Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

30+ nainen, haittaako miehen kokemattomuus?

Vierailija
11.08.2024 |

Olen seksin ja seurustelun suhteen kokematon yli 30v mies ja olen huomannut, että tapailujutut kaatuvat aina siinä kohdassa, kun tulee puhe kokemattomuudestani. En siis mainosta sitä mutta olen tietysti rehellinen, jos ja kun nainen asian puheeksi ottaa. Toki kyseessä voi olla ajallinen sattuma, mutta olisi kiva saada kommentteja täältä. Eli haittaako miehen kokemattomuus ja jos haittaa niin miksi?

Kommentit (136)

Vierailija
61/136 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä siitä kokemuksesta ole mitään hyötyä uuden kumppanin kanssa. Aina joutuu opettelemaan uudestaan ja aikaa vie että löytyy yhteinen sävel. Eron jälkeen uudessa suhteessa koin olevani käytännössä neitsyt kun kaikki oli erilaista . Kuitenkin 3 lasta on ennestään minulla. Aika hapuilevaa on yleensä toisellakin osapuolella alkuun ennenkuin homma alkaa rillaamaan jos alkaa .

m39

Jonkun kanssa voi natsata heti.  Mieheni kanssa en koko avioliiton aikana, 26 v, saanut ainuttakaan orgasmia, miesystävän kanssa heti ja 95 % joka kerta 

Vierailija
62/136 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän tyhmää kysellä miehen entisistä suhteista. Eihän niillä pitäisi enää olla väliä, eivätkä ne kuulu treffikumppanille. Jos mies haluaa itse kertoa, on asia eri. Mutta tuskin sekään luo romanttista tunnelmaa, jos mies höpöttää treffeillä eksästä.

Mä en henkilökohtaisesti tapaile ihmisiä, joiden lähtökohtana on se, ettei heidän elämänsä kuulu tapailukumppanille. Mä haluan suhteen jossa keskustellaan avoimesti elämästä, siitä mitä on koettu ja opittu ja miten se on meitä muovannut. Jos hakee pintapuolisempaa tutustumista niin etsii jonkun muun.

Mutta eri asia on, kannattaako ensimmäisillä tapaamiskerroilla mennä sinne syvään päätyyn. Silloin ei vielä tiedä tuleeko koko jutusta mitään. Ensitreffit ovat ensitreffit eikä terapiaistunto.

Niinpä. Syvällisten puhuminen turn off mutta toisen sukuelimistä puhuminen normia. Ja sitten ihmetellään kun kokemusta ei ole eikä tule. Hankkikaa apua

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/136 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän tyhmää kysellä miehen entisistä suhteista. Eihän niillä pitäisi enää olla väliä, eivätkä ne kuulu treffikumppanille. Jos mies haluaa itse kertoa, on asia eri. Mutta tuskin sekään luo romanttista tunnelmaa, jos mies höpöttää treffeillä eksästä.

Tämä on minusta juuri sellainen hieman kokemattoman ihmisen mielipide. Se, miten joku ajattelee entisistä suhteistaan kertoo todella paljon ko. ihmisen persoonallisuudesta ja myös kyvystä muodostaa uusi suhde.

Deittimarkkinoilla on paljon ihmisiä jotka esim. eivät ole vielä päässeet yli ex-kumppanistaan. Sellaisen kanssa toimivan suhteen rakentaminen on hyvin vaikeaa. Sitten on ihmisiä jotka syyttävät entisiä kumppaneita kaikista menneiden suhteiden ongelmista ja ovat itse mielestään toimineet täydellisesti joka tilanteessa. Jokainen voi varmaan arvata kuinka kiva näiden kanssa on seurustella. Jne.

Ky

Minusta olisi ärsyttävää, jos tapailumies alkaisi tentata minua vanhoista suhteista, joista olen päässyt jo yli. Kun ne eivät kiinnosta enää minua itseäni, niin ei niiden pitäisi muitakaan kiinnostaa. On ikävystyttävää keskustella ihmisistä, jotka ovat joskus olleet tärkeitä, mutta joista en välttämättä edes pidä enää.

Vierailija
64/136 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä yksi joka on myös kokematon. Otan parisuhteen sen verran vakavasti että en hae irtoseksiä ja sen takia olen joutunut kieltäytymään monesti. Koska seksi merkitsee minulle fyysistä rakkauden osoitusta niin pidän lähtökohtana että nainen omaa samat arvot. Siksi en edes vaivaudu yli 20 vuotiaiden naisten kohdalla viemää asiaa eteenpäin kun ovat isolla todennäköisyydellä neitsyyden menettäneitä.

