Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kannattaako tinkiä "vaatimuksista" parisuhteessa?

Vierailija
10.08.2024 |

Olen 34v korkeasti koulutettu nainen. Olen etsinyt miestä, joka

1. Kykenee ja on halukas syvälliseen, älylliseen, pohdiskelevaan keskusteluun - koska olen itse tällainen ja ajattelen, että syvälliset keskustelut yhdistävät

2. Omaa joko korkeahkon koulutuksen TAI muuten hyvän yleissivistyksen - koska nämä toteutuu itsessäni ja ajattelen, että sama sivistyksen taso yhdistää

3. Tuntuu itsestäni puoleensavetävältä. Minun kohdallani tarkoittaa, että mies on perinteisen miehekäs ja raavas - koska seksuaalinen kemia edellytys mm toimivalle seksielämälle

4. On jossain määrin nöyrä, ei k*sipäinen ja täynnä itseään, ymmärtää empaattisesti erilaisia ihmiskohtaloita - ei kaivanne selitystä

Ongelmahan on sitten se, että:

Miehet, joissa 1. toteutuu, ovat usein itselleni hieman liian herkkiä ja feminiinisiä - heissä 3. ei kohdallani toteudu. 

Miehet, joissa 2. toteutuu, ovat usein melko täynnä itseään: heissä 4. ei toteudu. Etenkin jos ovat korkeasti koulutettuja.

Jos 3. toteutuu, vähintään yksi 1., 2. ja 4:stä jää yleensä puuttumaan. Usein monikin noista.

Jos 4. toteutuu, jää 2. tai 3. yleensä puuttumaan. 

Eli kaikkia toiveitani täyttävää miestä ei tunnu löytyvän vuosien etsimisestä huolimatta. Ja kysymys kuuluu: pitäisikö osasta toiveista luopua?

Olen ajatellut, että loppujen lopuksi parisuhteessa 3. ja 4. ovat minulle tärkeimpiä. Ilman vetovoimaa (3) suhdetta ei kerta kaikkiaan voi syntyä, jää ystävyyden tasolle. K*sipään kanssa taas en alkaisi millekään, oli mikä oli (4). 

Olen nyt tavannut tällaisen miehen, jossa 3 ja 4 toteutuu: Miehekäs ja raavas, empaattinen ja nöyrä. 

Mutta miehellä ei juurikaan ole yleissivistystä, ei osaa kieliä, ei ole missään määrin kiinnostunut syvällisistä asioista. On miehisessä, suorittavassa ammatissa. 

Tällä hetkellä tuntuu, että nuo asiat ei yhtään haittaa. En halua jäädä yksin, ja olen valmis joustamaan näistä muutamista asioista. Olen valmis rakastamaan miestä sellaisena, kuin tämä on. 

Mitä sanotte, kuulostaako järkevältä, vai olenko tekemässä virheen? Alkaako 1. ja 2. puuttuminen myöhemmin risoa, vaikka tällä hetkellä tuntuu että ei ne nyt maata kaatavia asioita ole? Tunnenko itseni lopulta yksinäiseksi suhteessa? 

Kokemuksia?

Kommentit (383)

Vierailija
1/383 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vaimo sano että hän tuntee tasan yhden tollasen miehen ja se olen minä. Eli vaikeeta voi olla löytää.

Vierailija
2/383 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun vaimo sano että hän tuntee tasan yhden tollasen miehen ja se olen minä. Eli vaikeeta voi olla löytää.

Ni tämäpä:) Itsekin olen yhden tällaisen miehen tavannut. Hänelle en valitettavasti vain kelvannut. 

Enkä kyllä sinänsä ihmettele, tällainen mies voi varmasti valita ihan kenet vain. 

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/383 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Siinä vain sitoo kaksi ihmistä epätyydyttävään suhteeseen. Kunhan tietää, mitkä ovat ne oikeasti tärkeät asiat itselle. Ettei vaadi asioita vain näön vuoksi tai sen syvemmin pohtimatta

Vierailija
4/383 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nieletkö?

Vierailija
5/383 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huono tuttavapiiri vaimollasi. Eihän teitä joka oksalla kasva, mutta löytyy sentään useampi kuin yksi. 

Vierailija
6/383 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä mitä aloittajalla on tarjottavanaan parisuhteelle?

Vierailija
7/383 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tinkaisisin raavaudesta, mutta tämähän ei sinulle käynyt, joten ehkä pidät kivaluonteisen ja miehekkään miehen, mutta hoidat keskusteluntarpeesi muualla.

