Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä löydän ihmisiä jotka haluaa auttaa rahallisesti?

Vierailija
14.08.2024 |

Mikä on se kanava? Mun täti on löytänyt itselleen jostain muutaman varakkaan ihmisen jotka auttaa sitä, mm. Kun tarvitsi uuden tietokoneen ja ne käyttää sitä ruokaostoksilla.. Mutta ei suostu kertomaan mistä pyytää tätä apua, varmaan ajattelee että kerron niille ettei hän tarvi sitä apua oikeasti? Nämä on siis yksityisiä ihmisiä. Oon yrittänyt facebookista etsiä.. Mä aidosti kuitenkin tarvisin apua työkyvyttömänä yksinhuoltajana, ja harmittaa kun en löydä kanavaa mistä saada apua... Aivan tolkuttoman noloakin olla näin epätoivoinen mutta ilmeisesti moni haluaisi auttaa kun tietäisi että menee aidosti oikeaan tarkoitukseen? 

Kommentit (176)

Vierailija
101/176 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Marjat kuiten sait metsästä kuljetettua mutta et sit sen pidemmälle saanu kuljetettua?

Asun tosiaan syrjemmässä halvemman asumisen takia, metsään pääsen ihan 100m päähän mut kylälle onkin jo matkaa. Enkai mä voi mitään sille etten löytänyt ostajaa, kai ihmiset vaan ostaneet jo muilta tai itse keräävät näillä seuduin. Ois pitäny viedä kaupunkiin asti, ihan en voi huonokuntoisella pyörällä polkea 40km sivu tai mennä bussilla, kun siinä ne rahat ois jo menny bussilippuihin ja koko päivä (kun täältä lähtee yks bussi aamulla, ja takaisin tulee vain kerran päivässä neljän aikaan).

Ap

Miten ihmeessä hoidat kauppaostokset tuollaisessa tilanteessa?

Vierailija
102/176 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin mikä sun sairaus on?

Mielenterveyden haasteet ja lorvikatarri. 

Sain aivovamman väkivallan seurauksena joka vaikuttaa ihan kaikkeen, kognitiivisiin taitoihin ja motoriikkaan. Fyysisesti olen aivan kuin kuka tahansa siis ulkoisesti,  mutta vaikutukset on monialaiset ja 10 vuotta sain tapella että pääsin eläkkeelle. Jälkikäteen myös ahdistuneisuus tullut joo mutta mitään masennusta tai muuta ei ole.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/176 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sinä muutakin joudut ostamaan kuin kyläkaupan ainoasta ruokakaupasta ruokaa. Vaatteita ja tarvikkeita lapselle, itsellesi ja huusholliin. Sanoit, että asut lähellä metsää, josta olet poiminut marjoja. Lapsesi luokassa on 14 oppilasta. Ei se kovin pieni kylä sitten ole. Miten asioit asiamiespostissa, jonka sanoit olevan 16 km päässä?

Vierailija
104/176 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat asua ap pohjois-pohjanmaalla.  Tuli noista linja-autokyydeistä ja matkoista mieleen. Sun kannattaa muuttaa sieltä ihmisten ilmoille. Itse asuin siellä useamman vuoden 2000-luvun alussa. Lähin bussipysäkki oli yli 4 km päässä ja matkaa kaupungin keskustaan oli 20km. Aamulla meni bussi ja illalla tuli. Koulujen kesälomien aikaan ei kulkenut mitään bussia. Piti pitää vanhaa auton räppänää ja ainoa joka sitä suostui korjaamaan, oli merkkikorjaamo. Siihen meni valtavasti rahaa. Maalla asuminen ap ei ole halpaa puuhaa. Pääset halvemmalla, jos asut lapsesi kanssa jossain pikku kunnan tai kaupungin keskustassa.

Vierailija
105/176 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun pitää löytää varakas mies rinnallesi. Niin simppeliä.

Kukaan varakas mies ei kelpuuta työkyvytöntä sairasta naista. 

Kyllä sille kuvat kelpaa ja mahdollisesti pano sillloin tällöin

Vierailija
106/176 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sain aivovamman väkivallan seurauksena joka vaikuttaa ihan kaikkeen, kognitiivisiin taitoihin ja motoriikkaan. Fyysisesti olen aivan kuin kuka tahansa siis ulkoisesti,  mutta vaikutukset on monialaiset ja 10 vuotta sain tapella että pääsin eläkkeelle. Jälkikäteen myös ahdistuneisuus tullut joo mutta mitään masennusta tai muuta ei ole.

