Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naiset, oletteko miettineet kun teette ihannemies-listojanne, että sillä miehelläkin on listansa ja miten juuri sinä sovit siihen?

Vierailija
12.08.2024 |

Ei ole vain mitä SINÄ haluat, mieskin haluaa jotain.

-Tuliko ekaa kertaa mieleen nyt kun luitte?

Kommentit (460)

Vierailija
101/460 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei naiset mieti, ne vaan kuvittelee. Sitten kun vituixmän tulee kylään niin miehen vika.

Vierailija
102/460 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen kanssa tunnen oloni turvalliseksi ja hyväksi, kaikesta muusta voi joustaa. 

Ymmärrän ap:n tuskaa siinä mielessä, ettei tämä ikisinkkuus ole yhtään kivaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/460 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lista:

- tupakoimaton

-mukava

Vierailija
104/460 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen kanssa tunnen oloni turvalliseksi ja hyväksi, kaikesta muusta voi joustaa. 

Millainen ihminen saa olosi tuntumaan turvalliselta ja hyvältä? 

Vierailija
105/460 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tavallinen ihminen ei tee mitään ihannelistoja. Ne voivat kuulua johonkin sinkkuohjelmiin ja somehörhöille.

Tässä ei vaan nyt tajuta että lista on synonyymi kriteereille. Eikä tarkoiteta, että niitä pitäisi konkreettisesti kirjoittaa johonkin, mutta kyllä kaikilla ihmisillä on kriteerejä. Esim että pitää käydä töissä, olla mieleltään terve, itseä pidempi, miellyttää silmää, olla huumorintajuinen, urheilullinen tms.

Tämä näkyy esim siinä, että jos tapaisit mielestäsi komean tyypin, joka saa sinut nauramaan, mutta joka kertoisi olevansa  skitsofrenian takia tk eläkkeellä, niin tapailu jäisi taatusti siihen, vaikket edes tietäisi millainen mies on kumppanina. 

En tiedä, millainen sairaus skitsofrenia on hoitotasapainossa, joten en voi sanoa. En jaksa uskoa, että kaikki skitso

Sulle siis kelpaisi tonnin kuukausituloilla ikuisesti elävä skitsofreenikko? Jonka hoitotasapainosta ei tietysti tulevaisuuden kannalta voisi sanoa mitään, vaikka treffienne aikaan kunto olisi hyvä. 

Vierailija
106/460 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti miehellä on jonkinlainen käsitys haluamistaan ja viehättävinä pitämistään ominaisuuksista ja piirteistä ja että siihen sisältyy monipuolisesti asioita luonteesta, tulevaisuuden suunnitelmista, mielenkiinnon kohteista ja niin edelleen. Deittiprofiilien perusteella kovin monelle miehelle tuntuu riittävän, että kumppanilla on emätin tai jokin muu aukko, johon työntää penis.

Vierailija
107/460 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ollut mitään "listaa" kun tapasin nykyisen mieheni. Toki joitain kriteerejä oli esimerkiksi elintapojen ja arvojen suhteen. 

Molemmat meistä toivoi löytävänsä kumppanin jonka kanssa voi kokkailla ja liikkua yhdessä. Molemmat toivoivat löytävänsä kumppanin joka haluaa lapsia. Kumpikaan meistä ei tupakoi tai nuuskaa. Kumpikaan ei äänestä persuja. Molemmat korkeasti koulutettuja (tällä ei toisaalta kummallekaan ollut niin paljoa väliä). Kumpikaan meistä ei kuulu kirkkoon tai harrasta mitään uskontoja. Harrastuksissa on eroavaisuuksia ja tullaan alunperin eri yhteiskuntaluokista. Ei olla annettu vähäpätöisten asioiden vaikuttaa. 

Nyt odotetaan ensimmäistä lasta <3 

Vierailija
108/460 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

listani kärkipaikalla on: mies ei ole naisvihamielinen

joten ap ei pääsisi kanssani treffeille

Luin aloituksen monta kertaa, enkä vieläkään näe naisvihaa.

