Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

30+ nainen, haittaako miehen kokemattomuus?

Vierailija
11.08.2024 |

Olen seksin ja seurustelun suhteen kokematon yli 30v mies ja olen huomannut, että tapailujutut kaatuvat aina siinä kohdassa, kun tulee puhe kokemattomuudestani. En siis mainosta sitä mutta olen tietysti rehellinen, jos ja kun nainen asian puheeksi ottaa. Toki kyseessä voi olla ajallinen sattuma, mutta olisi kiva saada kommentteja täältä. Eli haittaako miehen kokemattomuus ja jos haittaa niin miksi?

Kommentit (136)

Vierailija
41/136 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän on vähän hankala vastata yksiselitteisesti. 

Jos vaikkapa työpaikalla ihastuisin mieheen, jonka olen tuntenut jo vuosia ja jonka olen todennut vastuulliseksi, osaavaksi, empaattiseksi, palautteeseen myönteisesti suhtautuvaksi jne. niin kokemattomuus ehkä mietityttäisi mutta ei olisi ylipääsemätön ongelma. 

Jos taas olen juuri tavannut lupaavan oloisen miehen deittisovelluksessa, suhtautuisin paljon suuremmalla varauksella. Uusista ihmisistä ei yleensä tiedä edes muutaman kuukauden tutustumisella millainen heidän ihan aidoin persoonansa oikeasti on. Asia paljastuu vasta sitten kun on eletty ja koettu riittävästi asioita yhdessä, myös niitä hankalampia asioita jotka eivät yleensä ensimmäiseksi tule kohdalle. Täysin parisuhdekokematon ihminen ei yleensä ensimmäisessä suhteessaan hahmota tiettyjä perusasioita, joihin suhteen toimivuus kuitenkin perustuu. En välttämättä uskaltaisi tehdä poikkeusta ja alkaa tapailla tällaista ihmistä.

Mutta jos tosiaan jo tuntisin miehen ja olisin nähnyt hänet monta kertaa erilaisissa haastavissa tilanteissa, joiden pohjalta uskon hänen olevan kartalla ihmissuhteiden dynamiikasta ja oman käytöksen vaikutuksesta siihen, ja olisin aidosti mieheen ihastunut? Siinä tapauksessa ottaisin kyllä riskin.

Vierailija
42/136 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä siitä kokemuksesta ole mitään hyötyä uuden kumppanin kanssa. Aina joutuu opettelemaan uudestaan ja aikaa vie että löytyy yhteinen sävel. Eron jälkeen uudessa suhteessa koin olevani käytännössä neitsyt kun kaikki oli erilaista . Kuitenkin 3 lasta on ennestään minulla. Aika hapuilevaa on yleensä toisellakin osapuolella alkuun ennenkuin homma alkaa rillaamaan jos alkaa .

m39

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/136 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän tyhmää kysellä miehen entisistä suhteista. Eihän niillä pitäisi enää olla väliä, eivätkä ne kuulu treffikumppanille. Jos mies haluaa itse kertoa, on asia eri. Mutta tuskin sekään luo romanttista tunnelmaa, jos mies höpöttää treffeillä eksästä.

Mä en henkilökohtaisesti tapaile ihmisiä, joiden lähtökohtana on se, ettei heidän elämänsä kuulu tapailukumppanille. Mä haluan suhteen jossa keskustellaan avoimesti elämästä, siitä mitä on koettu ja opittu ja miten se on meitä muovannut. Jos hakee pintapuolisempaa tutustumista niin etsii jonkun muun.

Vierailija
44/136 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en haluaisi tavata uudelleen naista, joka kyselisi heti noin intiimejä asioita.

Vierailija
45/136 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis rokkaamaan

Vierailija
46/136 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä siitä kokemuksesta ole mitään hyötyä uuden kumppanin kanssa. Aina joutuu opettelemaan uudestaan ja aikaa vie että löytyy yhteinen sävel. Eron jälkeen uudessa suhteessa koin olevani käytännössä neitsyt kun kaikki oli erilaista . Kuitenkin 3 lasta on ennestään minulla. Aika hapuilevaa on yleensä toisellakin osapuolella alkuun ennenkuin homma alkaa rillaamaan jos alkaa .

m39

Tämä on ihan totta. Aina se alku on uuden ihmisen opettelua. Eikä kokeneemmat miehet ole olleet välttämättä erityisen osaavia. Ei ne muut naiset osaa opettaa miten juuri minua pitää koskea, sen oppii vain kokeilemalla ja kuuntelemalla. Ja jossain määrin vaikuttaa sellainen luonnollinen kemiakin, sitä joko on tai ei ole. Jonkun kosketus tuntuu heti oikealta vaikkei olisi kokenut ja toisen väärältä vaikka olisi miten paljon harjoitellut.

