Mistä löydän ihmisiä jotka haluaa auttaa rahallisesti?
Mikä on se kanava? Mun täti on löytänyt itselleen jostain muutaman varakkaan ihmisen jotka auttaa sitä, mm. Kun tarvitsi uuden tietokoneen ja ne käyttää sitä ruokaostoksilla.. Mutta ei suostu kertomaan mistä pyytää tätä apua, varmaan ajattelee että kerron niille ettei hän tarvi sitä apua oikeasti? Nämä on siis yksityisiä ihmisiä. Oon yrittänyt facebookista etsiä.. Mä aidosti kuitenkin tarvisin apua työkyvyttömänä yksinhuoltajana, ja harmittaa kun en löydä kanavaa mistä saada apua... Aivan tolkuttoman noloakin olla näin epätoivoinen mutta ilmeisesti moni haluaisi auttaa kun tietäisi että menee aidosti oikeaan tarkoitukseen?
Kommentit (176)
Vierailija kirjoitti:
Vamma ei ehkä estä lapsen hankintaa mutta se estää sen elättämisen ja siitä huolehtimisen ja tässä me kaikki näemme tuloksen*syvä huokaus*
Niin, no ajatushan oli että lapsen isä ei olisi sairastunut peliriippuvuuteen ja sitä myötä alkoholisoitunut.. Ja olisi voinut tukea minua ja lasta kuten ajatus oli. Ja edelleen, olen pärjännyt vuosikaudet kahden lapsen kanssa tuilla, vaan nyt ollut hetken vaikeampaa..
Ap
Ap mikä on se syy, jonka takia et voi muuttaa kaupunkiin?
Tsemppiä ap. Mulla myös ollut vaikea elämä ja siinä ollut myös väkivaltaa. En sano tätä pahalla, mutta en ymmärrä, miksi et voi muuttaa kaupunkiin? Jos asuisitte kaupungin keskustassa lapsen kanssa, niin liikkuminen olisi helpompaa. En myös ymmärrä tuota auton käyttöä. Minusta jos ihmisellä on aivovamma tai mikä vaan ajamiseen vaikuttava sairaus, niin ei pitäisi ajaa. Itselläni on eräs sairaus, joka on välillä parempi ja välillä huonompi ja vaikka lääkärit eivät ole ajamista kieltäneet, niin en ole ajanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vamma ei ehkä estä lapsen hankintaa mutta se estää sen elättämisen ja siitä huolehtimisen ja tässä me kaikki näemme tuloksen*syvä huokaus*
Niin, no ajatushan oli että lapsen isä ei olisi sairastunut peliriippuvuuteen ja sitä myötä alkoholisoitunut.. Ja olisi voinut tukea minua ja lasta kuten ajatus oli. Ja edelleen, olen pärjännyt vuosikaudet kahden lapsen kanssa tuilla, vaan nyt ollut hetken vaikeampaa..
Ap
Ap minkä ikäinen sinun toinen lapsi on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Yritäpä nyt sitten tässäkin tilanteessa pärjätä niillä resursseilla mitä on tuon pakonomaisen kerjuullaolon sijaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene töihin niin työnantaja auttaa palkan muodossa.
Tällaiset lauseet ovat suorastaan julmia maassa, jossa yhtä työpaikkaa hakee satoja ihmisiä. Kaipa julmuus tuottaa joillekin mielihyvää.
Työnhakijoita lienee hieman enemmän kuin satoja.
OnlyFans -tili pystyyn ja muutamat säännölliset Dubain reissut oikeilla yhteystiedoilla, niin a vot. Sanoo moni sometyrkky ainakin.
Olen pahoillani puolestasi. Olet saanut siis enosi käsittelyssä aivovamman. Missä päin maailmaa on noin hulluja sukulaisia ja miehiä. Puolisosikin oli väkivaltainen. Missä asuu noin sairasta porukkaa?
Mahtaa olla junttila, jossa asuu luolamiehiä. Eno on väkivaltainen ja puolisokin tämän päälle. Kukaan mieleltään terve ei aiheuta siskon lapselle aivovammaa. Eikä puolisollekaan.