M36

Ei se sinulta ole pois, jos moni on rakastanut naista. Naisen luonto on rakkaus, hän ei tarvitse siihen miestä ollenkaan

Vierailija
65/136 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne jotka eivät ole päässeet eksästä yli, ovat juuri niitä jotka puhuvat eksästä treffeillä.

Riippuu ihan täysin siitä, miten puhutaan. Yhtä lailla sellainen jolle eksästä puhuminen on vaikeaa voi kuulua tähän ryhmään.

Voi tietysti, mutta se selviää sitten myöhemmin eikä sitä voi ensitreffeillä tietää.

Vierailija
66/136 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta olisi ärsyttävää, jos tapailumies alkaisi tentata minua vanhoista suhteista, joista olen päässyt jo yli. Kun ne eivät kiinnosta enää minua itseäni, niin ei niiden pitäisi muitakaan kiinnostaa. On ikävystyttävää keskustella ihmisistä, jotka ovat joskus olleet tärkeitä, mutta joista en välttämättä edes pidä enää.

Minä en yleensä "tenttaa" ketään vaan kerron tärkeinä pitämistäni aiheista omalta osaltani. Jos toiselta ei tule siihen mitään järkevää vastakaikua niin kyllä siitä syntyy vaikutelma että keskustelen melko kokemattoman ihmisen kanssa. Tai sitten sellaisen, jolla on kipeitä asioita menneisyydessä käsittelemättä. Voi myös olla että henkilö ei ylipäänsä ollenkaan analysoi omaa suhteessa olemistaan ja siksi aiheeseen liittyvää sisältöä ei ole mielessä. Itse en halua parisuhteeseen sellaisen tapauksen kanssa joka ei ole tietoinen omasta roolistaan siinä, koska kun tietoisuutta ei ole niin ongelmia on paljon vaikeampaa ratkaista. Ja niitä ongelmia kuitenkin tulee jokaisessa suhteessa ennemmin tai myöhemmin.

Vierailija
67/136 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No itseä ei kiinnostaisi olla aikamiespojan harjoituspano. Jos haluaa perustaa perheen ja kykenee neuvottelemaan asioista kuin aikuinen, niin ok. Mutta koska todennäköisesti etsii pippelinhivelijää, 50/50 avoliittoa, ym. Hedonistista paskaa, niin jätän väliin

Vähän noin. Yleensä noilla ei ole tervettä itsetuntoa, olipa se syy kokemattomuuteen tai sen seuraus. Siinä sitten sekä äitinä että tyttöystävänsä, ei kiitos.

Toi yksi kuolee neitseenä, ja se on luonnonvalintaa se, hyvä niin.

Vierailija
68/136 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne jotka eivät ole päässeet eksästä yli, ovat juuri niitä jotka puhuvat eksästä treffeillä.

Riippuu ihan täysin siitä, miten puhutaan. Yhtä lailla sellainen jolle eksästä puhuminen on vaikeaa voi kuulua tähän ryhmään.

Voi tietysti, mutta se selviää sitten myöhemmin eikä sitä voi ensitreffeillä tietää.

Tiettyjen kaavojen mukaan menevistä ihmisistä voi itse asiassa jo ensimmäisellä tapaamisella tietää että kyseessä on henkisesti epäkypsä ihminen. 

Jos kaavamaista käytöstä ei ole, niin silloin kannattaa tutustua paremmin ja vasta myöhemmin voi tietää millainen henkilö on oikeasti. Mutta kypsymätön ei muutu kypsäksi paremmalla tutustumisella.

Vierailija
69/136 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en yleensä "tenttaa" ketään vaan kerron tärkeinä pitämistäni aiheista omalta osaltani. Jos toiselta ei tule siihen mitään järkevää vastakaikua niin kyllä siitä syntyy vaikutelma että keskustelen melko kokemattoman ihmisen kanssa. Tai sitten sellaisen, jolla on kipeitä asioita menneisyydessä käsittelemättä. Voi myös olla että henkilö ei ylipäänsä ollenkaan analysoi omaa suhteessa olemistaan ja siksi aiheeseen liittyvää sisältöä ei ole mielessä. Itse en halua parisuhteeseen sellaisen tapauksen kans

Monet tekevät sen virheen, että vetävät liian pitkälle meneviä johtopäätöksiä jostain tuollaisista yksittäisistä asioista, kuten vaikka siitä ettei toinen suostu puhumaan eksistään. Sitten oletetaan jotain, mikä ei pidä paikkaansa.