Vierailija
47/136 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän tyhmää kysellä miehen entisistä suhteista. Eihän niillä pitäisi enää olla väliä, eivätkä ne kuulu treffikumppanille. Jos mies haluaa itse kertoa, on asia eri. Mutta tuskin sekään luo romanttista tunnelmaa, jos mies höpöttää treffeillä eksästä.

Mä en henkilökohtaisesti tapaile ihmisiä, joiden lähtökohtana on se, ettei heidän elämänsä kuulu tapailukumppanille. Mä haluan suhteen jossa keskustellaan avoimesti elämästä, siitä mitä on koettu ja opittu ja miten se on meitä muovannut. Jos hakee pintapuolisempaa tutustumista niin etsii jonkun muun.

Mutta eri asia on, kannattaako ensimmäisillä tapaamiskerroilla mennä sinne syvään päätyyn. Silloin ei vielä tiedä tuleeko koko jutusta mitään. Ensitreffit ovat ensitreffit eikä terapiaistunto.

Vierailija
48/136 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en haluaisi tavata uudelleen naista, joka kyselisi heti noin intiimejä asioita.

Ei kai aloituksessa sanottu, että kyselee heti. Vaan että jossain vaiheessa tapailua otetaan puheeksi.

Vierailija
49/136 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on minusta juuri sellainen hieman kokemattoman ihmisen mielipide. Se, miten joku ajattelee entisistä suhteistaan kertoo todella paljon ko. ihmisen persoonallisuudesta ja myös kyvystä muodostaa uusi suhde.

Deittimarkkinoilla on paljon ihmisiä jotka esim. eivät ole vielä päässeet yli ex-kumppanistaan. Sellaisen kanssa toimivan suhteen rakentaminen on hyvin vaikeaa. Sitten on ihmisiä jotka syyttävät entisiä kumppaneita kaikista menneiden suhteiden ongelmista ja ovat itse mielestään toimineet täydellisesti joka tilanteessa. Jokainen voi varmaan arvata kuinka kiva näiden kanssa on seurustella. Jne.

Kyllä ihmissuhdeasioista kannattaa keskustella uuden tuttavuuden kanssa ennen kuin sitä romanttista tunnelmaa aletaan erikseen viritellä. Virittelyt vasta sellaisen kanssa joka kykenee terveeseen parisuhteeseen.

Vierailija
50/136 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta eri asia on, kannattaako ensimmäisillä tapaamiskerroilla mennä sinne syvään päätyyn. Silloin ei vielä tiedä tuleeko koko jutusta mitään. Ensitreffit ovat ensitreffit eikä terapiaistunto.

No, mulla on ehkä siinä mielessä vääristynyt näkemys, etten mä juuri tapaile tuntemattomia. Mun suhteet on usein lähteneet niin päin, että kaveripohjalla tutustutaan ja syvien keskustelujen kautta ihastutaan. Yksillä Tinder-treffeillä olen käynyt ja niilläkin kyllä puhuttiin jo ekana iltana, miten kauan on oltu sinkkuja, miten pitkä edellinen suhde oli ja mitä haetaan treffailulta. Treffit kesti vuorokauden ja mies oli kuvioissa vuoden. Mä en oikein osaa käydä sellaisilla työhaastattelumaisilla pönötystreffeillä, ei ole mun juttu.

Vierailija
51/136 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas on vissiin vähän yksinkertaisempien naisten aamuvuoro, kun noin moni tosissaan vastaa tuohon M36:n trollaukseen.

Mikä tekee siitä trollin? Sekö että se ei istu suomalaisiin arvoihin?

Ketjussa täysin saman kommentin antaa N27 ja saa pelkästään yläpeukkuja.

Mies

Poikuus

Valitse toinen

Vierailija
52/136 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on vain uteliaampi ja avoimempi kokeilemaan kaikkea uutta kun ei vielä ole varmuutta mikä se tuttu kaava on mistä kuuluu painaa että nainen saa orgasmit.

Vierailija
53/136 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

m39

Ei kyse ole ettei osaa seksiä fyysisesti, vaan se että ei ole kunnolla seurustellut ja osaa sitä kaikkea muuta mitä suhteessa pitää osata.

Sitä, mitä muut on harjoitellut tuossa vaiheessa sen 10-15 v jo. 

Vierailija
54/136 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä yksi joka on myös kokematon. Otan parisuhteen sen verran vakavasti että en hae irtoseksiä ja sen takia olen joutunut kieltäytymään monesti. Koska seksi merkitsee minulle fyysistä rakkauden osoitusta niin pidän lähtökohtana että nainen omaa samat arvot. Siksi en edes vaivaudu yli 20 vuotiaiden naisten kohdalla viemää asiaa eteenpäin kun ovat isolla todennäköisyydellä neitsyyden menettäneitä.

