Muuttaminen ei ole Rosalle mahdollista, vaikka vuokrankorotukset tekevät elämästä selviytymistä
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010615916.html
Mitä mieltä? Minusta vaikea ymmärtää, jos lääkäri on autismin perusteella kieltänyt muuttamasta kohtuuhintaiseen asuntoon.
Kommentit (1661)
Onneksi täällä määkivä rahvas ei päätä asioista.
Omistava luokka on puhunut. 🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle on täysin samantekevää, mikä Rosan sukupuoli-identiteetti on. Se, mitä ihmettelen, on hänen selektiivinen toimintakykynsä ja kohtuuttomat vaatimuksensa. Samantyyppistä asennetta näkee kyllä cisihmisissäkin. Itse asiassa oman kokemukseni mukaan transsukupuoliset ovat sotepalvelujen asiakkaina usein hyvinkin arkoja ja varovaisia.
Minun mielestäni Rosa on täydellinen uuskommunistinen uhripakkaus. Tuo transius on sen olennainen perusta, siihen sitten päälle kaikki muut kuvitteelliset ja oikeat (ylipainosta johtuvat) vaivat. Tunne omasta oikeutuksesta kaikkeen, mitä keksii vaatia. Vähän sama, kuin se ruskea tyttö, joka kilahti Esko Valtaojan takia. Niin itsestään selvä oma asema kaikkein tärkeimpänä, ei mitään tajua mistään kontekstista, vain uhriaseman tuoma valta toisten yli.
Ihan hyvin on voinut tuota olla jos olisi mennyt johonkin Aasiaan tai Afrikkaan. Ikäänkuin muiden maanosien ihmiset eivät pystyisi rasistiseen käytökseen eurooppalaisia kohtaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis aatelkaa ihmiset tuota UNIHÄIRIÖPOLIKLINIKKAA! Siis Husissa ei ole rahaa kaikkien syöpähoitoihin, mutta siellä on varaa erikoissairaanhoitona hoitaa vötkäleiden unihäiriöitä!
Nyt ei siis tosiaankaan puhuta mistään uniapneasta tai muista oikeista sairauksista, vaan juurikin esimerkiksi Rosankin kärsimästä viivästyneestä vuorokausirytmistä eli siitä että valvoo yöt ja nukkuu päivät! 🤣
Kyllä, just tämmöisiä höpötyksiä, joita ei voi hoitaa esimerkiksi ottamalla itseään niskasta kiinni vaan Rosakin on saanut oikein ERIKOISLÄÄKÄRIltä ohjeen että kannattaa hankkia erillinen nukkumatila.
Eihän tuollaisia juttuja tarvitse a) hoitaa, b) saati hoitaa erikoissairaanhoidossa ja c) saati jollain vötkäleellä jolle nyt on täysin sama milloin nukkuu kun hänellä nyt on käytössään kaikki maailman aika ilman ensimmäistäkään velvoitetta.&
Itse keskipahasta unihäiriöstä kärsivänä en pääse tutkittavaksi. Hyvin yleisellä tasolla on ohjeistusta saanut. Toki mullekin on sanottu, että sänky ja makuuhuone ylipäätään olisi hyvä pyhittää vain nukkumiselle (ja seksille). Mutta miten ne muut asiat? Säännölliset elämäntavat, ruokailu, liikunta, ulkoilu jne?
Vierailija kirjoitti:
teitä pelkää en, mä kuuluun liittoon!
autistiliittoon! ADHD-liittoon! Unihäiriöliittoon! Masennusliittoon! SETAan! Yhdistyneisiin rasvamaksoihin! Sydäntautiliittoon! Vertaistukiliittoon! Ientulehdusliittoon!
Työn eiku sairauksien orjat, sorron yöstä nouskaa!
Itse keskipahasta unihäiriöstä kärsivänä en pääse tutkittavaksi. Hyvin yleisellä tasolla on ohjeistusta saanut. Toki mullekin on sanottu, että sänky ja makuuhuone ylipäätään olisi hyvä pyhittää vain nukkumiselle (ja seksille). Mutta miten ne muut asiat? Säännölliset elämäntavat, ruokailu, liikunta, ulkoilu jne?
Eiköhän jokainen osaa tällaiset asiat lukea nettiartikkelistakin sen sijaan että sen sijaan että tehdään monta käyntiä erikoissairaanhoitoon.
Toiset ylipäätään on herkkäunisempia, ja se on lähinnä ominaisuus eikä siihen ole mitään parantavaa hoitoa. (Toki joskus voi olla joku korjattava syy jos vaikka rasvamaksa painaa maatessa keuhkoja niin kroppa herättää aina kun hapetustaso laskee.)
