Naiset, oletteko miettineet kun teette ihannemies-listojanne, että sillä miehelläkin on listansa ja miten juuri sinä sovit siihen?
Ei ole vain mitä SINÄ haluat, mieskin haluaa jotain.
-Tuliko ekaa kertaa mieleen nyt kun luitte?
Kommentit (460)
Mulle on ollut penskasta asti selvää, että kukin tykkää mistä tykkää. Ei se sen vaikeampaa ole. Kenenkään ei pitäisi loukkaantua siitä, että joku ei tykkää juuri sinusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän ne miehet huutele niitä listojaan koko ajan... "Hyi läski" "hyi vanha" "hyi ei neitsyt" hohhoijaa miehet muuta teekkään ku kertoo naisilla mitä kaikkea ei saa olla.
Eikö se ole hyvä niin tiedätte miten kehittää itseänne, jos kunnon miehen haluatte?
Kaltaisiasi ruikuttajia ei olisi olemassakaan, jos te miehet ymmärtäisitte kehittää itseänne naisten vaatimuksia vastaavaksi. Piste. Amen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli joku ihannemieslista 16-vuotiaana. Niitä luettiin kavereiden kanssa ja hihiteltiin.
Nyt 45-vuotiaana ei ole listoja. En usko, että kenelläkään aikuisella älykkäällä ihmisellä on.
Kyllä sulla jotain vaatimuksia on=lista, käytin nyt tätä sanaa aloituksessa mutta ei tarkoita fyysistä kirjoitettua listaa, luulin että olisitte älykkäämpiä ja ymmärtäneet, mutta ei, palstan tasoa..
Ap
Itselläni ei ole käytössä listaa vaan rima. Ja rima tulee olla jokaisella aikuisella jokaisessa ihmissuhteessaan.
N50
Lista tai rima ovat ainakin omalla kohdallani täysin sam
Siis täysin sama asia 😂 . Miten sinä sen riman määrittelet, jos et haluttavien ja ei-haluttavien ominaisuuksien avulla?
Listalla on usein ominaisuuksia. Rima kohdistuu pääosin käytökseen ja elintapoihin.
Kukaan ei laita listalleen (jos sellaista laatisi), ettei mies saa kutsua naisia vanhoiksi/läskeiksi/huor*ksi jne. Mutta sellainen käytös tiputtaa riman sekunnissa, nollatoleranssi.
Vierailija kirjoitti:
Mikä teitä inceleitä oikein vaivaa. Ei täällä mitään listoja laadita, lakatkaa kuvittelemasta olemattomia. Joko natsaa tai sitten ei, ja siitä sitten mennään eteenpäin fiilispohjalla. Vuosikausia tasoteorioita, listoja ja ihme poppashuuhaata naisista. Me ei olla mikään homogeeninen, geneerinen "naiset". Sen kun sisäistäisitte, olisitte jo pitkällä.
Johon se oli ekalla sivulla selitetty, että ei tarkoita fyysistä listää, AP:n toimesta, mutta eipä näemmä mene kaikille naisille perille, palstan taso, niinkuin joku sanoikin jo.
Toisekseen lista=rima=vaatimukset/toiveet on sama asia tässä yhteydessä, sekin oli selitetty.
Lukekaa joskus ennen kun kommentoitte typeriä.
Tietenkin on, kummallakin.
Elän yksin.
Ei vihjannut, vaan se osa tuli omasta päästäsi.
Ei omia kriteereitä käsketty muuttaa, vaan ajattelemaan, mitä se toinen haluaa suhteesta ja sovitko siihen. Hyvin yksikertaista, sovit, tai et sovi.
-Onko liian vaikeaa?
Ap.
Käytännössähän tuo tarkoittaa JUURI omien kriteerien sopeuttamista toisen (vielä tuntemattoman) ihmisen kriteereihin. Ja jos niitä ei pidä muuttaa, niin mikä merkitys sillä pohdinnalla on, kun lopputulos ei siitä muutu?
Ei kiinnosta miehet, jotka hakee naista samalla tavalla kuin autoa.
Ja muutenkin listaajamiesten jutuissa korostuu ulkonäkö suhteettomasti ja persoonallisuudesta ei sanota muuta kuin, että pihtari muille, mutta mulle mahdollisimman antava.
