Naiset, oletteko miettineet kun teette ihannemies-listojanne, että sillä miehelläkin on listansa ja miten juuri sinä sovit siihen?
Ei ole vain mitä SINÄ haluat, mieskin haluaa jotain.
-Tuliko ekaa kertaa mieleen nyt kun luitte?
Kommentit (460)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehen kanssa tunnen oloni turvalliseksi ja hyväksi, kaikesta muusta voi joustaa.
Ymmärrän ap:n tuskaa siinä mielessä, ettei tämä ikisinkkuus ole yhtään kivaa.
Millainen ihminen saa olosi tuntumaan turvalliselta ja hyvältä?
Tuskin ko kirjoittajalle kumminkaan kelpaisi esim vankilassa lapsen rais kauksesta istunut turvallisen ja hyvän oloinen mies? Usein erinäiset rikolliset ja persoonallisuushäiriliset on hyviä luomaan toisissa turvallisuuden tunteita.
Oletettavasti tässä toivotaan miehen itsensäkin olevan hyvä ja turvallinen, ja noihin termeihin sisältyy taas jo paljon muita vaadittavia ominaisuuksia, kuten tasapainoinen
Eli listassa olisi ainakin: ei näitä red flageja, ei aiheuta tällaisia tuntemuksia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Ulkonäöllä, painolla, varustuksella, varallisuudella, koulutuksella ei väliä
Olet joko epärehellinen tai et tiedosta omia kauneusihanteitasi. Niitä on jo vauvoilla.
Minulla ei ole kauneusihannetta, mies, johon rakastun, alkaa näyttää hyvältä. Olisi vaikea kuvitella niin vastenmielistä ulkonäköä ihmiselle, johon rakastuu, että siitä tulisi este suhteelle.
Pointti on siinä ettet alunperinkään rakastuisi mieheen, joka ei vastaa kauneusihanteitasi. Kukaan ei rakastu pelkästään toisen persoonaan.
Koska rakastun vain mieheen, jonka ulkonäkö heijastaa niitä sisäisiä ominaisuuksia, joita pidän tärkeinä eikä saa heijastaa niitä ominaisuuksia, joita kartan. Pidän itseään hyvännäköiseksi tietäviä miehiä yleensä ottaen kusipäinä. Vain harvoin näen erityisen komean mukavan miehen enkä haluaisi edes sellaista, koska emme olisi ulkoisesti "samaa paria", en ole edustusvaimon tyylinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole sen kummemmin miettinyt, miksi pitäisi? Jos en sovi jonkun listaan, niin hän ei minua lähesty. Ja puolestaan miespuolinen ei sovellu minun listaani, niin en häntä lähesty. Pitääkö tätä nyt jotenkin erikseen erityisesti miettiä?
No näinhän se on, mutta se tuntuu olevan rakettitiedettä ihmisille, jotka asuvat äitinsä kellarissa ja ainoa kontakti ihmisiin on sosiaalinen media sitten peruskoulun.
Tasapainoisille ja ihan tavallisille yksilöille on ihan normaalia iän karttuessa ja tulevaisuuden odotusten myötä tunnistaa omat arvot ja tarpeet, joiden mukaan valitsee puolisonsa sen mukaan, mitä odotuksia hänellä omaan elämäänsä ja sitä kautta yhteiseltä elämältä on.
Jotenkin tällaiset aiheet ja erilaiset teoriat on siitä surullisia, etteivät ne ota huomioon ihan kahden ihmisen välistä kemiaa. Kylläh
Avaatko vähän, että mitä tällä kommentilla ylilääkäreistä ja hampaattomista tarkoitit? He voivat muuten olla sama henkilö, joka kelpaa naapurin Reinolle, muttei Annalle.
Minä menen fiiliksen perusteella. Miehen täytyy sytyttää jollain tapaa. Herättää minussa mielenkiinto tutustua lisää. Jos hänestä paljastuu jotain epämiellyttäviä asioita, niin sitten en jatka tapailua. Yksinkertaista.
