Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menetkö mukaan tapaamaan puolison lapsuuskaveria?

Vierailija
13.08.2024 |

Mies laittoi lomareissustamme kuvan someen ja lapsuuskaverinsa oli innostunut, asuu kuulemma samoilla seuduilla. Sopivat tapaamista. Eivät ole tavanneet lapsuuden jälkeen, minä en tätä kaveria ole tavannut koskaan.

Onko nämä nyt niitä tapahtumia joihin puolison "täytyy" mennä, vai "ei saa" mennä? 😄 Itse en haluaisi mukaan, en jaksaisi olla sosiaalinen. Ehdotin että tapaisivat vaikka kahvilla jossain julkisella paikalla, niin voisin odotella autossa (jos kaveri haluaisi tavata kotonaan niin sitten autossa oleminen olisi outoa).

Kommentit (76)

Vierailija
41/76 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkun mielestä on järjetöntä tavata vanhaa kaveria. Kertoo paljon.

Vierailija
42/76 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä olen aina mennyt, me vaimot olemme sopineet tapaamiset. Olemme matkustelleetkin yhdessä. Olemme perheystäviä. Minusta kaverit ovat tärkeitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/76 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olette asuntoautonne kanssa jossakin syrjässä eikö se miehen kaveri voi tulla hakemaan miestäsi ja ajavat minne ajavat kahville?

Ollaan niin kaukana yötä, että ei. Tuo paikkakunta on meille sellainen "läpiajopaikka" vaan. Muuten tuo olisikin ollut oivallinen ratkaisu. Ap 

Vierailija
44/76 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi. 

Vierailija
45/76 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä olen aina mennyt, me vaimot olemme sopineet tapaamiset. Olemme matkustelleetkin yhdessä. Olemme perheystäviä. Minusta kaverit ovat tärkeitä.

Siis vaimot sopii oman tapaamisen samaan aikaan kun miehet omansa? Vai naiset sopii miestenkin puolesta?

Vierailija
46/76 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus olen mennyt, usein en. Riippuen tietysti tilanteestakin.

Vierailija
47/76 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En menisi jos ei kutsuttaisi, mutta ihmettelisin jos ei kutsu. 

Jos sopivat tapaamisen vaikka kahvilaan, miksi sinne pitäisi kutsua?

Ehkä eroja siinä millaisessa ympäristössä on kasvanut. Meillä otetaan kaikki mukaan ja kutsutaan. Minusta erikoista jos ei kutsu, en osaa sitä kai sen enempää selittää kuin sinä sitä, miksi pitäisi kutsua. 

Mutta siis. Jos ap:n mies ehdottaa kaverille tapaamista kahvilaan, niin minusta olisi outoa jos kaveri alkaisi siinä kohtaa kutsua tai vaatia aloittajaakin paikalle. 

Eri asia olisi, jos kaveri kutsuisi ap:n miehen kotiinsa. Silloin hyvä tapa on kutsua kaikki jotka siellä reissussa on.

Mä ihmettelin tällaista joskus omassa ketjussa. Mieheni naispuolinen serkku vastasi niin ikään somepostaukseen, että nyt sitten tuut kylään kun oot täällä! Parikin kommenttia kirjoitti että miehen pitää nyt tulla käymään. Mies vastasi että ollaan reissussa koko perhe, niin serkku ei sitä huomioinut. "Milloin tuut?" 

Oma käytösoppaani ei taipuisi tuollaiseen, vaan ilman muuta olisin jo heti alunperin kutsunut koko perheen. 

Töykeää käytöstä. Menikö miehesi yksin kylään?

Vierailija
48/76 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mietin asiaa siltä kannalta että haluaisinko mä miehen mukaan kun menen tapaamaan lapsuuskaveria pitkästä aikaa, niin en. Ei hänen läsnäolonsa haittaakaan, mutta silloin jotenkin häntäkin tulisi huomioida eikä se olisi sellaista lapsuusmuisteloa, kuin muuten olisi. Eri asia sitten jos tapaamisia alkaisi tulla useammin, luontevaa silloin tutustuttaa heidätkin toisiinsa. Mutta yksittäinen tapaaminen pitkästä aikaa, niin ei.