M36

Meinaat sitten saada puolet nuoremman?  😅 Onnea yritykselle. Oletko kuullu että ei järvi soutamalla kulu ? Mahdollisesti voit saada tuolla tavoin naisen, koka ei sovi seksuaalisesti sinulle , etkä sinä hänelle. Rohkeaa "ostaa sika säkissä" 

Vierailija
55/136 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys kuuluu; haluatko SINÄ tapailla naista, joka edellyttää kattavaa cv:tä aiemmista suhteista.

N

Vierailija
56/136 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on minusta juuri sellainen hieman kokemattoman ihmisen mielipide. Se, miten joku ajattelee entisistä suhteistaan kertoo todella paljon ko. ihmisen persoonallisuudesta ja myös kyvystä muodostaa uusi suhde.

Deittimarkkinoilla on paljon ihmisiä jotka esim. eivät ole vielä päässeet yli ex-kumppanistaan. Sellaisen kanssa toimivan suhteen rakentaminen on hyvin vaikeaa. Sitten on ihmisiä jotka syyttävät entisiä kumppaneita kaikista menneiden suhteiden ongelmista ja ovat itse mielestään toimineet täydellisesti joka tilanteessa. Jokainen voi varmaan arvata kuinka kiva näiden kanssa on seurustella. Jne.

Ky

Ne jotka eivät ole päässeet eksästä yli, ovat juuri niitä jotka puhuvat eksästä treffeillä.

Vierailija
57/136 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se teoriassa eikä periaatteessa käytännössäkään olisi ongelma jos mies on muuten kiinnostava ja silmääni miellyttävä. MUTTA miehelle ei myöskään saisi olla ongelma minä joka olen melko vastakohta (olen 31v). Monta eri pituista suhdetta/tapailua ja useampi seksikumppanni (alle 10 kuitenkin). Kerran seurustelin vuoden miehen kanssa jolle alkoikin olla ongelma se että edellinen vuoden pituinen suhteeni oli 10v vanhempaan mieheen ja kun hän löysi "lelulaatikkoni", oli aivan järkyttynyt siitä mitä siellä oli. Alkoi syyllistää miten se vanhempi mies varmaan halunnu tollaisia ja johdatellut minut siihen ym, vähän sellainen maansa myynyt asenne. Häneltä myös puuttui sopivaa itsevarmuutta, jota itse kaipaisin mieheltä jottei minulle tule äidillinen olo.

Vierailija
58/136 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun treffeilläni on aina juteltu jonkun verran menneistä suhteista. Jos tällainen aihe tuntuu sinusta automaattisesti terapiaistunnolta, niin onko sinulla paljon käsittelemättömiä tunteita entisten kumppanien suuntaan? Itselleni tämä on ihan samanlainen normaali aihe kuin vaikka se, missä maissa olen käynyt tai mitä eri liikuntaharrastuksia minulla on ollut.

Usein aihe tulee esille kun keskustelemme siitä minkälainen suhde kummallakin olisi toiveissa. Viimeksi kerroin uudelle treffikumppanille että ex oli pettynyt siihen kun minulla ei ollut suhteelle aikaa niin paljon kuin hän olisi halunnut. Toivon tapaavani sellaisen miehen, jolla on itselläänkin melko täysi elämä, jotta kummankaan ei tarvitse surra yhteisen ajan puutetta. Tällainen suhde minulla on myös aiemmin ollut, joten siltä pohjalta tiedän että se sopii minulle hyvin. 

Mies taas kertoi tarvitsevansa jonkin verran omaa aikaa joka päivä ja arvostavansa sitä että kumppani ilmaisee itseään selkeästi vihjailemisen sijaan. Tämä kuulosti minusta tosi hyvältä. Selkeä itseilmaisu on yksi parhaita ominaisuuksiani eikä toisen oma aika ole koskaan tuntunut minusta hankalalta.

Jos näistä ei pidä mielestäsi ollenkaan keskustella niin oletko sitten ihan tyytyväisenä lämmittelemässä romanttista suhdetta ihmiseen, joka saattaa osoittautua täysin yhteensopimattomaksi kumppanina?

Vierailija
59/136 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itseä ei kiinnostaisi olla aikamiespojan harjoituspano. Jos haluaa perustaa perheen ja kykenee neuvottelemaan asioista kuin aikuinen, niin ok. Mutta koska todennäköisesti etsii pippelinhivelijää, 50/50 avoliittoa, ym. Hedonistista paskaa, niin jätän väliin

Vierailija
60/136 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne jotka eivät ole päässeet eksästä yli, ovat juuri niitä jotka puhuvat eksästä treffeillä.

Riippuu ihan täysin siitä, miten puhutaan. Yhtä lailla sellainen jolle eksästä puhuminen on vaikeaa voi kuulua tähän ryhmään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kuusi