Naiset, oletteko miettineet kun teette ihannemies-listojanne, että sillä miehelläkin on listansa ja miten juuri sinä sovit siihen?
Ei ole vain mitä SINÄ haluat, mieskin haluaa jotain.
-Tuliko ekaa kertaa mieleen nyt kun luitte?
Kommentit (460)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP on hakoteillä. Jokainen määrittelee itse omat kriteerinsä, jotka sitten sopivat tai eivät sovi vastapuolen kriteereihin. Ei niistä aleta etukäteen tinkimään, vaan vasta sitten, kun potentiaalinen kumppani on löytynyt.
Olen itse mies, mikäli sillä on merkitystä.
Juuri niin aloituksessa on sanottu, että myös miehellä on vaatimuksensa, tarkoittaa että sekä miehellä, että naiselle on vaatimuksensa.
-Onko liian vaikeaa palstan miehelle?
Pointti oli se, ettei kukaan mieti omia kriteerejään sen perusteella, mitä joku toinen (jota ei ole vielä tavannutkaan) tahtoo. Aloitus vihjasi siihen suuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas tämä ruikuttaja.
Eli et ole koskaan ajatellut mitä mies haluaa, etkä sitä nytkään suostu tekemään, eli aloittaja on oikeassa kaikessa!
Ja sinä kuolet yksin.
Mitä tekemistä jollain listoilla on lopulta? Tottakai jokaisella on (toivottavasti tiedossa) omat arvot ja suhdettakin etsitään niiden mukaan, eli puolisoa, jonka kanssa arvot kohtaa. Siihen sitten lisäksi nykyinen status (Onko yh tai edellisestä suhteesta lapsia, työ/opinnot ja mahdollinen muutto toiselle paikkakunnalle + ne ulkonäkötoiveiden kohtaamiset päälle). "Listat" myös valtaosalla elää vuosien myötä, esim. se mikä oli tärkeää 2-kymppisenä, ei monesti päde enää 3-kymppisenä jne.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän ne miehet huutele niitä listojaan koko ajan... "Hyi läski" "hyi vanha" "hyi ei neitsyt" hohhoijaa miehet muuta teekkään ku kertoo naisilla mitä kaikkea ei saa olla.
Eikö se ole hyvä niin tiedätte miten kehittää itseänne, jos kunnon miehen haluatte?
Itse ainakin etsin itselleni ns. vastinparia, luonne ja arvot ensimmäisenä listalla. Minä ja ihannemieheni etsimme siis parisuhteelta ihan samoja asioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli joku ihannemieslista 16-vuotiaana. Niitä luettiin kavereiden kanssa ja hihiteltiin.
Nyt 45-vuotiaana ei ole listoja. En usko, että kenelläkään aikuisella älykkäällä ihmisellä on.
Kyllä sulla jotain vaatimuksia on=lista, käytin nyt tätä sanaa aloituksessa mutta ei tarkoita fyysistä kirjoitettua listaa, luulin että olisitte älykkäämpiä ja ymmärtäneet, mutta ei, palstan tasoa..
Ap
Itselläni ei ole käytössä listaa vaan rima. Ja rima tulee olla jokaisella aikuisella jokaisessa ihmissuhteessaan.
N50
Lista tai rima ovat ainakin omalla kohdallani täysin sama asia, kyse on vain siitä miten asiaa nimittää ja miten sen parhaiten mielessään hahmottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP on hakoteillä. Jokainen määrittelee itse omat kriteerinsä, jotka sitten sopivat tai eivät sovi vastapuolen kriteereihin. Ei niistä aleta etukäteen tinkimään, vaan vasta sitten, kun potentiaalinen kumppani on löytynyt.
Juuri niin aloituksessa on sanottu, että myös miehellä on vaatimuksensa, tarkoittaa että sekä miehellä, että naiselle on vaatimuksensa.
-Onko liian vaikeaa palstan miehelle?
Pointti oli se, ettei kukaan mieti omia kriteerejään sen perusteella, mitä joku toinen (jota ei ole vielä tavannutkaan) tahtoo. Aloitus vihjasi siihen suuntaan.
Ei vihjannut, vaan se osa tuli omasta päästäsi.
Ei omia kriteereitä käsketty muuttaa, vaan ajattelemaan, mitä se toinen haluaa suhteesta ja sovitko siihen. Hyvin yksikertaista, sovit, tai et sovi.
-Onko liian vaikeaa?
Ap.
Ap kuulostaa ihmiseltä, joka tekee ihannenainen-listoja 😄
Voi pientä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän ne miehet huutele niitä listojaan koko ajan... "Hyi läski" "hyi vanha" "hyi ei neitsyt" hohhoijaa miehet muuta teekkään ku kertoo naisilla mitä kaikkea ei saa olla.