Vierailija
70/136 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiettyjen kaavojen mukaan menevistä ihmisistä voi itse asiassa jo ensimmäisellä tapaamisella tietää että kyseessä on henkisesti epäkypsä ihminen. 

Jos kaavamaista käytöstä ei ole, niin silloin kannattaa tutustua paremmin ja vasta myöhemmin voi tietää millainen henkilö on oikeasti. Mutta kypsymätön ei muutu kypsäksi paremmalla tutustumisella.

Miten tuo kaavamainen käytös liittyy lainaamaasi viestiin? Siinähän vain todetaan, että jos joku ei ensitreffeillä halua puhua exästään ja syynä on se, ettei ole päässyt exästä yli, niin sitä ei vielä ensitreffeillä voi mistään päätellä vaan sen saa tietää vasta myöhemmin.

Vierailija
71/136 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä siitä kokemuksesta ole mitään hyötyä uuden kumppanin kanssa. Aina joutuu opettelemaan uudestaan ja aikaa vie että löytyy yhteinen sävel. Eron jälkeen uudessa suhteessa koin olevani käytännössä neitsyt kun kaikki oli erilaista . Kuitenkin 3 lasta on ennestään minulla. Aika hapuilevaa on yleensä toisellakin osapuolella alkuun ennenkuin homma alkaa rillaamaan jos alkaa .

m39

Jonkun kanssa voi natsata heti.  Mieheni kanssa en koko avioliiton aikana, 26 v, saanut ainuttakaan orgasmia, miesystävän kanssa heti ja 95 % joka kerta 

kerrassaan upeaa. kaikilla ei välttämättä näin kuitenkaan mene.

Vierailija
72/136 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niihin kaavoihin voi olla hyvät syyt. Kuten se, että mies ei halua tehdä naisen oloa kiusaantuneeksi avautumalla ensimmäisillä treffeillä kovin henkilökohtaisista asioista.

Vierailija
73/136 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet tekevät sen virheen, että vetävät liian pitkälle meneviä johtopäätöksiä jostain tuollaisista yksittäisistä asioista, kuten vaikka siitä ettei toinen suostu puhumaan eksistään. Sitten oletetaan jotain, mikä ei pidä paikkaansa.

Jos haluan sellaisen suhteen jossa asioista puhutaan ja kumpikin osapuoli on opetellut puhumaan vaikeistakin asioista rakentavasti, niin loppujen lopuksi sillä ei ole merkitystä miksi treffikumppani ei suostu puhumaan. Hän on joka tapauksessa sellainen henkilö jonka kanssa en itse halua parisuhdetta. Etsimäni henkilö ei ainoastaan "suostu" puhumaan vaan kokee avoimen keskustelun myönteisenä, kiinnostusta lisäävänä asiana.

Ihmisiä on varmasti monenlaisia, joten tämä oma mielipiteeni ei välttämättä päde kaikkiin. Vastailen vain ap:lle omasta näkökulmastani, koska tämä on yksi esimerkki siitä miksi kaikki eivät välttämättä halua kokematonta kumppania.

Vierailija
74/136 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos haluan sellaisen suhteen jossa asioista puhutaan ja kumpikin osapuoli on opetellut puhumaan vaikeistakin asioista rakentavasti, niin loppujen lopuksi sillä ei ole merkitystä miksi treffikumppani ei suostu puhumaan. Hän on joka tapauksessa sellainen henkilö jonka kanssa en itse halua parisuhdetta. Etsimäni henkilö ei ainoastaan "suostu" puhumaan vaan kokee avoimen keskustelun myönteisenä, kiinnostusta lisäävänä asiana.

Ihmisiä on varmasti monenlaisia, joten tämä oma mielipiteeni ei välttämättä päde kaikkiin. Vastailen vain ap:lle omasta näkökulmastani, koska tämä on yksi esimerkki siitä miks

On kuitenkin aika lailla eri asia puhua kaikista asioista heti ensimmäisillä tapaamiskerroilla, kuin puhua kaikista asioista jossain vaiheessa. Voi olla ihan järkevää olla aluksi hieman varovainen ja olla paljastamatta kaikkea vieraalle ihmiselle.

Vierailija
75/136 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niihin kaavoihin voi olla hyvät syyt. Kuten se, että mies ei halua tehdä naisen oloa kiusaantuneeksi avautumalla ensimmäisillä treffeillä kovin henkilökohtaisista asioista.

