Naiset, oletteko miettineet kun teette ihannemies-listojanne, että sillä miehelläkin on listansa ja miten juuri sinä sovit siihen?
Ei ole vain mitä SINÄ haluat, mieskin haluaa jotain.
-Tuliko ekaa kertaa mieleen nyt kun luitte?
Kommentit (460)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli joku ihannemieslista 16-vuotiaana. Niitä luettiin kavereiden kanssa ja hihiteltiin.
Nyt 45-vuotiaana ei ole listoja. En usko, että kenelläkään aikuisella älykkäällä ihmisellä on.
Kyllä sulla jotain vaatimuksia on=lista, käytin nyt tätä sanaa aloituksessa mutta ei tarkoita fyysistä kirjoitettua listaa, luulin että olisitte älykkäämpiä ja ymmärtäneet, mutta ei, palstan tasoa..
Ap
Itselläni ei ole käytössä
Alkaa mennä niin sekavaksi, ettei kärsi jatkaa. Sinä voit nimittää sitä rimaksi, ja olen iloinen puolestasi. Minulle tuo täysin sama asia on lista, mutta jostain syystä se on sinulle mahdotonta hyväksyä.
Kirjoittaisitko listasi tänne, ihan selvyyden vuoksi. Tai vastaavan kuvitteellisen listan.
Eiköhän siihen kumppanin vaatimustasoon törmää, halusi tai ei. Ja sitten ilmenee, kelpaako vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Minä en laadi mitään ihannemies-listoja.
Tuliko sinulle nyt vasta mieleen, että kaikki ihmiset eivät toimi kuten sinä?
Johan tämä on monta kertaa selitetty. että ei tarkoita välttämättä fyysistä listaa, ja jos sinulla on yksikin vaatimus miehelle, se on lista, listassa on vain yksi kohta, esim et halua juoppoa miestä=listallasi on vaatimus "ei alkoholistia".
Onko nyt ymmärretty, kun on esimerrkikin annettu?
Miksi ette pääse lista-sanasta yli, kuten aiemmin joku laittoi?
Tein juuri elämäni ensimmäisen mieslistan, jaan sen nyt tässä: pysy saatanan kaukana tämän ketjun apstä. Se on umpihullu.
Tätä lista saa vapaasti kopioida käyttöönsä, olkaapa niin hyvät!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Johan tämä on monta kertaa selitetty. että ei tarkoita välttämättä fyysistä listaa, ja jos sinulla on yksikin vaatimus miehelle, se on lista, listassa on vain yksi kohta, esim et halua juoppoa miestä=listallasi on vaatimus "ei alkoholistia".
Näyttää, että sinä et pääse yli mistään, et edes lista-sanasta. Sellasta se on teillä, joilla äly puuttuu.
En nyt ymmärrä miten tämä olisi mikään ongelma. Tunteet syttyy puolin ja toisin, jos syttyy. Hyvin usein ihastuminen on yksipuolista. Sitten kun se tapahtuu molemmille yhtä aikaa niin se on useimmiten menoa. Ei mitään uutta auringon alla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni haluaa ajatella olevansa hyveellinen ihminen, se on ihan luonnollista. He kenties ajattelevat että lista kuulostaa liian tuomitsevalta ja kylmältä.
Minä taas en ymmärrä, miksei se voisi olla fyysinenkin lista. Tekisikö se asiasta jotenkin vähemmän oikean?
Ennen kuin aloin etsiä kumppania tosissani, oli tiettyjä asioita, joita kaipasin ja joista en olisi tinkinyt. Perusasioita. Mitään listaa en tosin kirjoittanut. Pidin huolen, että omassa elämässä nämä asiat olivat myös kohdallaan ja olisin hyvä ja tasavertainen kumppani kaipaamalleni miehelle. Toki olin ihan tyytyväinen itseksenikin.
Eli kyllä, ehdottomasti pidin huolta siitä, että etsin itselleni yhteensopivaa miestä, jolle olen hyvä nainen.
