30+ nainen, haittaako miehen kokemattomuus?
Olen seksin ja seurustelun suhteen kokematon yli 30v mies ja olen huomannut, että tapailujutut kaatuvat aina siinä kohdassa, kun tulee puhe kokemattomuudestani. En siis mainosta sitä mutta olen tietysti rehellinen, jos ja kun nainen asian puheeksi ottaa. Toki kyseessä voi olla ajallinen sattuma, mutta olisi kiva saada kommentteja täältä. Eli haittaako miehen kokemattomuus ja jos haittaa niin miksi?
Kommentit (136)
Vierailija kirjoitti:
Vaikka itse olen "vasta" 26-vuotias mies, niin tulen hyvin todennäköisesti olemaan ap muutaman vuoden kuluttua. Sosiaaliset taidot on aika huonot ja lievää autismia. Keskustelualoitukset kenen tahansa kanssa jäävät kiusalliseen "hyvä ilma tänään", jonka jälkeen en tiedä mitä sanoa. Seksi tuntemattoman kanssa aina tuntunut oudolle, joten sellaisista ei ole kokemusta. En ole ikinä edes suudellut.
En oikeastaan tiedä haluanko seurustella ylipäätään, kun sellaisesta ei ole kokemusta. Itsevarmuus on huono jo muutenkin. Sellaisessa ihmisessä on pakko olla vikaa, jos kukaan ei ole kelpuuttanut, vaikka näin asia ei tietenkään aina ole. Monella taitaa kuitenkin herätä kysymysmerkkejä silti.
Oikean, hyvän ihmisen sattuessa kohdalle voit todeta, että ei sinussa tosiaan ole mitään vikaa. Monella tosiaan voi herätä kysymysmerkkejä, mutta se kertoo heistä itsestään. Ei ihmiset ole kuin palapelin paloja, jotka helposti vain sopii toisilleen. Kaikki ihmiset ei laumaeläiminä vaan osaa olla yksin. On paljon hienompaa, että joku osaa olla yksin, kuin se että on ollut useita suhteita. Ihmiset, jotka todella osaa rakastaa ei hypi suhteesta toiseen, kolmanteen ja neljänteen.
"Toista pitää luonnostaan arvostaa ja kunnioittaa."
Valitettavasti muiden arvostaminen ja kunnioittaminen ei tule ihmisille luonnostaan vaan se vaatii opettelua. Tiedämme kaikki ihmisiä, joille tämän asian alkeita ei ole opetettu lapsuudessa. Itsekeskeisiä ihmisen raakileita, joilta toisen huomioiminen ei onnistu. Ei siksi että he olisivat ilkeitä tai tahtoisivat pahaa. He eivät yksinkertaisesti osaa.
Normaali aikuinen on lapsuudessa oppinut säännön, että muita tulisi kohdella samoin kuin toivoo itseään kohdeltavan, ja saanut riittävästi harjoitusta jotta pystyy tätä toteuttamaan myös käytännössä. Se ei vielä kuitenkaan riitä hyvään parisuhteeseen. Kypsyessään ihminen oppii, että kaikki eivät halua tulla kohdelluksi samalla tavalla ja että toisista ei pidä automaattisesti olettaa heidän olevan itsen kaltaisia. Toisen persoonaan ja toiveisiin tulee aktiivisesti tutustua, jotta niistä voi jotakin oikeasti tietää. Se, miten omista poikkeavia toiveita sitten kunnioitetaan polkematta samalla omaa minuutta, on taito jossa jokaisella riittää opeteltavaa hautaan asti.
Vaihtoehtoisesti pari voi valita perinteisen parisuhdemallin, jossa miehen toiveet ovat etusijalla ja naisen tehtävä on mukautua ja sopeutua niihin. Mutta koska tämä viehättää yhä harvempia naisia, yllä kuvattu oppimisprosessi on useimmille parisuhdetta haluaville tarpeen. Henkilö, joka ei ole vielä ollenkaan saanut tällaista harjoitusta on usein epäsopiva kumppani sellaiselle, joka on aktiivisesti edistynyt asiassa jo useampien vuosien ajan. Siksi toisen (erityisesti miehen) kokemattomuus on osalle hankala asia. Kokemattoman miehen parisuhdetta koskevat toiveet ovat usein epärealistisia.
