Eikö lasagnen kanssa sovi paremmin punaviini?
Kommentit (102)
Sopiiko punaviini paremmin kuin...mikä?
Vaikea sanoa kun en käytä alkoholia. Jokainen henkilö käyttä ruoka juomana sitä mistä tykkää,ruuasta riipumatta.Minulle se on aina Vesi.
jos pinppi-alueen karvoitus on siistitty
Sopii kyllä. Italialainen chianti-tyyppinen punaviini.
Punaviini ennemmin kuin valkoviini, kyllä.
Jos tykkää hyvin maustetusta lasagnesta, pitää viininkin olla mausteista, esin Underbergia. Sitä tosin Suomeesa myydään kumman pienissä puteleissa, eivät sellaiset riitä hyvin varastoidun viinin ystävälle. Saksaan pitää matkata, jos haluaa isompia pulloja, eikä sielläkään joka kaupassa ole. Muita viinejä, kuten Fernet Brancaa, kyllä saa Suomessakin isommissa pakkauksissa.
Riippuu tietysti, mitä siinä lasagnessa on. Jos jotain bolognese - tyyppistä, niin toki punaviini, mutta esim. jonkun lohi- tai pinaattilasagnen kohdalla valkkari vois olla parempi vaihtoehto.
Mä välttelen punaviinia, koska voin saada siitä migreenin, joten juon valkoviinia lasagnen kanssa.
Makuasia. Lasagnessa on punaista lihaa ja tyypillisesti sen kanssa paritetaan punaviini.
vttuako siinä mitään viiniä tarvi kitata. Maito, mehu tai vesi.
Vierailija kirjoitti:
Makuasia. Lasagnessa on punaista lihaa ja tyypillisesti sen kanssa paritetaan punaviini.
parita vaikka mummos, mut minä juon maitoa.
Vierailija kirjoitti:
Punaiseen lihaan pohjaava bolognese täyte on kuitenkin vain yksi vaihtoehto lasagneen 🤔.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
parita vaikka mummos, mut minä juon maitoa.
Sori, se ei nyt käy. Sun on juotava punaviinia lasagnen kanssa. Ei voi mitään.
Vierailija kirjoitti:
vttuako siinä mitään viiniä tarvi kitata. Maito, mehu tai vesi.
Kyllä, jos on alle 10-vuotias.
Vettä tai maitua. Ei viinaa ruuan kanssa.
En tajua tuota alkoholin kanssa läträämistä, kun jo tavallisten arkiruokienkin kanssa pitäisi viiniä juoda.
Jostain Salkkareistako tällainen malli on tullut?
Ihan ilman alkoholia olen selvinnyt vuosikymmenet ja luulen, että selviän loppuun saakka.
Ainakin ranskalainen poikaystäväni valitsi punaviinin, kun valmistin lasagnea.