Löysinkin sopivan miehen sitten ajallaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne ei halua keskustella aloituksesta, koska mies ei saa vaatia mitään naiselta ja siksi keskustelu siirretään lista-sanaa, joka on palstan naisille myös oikea ongelma.
Kun et halua ymmärtää, eikä kykysi olisi siihen kuitenkaan riittänyt..
Vastaus kysymykseen. Mulla ei ole ollut sitten alakoulun listaa, ja silloinkin tein siitä parodian kaverini listasta kääntäen kaikki ominaisuudet päinvastaisiksi.
Oman mieheni lista meni jotenkin seuraavasti: nopea järjenjuoksu, hyvä pylly, mutkaton suhtautuminen seksiin ja auttava jonkin soittimen soittotaito. Kyllähän noin lyhyt lista pitää pystyä täyttämään.
Ja taustoiksi: olimme opiskelukavereita, joten jo lähtökohtaisesti isot elämän palikat olivat samantapaiset.
AP:lta on selvästi hukassa se, mitä hän aloituksellaan hakee. Jos mitään ei ole tarkoitus muuttaa, vaan ainoastaan ajatella, on koko aloitus yhtä tyhjän kanssa kuin neuvo "hengittäessä pitää muistaa hengittää".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni haluaa ajatella olevansa hyveellinen ihminen, se on ihan luonnollista. He kenties ajattelevat että lista kuulostaa liian tuomitsevalta ja kylmältä.
Minä taas en ymmärrä, miksei se voisi olla fyysinenkin lista. Tekisikö se asiasta jotenkin vähemmän oikean?
Voi se olla sitäkin, kun käytin "lista"-sanaa, en arvannut, että se olisi keskustelun kohde, kun tässä oli aihekin.
Mutta mitäpä aiheesta, kun voi kikkailla "lista"-sanan kanssa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En perusta suhteita listojen laatimiseen, mutta tietenkin mietin mitä mahdollinen toivekumppani pitäisi kriteereinään ja tämän hetkinen minä ja elämäntilanne ei tosiaankaan vastaa kyseisiä kriteerejä.
Miten ilmaiset ne kriteerit, jos se ei ole lista?
Ensinnäkään yksikään ihminen ei tiivisty listaksi vaan on kokonaisuus eikä luettelo ominaisuuksista. Siksi on mahdotonta laatia listaa, joka olisi yleispätevä tai joka tilanteessa ja suhteessa toimiva. Jos lähtisin listan ominaisuuksista niin mikä olisi todennäköisyys sille, että rakastuisin juuri listan mukaiseen mieheen?
Ehkä käytin väärää sanaa mainitessani kriteerit, mutta tässä tilanteessa en olisi kenellekään kiinnostava kumppani toisaalta en minäkään kiinnostuisi tilanteessani olevasta tai ennemminkin siksi ettei tämän hetkinen elämäntilanteeni tai- tapani vastaa persoonallisuuttasi tai sitä mikä olisi mielestäni onnellista ja merkityksellistä elämää.
Toiveita voi toki olla, mutta ennemminkin nekin liittyvät siihen millaisia tunteita mies herättää ja millaista vuorovaikutus on, seksuaalinen vetovoima jne.mutta ne eivät ole listoja ominaisuuksista.
Saan päänsäryn näistä listajankkauksista, koska minusta on käsittämätöntä, että ihmisyys, tunteet ja seksuaalinen/vetovoima yritetään supistaa listaukseen samoin tasoteoreetikot yms. ilmeisesti abstraktin ajattelun osalta rajoittuneet tai tunteet huomioimattomat.
Niin kyllähän voin toki toivoa Kreivi di von Kartanonherraa, jolla on loputon omaisuus, muutama kartano, joka on jumalainen rakastaja ja vähintään 180cm pitkä, puhuu vähintäänkin 3-5 eri kieltä, on yhteiskunnallisesti valveutunut, haluaa kehittää itseään ja suhtautuu intohimoisesti elämään ja siihen mitä tekee, on luova jne.