Kaksi kokematonta sopii paremmin yhteen, koska voivat yhdessä opetella näitä asioita samalla tasolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kuitenkin aika lailla eri asia puhua kaikista asioista heti ensimmäisillä tapaamiskerroilla, kuin puhua kaikista asioista jossain vaiheessa. Voi olla ihan järkevää olla aluksi hieman varovainen ja olla paljastamatta kaikkea vieraalle ihmiselle.
Sekin on tosiaan ongelmallista jos heti ensimmäisellä tapaamisella mennään sinne "syvään päätyyn" niin että tapaamisesta tulee terapiaistunto. Henkisesti tasapainoinen ihminen pystyy puhumaan menneisyydestään uuden tuttavuuden kanssa neutraalisti ja jakamaan ko. tilanteen kannalta olennaista tietoa, paljastamatta saman tien kaikkea.
Menneisyydessä vellominen on outoa muutenkin, oli kyse sitten iloisista tai ikävistä asioista. Jos et ollut paikalla, et ollut paikalla ja se siitä. Jos kirjoitan joskus muistelmat niin voit sieltä lukea menneisyydestäni. Nyt on nyt
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka itse olen "vasta" 26-vuotias mies, niin tulen hyvin todennäköisesti olemaan ap muutaman vuoden kuluttua. Sosiaaliset taidot on aika huonot ja lievää autismia. Keskustelualoitukset kenen tahansa kanssa jäävät kiusalliseen "hyvä ilma tänään", jonka jälkeen en tiedä mitä sanoa. Seksi tuntemattoman kanssa aina tuntunut oudolle, joten sellaisista ei ole kokemusta. En ole ikinä edes suudellut.
En oikeastaan tiedä haluanko seurustella ylipäätään, kun sellaisesta ei ole kokemusta. Itsevarmuus on huono jo muutenkin. Sellaisessa ihmisessä on pakko olla vikaa, jos kukaan ei ole kelpuuttanut, vaikka näin asia ei tietenkään aina ole. Monella taitaa kuitenkin herätä kysymysmerkkejä silti.
Oikean, hyvän ihmisen sattuessa kohdalle voit todeta, että ei sinussa tosiaan ole mitään vikaa. Monella tosiaan voi herätä kysymysmerkkejä, mutta se ke
Ei se kyllä noinkaan ole. Pieni lapsi rakastaa kaikkia ja voi helposti olla 50 ihmisen sylissä vuorotellen, jos häntä ei rankaista siitä
Ihan höpöhöpöä sanoa, etteikö seksiä voisi harrastaa samoin periaattein. Siihen liittyy negatiivinen stigma vain niiden osalta, jotka eivät siihen syystä tai toisesta pysty, tai kelpaa, minkä vuoksi pyrkivät pilaamaan sen muiltakin. Näin yksinkertaistettuna
Nykypäivänä naisella ei ole mitään syytä tyytyä kokemattomaan mieheen, sillä asiansa osaavia miehiä on Tinder täynnä. Ei kukaan palkkaisi töihinkään 35-vuotiasta kenellä ei ole lainkaan työkokemusta.
Ei se varmaan olisi mikään ehdoton ei, mutta miettisin kyllä mikä on vialla keski-ikää lähestyvässä ihmisessä jolla ei ole koskaan natsannut kenenkään kanssa. Tuntosarvet olisivat pystyssä.
Toisaalta jos mies olisi semmoinen loputon itsensä säästelijä tai avioliittoon odottaja niin se olisi ehdoton nou-nou. Ajatuksemme seksistä eroaisivat aivan liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Nykypäivänä naisella ei ole mitään syytä tyytyä kokemattomaan mieheen, sillä asiansa osaavia miehiä on Tinder täynnä. Ei kukaan palkkaisi töihinkään 35-vuotiasta kenellä ei ole lainkaan työkokemusta.
Juuri näin. Mitä ihmeen järkeä on tyytyä mieheen joka ei ole koskaan ollut naisen kanssa, kun tinderistä voi koska tahansa tilata kotiin komean miehen, jolla on kokemusta kymmenistä tai jopa sadoista naisista.
Vierailija kirjoitti:
Täällä yksi joka on myös kokematon. Otan parisuhteen sen verran vakavasti että en hae irtoseksiä ja sen takia olen joutunut kieltäytymään monesti. Koska seksi merkitsee minulle fyysistä rakkauden osoitusta niin pidän lähtökohtana että nainen omaa samat arvot. Siksi en edes vaivaudu yli 20 vuotiaiden naisten kohdalla viemää asiaa eteenpäin kun ovat isolla todennäköisyydellä neitsyyden menettäneitä.