Ap

Tuon tapahtuman jälkeen päätit sitten vielä synnyttää lapsen. Lapsesi on 9-vuotias. Oliko se lapsen isä, joka aiheutti sinulle aivovamman?

Vierailija
107/176 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Marjat kuiten sait metsästä kuljetettua mutta et sit sen pidemmälle saanu kuljetettua?

Asun tosiaan syrjemmässä halvemman asumisen takia, metsään pääsen ihan 100m päähän mut kylälle onkin jo matkaa. Enkai mä voi mitään sille etten löytänyt ostajaa, kai ihmiset vaan ostaneet jo muilta tai itse keräävät näillä seuduin. Ois pitäny viedä kaupunkiin asti, ihan en voi huonokuntoisella pyörällä polkea 40km sivu tai mennä bussilla, kun siinä ne rahat ois jo menny bussilippuihin ja koko päivä (kun täältä lähtee yks bussi aamulla, ja takaisin tulee vain kerran päivässä neljän aikaan).

Ap

Miten ihmeessä hoidat kauppaostokset tuollaisessa tilanteessa?

Nii mä käyn kylällä pikkusalessa ostoksilla polkupyörällä, 1km suuntaansa. Onhan se raskasta kun ei ole kunnossa, terveenä pyöräilin helposti päivittäin töihin 20km matkan. Ja pikku kaupassa on harmillisen kallista, varsinkin lihaa harvoin pystyy ostaa. Punalappu tuotteita on harvoin ja ne on semmosta mitä ei kukaa oikein ostais. Vaikka jotain savulohta mikä ois mahtava herkku mut alessakin niin kallis ettei mulla oo varaa.. Hevihävikkiä oli ennen aina 50snt pussi se oli mahtava pelastus, kun sai säilöttyä esim pakkaseen banaanit smuutieksi sitte lapselle. Mut joku vanha rouva nykyään kuulema ostaa ne kanoillensa. Heh. 

Ap

Vierailija
108/176 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap, olisin valmis auttamaan sinua pienehköllä summalla hyväntekeväisyytenä, että saat järjestetyksi lapsellesi syntymäpäivät, mahdollisesti toisinaan muutoinkin. Ota yhteyttä alla olevaan sähköposti osoitteeseen, niin voimme sopia käytännön järjestelyistä. 

Charitas4you@proton.me

Vierailija
109/176 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei ap, olisin valmis auttamaan sinua pienehköllä summalla hyväntekeväisyytenä, että saat järjestetyksi lapsellesi syntymäpäivät, mahdollisesti toisinaan muutoinkin. Ota yhteyttä alla olevaan sähköposti osoitteeseen, niin voimme sopia käytännön järjestelyistä. 

Charitas4you@proton.me

Ap, ole varovainen tällaisten tarjousten kanssa. Et olisi ensimmäinen etkä viimeinen, jonka epätoivoa joku yrittää käyttää hyväkseen.

Vierailija
110/176 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ethän anna pankkitietojasi, salasanaasi ja tunnusta kalastelijoille.

Vierailija
111/176 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tuon tapahtuman jälkeen päätit sitten vielä synnyttää lapsen. Lapsesi on 9-vuotias. Oliko se lapsen isä, joka aiheutti sinulle aivovamman?

Ihmettelen kanssa tätä tarvetta tuutata se kakara maailmaan jossa vanhemmalla ollut jo ennestään huonot resurssit kaikkineen huolehtia siitä pennustaan vai onko taka-ajatuksena ollut veronmaksajien taikaseinä? 

Vierailija
112/176 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Charitas4you@proton.me

Ap, ole varovainen tällaisten tarjousten kanssa. Et olisi ensimmäinen etkä viimeinen, jonka epätoivoa joku yrittää käyttää hyväkseen.

Hyvä varoitus. Minulle tuli sama mieleen. Treffit ehkä yleiselle paikalle, jossa on muitakin. Pankkitunnuksia ei saa syöttää minnekään epämääräisille kalastajille.

Vierailija
113/176 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole kaunis, niin simppaajia löytyy joka nurkalla. Hyvänpäiväntutut töistä tarjoutuvat heittämään kotiin, jos sataa jne. Ja täysin ilman minkäänlaisia taka-ajatuksia, ihan hyvää hyvyyttään. 

