Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, jotka viis veisaatte laskujen eräpäivistä ja surutta maksatte ne hiukan (tai enemmänkin) myöhässä!

Vierailija
06.02.2007 |

Miltä tuntuisi, jos työnantaja tekisi saman, eli maksaisi palkan milloin sattuu, muutaman päivän myöhässä, ilmoittamatta, tai vaikka saisittekin yllättäen vain puolet palkasta ja ilmoituksen, että toinen puoli tulee sitten joskus...

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun tilillä on aina kuitenkin pahan päivän varaa.

Vierailija:

Miltä tuntuisi, jos työnantaja tekisi saman, eli maksaisi palkan milloin sattuu, muutaman päivän myöhässä, ilmoittamatta, tai vaikka saisittekin yllättäen vain puolet palkasta ja ilmoituksen, että toinen puoli tulee sitten joskus...

Vierailija
2/34 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina olen laskuni maksanut, joskus tosin myöhässä mutta maksettu ne on silti. Mulla ei todellakaan ole mitään hävettävää. Ikinä ei ole luottotiedot menneet ja jo sekin osoittaa että olen raha-asiani hoitanut.

Ymmärtäisin " syyllistämisen" jos laskut jäisi kokonaan maksamatta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kai ole ihan niin kauheaa jos muutamat maksaa JOSKUS vuokransa myöhässä. yhden ihmisen palkka jolla hän elää kuukauden on vähän eri asia.

Vierailija
4/34 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi, maksaisin laskut toki ajallaan. Nyt maksan silloin kun on rahaa.

T: 2 pienen lapsen yh

Vierailija
5/34 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

raha-asiansa hoitavat!

Vierailija
6/34 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me saadaan palkka 15 päivä molemmat ja maksetaan silloin KAIKKI laskut.

TV_ luvan maksan AINA ihan periaatteessakin myöhässä =D

Vierailija
7/34 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellista typeryyttä ja omaan napaan tuijottamista luistaa eräpäivistä ja maksuista.

ap

Vierailija
8/34 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus myöhässä, joskus etuajassa. T. myös kahden pienen yh

Vierailija
9/34 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sovella tätä prosenttia omaan palkkaasi ja huomaat, ettei talous kaatuisi.

Vierailija
10/34 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskut voi odottaa päivän tai viikonkin, lapset tarvii vaippoja joka päivä, kuten myös ruokaa.

Jos lasten isä maksaisi elatusmaksut, tätä ongelmaa ei olisi. Mutta eipä ole maksanut kertaakaan eron jälkeen (siitä on 1 v 1 kk), eikä maksa sossukaan, koska isälle täytyy antaa mahdollisuus maksaa elarit!!!

Eli eipä tässä paljon taloutta suunnitella, kun eletään köyhyysrajalla.

Vierailija:

Todellista typeryyttä ja omaan napaan tuijottamista luistaa eräpäivistä ja maksuista.

ap

Vierailija
11/34 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut saa rahansa ajoissa, toiset myöhästyy hiukan ja kyse on isojen firmojen, kuten sähkölaitokset tms. rahoista. Joutavat odottaakin!

Vierailija
12/34 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on todellista typeryyttä että laskujen eräpäivät on kuun lopussa ja itse saan ruhtinaallisen suuren opintotuen 4. päivä tai vasta myöhemmin. Olen tosi typerä kun en pysty siitä säästämään niin että voisin maksaa laskut ajallaan kuun lopussa vaan maksan aina edellisen kuun laskut tällä rahalla, aivan, kiitos kun kerroit kuinka tyhmä olen. (vuokranmaksupäiväksi on tämän takia erikseen sovittu 5. päivä)

Vierailija
13/34 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nosta opintolainaa, enkä käy sossussa. Siltikin olen aina kyennyt maksamaan laskut ajallaan. Mielestäni kyse on budjetoinnista. Joskus on elettävä kaurapuurolla ja itsetehdyillä sämpylöillä viikko, jos on vaikka ylimääräisiä lääkemenoja, mutta roti se olla pitää! En selittele elämäntilanteellani rahallisia vaikeuksiani.

Vierailija
14/34 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

toistuvia.

Vierailija
15/34 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräpäiviä olemme vaihtaneetkin suurimman osan kanssa mutta aina näitä tulee kuitenkin joiden erä on vaikka 28pv... välillä sitten joutuu odottamaan 10 pv asti niiden maksamista.

Vierailija
16/34 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä jatkaa että itselleni on käynyt niin että palkka maksetaan myöhässä. Olen ollut opiskelujen ohessa töissä että saisin kesän vuokrat maksettua niin toukokuun palkan viimeksi sain kesäkuun puolivälissä vaikka olisi pitänyt saada toukokuun vika päivä. Kiva selitellä kaikille sitten miksi laskuja ei ole maksettu

Vierailija
17/34 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos et saisi elatusmaksuja ollenkaan: pystyisitkö sitten maksamaan kaiken ajallaan?

Ikinä en ruokkisi lapsiani pelkällä kaurapuurolla ja sämpylällä viikkoa tai edes päivää, kyllä lapset tarvitsee monipuolisempaa ruokaa!

Vierailija:

En nosta opintolainaa, enkä käy sossussa. Siltikin olen aina kyennyt maksamaan laskut ajallaan. Mielestäni kyse on budjetoinnista. Joskus on elettävä kaurapuurolla ja itsetehdyillä sämpylöillä viikko, jos on vaikka ylimääräisiä lääkemenoja, mutta roti se olla pitää! En selittele elämäntilanteellani rahallisia vaikeuksiani.

Vierailija
18/34 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos rahaa ei jää yhtään yli niiden aiempien laskujen jälkeen niin mistäs pistät sivuun niitä seuraavia varten, vaikka kuinka budjetoisi niin ei riitä. Siinä ei auta vaikka kuinka kaurapuuroa söisi, sitäkin on kokeiltu. Ja kyllä niitä yllättäviäkin laskuja saattaa tulla kuten ne lääkkeet, ei niitä oikein voi jättää ostamattakaan.

Vierailija:

Vierailija
19/34 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minullekin on tärkeämpää, että lapset saa kunnon ruokaa (itsellä nyt ei niin väliä). Eikä mun budjetoinnissa aina vikaa ole, mutta käytännössä mahdoton järjestää kuljetusta keskustaan joka viikko maksaa jotain tiettyä laskua. Joo ja lisään vielä, että pankki sähläs nettipankki-systeemit.

Vierailija
20/34 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmeisesti myöskin se yllätyksenä, että heidän tapansa maksaa laskunsa myöhässä vaikuttaa suoraan myös siihen laskun loppusummaan ts. hintoihin. Se raha kun ei tietääkseni ole kenellekään ilmaista, joten jos laskujen kiertoaika on pitempi kuin maksuaika niin - yllätys, yllätys - hinnat nousee. Jostakin se menetetty raha repästään. Eli sinä otat firmalta x luottoa tietyn ajan eräpäivän jälkeen - firma x nostelee taas hintojaan pystyäkseen peittämään omat kulunsa. Ja jouduthan maksamaan myös korot + muistutusmaksut = tosi kallista. Näin se mammat maailma pyörii!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yhdeksän