Eikö se ole hyvä niin tiedätte miten kehittää itseänne, jos kunnon miehen haluatte?
En pidä kunnon miehenä ihmistä, joka puhuu noin alentavasti, on kohteena mies tai nainen. Menee rimani alle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas tämä ruikuttaja.
Eli et ole koskaan ajatellut mitä mies haluaa, etkä sitä nytkään suostu tekemään, eli aloittaja on oikeassa kaikessa!
Ja sinä kuolet yksin.
Mitä tekemistä jollain listoilla on lopulta? Tottakai jokaisella on (toivottavasti tiedossa) omat arvot ja suhdettakin etsitään niiden mukaan, eli puolisoa, jonka kanssa arvot kohtaa. Siihen sitten lisäksi nykyinen status (Onko yh tai edellisestä suhteesta lapsia, työ/opinnot ja mahdollinen muutto toiselle paikkakunnalle + ne ulkonäkötoiveiden kohtaamiset päälle). "Listat" myös valtaosalla elää vuosien myötä, esim. se mikä oli tärkeää 2-kymppisenä, ei monesti päde enää 3-kymppisenä jne.
SANA "LISTA" ON NYT SE MISTÄ NAISET EI PÄÄSE YLI.
-Ei helv'tti tätä palstaa.
Ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli joku ihannemieslista 16-vuotiaana. Niitä luettiin kavereiden kanssa ja hihiteltiin.
Nyt 45-vuotiaana ei ole listoja. En usko, että kenelläkään aikuisella älykkäällä ihmisellä on.
Kyllä sulla jotain vaatimuksia on=lista, käytin nyt tätä sanaa aloituksessa mutta ei tarkoita fyysistä kirjoitettua listaa, luulin että olisitte älykkäämpiä ja ymmärtäneet, mutta ei, palstan tasoa..
Ap
Itselläni ei ole käytössä listaa vaan rima. Ja rima tulee olla jokaisella aikuisella jokaisessa ihmissuhteessaan.
N50
Lista tai rima ovat ainakin omalla kohdallani täysin sama asia, kyse on vain siitä miten asiaa nimittää ja miten sen parhaiten mielessään hahmottaa. <
Ei se ole sama asia. Rima tarkoittaa sitä, mihin vedetään rajat. Ihminen, johon ihastun, voi olla "millainen tahansa", mutta jos hän alittaa riman, ei suhteesta voi tulla mitään.
Vierailija kirjoitti:
Täh? Eihän aloittaja noin sanonut. Kyllä todennäköisyyksiä saa silti pohtia ja omia mahdollisuuksiaan maksimoida, vaikkei kriteereistään joustaisikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
No ihan varmasti kaikki normaalit aikuiset ihmiset ovat ymmärtäneet, että jokaisella on omat vaatimuksensa kumppanille.
Sä et ole sitä tajunnut, mitä se sitten kertookin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunnon mies ei nimittele ketään läskiksi. Lähdetään siitä. Ihan hyvä kun huono aines antaa itsensä heti ilmi.
Vierailija kirjoitti:
voi luoja mikä kysymys.... tietenkin olen miettinyt. En mitään robottia halua kumppanikseni vaan aidon ihmisen.
Etkö edes Star Trekin Dataa huolisi? Paitsi että hän oli androidi eikä robotti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö, mites sitä yhtäkkiä tässä nuortuisi tai tulisi uudelleen neitseeksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas tämä ruikuttaja.
Ja sinä kuolet yksin.
SANA "LISTA" ON NYT SE MISTÄ NAISET EI PÄÄSE YLI.<
Älähän yleistä, tässäkin keskustelussa on miehiä joita lista ahdistaa, ja minä taas nimitän sitä mielellään listaksi. N30
Mikä teitä inceleitä oikein vaivaa. Ei täällä mitään listoja laadita, lakatkaa kuvittelemasta olemattomia. Joko natsaa tai sitten ei, ja siitä sitten mennään eteenpäin fiilispohjalla. Vuosikausia tasoteorioita, listoja ja ihme poppashuuhaata naisista. Me ei olla mikään homogeeninen, geneerinen "naiset". Sen kun sisäistäisitte, olisitte jo pitkällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
N50
Lista tai rima ovat ainakin omalla kohdallani täysin sama asia, kyse on vain siitä miten asiaa nimittää j
Siis täysin sama asia 😂 . Miten sinä sen riman määrittelet, jos et haluttavien ja ei-haluttavien ominaisuuksien avulla?
Miksi ihmeessä mulla olisi jotain listaa? Jos siis edes haluaisin elämääni miehen, jota en todellakaan halua.