Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te joilla on sosiaalisten tilanteiden pelko: miten pidätte itsenne kasassa työpäivän ajan?

Vierailija
13.08.2024 |

Kysyn vain vinkkejä. 

T. Työpaikan vssassa tänään hermoromahduksen vetänyt

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vessassa* :) 

-ap

Vierailija
2/32 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oikein ahdistaa, menen pienelle kävelylle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen 100% etätöitä, tehnyt jo kymmenisen vuotta. Aivan ihanaa, kun täysin turha stressi pois.

Vierailija
4/32 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen 100% etätöitä, tehnyt jo kymmenisen vuotta. Aivan ihanaa, kun täysin turha stressi pois.

Kuulostaa ihanalta. Saanko kysyä mitä työtä teet? 

-ap

Vierailija
5/32 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn ulkona, esim ostamassa kaupasta välipalaa tms. jos ahdistus iskee. Toimistotyöstä saa onneksi ottaa happihyppelytaukoja aina kun tarvitsee.

Vierailija
6/32 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä lääkityksiä käytössä, jos on niin mikä ja toimiiko?

- ei ap

Vierailija
7/32 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa ihanalta. Saanko kysyä mitä työtä teet? 

-ap

Koodaan isolle it-talolle. Meillä firman politiikka on, että etätöitä pitää ympäristösyistä suosia :) Ja minähän oikein mielelläni suosin.

Vierailija
8/32 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoidin pelkoni pois terapialla ja altistusharjoittelulla. Nykyään se on vain hyvin lievää, enkä tarvitse lääkitystä. 

suosittelen hakemaan apua!

Vierailija
9/32 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Propral on hyvä apu sosiaalisten tilanteiden pelkoon.Se vie fyysiset oireet pois (tärinä,tykytys jne) eikä ole pkv-lääke,ei aiheuta sillä tavalla haittoja.

Kannattaa kysyä asiaa työterveydestä.

Vierailija
10/32 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä pysynyt stressit ja hermoromahdukset kurissa Harmonia KSM66. :)

Vierailija
11/32 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sillä tavalla onnellinen asema, että työskentelen kuumassa haalarityössä. Minulla fobia oireilee siten, että hikoilen kuin kuumehouruinen sika saunassa.

En minä voisi mitään toimistohommaa tehdä, missä läpimärkä kauluspaita vetäisi hirveän huomion itseensä.

Nyt, kun kohtaus tulee, hikoilen aikani kuin porsas ja kohtauksen mentyä ohi haalarit ennemmin tai myöhemmin kuivuvat. Työpäivän lopuksi suihkuun ja omat vaatteet päälle. Täydellinen rikos!

Vierailija
12/32 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettelin selviämään tilanteista. Ihmisen aivoissa on melkoinen kapasiteetti, jos sitä vain haluaa käyttää. Taisin mn lainata NLP kirjoja ym. Sosiaalisten tilanteiden pelko ja paniikkikohtaukset ovat opittuja - niistä voi siis myös oppia pois, mutta omaa työtä se vaatii.

Olin myös terapiassa hetken. Ukko olisi vain halunnut kuulla seksielämästäni. Tai lapsuudestani. 

Vierailija
13/32 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen 90% etätyötä, joten se auttaa paljon. Olen vasta nuori ja työurani alussa, ja murehdin jo opiskellessa että miten tulen jaksamaan töissä seuraavat 35-40 vuotta. Sitten tuli korona, opinnot siirtyi etäopiskeluun ja siitä valmistuttua taloushallinnon alalle etätöihin.

Koitan myös tehdä selkeän jaon työn ja vapaa-ajan välille: en viestittele työkavereiden kanssa vapaa-ajalla, enkä reagoi mihinkään kissakuviin mitä tiimin vapaa-ajan whatsappryhmässä tulee. Tylyä, mutta mä tarvitsen kaiken vapaa-ajan mitä mulla on oman elämäni elämiseen. Mulla on sen takia myös 2 roolia: työminä ja vapaa-ajan minä. Työminä jaksaa esittää ja tsempata ja motivaattorina toimii raha. Vapaa-aika on täysin minun omaani. 

Tietty asennemuutos on pitänyt tehdä, että ei ajattele töitä vapaa-ajalla, eikä myöskään ajattele niitä sosiaalisia tilanteita. Pyrin siihen, että en ota asioita liian sydämen päälle, ja että päämääränä töissä on, että työt tulee tehtyä, en ole siellä miellyttämässä ketään. 

Olen ajatellut meneväni työterkkariin, koska haluaisin kokeilla Propralia. Joudun välillä esiintymään, ja minua hävettää oman kehoni fyysinen reaktio tällaisissa tilanteissa. 

Vierailija
14/32 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitsin ammattini huolella. Hyvin vähän ihmiskontakteja. 

Vierailija
15/32 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitsin ammattini huolella. Hyvin vähän ihmiskontakteja. 

Pakeneminen johtaa vain ongelman pahenemiseen. Ajan kanssa.

Vierailija
16/32 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettelin selviämään tilanteista. Ihmisen aivoissa on melkoinen kapasiteetti, jos sitä vain haluaa käyttää. Taisin mn lainata NLP kirjoja ym. Sosiaalisten tilanteiden pelko ja paniikkikohtaukset ovat opittuja - niistä voi siis myös oppia pois, mutta omaa työtä se vaatii.

Olin myös terapiassa hetken. Ukko olisi vain halunnut kuulla seksielämästäni. Tai lapsuudestani. 

Alapeukusta huolimatta: opettelin rauhoittamaan kroppani ja estämään paniikin tekemällä itselleni "merkin": painan etusormen niveltä peukalon kynnellä ja kroppa rauhoittuu. Vaati  paljon harjoittelua. Työhöni kuuluu julkisiaaaä esiintymisiä: opettelin kävelemään sinne puhujakorokkeelle (tuntemaan jalkapohjaaäni) niin, että joka askeleella rauhoitun. Sekin vaati työtä. Ja tietysti asiansa pitää todella osata, jos jotain puhetta menee pitämään...

Ennen tätä omahoitoa olin työhuoneessa eväitään järsivä lähes työkyvytön olio.

Siitä terapeutista ei ollut mitåån iloa, hyvästä ehkä olisi ollutkin.

Ps. Prismaan ruuhka-aikana en edelleenkään mene, mutta sehän on vain tervettä järjen käyttöä

Vierailija
17/32 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakkatauko rauhoittaa hermot. Ja haju pitää sosiaaliset kontaktit muutenkin vähäisinä.

Vierailija
18/32 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen töitä 4h ihmisten parissa ja 4h yksin. 

Vierailija
19/32 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Propral on hyvä apu sosiaalisten tilanteiden pelkoon.Se vie fyysiset oireet pois (tärinä,tykytys jne) eikä ole pkv-lääke,ei aiheuta sillä tavalla haittoja.

Kannattaa kysyä asiaa työterveydestä.

Hirveä ahdistus, hikoilu ja pyrörrytys tulee tuosta.

Vierailija
20/32 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saikutan. Tosin vasta viikko takana tätä tautia. Enkä pelkää sosiaalisia tilanteita sellaisten ihmisten kanssa, jotka pitävät minua ihmisenä. Kammoan heitä joille olen joku pelinappula. Sairaus puhkesi tilanteessa, jossa tämä shakkinappula totteli käskyä joka ei ollutkaan tarkoitettu toteutettavaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän viisi