Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa mulle miksi kirppismyynti vaikuttaa toimeentulotukeen

Vierailija
12.08.2024 |

Mutta mustikoiden ja sienien kerääminen ei? Jouduin työttömäksi juuri kesän alla ja epäonnisten sattumusten johdosta olen ollut ilman rahaa koko kesän. Tilannetta helpottaakseni oon myynyt erilaista tavaraa pitkin kesää Vintedissä ja Torissa. Nyt kun hain tt-tukea en sitä saa kirppismyyntieni takia (yhteissumma koko kesältä noin 250 euroa) Jos olisin kerännyt mustikoita ja tienannut niillä tonnin tai kaksi niin se ei vaikuttaisi tukeen. Siis milloin kusiset kirppismyyntitulot on alkaneet vaikuttaa tt-tukeen?

Kommentit (65)

Vierailija
61/65 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kulkee nyt hieman väärää tietoa.

Jos olet tt tuella niin et saa tienata senttiäkään ilman että se vaikuttaa tukeen. Tuo 50e raja koskee vain avustuksia mitkä saat tilille. Tosin jos myy netissä ja saat 50e niin se lasketaan avustukseksi jos siinä näkyy vain yksityishenkilö, jolta rahat olet saanut. Jos myyt lisää jollekin samassa kuussa esim 20e niin se sitten katsotaan suoraan tuloksi ja vähennetään tt tuesta. 

Olen tehnyt netin kyselyitä ja tyhmänä sitten siirsin tilille ja nyt vähennetään tt tuesta jopa 5e kyselypalkkiot.

Vierailija
62/65 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs jos vinted-tuloja ei nosta pankkitilille vaan säästää ne vinted-tilillä ostaakseen jotain myöhemmin? Kela ei kai vinted-saldoa kysele? Kyseessähän on käytännössä tavaran vaihto?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/65 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kirppismyyjä kertoo myyntituloistaan tuen myöntävälle taholle.

Vierailija
64/65 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta juuri kela kyselee vinted tilin saldoa ja tapahtumia ensi toimeentulotuki hakemukseen koska näkivät yhden panon tilille sieltä! Että ei auta säilöä rahaa vinted tilillä... 

Lisäksi jos tienaa tosi paljon se näkyy tuloverotuksessa. 

Vierailija
65/65 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki mikä on tiliotteellasi plussaa , kela katsoo tuloksi. Vain käteisellä jos myyt, ei vaikuta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi seitsemän