Vierailija kirjoitti:
Tsemppiä ap. Mulla myös ollut vaikea elämä ja siinä ollut myös väkivaltaa. En sano tätä pahalla, mutta en ymmärrä, miksi et voi muuttaa kaupunkiin? Jos asuisitte kaupungin keskustassa lapsen kanssa, niin liikkuminen olisi helpompaa. En myös ymmärrä tuota auton käyttöä. Minusta jos ihmisellä on aivovamma tai mikä vaan ajamiseen vaikuttava sairaus, niin ei pitäisi ajaa. Itselläni on eräs sairaus, joka on välillä parempi ja välillä huonompi ja vaikka lääkärit eivät ole ajamista kieltäneet, niin en ole ajanut.
No muutossa on syynä toki monta estettä.. Asuin ennen siellä, halvimmalla alueella kaupungin asunnoissa. Julkinen ei ole tuossa kaupungissakaan mitenkään halpa, eikä toimiva kun vaikka kyse lapsen harrastuksista. Eli automois sielläkin melkein oltava.. Ja oli todella rauhatonta. Muutin lopulta pois koska kaipasin rauhaa ja lepoa. Ihan siis ihmispaljous käy todella raskaaksi. Ja lapsen koulussa siellä kauheasti häiriköitä, lapsella on isänsä takia muutenkin ollut aika raskasta niin tämmöinen rauhallinen koulu on huomattavasti parempi. Haluan lapselleni mahdollisimman hyvät lähtökohdat tulevaisuuteen...
Ja auton pitäminen ja asunnon halpuus + julkisiin kulkuvälineisiin mennyt raha on ollut mulle + -0 jos se ois ollut vaan ihan perus kuntoinen "vuoden auto". On siis maalla asumisessa ollut enemmän plussia kuin miinuksia, sattui vaan epäonni nyt tuossa auto asiassa kun kokemattomuuttani mokasin.. Mun ainoa ystävä asuu täällä maalla ja on paljon tukena mun lapsen kanssa kun isä ei kuvioissa. Rahallisesti ei voi auttaa, ja tämmösissä mut muuten korvaamaton tuki. Nähtiin harvoin, kun asuin kaupungissa niin se on iso syy. Oon mä sitäki miettiny, mutta ei ole ihan yksinkertaista saada niitä halvimpia asuntoja kun täältä maaltakaan ei meinannut ensin löytyä (tämäkin on siis kaupungin vuokrakämppä). Ja onhan tää meidän koti ollut jo pidempään..
Ap
Se palvelu, jota etsit, on nimeltään Commu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei ap, olisin valmis auttamaan sinua pienehköllä summalla hyväntekeväisyytenä, että saat järjestetyksi lapsellesi syntymäpäivät, mahdollisesti toisinaan muutoinkin. Ota yhteyttä alla olevaan sähköposti osoitteeseen, niin voimme sopia käytännön järjestelyistä.
Mitään henkilökohtaisia tietoja ei ole tarpeen luovuttaa, voimme suorittaa maksun esimerkiksi PayPalin kautta. Viestiä voi lähettää anonyymista sähköposti palvelimesta, kuten kyseinen proton.me
Hyvät ihmiset, älkää aina epäilkö toisianne, älkää aina olettako toisistanne pahinta. On olemassa myös ihmisiä, jotka tahtovat vilpittömästi auttaa.
T. Charitas viestin aiemmin kirjoittanut
Eikö oikeasti löydy parempia kohteita? Kun joku överit kaverisynttärit haluava. Tästä taas näkee, miten Suomessa ei köyhiä olekaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysy suoraa sieltä liikuntassalin vuokraajalta voiko tulla yhtään vastaan?Järjestöiltä voi kysellä lahjakorttia, jolla saisi ehkä tarjoilut...Ja synttärit ja samoin joulu ei tule yllätyksenä. Eikö todellakaan muutamaa euroa saa säästöön?Tukea voi pyytää läheisiltä kyllä, mutta ulmkopuolisilta kerjääminen on kyllä vähän....