-Voitko lihavoida sen kohdan, koska esitit tällaisen väitteen?

Vierailija
109/460 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole sen kummemmin miettinyt, miksi pitäisi? Jos en sovi jonkun listaan, niin hän ei minua lähesty. Ja puolestaan miespuolinen ei sovellu minun listaani, niin en häntä lähesty. Pitääkö tätä nyt jotenkin erikseen erityisesti miettiä?

No näinhän se on, mutta se tuntuu olevan rakettitiedettä ihmisille, jotka asuvat äitinsä kellarissa ja ainoa kontakti ihmisiin on sosiaalinen media sitten peruskoulun.

Tasapainoisille ja ihan tavallisille yksilöille on ihan normaalia iän karttuessa ja tulevaisuuden odotusten myötä tunnistaa omat arvot ja tarpeet, joiden mukaan valitsee puolisonsa sen mukaan, mitä odotuksia hänellä omaan elämäänsä ja sitä kautta yhteiseltä elämältä on.

Jotenkin tällaiset aiheet ja erilaiset teoriat on siitä surullisia, etteivät ne ota huomioon ihan kahden ihmisen välistä kemiaa. Kyllähän se toisiin vaikuttaa huomattavan paljon enemmän jo aivojemialtaan (välittäjäaineet) ja hormooneiltaan enemmän mielialahäiriötä kuin toisilla, mutta kaikki ja kaikilla valinta ei perustu vain etukäteisiin kriteereihin, luonnonvalintaan (jota sitäkin kuulee ainoaksi valintaperusteeksi) tai tasoteorioihin.

Me ihmiset emme ole niin rationaalisia kuin kuvittelemme, muttemme kuitenkaan myöskään täysin viettiemme varassa.

Jospa ap miettisit vaan vähemmän parisuhteen muodostamista ja enemmän tapaisit ihmisiä. Niin helposti useimmat meistä ovat puolisonsa löytäneet. Useimmat eivät ensi kerrasta (vaan alla on monet pakit), mutta ajan kanssa on löytynyt.

Vierailija
110/460 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tee mitään listoja

Vierailija
111/460 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin ko kirjoittajalle kumminkaan kelpaisi esim vankilassa lapsen rais kauksesta istunut turvallisen ja hyvän oloinen mies? Usein erinäiset rikolliset ja persoonallisuushäiriliset on hyviä luomaan toisissa turvallisuuden tunteita.

Oletettavasti tässä toivotaan miehen itsensäkin olevan hyvä ja turvallinen, ja noihin termeihin sisältyy taas jo paljon muita vaadittavia ominaisuuksia, kuten tasapainoinen luonne, kohtelee kaikkia ihmisiä hyvin, pitää lapsista ja elämistä, ei saa raivareita eikä huuda jne jne. 

Vierailija
112/460 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ihan sama mitä listoja miehet tekee.

Mun ihannemies lista:

- Eläinrakas

- Ulkonäöllä, painolla, varustuksella, varallisuudella, koulutuksella ei väliä

- Päihteetön

- Pitää huolen hygieniastaan

- Ystävällinen

Eli nykyinen mieheni. Yhdessä jo 16 vuotta.

Vierailija
113/460 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP on hakoteillä. Jokainen määrittelee itse omat kriteerinsä, jotka sitten sopivat tai eivät sovi vastapuolen kriteereihin. Ei niistä aleta etukäteen tinkimään, vaan vasta sitten, kun potentiaalinen kumppani on löytynyt.

Olen itse mies, mikäli sillä on merkitystä.

Juuri niin aloituksessa on sanottu, että myös miehellä on vaatimuksensa, tarkoittaa että sekä miehellä, että naiselle on vaatimuksensa.

-Onko liian vaikeaa palstan miehelle?