Melatoniini ei ole sekään mikään ihmeaine, mutta moni saa siitä hyötyä nukahtamiseen. Melatoniinia voi ostaa kolmella eurolla Prismasta. Näille rosille se on tietysti ihan kauhistus että kolme euroa rahaa omistaan laittaisi, vaan tietysti melatoniinia täytyy ostaa reseptillä kalliimmalla hinnalla apteekista koska toimeentulotuella reseptilääkkeet saa ilmaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän tässä ketjussa ole vieraillut useampikin hyvinvointialueen aluevaltuustossa vaikuttava, ja hyvinkin on Rosa välillisesti heidänkin mielipiteitään muokannut. Varsinainen vaikuttajahahmo siis kyseessä, vaikkei se vaikutus ehkä ihan toivottuun suuntaan tullutkaan.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän jokainen osaa tällaiset asiat lukea nettiartikkelistakin sen sijaan että sen sijaan että tehdään monta käyntiä erikoissairaanhoitoon.
Toiset ylipäätään on herkkäunisempia, ja se on lähinnä ominaisuus eikä siihen ole mitään parantavaa hoitoa. (Toki joskus voi olla joku korjattava syy jos vaikka rasvamaksa painaa maatessa keuhkoja niin kroppa herättää aina kun hapetustaso laskee.)
Melatoniini ei ole sekään mikään ihmeaine, mutta moni saa siitä hyötyä nukahtamiseen. Melatoniinia voi ostaa kolmella eurolla Prismasta. Näille rosille se on tietysti ihan kauhist
Jotain vahvempaa tietysti täytyy olla! Ei melatoniinia, ei se auttanut kuulemma naapurin Pekkaakaan. Ja ulkoilu, pyh. En voi ulkoilla ilman että äiti ja isä tulee mukaan. Voi olla kärpäsiäkin. Tammikuussakin, jos on huono säkä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle on täysin samantekevää, mikä Rosan sukupuoli-identiteetti on. Se, mitä ihmettelen, on hänen selektiivinen toimintakykynsä ja kohtuuttomat vaatimuksensa. Samantyyppistä asennetta näkee kyllä cisihmisissäkin. Itse asiassa oman kokemukseni mukaan transsukupuoliset ovat sotepalvelujen asiakkaina usein hyvinkin arkoja ja varovaisia.
Minun mielestäni Rosa on täydellinen uuskommunistinen uhripakkaus. Tuo transius on sen olennainen perusta, siihen sitten päälle kaikki muut kuvitteelliset ja oikeat (ylipainosta johtuvat) vaivat. Tunne omasta oikeutuksesta kaikkeen, mitä keksii vaatia. Vähän sama, kuin se ruskea tyttö, joka kilahti Esko Valtaojan takia. Niin itsestään selvä oma asema kaikkein tärkeimpänä, ei mitään tajua mistään kontekstista, vain uhriasem
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö sen vanhemmat yhtään häpeä sitä?
Voivat olla ne jotka ovat Rosan tavoille opettaneet ja systeemiä lypsäneet. Kehottaneet teeskentelemään sairasta, jotta vanhempi voi vielä lypsää henkilökohtaisen avustajan tuloja jne.
Hienoa mutuilua taas.
Vierailija kirjoitti:
Onko tämän vanhemmat omaishoitajia?
Eivät varmasti ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Masennus aiheuttaa toimintakyvyttömyyden. Ei ole aloitekykyä, ei vain KYKENE eikä JAKSA tehdä mitään!
Tätä on masennusta kokemattomien mahdotonta ymmärtää.
Olen sairastanut keskivaikean masennuksen. Silloin en tosiaankaan olisi jaksanut hakea asuntoja tai purkaa muuttolaatikoita. En myöskään kirjoitella artikkeleita, käsitellä kuvia, käydä haastateltavana tai toimia järjestöaktiivina.
Se mitä itse kukin pystyy tai ei pysty tehdä masentuneena, vaihtelee ihmisestä toiseen. Ja toki elämäntilanne, parisuhteet, lapset, työt yms vaikuttavat.
Itse olen kärsinyt vaikeasta masennuksesta yli 25vuoden ajan. Ystävä- ja perhepiirissä myös useampi pitkäaikaismasentunut henkilö. Siinä missä minä pystyin esim olla tietokoneella ja keskustella forumeilla ja chateissa, sekä palata pelejä, minun äitini esim "vain" katseli televisiota. Eräs toinen lähinnä kuunteli radiota ja teki ristisanatehtäviä.
Em. itse kokeneena ja nähneenä, en näe mitenkään erikoisena tai ristiriitaisena kuvailtua tilannetta missä monisairas ihminen on työkyvytön (mihinkään työhön mihin kukaan esim palkkaisi ketään ja odotettaisiin minkäänlaista vastuunottoa työstä), mutta pystyy silti istua aamusta iltaan tietokoneen ääressä kirjoitelleen blogeja (jos siltä tuntuu ja huvittaa sinä päivänä) ja tehden kuvamanipulaatioita facebook postauksiinsa missä valittaa kurjaa elämäänsä.