- No kuulostaako fiksulta asettaa lista ja todeta, että eipä nyt ollut omistuksessa kartanoita ja tulotasokaan ei ole pohjattoman kirstun veroinen. Hitto-aatelisarvokin uupuu. Toisaalta, jos listan epärealistiset kohdat täyttyisivät, unohtuisi mainita, että kreivillä on myös kolme rakastajatartaan, hän viettää suurimman osan vuodesta erakkomajassa Sweitsin Alpeilla ja rakastajantaidoista pääsee nauttimaan max. kerran vuodessa, kun hän sattuu muistamaan olevansa parisuhteessa.
Mielestäni rakastuminen ja parisuhde on kahdenkauppa, jossa on enemmän merkitystä sillä miltä yhdessä oleminen tuntuu kuin sillä saako listalta ruksittua jokaisen ominaisuuden.
No ei tullut ekaa kertaa mieleen. Olen ollut mieheni kanssa yhdessä vuodesta 1998, ja edelleen ihan joka päivä haluan tehdä hänet onnelliseksi. Yritän olla hyvä vaimo, annan tilaa ja läheisyyttä ja tukea, keksin kaikkea hauskaa yhteistä tekemistä ja suunnitelmia, laitan ruokaa, pidän itseni niin nättinä mikä nyt nelikymmpisenä järkevyyden rajoissa onnistuu.
Hän täyttää edelleen kaikki kohdat unelmamiehen listaltani ja on tehnyt minut onnelliseksi 26 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi se olla sitäkin, kun käytin "lista"-sanaa, en arvannut, että se olisi keskustelun kohde, kun tässä oli aihekin.
Tämä viimeinen postaus siis Ap.
Vaikka olisin 140cm nainen, jolla on viikset ja häntä, niin saan silti tavoitella huippujalkapalloilijaa, joka kertoo minulle joka päivä että rakastaa.
Eri asia on se, että ovatko toiveeni realistisia, mutta ei minun tarvitse silti tyytyä vähempään kuin koen ansaitsevani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Porukka voi hermostua mistä vain. Näkeehän sen näissä kommenteissa, kirjoitetaan suunnilleen että ei minulla koskaan ollut listaa mielessä, mutta pohdin kyllä mitä haluaisin.
Eiköhän "jokaiselle" naiselle ole itsestään selvää, että heidän tulee pystyä vastaamaan kumppaninsa tarpeisiin ja deal breakereihin. Eli joo, ei tullut mieleen ensimmäistä kertaa, että miehelläkin on kriteerit sekä mielessä se, mitä hän etsii. Sen sijaan se tulisi yllätyksenä (negatiivisena), jos mies olisi tehnyt niistä asioista listan. Toki, jos hän olisi tehnyt sen ikään kuin arvotyöskentelynä ja parisuhteen rakentumista tukevana pohdiskeluna niin se voisi olla plussaa, mutta jos lista on tyyliin isot tissit eikä läskiä eikä saa nalkuttaa niin en arvosta = meidän "listamme" eivät kohtaa.
Vierailija kirjoitti:
AP:lta on selvästi hukassa se, mitä hän aloituksellaan hakee. Jos mitään ei ole tarkoitus muuttaa, vaan ainoastaan ajatella, on koko aloitus yhtä tyhjän kanssa kuin neuvo "hengittäessä pitää muistaa hengittää".
Sulla on hukassa normaalit aivot:
-Jos sinun ja minun "lista" eli vaatimukset ei kohtaa, emme pariudu, piste.
-Jatkamme hakua muualla.
Ap.
PS Jos tietyn aikarajan aikana kumppania ei löydy ja alkaa lapsentekovuodet loppua, sitten listaa on ehkä syytä muuttaa, mutta siihen ei vihjata aloituksessa.
Jos Tinderissä törmään ominaisuuksiltaan omaa ihannettani vastaavaan mieheen, mutta mies kertoo vaikka hakevansa lapsetonta/blondia/jotain mitä en ole, niin jätän tykkäyksen antamatta, tietenkin.