Millainen nainen kokkaa miehelle makkarakastiketta tai jauhelihakastiketta perunoilla?
veriletut
jauhelihakastike perunoilla
makkaraperunat
perunavelli
makaroonimaito
--
turn off nainen numero nolla
Kommentit (128)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä vähän vanhempi nainen, kuten minä. Minä olen kasvanut tuollaisten ruokien aikakaudella ja teen niitä edelleen.
Onko alle nelikymppinen jo vähän vanhempi nainen, sillä ihan perusruokiahan nuo on ollut minullekin.
Ok. Usein vaan saa kuulla, ettei kukaan enää tuollaisia ruokia laita. Ihmiset harrastavat enemmän jotain wokkeja, nuudeleita jne,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmm.. Varmaan työväenluokkainen tai työtön äiti, joka on syntynyt joskus 40- tai 50-luvulla. Eli nykyään n. 50-60-vuotias
Missä olit silloin kun matikan tunteja pidettiin? Vai jäikö sulta kiertolaiskoulu väliin kun pitikin lypsää lehmiä.
Jotain jäänyt väliin? Kiertokoulu, ei kiertolais-!
Autocorrect.
Minun molemmat lapset tykkäs jauhelihakastikkeesta muussin kanssa. PIdin ruokavalion monipuolisena ja terveellisenä ja raha ei ratkaissut, mitä söimme. Ruokatarjouksia toki seurasin. Mutta he kun tykkäsivät siitä, söimme ainakin kerran viikossa muussia ja jauhelihakastiketta. Tässä on kyllä merkitys makuun myös molempien mausteilla.
Vastaan alkuperäiseen kysymykseen, että varmaan ne vaimot, joiden miehet tykkää tästä ruuasta. Poikani vaimo kokkaa joskus jauhelihakastiketta. Muussi on kyllä vaihtunut erilaisiin perunoihin, mutta luulen kyllä soossin olevan poikani toive.
Minusta hienoilla ruuilla kehuskelu on mautonta.
En minä ainakaan. Sinkku, vapaa nainen ei kokkaa muille kuin itselleen ja sitten jotain kivaa illanistujaisiin toisten naisten kanssa. Tosin ei makkara- eikä jauhelihakastiketta perunoista puhumattakaan.
Nuohan on ihan hyvää ruokaa. Toki teen keittoja, laatikkoruokia ja muuta ruokaa myös esim. karjalanpaistia, tortilloita.
Lempiruokiani. Nakkikastike makaronilla 🤤
T. Talouden vuositulot 150k brutto
Vierailija kirjoitti:
Minun molemmat lapset tykkäs jauhelihakastikkeesta muussin kanssa. PIdin ruokavalion monipuolisena ja terveellisenä ja raha ei ratkaissut, mitä söimme. Ruokatarjouksia toki seurasin. Mutta he kun tykkäsivät siitä, söimme ainakin kerran viikossa muussia ja jauhelihakastiketta. Tässä on kyllä merkitys makuun myös molempien mausteilla.
Vastaan alkuperäiseen kysymykseen, että varmaan ne vaimot, joiden miehet tykkää tästä ruuasta. Poikani vaimo kokkaa joskus jauhelihakastiketta. Muussi on kyllä vaihtunut erilaisiin perunoihin, mutta luulen kyllä soossin olevan poikani toive.
Minusta hienoilla ruuilla kehuskelu on mautonta.
Mieheni lempiruoka on perunamuusi jauhelihakastikkeella ja erityisesti minun tekemänä. Ostamme kotiin monipuolista ruokaa, ja parasta mitä kaupasta saa hinnasta välittämättä, mutta ostamme sopivia määriä, jotta voimme välttää ruokahävikkiä.
Vierailija kirjoitti:
Nuohan on ihan hyvää ruokaa. Toki teen keittoja, laatikkoruokia ja muuta ruokaa myös esim. karjalanpaistia, tortilloita.
Teen myös jouluruoat itse, mutta yksi mies jo nurisi ettei halua jouluna hössötystä.
Mikä nykyajan miehiä vaivaa.
Minä vietän mielummin joulun ja olen ilman parisuhdetta, jos jouluruoat ei miehille kelpaa.
Minä en kokkaa mitään yhdellekään miehelle, kun ei ole miestä. Oletko nyt tyytyväinen? Voitinko jotain?
Maisterisnainen maisterismiehelleen
Vierailija kirjoitti:
Hmm.. Varmaan työväenluokkainen tai työtön äiti, joka on syntynyt joskus 40- tai 50-luvulla. Eli nykyään n. 50-60-vuotias
Samaa mieltä tuosta alkuosasta, mutta laskepas uudestaan minkä ikäinen on 40- tai 50-luvulla syntynyt nykyään: n. 70-80-vuotias. Ehkä 70 on uusi 50?
Kolmea ensimmäistä tuli syötyä jo lapsena. Nykyisin perunoita tulee käytettyä harvemmin jauhelihakastikkeen kanssa, useammin se on spaghettia, mutta toimivat silti hyvin. Verilettuja tulee ostettua joskus eineksinä ja makkaraperunat ovat ihan jees silloin tällöin.
Joten jos vaimo laittaa noita niin hyvillä mielin otan vastaan eikä ole hänkään rutissut, jos samaa matskua itse keittiöstä tuotan.
Vierailija kirjoitti:
-44 syntynyt on tänä vuonna 80 joten väärin meni.
Mutta, jos keittää makaroonia ja tekee siihen jauhelihakastikkeen ketsupilla voi kutsua sitä pasta bologneseksi ja heti siitä tuli paljon "hienompi" ruokalaji, kuin perunamuusi ja jauhelihakastike, joka on kyllä terveellisempi kuin vehnäjauhomössö ja ketsuppikastike
Ne joiden kanssa sitoudutaan ja perustetaan perhe
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä olit silloin kun matikan tunteja pidettiin? Vai jäikö sulta kiertolaiskoulu väliin kun pitikin lypsää lehmiä.
Se on kiertokoulu. Oppilaat eivät olleet kiertolaisia.
Vierailija kirjoitti:
Sellainen, joka syö niitä itsekin. Jos ei toisen tekemät ruuat kelpaa, pitää tehdä itse
Sellainen, joka kysyy miehen lempiruokia ja tekee niitä. Hyvä kumppani.
Mitä tosta nyt oikeastaan voi päätellä, semmonen nainen kokkailee.
No ihan tavallinen. Tiedän aika paljon ihmisiä, jotka syövät esim. jauhelihakastiketta joskus.