Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te joilla on sosiaalisten tilanteiden pelko: miten pidätte itsenne kasassa työpäivän ajan?

Vierailija
13.08.2024 |

Kysyn vain vinkkejä. 

T. Työpaikan vssassa tänään hermoromahduksen vetänyt

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siedätyshoidolla. 

Lisäksi se herättää aina ylpeyttä, kun uskallan 

Vierailija
22/32 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työskentely tiimissä, jossa kaikki ovat erittäin introvertteja. Voi tehdä rauhassa töitä, eikä tarvitse sosialiseerata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on sillä tavalla onnellinen asema, että työskentelen kuumassa haalarityössä. Minulla fobia oireilee siten, että hikoilen kuin kuumehouruinen sika saunassa.

En minä voisi mitään toimistohommaa tehdä, missä läpimärkä kauluspaita vetäisi hirveän huomion itseensä.

Nyt, kun kohtaus tulee, hikoilen aikani kuin porsas ja kohtauksen mentyä ohi haalarit ennemmin tai myöhemmin kuivuvat. Työpäivän lopuksi suihkuun ja omat vaatteet päälle. Täydellinen rikos!

Ai onko hikoileminen nykyisin joku rikos? Vai ainoastaan töissä hikoileminen?

Vierailija
24/32 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettelin selviämään tilanteista. Ihmisen aivoissa on melkoinen kapasiteetti, jos sitä vain haluaa käyttää. Taisin mn lainata NLP kirjoja ym. Sosiaalisten tilanteiden pelko ja paniikkikohtaukset ovat opittuja - niistä voi siis myös oppia pois, mutta omaa työtä se vaatii.

Olin myös terapiassa hetken. Ukko olisi vain halunnut kuulla seksielämästäni. Tai lapsuudestani. 

Mulla sama. Aluksi hyväksyä asia ja itsensä. Sitten mennä vaan päivä tai hetki kerrallaan. Joskus mietin, että jos olisi toinen aikuinen taloudessa joka kannattelisi niin olisin varmaan jäänyt saikulle, irtisanoutunut, tai muuta. Mutta kun olin yksin vastuussa kolmesta alaikäisestä niin totesin, että ei ole vaihtoehtoja. Jo mainitut välipalan hakemiset yms. on hyviä, jos vaan on mahdollista. Itsekin pystyin onneksi rytmittämään päivää niin, että oli liikkumista. Se auttoi mulla. Lääkitys on myös hyvä ainakin aluksi rauhoittamaan fyysisiä oireita. Mulla on nykyään jo helpompaa, mutta välillä pitää muistuttaa itseä, että tämä nyt on tätä ja näillä mennään, ei mietitä mitä jos tai miten olisi helpompaa. Tilanteet menee ohi. Mä olen tällainen ja ihan hyvä niinkin. Ja muistuta itseä, että ennenkin on selvitty.

Vierailija
25/32 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opettelin selviämään tilanteista. Ihmisen aivoissa on melkoinen kapasiteetti, jos sitä vain haluaa käyttää. Taisin mn lainata NLP kirjoja ym. Sosiaalisten tilanteiden pelko ja paniikkikohtaukset ovat opittuja - niistä voi siis myös oppia pois, mutta omaa työtä se vaatii.

Olin myös terapiassa hetken. Ukko olisi vain halunnut kuulla seksielämästäni. Tai lapsuudestani. 

Alapeukusta huolimatta: opettelin rauhoittamaan kroppani ja estämään paniikin tekemällä itselleni "merkin": painan etusormen niveltä peukalon kynnellä ja kroppa rauhoittuu. Vaati  paljon harjoittelua. Työhöni kuuluu julkisiaaaä esiintymisiä: opettelin kävelemään sinne puhujakorokkeelle (tuntemaan jalkapohjaaäni) niin, että joka askeleella rauhoitun. Sekin vaati työtä. Ja tietysti asiansa pitää todella osata, jos jotain puhetta menee pitämään...

Ennen tätä omahoitoa olin työh

Loistavaa työtä! Minulla on ollut vähän toinen strategia. Olen hyväksynyt tämän vaivan osaksi itseäni ja elämääni. Tämäkin on parempi kuin sellainen jatkuva itsensä kanssa taisteleminen, mutta kieltämättä sinun onnistumisesi kuulostaa vielä hienommalta.

Vierailija
26/32 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on sillä tavalla onnellinen asema, että työskentelen kuumassa haalarityössä. Minulla fobia oireilee siten, että hikoilen kuin kuumehouruinen sika saunassa.

En minä voisi mitään toimistohommaa tehdä, missä läpimärkä kauluspaita vetäisi hirveän huomion itseensä.

Nyt, kun kohtaus tulee, hikoilen aikani kuin porsas ja kohtauksen mentyä ohi haalarit ennemmin tai myöhemmin kuivuvat. Työpäivän lopuksi suihkuun ja omat vaatteet päälle. Täydellinen rikos!

Ai onko hikoileminen nykyisin joku rikos? Vai ainoastaan töissä hikoileminen?

Hyvä pointti. Itse en ole tästä kärsinyt, varmaan kaikesta muusta kyllä, mutta jos olisi omalla kohdalla niin mitä sitten? Alkuun voi olla hyvä "pako" ajatella noin, mutta lopulta kannalta psyykata itsensä kestämään tuokin. On jännitystä, kuumaa, kylmää, vaihevuosioiretta, jotkut lääkkeet tekee tuota, jne. Yks piirre vaan ja kannattaa keskittyä muihin puoliin itsessä.

Vierailija
27/32 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko teillä lääkityksiä käytössä, jos on niin mikä ja toimiiko?

- ei ap

Minulla on betasalpaaja Propral tarvittaessa, se toimii minulla. Aikaisemmin kokeilin muitakin lääkkeitä. Töissä joudun päivittäin keskustelemaan tuntemattomien ihmisten kanssa. Tämä on kai henkilökohtaista?

Vierailija
28/32 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin kun on mukavia luotettavia ihmisiä ympärillä. No reason to be affraid.

Vierailija
29/32 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja en tiedä onko hyvä vai huono, mutta karuudessaan auttaa itseäni. Ei ketään oikeasti kiinnosta. Ei kukaan mieti jälkeen päin, että miten sä käyttäydyt noin tai näin. Oliko sun kuuma vai kylmä.

Vierailija
30/32 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn paskalla tunnin välein.

Vierailija
31/32 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitsin ammattini huolella. Hyvin vähän ihmiskontakteja. 

Pakeneminen johtaa vain ongelman pahenemiseen. Ajan kanssa.

Tiedän. Käyty on terapiat moneen kertaan ja kaikki saatavilla ollut hoito. Parhaiten oireet pitää juuri poissa sopiva määrä ihmiskontakteja. Eli niitä pitää olla, mutta ei liikaa. 

Vierailija
32/32 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitsin ammattini huolella. Hyvin vähän ihmiskontakteja. 

Pakeneminen johtaa vain ongelman pahenemiseen. Ajan kanssa.

Tiedän. Käyty on terapiat moneen kertaan ja kaikki saatavilla ollut hoito. Parhaiten oireet pitää juuri poissa sopiva määrä ihmiskontakteja. Eli niitä pitää olla, mutta ei liikaa. 

Pidemmän päälle se ei toimi, että joutuu olemaan koko ajan hälytystilassa. Se jää päälle.

Mullakin toimii parhaiten tuo, että sopiva määrä ihmiskontakteja, mutta ei liikaa. Työt teen 90% etänä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kahdeksan