On tullut selväksi, etten yleensä ottaen täytä listoja, koska vain harvoin mies lähestyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet joko epärehellinen tai et tiedosta omia kauneusihanteitasi. Niitä on jo vauvoilla.
Minulla ei ole kauneusihannetta, mies, johon rakastun, alkaa näyttää hyvältä. Olisi vaikea kuvitella niin vastenmielistä ulkonäköä ihmiselle, johon rakastuu, että siitä tulisi este suhteelle.
Pointti on siinä ettet alunperinkään rakastuisi mieheen, joka ei vastaa kauneusihanteitasi. Kukaan ei rakastu pelkästään toisen persoonaan.
Minä olen rakastunut keskenään aivan eri näköisiin miehiin.
Pituudet välillä 165-190. Ruumiinrakenteet anorektisesta salimakeen. Hiukset kaljusta pitkätukkaan ja kaikkea siltä väliltä, kaikissa mahdollisissa väreissä, suorasta kiharaan. Ihonväreissäkin on ollut variaatiota. Kasvonpiirteissä tietysti myös. Kuka näistä nyt sitten edustaa kauneusihannettani?
t. Eri
Vierailija kirjoitti:
Minä menen fiiliksen perusteella. Miehen täytyy sytyttää jollain tapaa. Herättää minussa mielenkiinto tutustua lisää. Jos hänestä paljastuu jotain epämiellyttäviä asioita, niin sitten en jatka tapailua. Yksinkertaista.
Ja tapailemani miehet on olleet ulkonäöltään, koulutustaustaltaan, ammatiltaan ym todella erilaisia keskenään. Ainut yhdistävä tekijä on se, ettei kukaan ole ollut kovin paljon nuorempi tai vanhempi kuin minä. En ole kolmekymppisenä tapaillut kasikymppisiä ja tuskin tulenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Listasi on siis:
- täytyy sytyttää
- herättää mielenkiinto
- ei saa olla: "tähän lista epämiellyttävistä asioista" (kenties rikollinen, pitkäaikaistyötön, 10 lasta 5 eri naiselle tms)
Niimpä. Miehillä on jalkalistat.
Kerron esimerkin yhdestä "vaatimuslistani" kohdasta. Nämä kun on aika monimutkaisia juttuja.
1. Pitää olla töissä käyvä ihminen
- Opiskelija käy myös, mutta alan pitää olla todennäköisesti työllistävä.
- Saikulla oleva käy myös, mutta pitää olla ajatus miten saikulta pääsee pois ja tahtoa siihen.
- Jonkun vuoden päästä eläkeläiset voisivat myös käydä kumppaniksi, sairauseläkkeellä olijat vähän tapauskohtaisesti.
Vaatimus on olemassa, koska tykkään reissata ja käydä mm. ulkona syömässä. Jos joudun kustantamaan toisen matkat ja syömiset loppuelämän, elämänlaatuni laskee eikä suhteella ole tulevaisuutta. Pari vuotta jaksaisin ehkä sinnitellä jos mies on muuten hyvä. En kuitenkaan ala ottamaan riskiä, että kymmenen vuoden päästä on ehkä paremmin.
Vaatimus ei siis ole ehdoton, mutta se on olemassa syystä. Haen nimenomaan sitä loppuelämän juttua enkä halua sitoa itseäni sellaiseen suhteeseen mikä todennäköisesti ei onnistu.
Ei mielestäni kauhean julma vaatimus. Ihan tavallista elämäntyylien sovittelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
:D En ole tiennytkään, että pitäisi olla joku lista. Miehillä sitten vissiin on?
Mikä ihme tuossa lista-sanassa on kun kaikki takertuu siihen, eikä ymmärrä sen merkitystä tässä yhteydessä. Ei tarkoita fyysistä listaa välttämättä, ettekö tosiaan käsitä?
Kriteerit, vaatimukset=lista, tuossakin tuli jo yksi lista, kun kirjoitin kriteerit ja vaatimukset tuolla tavoin peräkkäin.
Ja kaikilla meillä on kriteerimme/vaatimuksemme/listamme (vaikka sitten päässä) mahdolliselle kumppanille.