Kun itse kerron omista asioistani avoimesti ja mies siitä huolimatta pelkää minun kiusaantuvan samantasoisesta keskustelusta, niin tämä on hyvä esimerkki siitä miten kokemattomuus vaikuttaa ihmisen kykyyn muodostaa parisuhde. Tuntuisi että lähtisin tällaisen miehen kanssa ihan nollasta.

Olen jo aikuinen ihminen mutta minullakin on silti edelleen kasvun varaa ihmisenä. Kaipaan rinnalleni kumppania joka on suunnilleen samoissa kehitysvaiheissa menossa, jotta voimme tukea toisiamme elämässä. Turhautuisin jos joutuisin olemaan kumppanini äitinä parisuhteessa.

Vierailija
76/136 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kuitenkin aika lailla eri asia puhua kaikista asioista heti ensimmäisillä tapaamiskerroilla, kuin puhua kaikista asioista jossain vaiheessa. Voi olla ihan järkevää olla aluksi hieman varovainen ja olla paljastamatta kaikkea vieraalle ihmiselle.

Sekin on tosiaan ongelmallista jos heti ensimmäisellä tapaamisella mennään sinne "syvään päätyyn" niin että tapaamisesta tulee terapiaistunto. Henkisesti tasapainoinen ihminen pystyy puhumaan menneisyydestään uuden tuttavuuden kanssa neutraalisti ja jakamaan ko. tilanteen kannalta olennaista tietoa, paljastamatta saman tien kaikkea.

Vierailija
77/136 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en yleensä "tenttaa" ketään vaan kerron tärkeinä pitämistäni aiheista omalta osaltani. Jos toiselta ei tule siihen mitään järkevää vastakaikua niin kyllä siitä syntyy vaikutelma että keskustelen melko kokemattoman ihmisen kanssa. Tai sitten sellaisen, jolla on kipeitä asioita menneisyydessä käsittelemättä. Voi myös olla että henkilö ei ylipäänsä ollenkaan analysoi omaa suhteessa olemistaan ja siksi aiheeseen liittyvää sisältöä ei ole mielessä. Itse en halua parisuhteeseen sellaisen tapauksen kans

Ja tämä järkevä vastakaiku ilmeisesti merkitsee että hän on samaa mieltä jokaisesta asiasta kanssasi. Samat arvopohjat toki ymmärrän mutta erimielisyydet ovat osa ihmisiä ja niiden kanssa tulee tulla toimeen. Toki suhdetta hiertävät megalomaaniset riidat joita ei saa sovittua kaihertaa mieltä kunnes niihin löytyy sopu. Kyllä sopu sijaa antaa. Käsittelemättömät huolenaiheet ja murheet ovat peräisin jo lapsuusajoilta jotka ovat pesiytyneet ihmisten mieliin ja useamman sukupolven takaa voineet vaikuttaa ihmisen aivokemian kehittymiseen. Ihmisen olisi syytä purkaa ja käsitellä vaikeat häntä koskevat mielen syövereissä kummittelevat asiat pois päiväjärjestyksestä mieluummin aiemmin kuin myöhään. Se on vastuun ottamista pitää huoli omasta terveydestään mikä heijastuu myös muihin. 

Vierailija
78/136 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en yleensä "tenttaa" ketään vaan kerron tärkeinä pitämistäni aiheista omalta osaltani. Jos toiselta ei tule siihen mitään järkevää vastakaikua niin kyllä siitä syntyy vaikutelma että keskustelen melko kokemattoman ihmisen kanssa. Tai sitten sellaisen, jolla on kipeitä asioita menneisyydessä käsittelemättä. Voi myös olla että henkilö ei ylipäänsä ollenkaan analysoi omaa suhteessa olemistaan ja siksi aiheeseen liittyvää sisältöä ei ole mielessä. 

Ja tämä järkevä vastakaiku ilmeisesti merkitsee että hän on samaa mieltä jokaisesta asiasta kanssasi.

Kaikesta samaa mieltä oleminen on itse asiassa yksi niistä asioista jotka vähentävät kiinnostustani jatkaa tutustumista. Tällainen mies on useimmiten joko epärehellinen tai sitten hänellä ei ole omia mielipiteitä ollenkaan. Kumpikaan ei ole minulle mieleinen valinta parisuhdekumppaniksi.

t. Sama

Vierailija
79/136 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haittaa, päinvastoin. Olisipa omalla kohdalla sama tilannne.

N31

Vierailija
80/136 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisitte sinkkuja, ja olisi kyse pelkästä seksistä, lähtisittekö opettamaan?