M36
Oho, aika moni ei pitänyt kommentistasi.
T: Samat periaatteet omaava & kokematon N37
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Mitä ihmeen järkeä on tyytyä mieheen joka ei ole koskaan ollut naisen kanssa, kun tinderistä voi koska tahansa tilata kotiin komean miehen, jolla on kokemusta kymmenistä tai jopa sadoista naisista.
höpöhöpö, ellei se mieli sit pyöri seksin ympärillä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä yksi joka on myös kokematon. Otan parisuhteen sen verran vakavasti että en hae irtoseksiä ja sen takia olen joutunut kieltäytymään monesti. Koska seksi merkitsee minulle fyysistä rakkauden osoitusta niin pidän lähtökohtana että nainen omaa samat arvot. Siksi en edes vaivaudu yli 20 vuotiaiden naisten kohdalla viemää asiaa eteenpäin kun ovat isolla todennäköisyydellä neitsyyden menettäneitä.
M36
Monet pitävät sitä ällöttävänä että keski-ikäisen miehen yläikäraja parinhaussa on 20 v.
Siihen on syynsä miksi jotkut pysyvät neitsyinä.
Haittaa, kokemattomat, epävarmat miehet ovat turn-off kolmekymppisenä. En enää halua toimia opettajana ja muutenkin toivon mieheltä itsevarmuutta, kun ikääkin on jo. Jos ei kolmekymppisenäkään osaa toimia sängyssä, niin jotain on mennyt pieleen aiemmissa suhteissa. Ja jos aiempia suhteita ei kolmekymppisenä ole ollut, niin se viimeistään on hälytysmerkki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tinder-mies tilataan seksiä varten. Parisuhdemiehet löytyy ihan jostain muualta kuin tuolta lihatiskiltä.
Ei kokemattomuus itsessään ole ongelma, mutta se usein korreloi piirteisiin jotka eivät ole parisuhteelle eduksi, eli taustalla löytyy epäsosiaalista käytöstä, mielenterveysongelmia, huonoa hygieniaa yms. Jos ainoa ongelma on pelkkä kokemattomuus niin ei siis haittaa.
Itselleni on itse asiassa vaatimus, että mies on kokematon. Itsekin olen. Kiva kun kumpikin on samalla lähtöviivalla harjoittelun suhteen.
-n33
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikean, hyvän ihmisen sattuessa kohdalle voit todeta, että ei sinussa tosiaan ole mitään vikaa. Monell
"Ei se kyllä noinkaan ole. Pieni lapsi rakastaa kaikkia ja voi helposti olla 50 ihmisen sylissä vuorotellen, jos häntä ei rankaista siitä"
En ole kyllä tuostakaan ihan samaa mieltä. Esimerkiksi rasismi on osin luonnollista ihmiselle (epäluulo ja jopa pelko erilaisuutta kohtaan), ja lapsia pitää usein kasvattaa ymmärtämään" poikkeavia" ihmisiä. Ja kasvattaa toki muutenkin - myytti viattomasta lapsesta on oikeasti paljolti epätosi. Lapset voivat olla hyvin julmia ja ihmiset eri kasteihin rajoittavia, jos heille ei aktiivisesti opeteta käytöstapoja ja miten suhtautua muihin.
Ei haittaa ja mielestäni on kyllä parempi tuoda se ilmi, koska silloin kaikki epävarma räpellys tai suhteessa muuten haparointi on paljon ymmärrettävämpää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M36
Ehkä kommentista ei pidetty siksi, että korjoittaja rajaa naisten iän 20 vuoteen, koska olettaa sitä vanhempien olevan ns kyläpyöriä, vaikka itse on kuotenkin jo 36v. Voisi siis hänen logiikallaan todeta, että naisten on turha viedä asiaa hänen kohdallaankaan eteenpäin, koska hän lienee samanlainen kuin olettamansa yli 20v naiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän se seksi pyöri lähes kaikkien ihmisten mielessä päivittäin. Minulla ainakin.
Hyi mikä viesti. Huomasitko kuinka kommentissa nimenomaan todettiin, että seksi tuntemattoman kanssa tuntuu oudolta?