Vierailija
8/383 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä ei ole sopivaa eikä kohteliasta kysyä.

Vierailija
9/383 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä ei ole sopivaa eikä kohteliasta kysyä.

Niin. Eihän rasistillekaan tarvitse perustella.

Vierailija
10/383 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaan laitoit tuon Tai laaja yleissivistys. Akateeminenhan sinulle vain kelpaa.

Vierailija
11/383 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ah, tyypillinen heitto tässä kontekstissa. Mitä merkitystä sillä on silloin kun pohditaan sitä omaa minimitasoa? Toki kannattaa pyrkiä olemaan hyvä tyyppi ja pitämään itsestään huolta, mutta ei se todennäköisesti muuta niitä omia vaatimuksia mihinkään

Vierailija
12/383 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sitä parisuhdetta voi etsiä rennommin ilman listoja ja vaatimuksia? Rima oikealle korkeudelle ja ennakkoluulottomasti tutustut miehiin. Saatat yllättyä positiivisesti

Vierailija
13/383 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan validi kysymys. Varmaan sentään jotain kun tämä mies jota nyt tapailen, haluaisi tapailua jatkaa.

Ap

Vierailija
14/383 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatimuksista suuri osa menee ulos ikkunasta kun rakkaus astuu kuvaan.  

Vierailija
15/383 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö sitä parisuhdetta voi etsiä rennommin ilman listoja ja vaatimuksia? Rima oikealle korkeudelle ja ennakkoluulottomasti tutustut miehiin. Saatat yllättyä positiivisesti

Jos nainen tetää millaisen parisuhteen haluaa, niin miksi tuhlata aikaa muuhun? Jos ap haluaa pohdiskella maailmaa raavaan miehensä kanssa, niin mitä ihmettä hän saisi elämästä jonkun roparin kanssa, joka ei pysty puhumaan mistään eikä tiedä oikeastaan mistään mitään?

Vierailija
16/383 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ah, tyypillinen heitto tässä kontekstissa. Mitä merkitystä sillä on silloin kun pohditaan sitä omaa minimitasoa? Toki kannattaa pyrkiä olemaan hyvä tyyppi ja pitämään itsestään huolta, mutta ei se todennäköisesti muuta niitä omia vaatimuksia mihinkään

No on kai tuo nyt aika oleellinen kysymys vai onko se vastinkappale vain esine, jonka haluilla ja tuntemuksilla ei ole väliä?

Vierailija
17/383 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se näin helposti saa käydä. Veikeät setämiehet ovat käsikirjoittaneet kauhean määrän elokuvia ja sarjoja, jotta naiset olisivat onnettomia.

Vierailija
18/383 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse tinkaisisin raavaudesta, mutta tämähän ei sinulle käynyt, joten ehkä pidät kivaluonteisen ja miehekkään miehen, mutta hoidat keskusteluntarpeesi muualla.

Olen yrittänyt tinkiä juuri näistä fyysisistä asioista. Mutta valitettavasti se ei toimi niin. Vaikka miten _haluaisin_ syttyä ei-perinteisellä tavalla miehisestä miehestä, niin sitä ei tapahdu. Ei vain tapahdu. Eikä kehoa voi vain käskeä..

Ap

Vierailija
19/383 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla miehellä on nelonen vähän siinä ja siinä, eläimiä ja lapsia kohtaan on empaattinen mutta ei esim. työttömiä tai päihdeongelmaisia kohtaan. Itsellä samankaltaiset toiveet kuin sinulla, mutta eihän noita ihan kauheasti ole. Tosin ihan vaan se että tuntisin vetoa johonkuhun, on maailman suurin ihme, niin olen tyytyväinen että omassa nykyisessä täyttyy noista jo 3 ja puoli :D

Vierailija
20/383 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos pystyt myös jatkossa arvostamaan miehen omia erikoistaitoja, etkä ala väheksyä häntä, koska hän ei keskustele kuten sinä haluaisit, kannattaa jatkaa tämän miehen kanssa. Tunnet itse itsesi parhaiten ja tietänet miten ajatuksesi kulkee.

Keskusteluseuraa saat vaikka älykkäistä naiskavereistasi. On liikaa odottaa, että kukaan mies voisi täyttää nuo kaikki kohdat. Vain nainen voi olla noin monipuolinen ja kokonainen ihminen. Miehen suhteen on melkein aina pakko tehdä kompromisseja.

Kiitos hyvästä, asiallisesta vastauksesta. Näin olen ajatellut että henkisen ja syvällisen puolen saa tyydytettyä naispuolisten kavereiden kanssa.

Ap