Pointti oli se, ettei kukaan mieti omia kriteerejään sen perusteella, mitä joku toinen (jota ei ole vielä tavannutkaan) tahtoo. Aloitus vihjasi siihen suuntaan.

Ei vihjannut, vaan se osa tuli omasta päästäsi.

Ei omia kriteereitä käsketty muuttaa, vaan ajattelemaan, mitä se toinen haluaa suhteesta ja sovitko siihen. Hyvin yksikertaista, sovit, tai et sovi.

-Onko liian vaikeaa?

Ap.

Miksi minun pitäisi ajatella sopivuuttani toisen kriteereihin? Se on hänen hommansa arvioida, olenko hänelle sopivaa kumppaniainesta vai en ja minä teen oman arvioni hänen sopivuudestaan.

Vierailija
114/460 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle on ollut penskasta asti selvää, että kukin tykkää mistä tykkää. Ei se sen vaikeampaa ole. Kenenkään ei pitäisi loukkaantua siitä, että joku ei tykkää juuri sinusta. 

Varmaan kaikille normaalijärkisille terveille ihmisille on.  Ainakin toivon niin. 

Vierailija
115/460 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mulla ollut mitään "listaa" kun tapasin nykyisen mieheni. Toki joitain kriteerejä oli esimerkiksi elintapojen ja arvojen suhteen. 

Molemmat meistä toivoi löytävänsä kumppanin jonka kanssa voi kokkailla ja liikkua yhdessä. Molemmat toivoivat löytävänsä kumppanin joka haluaa lapsia. Kumpikaan meistä ei tupakoi tai nuuskaa. Kumpikaan ei äänestä persuja. Molemmat korkeasti koulutettuja (tällä ei toisaalta kummallekaan ollut niin paljoa väliä). Kumpikaan meistä ei kuulu kirkkoon tai harrasta mitään uskontoja. Harrastuksissa on eroavaisuuksia ja tullaan alunperin eri yhteiskuntaluokista. Ei olla annettu vähäpätöisten asioiden vaikuttaa. 

Nyt odotetaan ensimmäistä lasta <3 

Kriteeri=lista tässä asiayhteydessä, mutta sinä et sitä ymmärrä. Tässä yhteydessä: Kriteeri=lista=vaatimus, jne. Monella sivulla kerrottu ketjussa, ei mene perille!

Jos kirjoitat kriteerisi puhelimeesi, siitä tulee automaattisesti lista, mikä se onkin.

Vierailija
116/460 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin ko kirjoittajalle kumminkaan kelpaisi esim vankilassa lapsen rais kauksesta istunut turvallisen ja hyvän oloinen mies? Usein erinäiset rikolliset ja persoonallisuushäiriliset on hyviä luomaan toisissa turvallisuuden tunteita.

Oletettavasti tässä toivotaan miehen itsensäkin olevan hyvä ja turvallinen, ja noihin termeihin sisältyy taas jo paljon muita vaadittavia ominaisuuksia, kuten tasapainoinen luonne, kohtelee kaikkia ihmisiä hyvin, pitää lapsista ja elämistä, ei saa raivareita eikä huuda jne jne. 

Hain vähän juuri sitä tässä takaa, että tuollaiset kommentit kielivät lähinnä itsetuntemuksen puutteesta. Se, että hakee turvallista miestä joka tuo hyvän olon, muttei muka yhtään mieti millainen sellainen mies olisi, on lähinnä lapsellista.

Vierailija
117/460 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole sen kummemmin miettinyt, miksi pitäisi? Jos en sovi jonkun listaan, niin hän ei minua lähesty. Ja puolestaan miespuolinen ei sovellu minun listaani, niin en häntä lähesty. Pitääkö tätä nyt jotenkin erikseen erityisesti miettiä?

No näinhän se on, mutta se tuntuu olevan rakettitiedettä ihmisille, jotka asuvat äitinsä kellarissa ja ainoa kontakti ihmisiin on sosiaalinen media sitten peruskoulun.

