Vinkkejä siitä, miten opetan lasta uimaan?
Heips! Perheemme on ryhdistäytynyt, ja olemme ruvenneet käymään uimahallissa. Kuinka opettaisin 6-vuotiastani uimaan, sillä se ei tunnu käyvän häneltä luonnostaan? Poika ei ole kovin urheilullinen, mutta polskuttelee mielellään. Uimakoulua yrittelimme viime kesänä, mutta siitä ei tullut oikein mitään. Kaikki vinkit ovat tervetulleita.
Kommentit (5)
Olemme siis aina itse mukana vedessä ja peuhaamme sekä opetamme uimaan. Potkuja opettelime juuri tuolla laudalla ja sitten pitämällä tangosta ja polskimalla jaloilla. Usein näkee vanhempia, jotka seisoskelevat tai istuskelevat altaassa ja katosvat mitä lapsi tekee, eivät osallistu tekemiseen, silloin lapsien on vaikeampi oppia. Lapset ovat apinoita ja ottavat mallia sinusta. Meidän lapsi nyt 3 ja osaa uida.
Siellä lapsi oppii heti alussa oikean tekniikan. Jos itse opetat väärin, voi olla vaikeampi sitten myöhemmin korjata.
isoon altaaseen (tai sellaiseen, jossa jalat ei ota pohjaan lapsella) pulikoimaan. Meidän 4v oppi uimaan ihan vain sillä lailla, että pidettiin aina löyhemmin kiinni ja kohta päästettiin irti niin pysyikin pinnalla hetken. Tietty pitää olla itse vieressä koko ajan ettei uppoa. Ja rohkaista ja kannustaa lasta.
Vierailija:
Siellä lapsi oppii heti alussa oikean tekniikan. Jos itse opetat väärin, voi olla vaikeampi sitten myöhemmin korjata.
Minä opin uimaan alle 5-vuotiaana ja tekniikkaa tuli hiottua aikuisena tekniikkauimakoulussa ilman ongelmia. Sisko taas oppi uimakoulussa 7-vuotiaana ja tekniikkansa on edelleen hakusessa; pitäisi varmaan suositella sille sitä tekniikkauimakoulua myös. :)
Kiva uusi harrastus ja sinä voit uida samalla matkaa.