Vierailija
114/176 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ollut vuosia sairaseläkkeellä ja sitkutellut sanojesi mukaan. Lisäksi olet tapellut 10 vuotta päästäksesi sairaseläkkeelle. Tuon aivovamman sait jo siis jotain n. 15 vuotta sitten.

Miksi sinä sairas ihminen halusit perheenlisäystä tuohon kuvioon? Jatkoitko väkivaltaisen aivovammasi aiheuttajan kanssa yhteiselämää?

Vierailija
115/176 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Charitas4you@proton.me

Mitään henkilökohtaisia tietoja ei ole tarpeen luovuttaa, voimme suorittaa maksun esimerkiksi PayPalin kautta. Viestiä voi lähettää anonyymista sähköposti palvelimesta, kuten kyseinen proton.me

Hyvät ihmiset, älkää aina epäilkö toisianne, älkää aina olettako toisistanne pahinta. On olemassa myös ihmisiä, jotka tahtovat vilpittömästi auttaa. 

T. Charitas viestin aiemmin kirjoittanut

Vierailija
116/176 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei, vaan enoni aiheutti sen kun olin 15 vuotias. Miks ihmeessä mun tarvii tätä edes selittää, huoh.. Ehkä toivon että joku tajuais tästä et elämässä ei kaikkea voi valita. Tapasin mieheni 20vuotiaana, hän oli 25v, työssäkäyvä, miellyttävä ja kohtelias. Mentiin naimisiin ja sain lapsen 23vuotiaana (vammani ei sitä estä). Lapsen syntymän jälkeen mies alkoi juoda, aiemmin ei mitään ongelmaa ollut sen kanssa. Kun selvitin miks juo, Selvisi että oli peliongelma ja pelannut kaikki rahat ja vain esitti minulle että talous on ok. Tosiasiassa elettiin velalla ja talo pitäisi myydä. Minun nimissäkin oli tehty velkaa, joka meni sitten ulosottoon. Yritin ymmärtää. Tukea. Päihdeklinikkaa kaikkea oli mukana. Mies vaa joi. Alkoi lopulta sekoilla, käyttäytyä väkivaltaisesti joten muutin pois kun vauva oli 8kk. Silloin jo taloustilanne oli surkea mutta pärjäsin. Olin silloin kuntoutustuella ennenku päässy eläkkeelle. Oon tosiaan pärjäilly ilman apuu koska oon tinkiny menoista nii paljon ku mahdollista. No mies lopetti juomisen, kaiken piti mennä parempaan. Pari vuotta kattelin et no tosiaan on paremmin asiat sillä vaikka talous toki kuralla eli taloudellisesti mies oli lähinnä taakka. Vaikutti oppineensa virheistä ja mun tukihenkilökin sanoi että vaikuttaa hyvältä. Muutettiin takas yhteen niin sama paska alkoi puolen vuotta siitä ja nyt erosin lopullisesti sitten 9kk sitten. Ja yritin tosiaan ostaa omaa autoa säästämilläni rahoilla koska en voi muuttaa kaupunkiinkaan, ja auto olisi tuonut vapautta vähän. Se oli se virhe minkä tein ja kadun sitä etten kysyny siihen apua et joku auttais tarpeeksi ehjän auton ostossa.. No eipä voi mitää. Eipä autako pärjäillä taas jatkossa. 

Ap

Vierailija
117/176 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ethän anna pankkitietojasi, salasanaasi ja tunnusta kalastelijoille.

Pankin käyttötunnuksia tai korttitietoja ei tietenkään pidä luovuttaa kenellekään ulkopuoliselle, mutta pelkän tilinumeron antaminen on sinällään turvallista. Onhan yritystenkin tilinumerot esillä laskuissa. 

Vierailija
118/176 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vamma ei ehkä estä lapsen hankintaa mutta se estää sen elättämisen ja siitä huolehtimisen ja tässä me kaikki näemme tuloksen*syvä huokaus* 

Vierailija
119/176 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No jos on aivovamma, niin tuskin osaa ajatella kovin loogisesti. Eikä välttämättä edes pitää ehkäisystä huolta. Siihen vielä sekopää puoliso, niin äkkiä käy noin. 

Vierailija
120/176 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

mene diakonian juttusille

pelastusarmeijaan

leipäjonoon

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kaksi