Vierailija
49/76 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mietin asiaa siltä kannalta että haluaisinko mä miehen mukaan kun menen tapaamaan lapsuuskaveria pitkästä aikaa, niin en. Ei hänen läsnäolonsa haittaakaan, mutta silloin jotenkin häntäkin tulisi huomioida eikä se olisi sellaista lapsuusmuisteloa, kuin muuten olisi. Eri asia sitten jos tapaamisia alkaisi tulla useammin, luontevaa silloin tutustuttaa heidätkin toisiinsa. Mutta yksittäinen tapaaminen pitkästä aikaa, niin ei.

Just näin.

Vierailija
50/76 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis vaimot sopii oman tapaamisen samaan aikaan kun miehet omansa? Vai naiset sopii miestenkin puolesta?

Niin, me tapailemme molemmat pariskuntina, me vaimot tiedämme miestemme menot, ehkä kysymme miehiltämme onko jotain suunnitteilla. Nyt syksyllä on taas suunnitteilla tapaaminen, kunhan mökki- ja marjakausi on ohi. He käyvät paljon sienestämässäkin. Me vaimot tapailemme myös erikseen, käymme jossain taidenäyttelyssä jne. Olemmehan olleet ystäviä 50 vuotta, miehet ovat olleet 75 vuotta.

Vierailija
51/76 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mene mukaan.

Vierailija
52/76 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, me tapailemme molemmat pariskuntina, me vaimot tiedämme miestemme menot, ehkä kysymme miehiltämme onko jotain suunnitteilla. Nyt syksyllä on taas suunnitteilla tapaaminen, kunhan mökki- ja marjakausi on ohi. He käyvät paljon sienestämässäkin. Me vaimot tapailemme myös erikseen, käymme jossain taidenäyttelyssä jne. Olemmehan olleet ystäviä 50 vuotta, miehet ovat olleet 75 vuotta.

Yli 80-vuotiaiden ei tosiaan kannatakaan käydä sienestämässä yksin.

Vierailija
53/76 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on niitä asioita, joista sovitaan niiden ihmisten kesken, joita se koskee. Eli sinä, puolisosi ja hänen kaverinsa sovitte keskenänne, menetkö mukaan vai et. Jos sinä et jaksa (esim. sosiaalinen väsymys?), sanot, että et ole lähdössä mukaan. 

Vierailija
54/76 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on niitä asioita, joista sovitaan niiden ihmisten kesken, joita se koskee. Eli sinä, puolisosi ja hänen kaverinsa sovitte keskenänne, menetkö mukaan vai et. Jos sinä et jaksa (esim. sosiaalinen väsymys?), sanot, että et ole lähdössä mukaan. 

Riittää että sopii puolison kanssa. Tai ilmoittaa hänelle tuleeko mukaan. Ei asiasta tarvitse vieraan kaverin kanssa sopia.

Vierailija
55/76 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riittää että sopii puolison kanssa. Tai ilmoittaa hänelle tuleeko mukaan. Ei asiasta tarvitse vieraan kaverin kanssa sopia.

Tämä.

Vierailija
56/76 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä meni mukavasti, mies tapasi kaverinsa ja minä odotin sen noin tunnin ajan autossa, katsoin leffaa ja virkkasin peittoa 😊 Sitten matka jatkui. Ap

Vierailija
57/76 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Vierailija
58/76 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mene.

Vierailija
59/76 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en tajua tätä autossa istumista. Miksi ihmeessä?? 

Ja siis olen siis maisteri, oletuksena lukutaito

Koska että voi vaatia kahvilan ikkunasta ettei mitään sopimatonta 

Vierailija
60/76 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin jos kutsuttaisiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi seitsemän