Mitä näihin järjestöaktiivi-juttuihin tulee, onko jossain näkynyt mitään todisteista että Rosa laittaa tikkuakaan ristiin noissa puttepossu-kerhoissa missä on jäsenenä? Jossain viestintä-porukassa ilmeisesti ja tuon allehan menisi vaikka juuri internetissä juttujen kirjoittelu?
Vielä kun löydettäisiin joku firma joka maksaisi tuosta hyvää liksaa eikä välittäisi jos välillä sitten ei mitään juttua tulekkaan kun ei vaan sinä päivänä satu nappaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Melatoniini ei ole sekään mikään ihmeaine, mutta moni saa siitä hyötyä nukahtamiseen. Melatoniinia voi ostaa kolmella eurolla Pr
Luuletko tosiaan että ihminen joka käy unipolilla ei olisi kokeillut melatoniinia? Facebook-postauksissaan puhuu myös paljon kovemmista aineista jotka eivät tunnu myöskään
pahemmin auttavan, sekä cpap-laitteen käytöstä.
Täällä taas huudellaan kurkku suorana jotain sairasta fantasiaa vailla mitään totuuspohjaa. Eikö teitä hävetä?
Vierailija kirjoitti:
Miksi käytät pelkästään tuota räkänauruhymiötä joka postauksessasi? Tulee mielikuva itsekseen räkättävästä puolihullusta joka syytää herjauksia sarjatulena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voivat olla ne jotka ovat Rosan tavoille opettaneet ja systeemiä lypsäneet. Kehottaneet teeskentelemään sairasta, jotta vanhempi voi vielä lypsää henkilökohtaisen avustajan tuloja jne.
Hienoa mutuilua taas.
Tarkoitatko Rosan sukupuolisekoilua?
Rosa kuuluisi laitokseen, saisivat vanhempansakkin jo vapaapäivän hulluudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Melatoniini ei ole sekään mikään ihmeaine, mutta moni saa siitä hyötyä nukah
Onko Rosa kokeillut laihduttamista? Väärän sukupuolen hormoneilla pelleily ei varmasti tee hyvää (mielenkään) terveydelle.
Onko Rosa kokeillut laihduttamista? Väärän sukupuolen hormoneilla pelleily ei varmasti tee hyvää (mielenkään) terveydelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän nämä rosat mistään tyhjiöstä synny. Jos Rosa todella on erittäin epävakaa persoonallisuus, niin eihän sellaiset itse tiedä mitä ovat ja omaksuvat minäkuvansa lähiympäristön rooleista. Ihan yhtä hyvin kuin äärivasemmistolaisen hänestä olisi saanut myös äärioikeistolaisen, ääriuskovaisen tai vaikka bodarin, jos olisi sellaisten vaikutuspiirissä kasvanut.
Nyt mummot alkavat sen vanhempien syyttelyn:D
Kuule, olen nähnyt työn puolesta ihmisiä joilla voi olla monta pe
Kun se on aivan mahdollista että vain yhdellä perheenjäsenellä on ns. käänteinen täyspotti. On kokemusta psykiatrisista potilaista.
Vierailija kirjoitti:
Melatoniini ei ole sekään mikään ihmeaine, mutta moni saa siitä hyötyä nukahtamiseen. Melatoniinia voi ostaa kolmella eurolla Prismasta. Näille rosille se on tietysti ihan kauhist
Olisi erittäin suotavaa olla kommentoimatta tällaisia jos ei ole mitään käsitystä lääketieteestä.
Ihminen voi jonkin trauman takia saada äkillisen unihäiriön tai paha unettomuus voi jäädä päälle. Olen nähnyt tällaisia ihmisiä. Alkaa viiraamaan melko pian pahasti. Enkä puhu nyt mistään vähänherkkäunisemmista.
Lähes mahdotonta että yksi perheenjäsen olisi häiriöinen ja muut tasapainoisia, tunne-elämältään terveitä. Jos haluaa eheytyä sairaasta perhedynamiikasta siihen tarvitaan riittävää itseymmärrystä, nöyryyttä irrottautumiseen, kykyä ja uskallusta vetää rajoja ja ennenkaikkea tahtoa, halua kasvaa itsenäiseksi aikuiseksi.
Voi olla että perheenjäseniään ymmärtäessä ja pelastaessa tuhoutuu itse. Näitä on paljon: kaikki voivat huonosti mutta irti ei voi päästää. Sitten voidaankin yhdessä ruveta syyttämään yhteiskunnan kelvottomuutta. Näitäkö pitäisi ihailla ja sääliä? Ei, kipeä totuus on se että yhteiskunta ei ole kenellekään velkaa mutkatonta, harmitonta ja vaurasta elämää olemattomalla vaivalla.
Tälläisessä systeemissä olisimme täysin alistettuja vailla minkäänlaista omaa päätäntävaltaa, kun ei olisi vastuuta. En tiedä uneksiiko Rosa tuollaisesta paratiisista.