Millainen nainen kokkaa miehelle makkarakastiketta tai jauhelihakastiketta perunoilla?
veriletut
jauhelihakastike perunoilla
makkaraperunat
perunavelli
makaroonimaito
--
turn off nainen numero nolla
Kommentit (128)
Enpä tiedä. En ole koskaan syönyt makaronimaitoa, mutta olen kyllä kuullut juttuja makaronivellistä, että tiedän että joissakin perheissä sellaista on syöty.
Perunavelliä teki joskus mummoni, joka olisi jo yli 100-vuotias, jos eläisi, olikin hyvää kun oman maan perunoista teki, mummo ja pappa kasvatti kesähuvilalla mm. perunoita koska omat oli parempia kuin kaupasta ostetut. Voisin tehdä, jos olisi hyviä perunoita.
Verilettuja tekee äitini, hän on nykyään n. 80. Tuoretta verta ostaa ja laittaa lettutaikinaan, valurautapannussa paistaa rapeita ja pitsireunaisia verilettuja. Tykkään niistä, mutta en tekisi itse.
Muutenkaan me ei juuri harrasteta tuota jauheliha-makkara-linjaa. Suosin kalaa ja kanaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmm.. Varmaan työväenluokkainen tai työtön äiti, joka on syntynyt joskus 40- tai 50-luvulla. Eli nykyään n. 50-60-vuotias
Missä olit silloin kun matikan tunteja pidettiin? Vai jäikö sulta kiertolaiskoulu väliin kun pitikin lypsää lehmiä.
Romanityttö joskus väitti että me tehtiin vaa kalapuikkoja ja ranskalaisia,mut ei hän joka päivä ollut katsomassa meidän ruokaa. Heillä itsellään oli hernekeittoa kerran monta päivää putkeen. Heh.
Hernekeittoa kun tekee ison kattilallisen niin sitä syö ainakin kolme päivää.
Minä. Mitäs ap itse syöt ,tai kookkaat? Kerro meille
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä vähän vanhempi nainen, kuten minä. Minä olen kasvanut tuollaisten ruokien aikakaudella ja teen niitä edelleen.
Onko alle nelikymppinen jo vähän vanhempi nainen, sillä ihan perusruokiahan nuo on ollut minullekin.
Ok. Usein vaan saa kuulla, ettei kukaan enää tuollaisia ruokia laita. Ihmiset harrastavat enemmän jotain wokkeja, nuudeleita jne,
Kyllähän nuo perunat ja kastikkeet on meilläkin vähentyneet, mutta tulee kyllä edelleen tehtyä. Mies niistä erityisesti tykkää.
Sellainen nainen joka haluaa päästä miehestään eroon hitaasti mutta varmasti. Lisäisin listaan läskisoosin ja siankyljykset. Sellaista keltaruskeaa ruokaa. Eineksiä toki myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellainen, joka syö niitä itsekin. Jos ei toisen tekemät ruuat kelpaa, pitää tehdä itse
Sellainen, joka kysyy miehen lempiruokia ja tekee niitä. Hyvä kumppani.
Toivottavasti sillä naisella on yhtä hyvä kumppani, joka myös toteuttaa naiset (ruoka)toiveet.
Rakastettava ihana nainen sellainen.
Sellainen, jonka mies ei jostain syystä osaa kokata jotakin niin yksinkertaista
Eikös junttiäijät just tykkää tällaisesta ruuasta? Mahdollisimman paljon hiilareita, suolaa ja rasvaa.
Mihinkään muuhun kasvikseen kuin perunaan ei voi koskea edes metrin mittaisella kepillä, koska seurauksena on välitön homoseksuaalinen paniikki.
"Iik iik iik!!! Näytän tytöltä, jos syön salaattia."
Siinähän sitten kuolette 20 vuotta naisia nuorempina.
Meillä mies valmistaa suurimman osan aterioista ja tekee meille myös näitä listassa mainittuja ruokia. Hyviltä maistuvat.
Vierailija kirjoitti:
Hmm.. Varmaan työväenluokkainen tai työtön äiti, joka on syntynyt joskus 40- tai 50-luvulla. Eli nykyään n. 50-60-vuotias
Laskutaito?
Jauhelihakastikeketta, joo, mut ei makkaroita.
Vierailija kirjoitti:
Jauhelihakastikeketta, joo, mut ei makkaroita.
Oon tavallinen duunarimuija.
Vierailija kirjoitti:
sellainen jolla ei ole aivoja
tosin nainen osaa kokata sushia ja kaikkia Aasian erikoisruokia ja lohikeittoa
Miten nuo sulkevat toisensa pois. Osaan tehdä sushia ja aasialaisia ruokia, lohikeitto nyt on niin simppeliä ruokaa, että luulisi jokaisen osaavan. Ja silti teen välillä makkara-ja jauhelihakastiketta, koska perhe toivoo. En oikein ymmärrä tätä aloitusta. Joku kommentoi, että nykyään syödään vaan jotain wokkeja jne. Onko se nuudeli sitten jotenkin hienompaa kuin perunan syöminen, vähän naurattaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos lukutaito on nykynuorisolla huonoa, eipä ole llaskutaidossakaan kehumista.
Veit sanat suustani 😂 Aloin juuri miettiä että miten ikinä minä, 50-luvulla syntynyt, olen jo 70
Tavallinen ihminen joka itse tykkää noista ruuista. En kyllä tiedä mikä on perunavelli tai makaroonimaito, mutta esim. mun kaikki lapset rakastaa makaroonivelliä ja pyytävät aina mummaa tekemään sitä, minä en ole koskaan tehnyt koska en tykännyt siitä edes lapsena. Ja jotain makkaraperunoita porukat hakee hyvinkin hapinesta aina grilliltä, onko se sitten jotenkin hienompaa kuin kotona tehdyt?
Millainen mies ei osaa itse laittaa ruokaa vaan odottaa jonkun muun kokkaavan hänelle, ja kehtaa vielä valittaa?
Kokkaa itse, niin saat mieleistäsi ruokaa, ja ehkä jopa naisen itsellesi.
Sellainen jonka mies tykkää noista, mieheni tekee kyseisiä ruokia myös itse. Viimeksi eilen söin mieheni tekemää jauhelihakastiketta ja perunoita 😋😋