Ja jos tapaisit kumppaniehdokkaan, johon rakastut ja joka on täysin loistava joissain muissa asioissa, joita et osannut edes ajatella listaa tehdessäsi, et joustaisi jostain listasi kohdasta?
En joustaisi. Listassani on sen verran tärkeitä asioita, ettei sillä onko muissa asioissa loistava, ole mitään merkitystä. -eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eri, mutta kauneusihanteiden tiedostaminen on eri asia kuin niiden painottaminen, rajoittavuus tai ratkaisevuus parinmuodostuksessa.
Ne miehet, joista olen syttynyt, ovat olleet riittävän samalla älykkyystasolla kanssani. Heillä on ollut joku oma erikoisosaamisensa ja minulla omani ja voimme keskustella niistä ja muistakin asioista.Hän on kiinnostunut seurastani ja minä hänen. Kun on fiksu ja ammatissaan menestyvä hyväkäytöksinen ihminen, on vaikea kuvitella ulkonäköä, joka ei kelpaisi. Jos kasvoissa olisi joku epämuodostuma tms. niin en usko, että se haittaisi.
Oijoi, ei tajuttu. Kiitos kun kerroit!
Nyt olet saanut haluamasi vastauksen. Voit lopettaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen rakastunut keskenään aivan eri näköisiin miehiin. 
Keskenään hyvin erinäköiset miehet voivat tietenkin olla kaikki hyvännäköisiä. Esim Tom Cruise ja Brad Pitt ovat aivan eripituisia, erivärisiä, kasvoiltaan erityylisiä jne mutta kumpikin on hyvännäköinen. Tod näk kukaan noista miehistäsi ei ollut sen näköinen, joista tod näk suurin osa naisista sanoisi että yök onpa ruma. Oletettavasti heillä kaikilla on jonkun verran vientiä naisissa (mikä kertoo tietynasteisesta hyvännäköisyydestä) , eikä siis kukaan ollut esim 35 vuotiaana ensimmäistä kertaa parisuhteessa.
On lista mutta se sopiva mies saa minut mikä riittää kaikkiin listoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tapailemani miehet on olleet ulkonäöltään, koulutustaustaltaan, ammatiltaan ym todella erilaisia keskenään. Ainut yhdistävä tekijä on se, ettei kukaan ole ollut kovin paljon nuorempi tai vanhempi kuin minä. En ole kolmekymppisenä tapaillut kasikymppisiä ja tuskin tulenkaan.
Minulla oli joskus kaveri joka väitti samaa. Katsoimme sitten tarkemmin, ja huomasimme että kaikilla oli kasvoissa samantyyppistä epäsymmetriaa. Usein ne ominaisuudet ovat vähän hankalammin nähtävissä, mutta olemassa kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehen kanssa tunnen oloni turvalliseksi ja hyväksi, kaikesta muusta voi joustaa.
Ymmärrän ap:n tuskaa siinä mielessä, ettei tämä ikisinkkuus ole yhtään kivaa.
Millainen ihminen saa olosi tuntumaan turvalliselta ja hyvältä?
Sellainen, joka saa oloni tuntumaan turvalliselta ja hyvältä.
Vierailija kirjoitti:
Ne miehet, joista olen syttynyt, ovat olleet riittävän samalla älykkyystasolla kanssani. Heillä on ollut joku oma erikoisosaamisensa ja minulla omani ja voimme keskustella niistä ja muistakin asioista.Hän on kiinnostunut seurastani ja minä hänen. Kun on fiksu ja ammatissaan menestyvä hyväkäytöksinen ihminen, on vaikea kuvitella ulkonäköä, joka ei kelpaisi. Jos kasvoissa olisi joku epämuodostuma tms. niin en usko, että se haittaisi.
No esim se tyyppi, joka yritti ampua Trumpin, on useimpien mielestä ruma. (Eikä johdu teostaan, monihan rakastui Ted Bundyn ulkonäköön tämän teoista huolimatta). Voisitko nähdä itseäsi sen näköisen tyypin kanssa? Oletetaan, että hänellä olisi myös pituutta vain 160 cm.
Ai nää vihervasemmistolaiset anarkistit?