Ei noita ihannemieslistoja tee kuin teinitytöt ja hiusrajahullu.
Mutta jos mulla nyt olisi joku lista, niin miksi minun täytyisi välittää jonkun toisen henkilön listasta? Se on mun oma listani eikä keneltäkään pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli joku ihannemieslista 16-vuotiaana. Niitä luettiin kavereiden kanssa ja hihiteltiin.
Nyt 45-vuotiaana ei ole listoja. En usko, että kenelläkään aikuisella älykkäällä ihmisellä on.
Kyllä sulla jotain vaatimuksia on=lista, käytin nyt tätä sanaa aloituksessa mutta ei tarkoita fyysistä kirjoitettua listaa, luulin että olisitte älykkäämpiä ja ymmärtäneet, mutta ei, palstan tasoa..
Ap
Itselläni ei ole käytössä listaa vaan rima. Ja rima tulee olla jokaisella aikuisella jokaisessa ihmissuhteessaan.
N50
Lista
Eivätkö hyvät käytöstavat ole sekä ominaisuus että käytöstä? Minulla on rima, jonka olen määritellyt listaamalla asioita joita toivon tai en toivo.
Tokaan kohtaan en vastaa koska se ei liity kommenttiini mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Ei omia kriteereitä käsketty muuttaa, vaan ajattelemaan, mitä se toinen haluaa suhteesta ja sovitko siihen. Hyvin yksikertaista, sovit, tai et sovi.
-Onko liian vaikeaa?
Ap.
Käytännössähän tuo tarkoittaa JUURI omien kriteerien sopeuttamista toisen (vielä tuntemattoman) ihmisen kriteereihin. Ja jos niitä ei pidä muuttaa, niin mikä merkitys sillä pohdinnalla on, kun lopputulos ei siitä muutu?
Apukoulusta päässyt hullu palstalla, keksii lauseille uusia merkityksiä ja sitten kirjoittaa ne tänne.
"Hyvin yksinkertaista, sovit, tai et sovi"; mikä tässä viittaa sopeuttamiseen, kerroppa tarkalleen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP on hakoteillä. Jokainen määrittelee itse omat kriteerinsä, jotka sitten sopivat tai eivät sovi vastapuolen kriteereihin. Ei niistä aleta etukäteen tinkimään, vaan vasta sitten, kun potentiaalinen kumppani on löytynyt.
Olen itse mies, mikäli sillä on merkitystä.
Juuri niin aloituksessa on sanottu, että myös miehellä on vaatimuksensa, tarkoittaa että sekä miehellä, että naiselle on vaatimuksensa.
-Onko liian vaikeaa palstan miehelle?
On se. Miesten mielestä naiselle, kuin naiselle pitäisi kelvata mies, joka pesee hampaansa, käy suihkussa ja töissä, eikä hakkaa naisia. Tämä on heidän mielestään " kunnon mies". Ei ole, nuo ovat ihan perusasioita.
Ja vaikka kummankin puolen listan mukaan olisimme täydellinen match toisillemme, saattaa silti kemia puuttua, joten mitkään listat ei takaa mitään.
Ja vaikka olis miten molemminpuolista kemiaa, mutta mies on vaikkapa varattu (listani mukaan miehen pitää olla vapaa), niin jätän asian sikseen
Vierailija kirjoitti:
-Onko liian vaikeaa?
Ap.
Mistä oikein saat nuo, mitä täällä esität, luin aloituksen monta kertaa, eikä siinä puhuta mistään "sopeuttamisesta" sanaakaan?
-ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Eivätkö hyvät käytöstavat ole sekä ominaisuus että käytöstä? Minulla on rima, jonka olen määritellyt listaamalla asioita joita toivon tai en toivo.
Tokaan kohtaan en vastaa koska se ei liity kommenttiini mitenkään.
Lista on lista. Se sisältää yleensä viidestä muutamaan kymmeneen kohtaa eikä ole tuhansia sivuja pitkä.
