Työntekijöistä ei todellakaan ole pulaa
Olen etsimässä uutta työpaikkaa urani edistämiseksi.Minulla on KTM-tutkinto ja noin 10 vuotta työkokemusta.
Kilpailu on kuitenkin kovaa, ja jokaisessa hakemassani paikassa on ollut yli 200 hakijaa, joten edes haastatteluihin pääseminen on osoittautunut erittäin haastavaksi. Hakemuksia olen lähettänyt edellisen vuoden aikana n. 50.
Miten tässä tilanteessa muka pitäisi "mennä" töihin?
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitä Marinia
Orpo ollut pääministeri yli vuoden ja aiheutti Suomen konkurssin
Mutta tunnin juna Turkuun pitää saada, maksoi mitä maksoi.
Niin, kyllähän se Turku-juna työllistää sen yhden konnarin/junavuoro ja veturinkuljettajan että ainakin 2 työpaikkaa. En tiedä kuinka usein näitä lähtöjä Tku-Hki välille Orpo kaavaili, mutta lupasi sen 100 000 uutta työpaikkaa, että jokainen voi päätellä itse ja miinustaa siitä nuo Satosen ulkkis marjanpoimijat..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos hakemuksestasi Tarjousassistentti, Suomen M*** Oy tehtävään. Olemme nyt käsitelleet ja käyneet hakemuksesi läpi, mutta valitettavasti tällä kertaa emme voineet jatkaa prosessia kanssasi. Saimme tehtävään lähes 200 hakemusta ja kiinnostuksen suuresta määrästä johtuen jouduimme tekemään karsintaa jo hyvin alkuvaiheessa. Hakijoiden joukossa oli valtava määrä hyvää osaamista sekä potentiaalia ja erot hakijoiden sekä hakemusten välillä olivat välillä hyvinkin pieniä.
...että tällaista.
Kumma juttu että duunarialan työt eivät kelpaa suomalaislle. Ei ole valkosta wolt kuskia vielä syntynyt. Taksin jos ottaa niin aika harvassa ovat suomen kieltä kunnolla osaavat ja kanta suomalaisen näköiset. Muita aloja ovat mm. ravintolat, perusterveydenhuolto, siivoaminen, koneenrakennus, rakentaminen ja muutkin missä ei välttämättä olla siistissä sisätyössä
Kuule, suomalaisia ei palkata noihin hommiin. Joutuisivat maksamaan oikein palkan, kun suomalaiset on siihen tottuneet. (Sarkasmi varoitus)
Ja sen voin kertoa että jos sulla on korkeakoulututkinto, niin ei sua palkata duunarihommiin, koska ajattelevat (ihan oikein) tyypin häipyvän heti, kun saa koulutustaan vastaavaa työtä. Plus niitä duunareitakin on pilvin pimein tulossa. Paitsi ehkä jossain Helsingin keskustassa, jossa duunareilla ei ole varaa asua.
Vierailija kirjoitti:
En sinänsä epäile työnsaannin vaikeutta. Rekrytoidaan esihenkilönä jaksan vain ihmetellä näitä, että on aina satoja hakemuksia. Ei meidän paikkoihin ole tullut koskaan lähellekään noin montaa.
Hah. Oulussa haki Lidlin osa-aikaisen myyjän paikkaa 442 henkilöä. 442 henkilöä. Osa-aikaisen myyjän paikkaa. Siinä vähän todellisuutta tiedoksi.
No justiinsa HUS ilmoitti aloittavansa yt-neuvottelut (vai miksi niitä nykyään nimitetään?). Ja monet hyvinvointialueet on samassa jamassa. Suomessa on palkanmaksupula.