et tule töihin menemään ja jollain retaleella oli pakkoko lapsi teetättää. Onkohan elämänhallinnassasi jotain ongelmia. Lapsen voi antaa huostaan jos et pysty hänelle normaalia elämää tarjoomaan. Samoilla tuilla täytyy muittenkin pärjätä eikä voi alkaa toisilta kerjäämään.

Vierailija
51/176 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Onhan lapsen isä silti taloudellisesti vastuussa lapsesta. En ymmärrä tätä hinkua ottaa rahaa vastaan kaikilta muilta paitsi asianosaisilta. 

Vierailija
52/176 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Minkä ikäinen tätisi on? Hän on yh ja sinä olet yh. Eikös teillä ole ikäeroakin melkoisesti.

Vierailija
53/176 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä tavalla sun täti onnistui kavaltamaan rahaa sinulta?

Vierailija
54/176 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Et tule töihin menemään ja jollain retaleella oli pakkoko lapsi teetättää. Onkohan elämänhallinnassasi jotain ongelmia. Lapsen voi antaa huostaan jos et pysty hänelle normaalia elämää tarjoomaan. Samoilla tuilla täytyy muittenkin pärjätä eikä voi alkaa toisilta kerjäämään.

Ja rivien välistä luettavissa ettei tuo kerjääminen tule jäämään tähän yhteen ainoaan kertaan. 

Vierailija
55/176 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä vuonna voit jättää ne kaverisynttärit väliin. Mikä toi on, että koko luokka pitää kutsua synttäreille?

Viettäkää kotonanne pienet synttärit, jonne lapsesi voi kutsua pari ystäväänsä. En ole kuullut aiemmin, että koko luokka kutsuttaisiin synttäreihin. Ja kun ei sulla ole siihen varaakaan.

Vierailija
56/176 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Oletko katkaissut välit kaikkiin sukulaisiin ja tuttaviin? Minua aikanaan tukivat appivanhemmat, omat vanhempani ja me sisarukset tuimme toinen toisiamme. Kun yksi oli saanut lapsensa aikuiseksi,  jakoi kaikki vaatteet ja urheiluvälineet meille nuoremmille ja minä edelleen.  Puhumattakaan henkisestä avusta, kun lapsen kanssa meni sormi suuhun.  Joku tuli aina hätiin, ei tarvinnut kaupitella itseään ja lastaan, eikä kerjätä.

-kiitollinen   :)

Vierailija
57/176 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko siellä mitään kunnan laavua lähettyvillä? Siellä olisi kiva järjestää synttärit. Tulipaikalla halvan makkaran paistoa/ tikkupullan paistoa ( hilloa sisään)/ vaahtokarkkien paistoa. 

Juomaksi sun tekemää mehua. Vaikka muovimukeista, joista jokainen koristelee ensin itselle omansa

Ulkoleikkejä mielikuvituksen mukaan, erilaisia.  Vaikka tuo minulle- kisa. Kävynheittoa ämpäriin. Tehtävärata metsässä. Pussijuoksu. Taideteoksen rakentaminen. Mahdollisuuksia miljoonia.

Itse olen pitänyt ulkosynttäreit talvellakin!

Vierailija
58/176 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet työkyvytön mutta pystyt silti keräämään marjoja? Hmm..

..kerropa meille kuinka paljon sinun tulot on kuukaudessa niin teemme analyysin että millä joudut pärjäämään

ei kaikilla työssäkäyvilläkään ole mihinkään ylimääräiseen varaa, ei ne silti kerjää muilta fyrkkaa..

Vierailija
59/176 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika epätodennäköistä löytää jotakuta, joka auttaa vain hyvää hyvyyttään ilman eräänlaisia palveluksia.

Toki seurakuntien, kirkkojen tai järjestöjen ruoka-apuun voit mennä ja säästää ruokarahasta. 

Vierailija
60/176 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa kuulostaa enemmän elämänhallintaongelmalta kuin rahaongelmalta ilmeisesti myös sukuvika. Tietty kynnys on ylitetty, kun ei hävetä kerjätä rahaa vierailta ihmisiltä. Ei voi pysyvään tilanteeseen odottaa, että muut kustantavat kaikkea kivaa, johon itsellä ei ole varaa. Suu säkkiä myöten ja toteuttamaan sellaiset synttärit, joihin on varaa. Grillipartyt ulkona nakeilla/makkaralla ja vaahtokarkeilla tms. Hyötyisit varmaan enemmän jostain elämävalmennuksesta kuin rahallisesta avusta, joka todennäköisesti valuisi kuin vesi hanhen selästä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yhdeksän