No joo tiedän, en mä tiedä kehtaisinko oikeasti edes kysyä.. Pieni paikkakuntakin. Mietin vaan mikä on tollainen kanava? Ja oikeasti tätini siis saa tuota apua, oon ollut paikalla kun esim. Saanut ruokatilauksen marketista ja sen maksanut joku yksinäinen varakas nainen.. Siis olen tietenki kysynyt lainaa läheisiltä, mutta ovat itsekin varattomia tai ei halua auttaa. Olen suvun "pohjasakkaa" koska ei ole työtä ja tällein.. Niin eivät sitten ole tekemisissä. Veljenikin todella hyväpalkkaisessa työssä, ei auta, häpeää minua eikä ole edes avovaim
Sun äidillä on käynyt hyvä tuuri. Yleensä rikkaat ovat pihejä, eiväthän he muuten ehkä olisikaan rikkaita. Ja sukulaisesi luulevat olevansa sinua ylempänä. Tsemppiä, olet ahkera kun menit marjametsäänkin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No muutossa on syynä toki monta estettä.. Asuin ennen siellä, halvimmalla alueella kaupungin asunnoissa. Julkinen ei ole tuossa kaupungissakaan mitenkään halpa, eikä toimiva kun vaikka kyse lapsen harrastuksista. Eli automois sielläkin melkein oltava.. Ja oli todella rauhatonta. Muutin lopulta pois koska kaipasin rauhaa ja lepoa. Ihan siis ihmispaljo
Muuta nyt ihmisten ilmoille sieltä junttilasta. Sulla on vuokra-asunto. Ei ole vaikeaa hankkia toisaalta vuokra-asuntoa. Mikä harrastus ei ole toimiva kaupungissa, mutta maalla on toimivaa harrastaa?
Kysy eduskunnasta. Orpo ja Purra haluavat auttaa.
No jos oikeasti harkitset itsesi myymistä, niin ainakin alaston Suomi sivulla onnistuu. Toki tässäkin on se, että missä sitä sitten teet, omaan kotiin ei kannata miehiä tuoda, kun on lapsikin. Että pitäisi mennä hotelliin tai sen miehen luokse. Tai sitten myyt pikkareita, en tiedä mitä kautta voisi, muistaakseni jossain huutonetissä olen näitä ilmoituksia nähnyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei ap, olisin valmis auttamaan sinua pienehköllä summalla hyväntekeväisyytenä, että saat järjestetyksi lapsellesi syntymäpäivät, mahdollisesti toisinaan muutoinkin. Ota yhteyttä alla olevaan sähköposti osoitteeseen, niin voimme sopia käytännön järjestelyistä.
Mitään henkilökohtaisia tietoja ei ole tarpeen luovuttaa, voimme suorittaa maksun esimerkiksi PayPalin kautta. Viestiä voi lähettää anonyymista sähköposti palvelimesta, kuten kyseinen proton.me
Hyvät ihmiset, älkää aina epäilkö toisianne, älkää aina olettako toisistanne pahinta. On olemassa myös ihmisiä, jotka tahtovat vilpittömästi auttaa.
T. Charitas viestin aiemmin kirjoittanut
Eikö oikeasti löydy parempia kohteita? Kun joku överit kaverisynttärit haluava. Tästä t
Onko oikeasti överiä muka halvat retro tarjoilut ja joku hikinen varmaankin koulun liikuntasali temmellyskenttänä. Överiksi mä miellän jotku bileet missä on irttaribuffet ja tai jotain huvipuistoja. Meidän yks alakouluikäinen sukulaistyttö meni synttäreille missä oli hitto PONI JA PALJU vuokrattuna. Se oli överiä. 😅
Ei kai nyt yksi ystävä määrää sitä missä asut. Ei tulisi mieleen muuttaa jonnekin kyläpahaseen ystävän takia. Miten hän nyt auttaa sinua ja missä?
Voi luoja. Ei tuli mieleenkään alkaa sponsoroida jotain aikuista ihmistä. Mene töihin. Me varakkaat maksetaan jo ihan tolkuttomasti veroja ja sponsoroidaan teitä sitä kautta. Ja vielä lisää pitäisi antaa.
Entisenä köyhänä autan enimmäkseen niitä, joiden kanssa autoimme toisiamme jo kauan sitten ja jotka osaavat suhtautua elämässäni tapahtuneeseen muutokseen.
En edelleenkään auta mitään tekemättömiä, ilkeiltä, valehtelevia ja kinuavia. Autan niitä, jotka yrittävät, ovat rehellisiä, eivät pura pahaa oloaan muihin ja osaavat esittää asiansa vinkumatta. Osalle tuo ei ole kelvannut sen jälkeen, kun pääsin rahoihin kiinni, vaikka tietävät hyvin, että olen ollut tällainen aina ja että jos tuohon pystyy, en jätä auttamatta.
Ps. Hakekaa edes tuet ennen muuta apua. Uskomattoman monella on kaikki tuet tai osa tuista hakematta, kun asiasta kysyy.