Rima sen sijaan ottaa kantaa IHAN KAIKKEEN, kaikkeen mitä suhteessa tapahtuu, joka ainoa päivä. Niitä tilanteita ja asioita ei voi etukäteen listata. Tosin voi tietää, että on joitain asioita, jotka menevät heittämällä yli riman ja ovat todellakin plussaa ja asioita, jotka alittavat riman tavalla, ettei toista yritystä anneta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä teitä inceleitä oikein vaivaa. Ei täällä mitään listoja laadita, lakatkaa kuvittelemasta olemattomia. Joko natsaa tai sitten ei, ja siitä sitten mennään eteenpäin fiilispohjalla. Vuosikausia tasoteorioita, listoja ja ihme poppashuuhaata naisista. Me ei olla mikään homogeeninen, geneerinen "naiset". Sen kun sisäistäisitte, olisitte jo pitkällä.
Johon se oli ekalla sivulla selitetty, että ei tarkoita fyysistä listää, AP:n toimesta, mutta eipä näemmä mene kaikille naisille perille, palstan taso, niinkuin joku sanoikin jo.
Toisekseen lista=rima=vaatimukset/toiveet on sama asia tässä yhteydessä, sekin oli selitetty.
Lukekaa joskus ennen kun kommentoitte typeriä.
Kyllä se voi olla muuten ihan fyysinen listakin. Ainakin mulla oli. Ihan vaan vinkiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Itselläni ei ole käytössä listaa vaan rima. Ja rima tulee olla jokaisella aik
Alkaa mennä niin sekavaksi, ettei kärsi jatkaa. Sinä voit nimittää sitä rimaksi, ja olen iloinen puolestasi. Minulle tuo täysin sama asia on lista, mutta jostain syystä se on sinulle mahdotonta hyväksyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP on hakoteillä. Jokainen määrittelee itse omat kriteerinsä, jotka sitten sopivat tai eivät sovi vastapuolen kriteereihin. Ei niistä aleta etukäteen tinkimään, vaan vasta sitten, kun potentiaalinen kumppani on löytynyt.
Olen itse mies, mikäli sillä on merkitystä.
Juuri niin aloituksessa on sanottu, että myös miehellä on vaatimuksensa, tarkoittaa että sekä miehellä, että naiselle on vaatimuksensa.
-Onko liian vaikeaa palstan miehelle?
Pointti oli se, ettei kukaan mieti omia kriteerejään sen perusteella, mitä joku toinen (jota ei ole vielä tavannutkaan) tahtoo. Aloitus vihjasi siihen suuntaan.
Ei omia kr
Siitä huolimatta saamasi vastaus on varsin validi, joka sinulla on vaikea ymmärtää eli kenelläkään ei ole tarvetta valita omia kriteerejään ennakoiden itselleen tuntemattoman ihmisen kriteerejä.
Sinulla saa olla kriteerisi, ja niin on muillakin. Tuskin itsekään luot kriteereitäsi mukaellen ja miellyttäen sellaista ihmistä, jota et tunne, vaikka hän olisikin ulkoisesti ihanteidesi mukainen. Käytännössä kuitenkin olen ihastunut häneen omien oletuksiesi ja mielikuviesi mukaan hänestä, muttet voi tietää varmaksi, mitä toinen ihminen haluaa. Miksi ihmeessä sinä tai kukaan muukaan haluaa omia kriteerejään luoda toista ihmistä varten?
-eri
Minä en laadi mitään ihannemies-listoja.
Tuliko sinulle nyt vasta mieleen, että kaikki ihmiset eivät toimi kuten sinä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Onko liian vaikeaa?
Ap.
Apukoulusta päässyt hullu palstalla, keksii lauseille uusia merkityksiä ja sitten kirjoittaa ne tänne.
"Hyvin yksinkertaista, sovit, tai et sovi"; mikä tässä viittaa sopeuttamiseen, kerroppa tarkalleen?
Ei mikään, mutta miksi sitä pitää erikseen ajatella? Se tässä kummastuttaa. Se yhteensopivuus ilmenee ihan itsestään ilman, että sitä pitää AP:n kehoituksesta jotenkin erikseen ajatella.
Miehillä ei ole varaa vaatia mitään. Jos joku nainen sattuu huolimaan, niin voi olla onnellinen. Nainen on se joka valitsee sopivan miehen itselleen.