Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko muita, joilla ei avioehtoa?

Vierailija
12.08.2024 |

Menimme naimisiin 16 vuotta sitten eikä kummallekaan tullut mieleen avioehto. Ei siis ole sitä edelleenkään. Kuinka monella ei sitä myöskään ole? Tuntuu, että aika monet sen nykyisin ottavat. 

Kommentit (163)

Vierailija
161/163 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilman avioehtoa naimisiin menneet, oletteko henkisesti varautuneet siihen, että vaikka jossain vaiheessa pitkää liittoa toinen ilmoittaa löytäneensä uuden ja haluaa eron. Samalla tunnustaa pettäneensä koko liiton ajan. Pystyttekö hymyssäsuin sanomaan, että tottakai omaisuus laitetaan puoliksi ja onnea uudelle parille? Olette vaikka ennen sitä saaneet ihan mukavan perinnön ja sekin menee puoliksi. Ette näe tässä mitään väärää? Ette katkeroidu? Ette kadu sinisilmäisyyttänne olla ilman avioehtoa vaikka olette erotessa se, joka maksaa oppirahat eroavalle petturille?

Jos on kerran päätetty, että omaisuus menee puoliksi, se menee puoliksi vaikka jompikumpi pettäisi. Meidän tapauksessa omaisuus on yhdessä tasapuolisesti kerrytetty. Joten ei minulla ole osuutta miehen puoleen, vaikka hänellä olisi sata salasuhdetta.

Sama täällä. Puolisko kuuluu miehelleni, vaikka ero tulisi pettämisen vuoksi. Hymyssä suin tuskin olisin. 

Vierailija
162/163 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole avioehtoa, yhdessä 22 vuotta. Yhteinen omaisuus ja yhdessä kerätty, keskimäärin saman verran ollaan tuotu talouteen rahaa. Juuri tässä mietin että minulle käy ihan hyvin omaisuuden puolittaminen, ei ole mitään tunnesidettä mihinkään omaisuuslajiimme tai tuleviin perintöihin. Ehkä jos olisi joku suvun mökki tai tila tai muu vastaava niin sitten olisi tilanne eri.

Me asutaan mun omistamalla sukutilalla. Avioehtoa ei ole mutta se sopimus on että jos ero tulee, minulla on yksinoikeus taloon ja miehellä moottoripyörään ja autoon. Ei tasan halua että alan riidellä hänelle niin tärkeästä pyörästä 😉 Yhdessä yli 30 vuotta, eikä ole eroa tulollaan.

On teillä sopimus ja vielä kuvittelette sen pätevän. No autuaita ovat tietämättömät. Hakiessanne mahdollista avioeroa syystä tai toisesta (toivottavasti ei tarvitse) sinä joudut varakkaampana maksamaan tasinkoa puolisollesi sukutilasi arvon mukaan. Sinuna tekisin kyllä avioehdon, mikäli et halua, että tila jaetaan puoliksi. Onnea vaan liitollenne, vaikutat hyvin onnelliselta!

En ole millään tasolla varakkaampi 😂 Niin iso tila tämä ei ole, miehen pyörä ja auto voivat olla jopa arvokkaammat tai mennään hyvin tasoissa. Mutta hän ne saa pitää. Tietämättömiä ovat vain suhteemme ulkopuoliset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/163 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole avioehtoa, yhdessä 22 vuotta. Yhteinen omaisuus ja yhdessä kerätty, keskimäärin saman verran ollaan tuotu talouteen rahaa. Juuri tässä mietin että minulle käy ihan hyvin omaisuuden puolittaminen, ei ole mitään tunnesidettä mihinkään omaisuuslajiimme tai tuleviin perintöihin. Ehkä jos olisi joku suvun mökki tai tila tai muu vastaava niin sitten olisi tilanne eri.

Me asutaan mun omistamalla sukutilalla. Avioehtoa ei ole mutta se sopimus on että jos ero tulee, minulla on yksinoikeus taloon ja miehellä moottoripyörään ja autoon. Ei tasan halua että alan riidellä hänelle niin tärkeästä pyörästä 😉 Yhdessä yli 30 vuotta, eikä ole eroa tulollaan.

Että ihan suullisesti on sovittu että toinen saa pitää mahdollisesti miljoona-arvoisen tilan ja toinen saa moottoripyörän ja auton... ihannetilanteessa tietysti toimii, mutta aina välillä kyllä hirvittää/huvittaa näitä mielipiteitä lukea. Omassa tuttavapiirissäkin ollut näitä tapauksia missä se ero ei ole sitten niin siististi mennytkään vaikka kuinka on jotain rakkauden huumassa sovittu. 

Mua taas huvittaa suuresti kaltaisesi, joka kuvittelee tietävänsä meidän omaisuutemme paremmin kuin me itse 😂 En tiedä missä teitä kasvaa, mutta onneksi ei teistä haittaakaan ole, hupia vain 😊