Tasapainoisille ja ihan tavallisille yksilöille on ihan normaalia iän karttuessa ja tulevaisuuden odotusten myötä tunnistaa omat arvot ja tarpeet, joiden mukaan valitsee puolisonsa sen mukaan, mitä odotuksia hänellä omaan elämäänsä ja sitä kautta yhteiseltä elämältä on.

Jotenkin tällaiset aiheet ja erilaiset teoriat on siitä surullisia, etteivät ne ota huomioon ihan kahden ihmisen välistä kemiaa. Kyllähän se toisiin vaikuttaa huomattavan paljon enemmän

On yksi asia kuvitella olevansa täydellisen rationaalinen ja toinen asia pyrkiä olemaan edes hieman rationaalinen. Lista on pyrkimys siihen jälkimmäiseen, en minä kuitenkaan kuvittele olevani kaikkien viettien ulkopuolella. 

Vierailija
118/460 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tavallinen ihminen ei tee mitään ihannelistoja. Ne voivat kuulua johonkin sinkkuohjelmiin ja somehörhöille.

Tässä ei vaan nyt tajuta että lista on synonyymi kriteereille. Eikä tarkoiteta, että niitä pitäisi konkreettisesti kirjoittaa johonkin, mutta kyllä kaikilla ihmisillä on kriteerejä. Esim että pitää käydä töissä, olla mieleltään terve, itseä pidempi, miellyttää silmää, olla huumorintajuinen, urheilullinen tms.

Tämä näkyy esim siinä, että jos tapaisit mielestäsi komean tyypin, joka saa sinut nauramaan, mutta joka kertoisi olevansa  skitsofrenian takia tk eläkkeellä, niin tapailu jäisi taatusti siihen, vaikket edes tietäisi millainen mies on kumppanina. 

En tiedä, millainen sairaus skitsofrenia on hoitotasapainossa, jot

Sulle siis kelpaisi tonnin kuukausituloilla ikuisesti elävä skitsofreenikko? Jonka hoitotasapainosta ei tietysti tulevaisuuden kannalta voisi sanoa mitään, vaikka treffienne aikaan kunto olisi hyvä. 

Missään ei sanottu, etteikö hänellä voisi olla vaikka perintöjä tms. Ja kun olin itse kuntoutustuella, sain 2600 euroa/kk. Joo, hoitotasapainosta ei tiedä ja se on todellakin uhka enkä tiedä, voiko skitsofreniaan sairastua kuka tahansa vai onko sillä jotain liitännäisiä. Toisaalta kenelle vaan voi tapahtua mitä vaan, mutta tuossa todennäköisyydet ovat paljon suuremmat. Halusin vaan tuoda esille, että asiat eivät ole aina ihan niin yksikertaisia, miltä näyttää. Halvaantunutkin, voi saada puolison, vaikka todennäköisyydet laskevat suuresti. Toisaalta moni sellainen on sinkkuna, joiden olisi luullut löytävän kumppanin. 

Vierailija
119/460 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin tällaiset aiheet ja erilaiset teoriat on siitä surullisia, etteivät ne ota huomioon ihan kahden ihmisen välistä kemiaa. Kyllähän se toisiin vaikuttaa huomattavan paljon enemmän

No eipä se kahden ihmisen välinen kemia ihan kenen kanssa tahansa synny, harvemmin ne omat kumppanit on keskenään täysin erilaisia niin että yksi olisi 99,9 % ihmisten mielestä todella ruma (vaikkapa nyt leuaton, naaman puoliskot täysin eri paria, harvahampainen), toinen taas mallin töitä tehnyt. Tai yksi  pitkäaikaistyötön mt ongelmainen, toinen ylilääkäri. 

Vierailija
120/460 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- Ulkonäöllä, painolla, varustuksella, varallisuudella, koulutuksella ei väliä

Olet joko epärehellinen tai et tiedosta omia kauneusihanteitasi. Niitä on jo vauvoilla. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yksi